Hebben jullie een "wapen" in huis?

01-10-2015 23:01 216 berichten
Je hoort steeds vaker, dat mensen vanuit het niets overvallen worden in hun eigen huis.

Hierdoor ben ik gaan nadenken over wat ik zou doen als het mij zou overkomen. Nu weet je nooit hoe je gaat reageren als het je echt overkomt, maar voor mezelf heb ik besloten, dat mijn spullen van mij zijn en dat er niemand het recht heeft zich mijn spullen toe te eigenen. Zodoende heb ik een honkbalknuppel op een strategische plaats neergezet.

Wat ik me nu afvraag is: hoe staan jullie tegenover voorbereide zelfverdediging en hebben jullie je op een eventuele overval voorbereid en zo ja, met welke middelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dolken, een katana en een zwaard. Allemaal bot, maar ik denk dat je er evengoed schade mee aan kan richten. Maar goed, dat kun je met een vork ook, denk ik. Heb ze overigens niet om te gebruiken als wapens, maar omdat ik het mooi vind (en ze voor de Elf Fantasy Fair gekocht heb).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wij hebben een vuurwapen in huis om andere redenen. Wij hebben de uitdrukkelijke afspraak dat Dit NIET gebruikt wordt bij een inbraak. Ook niet om alleen maar mee te dreigen. Het ligt dan ook ergens Uit het zicht en verankerd met de sleutel op een andere plek.

Dreigen met geweld ter verdediging leidt tot nog meer geweld bij de aanvaller. Tenzij je dus 100% in staat bent en bereid bent op het eerste moment direct iedere inbreker te doden, werkt een wapen alleen maar in je nadeel.



Onze levens zijn mij meer waard dan wat dan Ook. Daarnaast heb Ik een inboedel verzekering, Dus: kom maar halen.
Ik heb trouwens ooit, toen Ik nog dom en naief was, een inbreker het huis uit gejaagd met een vleesmes... Domste wat Ik ooit gedaan heb. Ik had het geluk dat hij wegrende, maar als hij een mes of pistool had gehad was Ik degene geweest die er het slechtste vanaf was gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madyn schreef op 02 oktober 2015 @ 09:24:

Als je een wapen in huis wil hebben, zorg dan dat je dit altijd kunt verklaren. Als je bijvoorbeeld golft, is het niet zo raar dat je in nood een golfclub pakt en daar iemand een mep mee geeft (tennisracket, etc.)

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik werd gebeld door de beveiligingsbedrijf van de buren van mijn ouders en ik even om het huis moest gaan lopen... ik heb toen een keukenmes meegenomen en dat vond de politie die kwam kijken echt heel raar (niet dat ik er bedreigend uit zag hoor). Stomme keuze van mij, maar ja, je bent 15 en alleen thuis en doet wat de beveiliging zegt...

Belachelijk dat een beveiligingsbureau een 15 jarige laat kijken.

Maar een mes idd niet klaarleggen.

Gewoon een stok om iemand mee weg te slaan. Een mes is een moordwapen, je wil niet vervolgd worden voor moord terwijl je je verdedigde.

Moet ik denken aan de vrouw van die juwelier die de overvallers doodschoot, zij is echt door een hel gegaan. En nog steeds is niet zeker of zij vervolgd wordt.

Haar man heeft zijn straf al wel gekregen voor het aanschaffen van een wapen.
quote:bungaa schreef op 02 oktober 2015 @ 11:26:

[...]



Belachelijk dat een beveiligingsbureau een 15 jarige laat kijken.

Maar een mes idd niet klaarleggen.

Gewoon een stok om iemand mee weg te slaan. Een mes is een moordwapen, je wil niet vervolgd worden voor moord terwijl je je verdedigde.

Moet ik denken aan de vrouw van die juwelier die de overvallers doodschoot, zij is echt door een hel gegaan. En nog steeds is niet zeker of zij vervolgd wordt.

Haar man heeft zijn straf al wel gekregen voor het aanschaffen van een wapen.



Volgens mij is inmiddels besloten haar niet te vervolgen.

Maar in principe is er genoeg basis om het wel te doen. Het is natuurlijk ook zo dat omdat een persoon de wet overtreedt, het jou niet rechtvaardigt om hetzelfde te doen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik, overigens volkomen legaal, wapens in huis maar je mag wapens en munitie niet samen op dezelfde plek bewaren dus ook geen wapen dat geladen is. Bij een overval heb je er dus weinig aan maar als je het wapen, ook zonder patronen, snel kunt pakken schrikt het wel af, zeker een Smith & Wesson. Ik heb een grote paraplubak waarin het nodige staat waarmee ik kan meppen maar ze moeten hier wel moeite doen om binnen te komen. Verder nog een brandblusser (poeder), ook handig.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige flatgebouw werd ontzettend veel ingebroken. Bij een van de buren meer dan 10 keer. Alles werd meegenomen, van cd's tot deodorantbusjes aan toe. In dat huis was mijn slaapkamer de eerste kamer nadat je binnenkwam. Reken maar dat ik met een hamer in mn bed sliep. Werd er erg alert van; hoefde maar iemand langs te lopen of ik stond naast mn bed met de hamer. Ze hebben mijn huis gelukkig overgeslagen, mede omdat we tralies voor de ramen hadden. Ik denk wel dat ik hem gegrepen zou hebben, niet om de spullen, maar om het feit dat ik erg kwetsbaar was, zo dicht naast de ingang.
Alle reacties Link kopieren
Oh dan heeft ze geluk gehad.



Maar je wil ook geen moordenaar worden denk ik. Dus maar beter geen mes klaarleggen of zelfs een vuurwapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 grote herdershonden in huis, ik schat in dat deze zouden ook niet zullen aarzelen de boel te verdedigen als dat nodig zou zijn. Laat maar komen als ze durven
quote:bungaa schreef op 02 oktober 2015 @ 11:47:

Oh dan heeft ze geluk gehad.



Maar je wil ook geen moordenaar worden denk ik. Dus maar beter geen mes klaarleggen of zelfs een vuurwapen.Exact. Nog los van de vervolging, moet je wel leven met het idee dat je iemand gedood hebt of blijvend verwond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stokstaartjenl schreef op 02 oktober 2015 @ 12:02:

[...]





Exact. Nog los van de vervolging, moet je wel leven met het idee dat je iemand gedood hebt of blijvend verwond.Iemand doodschieten is afstandelijker dan iemand doodsteken of wurgen.
verba volant, scripta manent.
quote:Chiki schreef op 02 oktober 2015 @ 12:00:

Ik heb 2 grote herdershonden in huis, ik schat in dat deze zouden ook niet zullen aarzelen de boel te verdedigen als dat nodig zou zijn. Laat maar komen als ze durven Mijn ouders hebben ook honden. Die zijn juist bang dat inbrekers eerst de honden uitschakelen. Dat gebeurt ook weleens namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik 'n slecht geweten zou krijgen van het permanent uitschakelen van 'n inbreker. Risico van 't vak. Ik moet leven met de angst dat mijn veilig plekje toch zomaar door een of andere onverlaat binnengedrongen kan worden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 02 oktober 2015 @ 10:51:

[...]



Dat van dat eventjes was sarcastisch bedoelt, reactie op iemand die zei laat maar gaan.

Eh. Nee. Dat zei ik niet. Dat maakte iemand anders ervan.

Ik had het over een freeze reactie en niet bewust de confrontatie opzoeken met een inbreker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 02 oktober 2015 @ 12:06:

[...]



Mijn ouders hebben ook honden. Die zijn juist bang dat inbrekers eerst de honden uitschakelen. Dat gebeurt ook weleens namelijk.Klopt, weet ik. Maar inbrekers die dat extra risico nemen zijn altijd uit op iets specifieks. Die oude tv, standaard tablet en laptop van mij zijn echt de moeite niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn inbrekers welkom. Er staat altijd een zeer degelijke koekenpan op het fornuis waarmee ik hem zo hard voor zijn kop sla dat het woord TEFAL voor eeuwig, in spiegelschrift, op zijn voorhoofd gegrift staat.

Zo blijft hij ook lekker herkenbaar voor andere.
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Een hockeystick voor zelfverdediging maar die staat in de bijkeuken terwijl we boven slapen dus daar gaan we het niet mee redden
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 02 oktober 2015 @ 13:51:

Hier zijn inbrekers welkom. Er staat altijd een zeer degelijke koekenpan op het fornuis waarmee ik hem zo hard voor zijn kop sla dat het woord TEFAL voor eeuwig, in spiegelschrift, op zijn voorhoofd gegrift staat.

Zo blijft hij ook lekker herkenbaar voor andere.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 02 oktober 2015 @ 13:51:

Hier zijn inbrekers welkom. Er staat altijd een zeer degelijke koekenpan op het fornuis waarmee ik hem zo hard voor zijn kop sla dat het woord TEFAL voor eeuwig, in spiegelschrift, op zijn voorhoofd gegrift staat.

Zo blijft hij ook lekker herkenbaar voor andere.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 02 oktober 2015 @ 12:06:

[...]



Mijn ouders hebben ook honden. Die zijn juist bang dat inbrekers eerst de honden uitschakelen. Dat gebeurt ook weleens namelijk.Mijn hond leefde toen nog en dat was idd ook mijn eerste angst... dat ie de hond wat aan zou doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 02 oktober 2015 @ 15:21:

[...]

Mijn hond leefde toen nog en dat was idd ook mijn eerste angst... dat ie de hond wat aan zou doen.Dit dus, mijn hond is bejaard en doof.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stel messen in de keukenla liggen en in het messenblok staan.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik moet door de woonkamer voor ik bij de keuken ben, dus 'hallo inbreker, even geduld, ik moet even mijn mes pakken terwijl jij m'n tv los staat te trekken'
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan vrij makkelijk bij mijn fileermes en dat is loeischerp. Tegen de tijd dat iemand zich door mijn deur heeft geworsteld ligt hij dood te bloeden op de mat.
verba volant, scripta manent.
quote:Dubbus schreef op 01 oktober 2015 @ 23:23:

[...]





Dit meen je toch zeker niet? En dan?? Iemand neerschieten in je eigen huis? Zit je met bloed op de vloer en een groter trauma dan die spullen die wegzijn hoor.



Echt bizar!Tot ze je ook willen verkrachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven