Hebben jullie een "wapen" in huis?

01-10-2015 23:01 216 berichten
Je hoort steeds vaker, dat mensen vanuit het niets overvallen worden in hun eigen huis.

Hierdoor ben ik gaan nadenken over wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Nu weet je nooit hoe je gaat reageren als het je echt overkomt, maar voor mezelf heb ik besloten, dat mijn spullen van mij zijn en dat er niemand het recht heeft zich mijn spullen toe te eigenen. Zodoende heb ik een honkbalknuppel op een strategische plaats neergezet.

Wat ik me nu afvraag is: hoe staan jullie tegenover voorbereide zelfverdediging en hebben jullie je op een eventuele overval voorbereid en zo ja, met welke middelen?
Niks in huis qua 'wapens' hier.

Ik heb geen schijn van kans als ik in bed lig en een lekkere vreemde vent staat ineens naast me.



Wel gebruik ik minimaal 2 sloten op elke toegangsdeur. Ook goed toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartjenl schreef op 01 oktober 2015 @ 23:10:

Ik heb een honkbalknuppel, maar die zou ik nooit gebruiken als verdediging tegen een overval. Allereerst acht ik de kans dat het gebeurd miniem. Maar als het wel gebeurd, mogen ze het van mij meenemen. Spullen zijn het niet waard om over te vechten. Voor hetzelfde geld raak je die overvaller verkeerd, en overlijd hij, of raakt hij ernstig gehandicapt. Ik zou dan niet meer kunnen leven met mijzelf, en met een beetje pech word je ook nog veroordeeld.Alleen het feit dat je veroordeeld kan worden staat me tegen, maar iemand die moedwillig mijn veilige plekje bezoedeld waardoor ik mij niet meer veilig voel in mijn eigen huis en mijn eigen omgeving door in te breken mag van mij betreft echt hartstikke dood. En ja, ik weet dat de doodstraf voor 'n inbraakje wat overdreven is, maar ik zou 'm absoluut wel dood wensen.
Shoot first, ask questions later!
Ja, doorgeladen zelfs
Huh? Ben je daar echt bang voor?



Ik denk daar werkelijk niet over na, geen wapens dus, het idee!
Stalen pijp naast mijn bed en ons hondje wat altijd boven in de gang ligt ...niemand zou zo dom zijn om naar boven te komen , hij is nogal beschermend als hij daar ligt ❤
Alle reacties Link kopieren
Een wapen? Ergens in de schuurkeuken ligt een arsenaal aan wapens, van accuboor tot handzaam, schroevendraaiers, beitels, priemen en hamers. In de keuken een paar beste messen en een granieten vijzelpot, wat gietijzeren pannen. In de woonkamer ligt een hond die pak ze kent. In de gang paraplu's. En glazen flessen, de stozuigerstang.

Boven wat busjes haarlak, deo, schimmel en weerplekken spray, hobbymessen, paar scharen, nog een stozuigerstang.



Maar hmm die tv van 100 euro en de 20 euro contant mogen ze meenemen, net als mijn pinpas, die heb ik geblokkeerd voor ze mobiel internet dan wel een pinapparaat hebben gevonden.

Lijkt me sterk dat ze de desktop meenemen. Die kast moet je bijna met zijn tweeën tillen, en het beeldscherm ook. Zolang het ze om spullen gaat, lekker laten meenemen.

Met liefde mogen ze vanalles meenemen. Ik blijf liever heel, doe aangifte.

Die strategische plek is niet toevallig de plek waar ze binnen zouden kunnen komen? Zodra ze een voet over de drempel hebben gezet ben je dan je wapen kwijt.



Ik vind het eigenlijk vrij bizar dat mensen er rekening mee houden, cq angst hebben voor een overval.

Mijn huis is min of meer inbraakproof, maar als je het glas eruit gooit en niemand reageert stap je daarna zo naar binnen. Ik wil braaksporen hebben en daarom zit er een sluiting waar ze schade door achterlaten.



Wel zou ik bij geweld en zedendelicten mijn zelfverdediging en judo gebruiken, zelfverdediging. Overigens, als je ze een mep verkoopt kunnen ze jou aanklagen voor geweldpleging. En met een honkbalknuppel kunnen ze zelfs naar poging tot doodslag op voorbedachte raden gaan. Beter is een stoelpoot of je vuist of iets wat je voor het grijpen hebt, kandelaar, kachelpook, dweilstok. Meestal maak je ze alleen maar pissig, je moet ze direct heel goed raken om zelf veilig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 01 oktober 2015 @ 23:17:

Ja. Een voor het werk afgekeurd mes of twee, op strategische plaatsen. En ik heb mijn leven er al een keer mee gered en ja ik kan en durf ze te gebruiken.Knap!!
Shoot first, ask questions later!
quote:Franjestaart schreef op 01 oktober 2015 @ 23:20:

Ja, doorgeladen zelfs



Dit meen je toch zeker niet? En dan?? Iemand neerschieten in je eigen huis? Zit je met bloed op de vloer en een groter trauma dan die spullen die wegzijn hoor.



Echt bizar!
Alle reacties Link kopieren
2 honden die vervaarlijk blaffen als iemand naar binnen wil.



(Inbrekers en overvallers hoeven niet te weten dat dat voornamelijk is omdat ze blij zijn met bezoek en de honden zullen ze met liefde laten zien waar wij ons geld bewaren )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kast vol met kleerhangers...

Schijn je best wat mee te kunnen wanneer je een beetje oefent. Alleen heb ik dat nooit gedaan.



Zeer scherpe messen in de keuken, maar dat is meer omdat ik anders niet fatsoenlijk kan snijden.



Een man die nogal hoog vechtsport beoefend en daar heb ik dan wel weer wat van opgestoken.



Toen ik ooit iemand hoorde rommelen aan het voordeurslot bleek mijn telefoon het beste wapen ooit. 112 bellen is nl stukken makkelijker dan zelf op onderzoek uit!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat hebben wij.

En ik zou niet bang zijn om ze te gebruiken als ze in mijn huis, mijn eigen terrein binnen komen vallen, en ik zou zeker niet zomaar mijn spullen afstaan.

Mijn spullen, heb ik hard voor gewerkt en sta ik dus niet af aan een indringer.
Enne? Perongeluk het leven laten als je in breekt? Das het risico van het vak hé?
Alle reacties Link kopieren
Honkbalknuppel naast mijn bed uit mijn honkbaltijd dus ja ik weet hoe ik er mee moet slaan. Maar of ik dat kan op het moment dat het nodig is. Waarschijnlijk kruip ik onder het bed en doe alsof ik er niet ben. Zolang ze mij heel laten interesseren spullen me bijzonder weinig.



O ja complete messenset in de keuken en als het moet kan ik een inbreker compleet uit elkaar snijden
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 01 oktober 2015 @ 23:13:

[...]





Jij zou het echt erg vinden dat je iemand blijvend verwond die er voor zorgt dat jij je niet meer veilig voelt in je eigen thuishaven en je mogelijk een trauma bezorgt? Dat zou op zo'n moment wel mijn laatste zorg zijn denk ik..Dit!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 01 oktober 2015 @ 23:20:

[...]



Alleen het feit dat je veroordeeld kan worden staat me tegenEens.
We wonen in een gehorig huis. Ik zou gillen en hopen dat de buren de politie bellen . Het is zo gehorig dat als de buren niet thuis zijn en ik doe mijn best, de buren van de buren het nog wel zullen horen.

Maar waarom zou die overvaller, er is hier echt niks interessants te halen.



Nee, geen wapen.



Vroeger toen ik als meisje alleen van muziekles naar huis fietste, in de schemer langs een bos, fietste ik weleens met mijn muziekstandaard op mijn stuur. Kan je ook goed mee meppen denk ik.
Ohja, op de vraag; hoe staan jullie tegenover voorbereide zelfverdediging is het antwoord; prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:spieker27 schreef op 01 oktober 2015 @ 23:24:

Enne? Perongeluk het leven laten als je in breekt? Das het risico van het vak hé?Inderdaad. Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:OldWood schreef op 01 oktober 2015 @ 23:27:

[...]



Inderdaad. Vind ik ook.

Ik vergat erbij te zeggen, dat ze niet het leven hoeven te laten.

Maar ze mogen wel goed knock-out gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan inbrekers. Je moet met je poten van andermans spullen afblijven. Mensen hebben daar voor gewerkt! Bovendien zorg je er met je inbraak voor dat veel mensen een trauma krijgen en bang worden!



Toen ik nog bij mijn ouders woonde, is er 2 keer ingebroken. Ik blijf dat eng vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben buiten messen etc geen echte wapens maar ons huis beveiligd met een alarmsysteem.

En ik weet het houdt kwaadwillende mensen niet altijd tegen maar het schrikt vaak wel af.





Oh en ik hoor het ook niet in mijn omgeving dat er mensen zijn met een wapen naast hun bed.
Dom om een wapen in huis te hebben. Studies laten namelijk zien dat de onveiligheid toeneemt bij het hebben van een wapen ter zelfverdediging. Er wordt dan vaker geweld gebruikt (niet alleen tegen de inbreker maar ook tegen het slachtoffer) en bovendien is er een risico dat het wapen tegen je wordt gebruikt, niet per definitie door een inbreker maar wellicht door een boze echtgenoot of een spelend kind.





http://www.sciencedaily.c ... /2011/04/110427101532.htm
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen wapens naast mijn bed. Verder is de kans groot, dat wanneer ze niet boven komen ik de volgende dag pas merk dat ze binnen zijn geweest. Ik ben iedere nacht wel een paar keer wakker maar op de cruciale momenten slaap ik, vooral als de nacht al bijna om is. Verder maakt mijn kat soms zo'n kabaal op de trap, dat als er iemand de trap opkomt ik denk dat het de kat is. een stukje opschuif op bed om hem erbij te laten( de kat dus) en weer inslaap
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik doe sinds kort aan Krav Maga en kan mezelf wel verdedigen denk ik.



Verder kent iedereen op mijn verdieping elkaar dus ik hoef maar te gillen.

Sowieso kom je het appartementencomplex lastig binnen 's avonds.



Ik slaap prima.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt verbaasd dat er zoveel mensen zijn die hier over nadenken en daadwerkelijk maatregelen genomen hebben....

Ik heb mijn deur op slot en de ramen beveiligd, om te voorkomen dat ze binnenkomen. Komen ze dan toch binnen, dan ga ik me er echt niet mee bemoeien. Neem mijn spullen maar mee hoor.... Dingen met emotionele waarde zijn dieven niet in geïnteresseerd en alles van enigszins financiële waarde is vervangbaar...



En wat Meds zegt, de statistieken wijzen uit dat je het maar beter niet kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven