Hebben jullie een "wapen" in huis?

01-10-2015 23:01 216 berichten
Je hoort steeds vaker, dat mensen vanuit het niets overvallen worden in hun eigen huis.

Hierdoor ben ik gaan nadenken over wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Nu weet je nooit hoe je gaat reageren als het je echt overkomt, maar voor mezelf heb ik besloten, dat mijn spullen van mij zijn en dat er niemand het recht heeft zich mijn spullen toe te eigenen. Zodoende heb ik een honkbalknuppel op een strategische plaats neergezet.

Wat ik me nu afvraag is: hoe staan jullie tegenover voorbereide zelfverdediging en hebben jullie je op een eventuele overval voorbereid en zo ja, met welke middelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik leg alles op een presenteerblaadje beneden in de gang : autosleutels, beurs, handtas, horloge. Dan mogen ze nog een verdieping hoger de tv, tablet, laptop komen ophalen. Als ze dan nog een verdieping hoger naar mij en dochter komen, ram ik ze echt wel weer de trap af met de mega maglite die op de overloop hangt. In een hand de telefoon met 112 en in de andere hand de maglite.

Spullen mogen ze zonder meer meenemen, maar zodra ze ons persoonlijk komen bedreigen, ga ik me verdedigen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren




Stickertje op de deuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het sleutelwoord preventie. Wij wonen nog niet zo lang in ons nieuwe huis. De vorige bewoner heeft het uitgebreid beveiligd omdat de buurvrouw is overvallen in haar eigen huis. Op de voordeur heb ik 5 sloten, zelfs het klapraam van de badkamer heeft sloten. Natuurlijk kun je het niet 100% voorkomen. De vorige eigenaar had een heel uitgebreid alarmsysteem omdat hij alleenstaand was en veel weg voor zijn werk. Er zitten dus nog mooie stickers op het huis terwijl het alarmsysteem er niet meer in zit. Ik heb geen zaken die ik niet kan missen behalve mijn kind. Dus ze mogen alles meenemen. Toen ik een tijd in het buitenland woonde heb ik ook wel eens dieven binnen gehad. Kind in mijn slaapkamer en deur op slot. Ze nemen al die rotzooi maar mee. Kind was toen klein in die bleef doorslapen dus ik heb haar toen in de kast gelegd. Dubbele bescherming en mijn bed tegen de gesloten slaapkamerdeur geplaatst. Ik ga geen dingen doen.
Heftig, Nursy.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen wapens. Ben wel een angsthaas. Mocht de inbreker boven komen en in de buurt van mijn kinderen dan weet ik niet wat ik zou doen. Maar hij zal niet in de buurt van de kinderen komen.

Wel twee honden die een enorm kabaal kunnen maken als er een vreemde binnen komt. Ik zou zonder honden een stuk banger zijn denk ik. Ik heb nog nooit zonder een hond ergens gewoond.



Ik heb bij een grote verzekeringsmaatschappij gewerkt en daar kregen we zo'n preventieavond met politieagenten en ex- inbrekers.

De meeste inbrekers zoeken hun huizen van te voren uit. Ze lopen door straten en weten precies wie wat heeft en waar er honden zijn.

Volgens die ex-inbreker was een hond het enige wat hem tegenhield om een huis binnen te komen. in elk huis zit wel een slot dat hij open krijgt. Alleen de huizen met honden sloeg hij over.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Bovenstaande geldt helaas niet als je heel afgelegen woont.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb een hond en weet dat die niet lief is als er ineens vreemden in huis staan. En verder doe ik al tijden aan kickboksen.

Ook heb ik niets van waarde in huis behalve een dure laptop maar daar worden ze maar gelukkig mee, de harde schijf is geëncrypteerd dus mijn gegevens liggen niet op straat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 02 oktober 2015 @ 08:54:

Ik zou niet weten waarom. De gemiddelde inbreker is niet uit op geweld en overvallen zijn zeldzaam en ik kan me niet voorstellen dat ze óns huis zouden overvallen. Valt weinig te halen.



Daarbij vind ik mensen die angst de boventoon laten voeten minstens zo eng als de gemiddelde inbreker.Nee? Weet je wel hoeveel inbraken er wel met geweld eindigen? Dat oudere stel laatst bv. Kan niet vinden of die man het overleefd heeft. En je laat je niet leiden door angst als je je kan verdedigen, wel als je je in de kast opsluit of maar besluit dat ze alles mee mogen nemen. Dán laat je je leiden door angst.
Alle reacties Link kopieren
Euuu ja ik heb zeker wel dingen in huis, en ja die dingen liggen voor het grijpen mocht er e.v.t. een inbreker langskomen en wij horen hem



Buiten dat we ons huis redelijk hebben beveiligd is het nooit waterdicht MAar benedne overal kunsstof goede sloten etc.



Ik heb zoizo een goede zaklamp en goed redelijk goed mes en soort knuppel (oud stuk trapleuning)

Of ik de confrontatie opzoek nee dit is niet mijn intentie,

1e actie is telefoon pakken flink hard praten tegen de politie

hoop lawaai boven maken (zodat ze horen dat er iemand is en wakker is)

en mijn prioriteit is dat ze absoluut niet de trap op komen richting mijn vrouw en kinderen.

rennen ze hard weg met spullen so be it mochten ze wel naar boven komen hoop ik dat ik de overhand heb en hou, want ik laat ze absoluut niet zonder enige weerstand richgin mijn vrou en 2 kinderen gaan.



En of ik het erg zou vinden om e.v.t. iemand te raken verwonden of erger, Nee als je bewust inbreekt ben je in mijn ogen vogelvrij en ...... (vul de rest zelf maar in)
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 02 oktober 2015 @ 09:53:

[...]



Nee? Weet je wel hoeveel inbraken er wel met geweld eindigen? Dat oudere stel laatst bv. Kan niet vinden of die man het overleefd heeft. En je laat je niet leiden door angst als je je kan verdedigen, wel als je je in de kast opsluit of maar besluit dat ze alles mee mogen nemen. Dán laat je je leiden door angst.Leiden Door angst? Wat had mijn kind er aan gehad als ik er niet meer was geweest of I het ziekenhuis had gelegen maar de tv was er nog wel. Lekker meenemen alles wat vervangbaar is. Ik zeg zeker niet dat je de deur maar open moet zetten, maar ik ga mezelf niet in bewust in gevaar brengen, daar pas ik dus voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 02 oktober 2015 @ 08:54:

Ik zou niet weten waarom. De gemiddelde inbreker is niet uit op geweld en overvallen zijn zeldzaam en ik kan me niet voorstellen dat ze óns huis zouden overvallen. Valt weinig te halen.



Daarbij vind ik mensen die angst de boventoon laten voeten minstens zo eng als de gemiddelde inbreker.+ 10.000
quote:minnimouse schreef op 02 oktober 2015 @ 09:13:

[...]



Al een paar keer gebeurd dat ze een man trof die een kusje wilde in de supermarkt en haar in een hoek dreef? Wat zijn dat voor mannen? En wat zeggen die dan als ze 'betrapt' worden?

Godzijdank 1 keer!!!

Die man was niet helemaal goed en in de consternatie snel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hond die aanslaat als er iemand binnenkomt of door de tuin loopt.

Verder heb ik een boksbeugel, een taser & pepperspray bij mijn bed liggen.

Maar wat ik werkelijk zou doen.. Ik kan namelijk ook heel makkelijk het dak op en naar de buren vanuit mijn slaapkamer haha. Enige wat me daarvan zou weerhouden is dat ik mn hond niet achter laat.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen wapens, ik ga ervan uit dat mijn huis goed beveiligd is. Maar wat is "goed" ?

Een bus haarlak op het nachtkastje zoals Blue_Lagoon lijkt mij wel een goed idee.

Mochten ze 's nachts inbreken, ik zou me muisstil houden. Maar in mijn streek gebeuren de meeste inbraken in de dag.
Doet me denken aan vroeger toen ik als tiener oppaste. Mijn oppaskind van 4 stond ineens tegenover me met een pistool / revolver die hij uit een keukenkastje had getoverd en richtte die op mij. Wilde politie-en-boefje spelen. Gelukkig waren de ouders er bij (net teruggekomen die ochtend) en moeders graaide het wapen uit zijn handjes. Ze waren hevig geschrokken. Ik was helemaal beduusd, ging allemaal heel snel en er is nooit met een woord over gesproken. Geen idee of het ding was doorgeladen.



Zelf zal ik me niet verzetten tegen een inbraak, het zijn inderdaad maar spullen en die zijn vervangbaar.



Wat ik bij geweld zal doen weet ik niet zo goed, meermaals meegemaakt, vroeger altijd een fight reactie gehad en mezelf goed kunnen verdedigen maar onlangs (bij een gelukkig niet zo'n extreem voorval maar toch) een freeze reactie. Hoewel het voorval niet zoveel voorstelde (al is ongewenst betast worden altijd verkeerd) ben ik vooral geschrokken van mijn eigen reactie en overweeg ik om een verdedigingssport op te pakken.
Ik woon in de slechtste wijk van de stad waar ik woon, al heel lang en heb 4 woeste honden (die eigenlijk heel lief zijn) en het hele gezin beoefent vechtsporten. Daarnaast staat binnen in de gang de stokkenverzameling van onze jongste hond.



Er is hier nog nooit ingebroken en ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld.



Lijkt mij één van de allerergste dingen die je kunt overkomen; van die ongenode gasten in je huis en spullen.



Die spullen zouden mij dan weer een worst wezen, maar het voelt -voor mij- zo'n beetje als een ongewenste intimiteit als er personen zonder uitnodiging binnenkomen.



Een familielid heeft overigens zijn hele leven bij de politie als recherche gewerkt en die heeft mij altijd op het hart gedrukt geen knuppels in huis te hebben of te gebruiken. Je moet altijd een gelegenheidsvoorwerp voor handen hebben en die impulsief pakken om iemand de hersens in te slaan. Dus de stok van de hond, het strijkijzer, bloempot...
Ik weet niet meet wie het zei, kan het ook niet terugvinden, die zei dat een verkrachting maar eventjes duurt. Nou echt niet, mijn verkrachting was niet in een poe en een scheet gebeurt. Het was zelfs in mijn eigen huis, en ik ben 2x verkracht, de dader bleef nog ff plakken. Ik doodsbang om maar iets te doen, om maar te bewegen. Totdat ie later, weet niet hoe laat teeug komt om verder te gaan waar meneer was gebleven, dus alles weer door moet maken. En hij gebruikte er een stilettomes en handen om de nek bij. Waarom niet verweerd? Ik was doodsbang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nadat er bij mij ingebroken is en wat ander gedoe een hele tijd een kleine bus deo of haarlak bij mij gedragen. Inmiddels doe ik dat niet meer..
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de wijk vinden veel inbraken plaats. Wij hebben dus wel redelijk goede beveiliging waardoor ze eerder naar de buren gaan. Maar als ze binnen willen komen dan lukt het ze toch wel. Zolang ze beneden blijven is er niets aan de hand, denk dat ik de slaapkamerdeur op slot zou doen en politie zou bellen. Komen ze boven is het een ander verhaal want daar is alleen onze slaapkamer en ik sta niet voor mezelf in dan. Overigens heb ik ook een grote sterke vent maar die doet niets, gaat achter mij staan denk ik.



De inbraken hier werden overdag gepleegd en in de avond door snachts aan te bellen en als er dan niets gebeurde begonnen ze. Dus altijd even lamp aandoen zodat ze zien dat er iemand thuis is.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kensi schreef op 02 oktober 2015 @ 10:46:

Ik weet niet meet wie het zei, kan het ook niet terugvinden, die zei dat een verkrachting maar eventjes duurt. Nou echt niet, mijn verkrachting was niet in een poe en een scheet gebeurt. Het was zelfs in mijn eigen huis, en ik ben 2x verkracht, de dader bleef nog ff plakken. Ik doodsbang om maar iets te doen, om maar te bewegen. Totdat ie later, weet niet hoe laat teeug komt om verder te gaan waar meneer was gebleven, dus alles weer door moet maken. En hij gebruikte er een stilettomes en handen om de nek bij. Waarom niet verweerd? Ik was doodsbang.Dat van dat eventjes was sarcastisch bedoelt, reactie op iemand die zei laat maar gaan.
Alle reacties Link kopieren
Een hamer(tje) onder mijn bed.

Een ijzeren stok naast de voordeur.

Dit komt omdat ik in mijn vriendenkring politieagenten heb én een ambulancebroeder. Zij hebben mij overgehaald.

Verder is ons huis voorzien van een politiekeurmerk. Dit kan ik echt iedereen aanraden trouwens.
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 oktober 2015 @ 23:29:

Dom om een wapen in huis te hebben. Studies laten namelijk zien dat de onveiligheid toeneemt bij het hebben van een wapen ter zelfverdediging. Er wordt dan vaker geweld gebruikt (niet alleen tegen de inbreker maar ook tegen het slachtoffer) en bovendien is er een risico dat het wapen tegen je wordt gebruikt, niet per definitie door een inbreker maar wellicht door een boze echtgenoot of een spelend kind.





http://www.sciencedaily.c ... /2011/04/110427101532.htm



Dit dus. Die ene keer dat we in zo'n situatie waren (raar gestommel in een vrijstaand vakantiehuis) wilde mijn man een mes pakken. Mocht dus niet van mij. We zijn wel gaan kijken, bleek het de kat van de buren te zijn.



Voor inbrekers heb ik een goed huisraadverzekering. Ze doen maar. Willen ze me verkrachten, dan moeten ze bereid zijn om hun oog doorvoor af te staan. Ik steek zo mijn vinger in zijn oogbol en ken uit mijn vechtsportjaren nog wel meer smerige trucjes. Als dat niet werkt, heb ik pech gehad.



Die ene forummer die dus haar mes gebruikt heeft: was dat tegen een inbreker? Of tegen een bekende (stalker)? Want dat is natuurlijk een ander verhaal. Inbrekers komen voor je spullen. Zo'n gewelddadig type komt voor ergere zaken.
"Je hoort steeds vaker, dat mensen vanuit het niets overvallen worden in hun eigen huis."



Ik hoor dat helemaal niet vaker. Kind, wat laat je je wijsmaken.
Alle reacties Link kopieren
Amerikaanse Stafford die zijn diensten al bewezen heeft. Twee jaar geleden hebben we hier een insluiper gehad maar die is niet ver gekomen. Via de HAP is ie afgevoerd naar het politiebureau.
Enjoy the little things in life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven