Heeft iemand tips over het vinden van een dekbed

03-11-2014 17:17 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds een week een huisje aangeboden gekregen. Waar ik tegenaan loop is het volgende, ik ga een tweepersoonsbed kopen, wel 160x200 cm. En wat raar is je hebt wel hoeslakens in deze maat en ook dekbedovertrekken. Maar ik zoek een dekbed. Heb al verschillende websites afgezocht.

Heeft iemand een tip waar ik deze zou kunnen vinden met de afmetingen?

Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dekbed moet dan groter zijn anders is ie te klein!



180x200 zou ik nemen
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tip😉
Alle reacties Link kopieren
Wat whiskas zegt! Gewoon een lekker grote kopen. Wij hebben een bed van 180 en dekbed is lits jumeux.



Google:



Maatvoering van dekbedden



Zoals er bedden zijn van diverse afmetingen, zo zijn er ook dekbedden van verschillende afmetingen. De standaard breedtematen voor een dekbed zijn 140, 200 en 240 cm. De standaard lengtematen zijn 200 en 220 cm.



Voor eenpersoonsmatrassen (70-90 cm breed) is een dekbedbreedte van 140 cm voldoende. Voor een matras van 140 cm breed is een dekbedbreedte van 200 cm prima. Voor matrassen van 160-180 cm breed is een dekbed van 240 cm goed geschikt. Als u een matras hebt met een breedte van 200 cm dan is een dekbed van 260 cm aan te raden. Over het algemeen kan worden gesteld dat het dekbed ongeveer 60 cm breder dient te zijn dan het matras waarop u slaapt.



Natuurlijk hangt de afmeting van uw dekbed niet alleen af van de lengte en breedte van het matras maar ook van uw lichaamslengte en omvang. U kunt de juiste lengte van uw dekbed bepalen aan de hand van uw lengte. Als stelregel geldt dat uw dekbed ongeveer 20 cm langer moet zijn dan uw eigen lengte. Dat betekent dat bij een lichaamslengte tot 180 cm een 200 cm lang dekbed volstaat terwijl langere mensen er goed aan doen een lengte van minimaal 220 cm te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
daar heb ik echt wat aan!😉😆
Alle reacties Link kopieren
1 tip.. neem een dekbed van 200x200.. dat scheelt mij een hoop frustraties omdat ik een 180x200 om de een of andere stomme reden altijd verkeerd om in het overtrek wil stoppen!



Mijn bed is trouwens maar 140 breed, dekbed komt aan beide zijden bijna tot op de grond. Heerlijk zo'n breed dekbed, zo heb je ook nooit ruzie om het dekbed ;)
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde nog typen dat wij de onze bij V&D hebben gekocht maar ook bij Hema en Ikea hebben ze dekbedden maar om de een of andere reden mocht ik van Viva niet nog een reactie posten.
Alle reacties Link kopieren
hahaha😅heb je helemaal gelijk in Morgana81
Alle reacties Link kopieren
Wel grappig om te lezen dat iedereen juist een zo'n groot mogelijk dekbed wil. Ik vond het juist heel vervelend voelen als het over de rand hangt (alsof het trekt ofzo en tochtgaten). Wij hebben een bed van 2 meter breed met een dekbed van 2 meter. Ligt perfect, maar ik moet wel zeggen dat we hele rustige slapers zijn en beiden nooit dekens "stelen".
Alle reacties Link kopieren
Voor zo'n bed koop je 2x2 of 2.20 bij 2.40. Die eerste maat vind ik dus echt te klein, maar als je niet zo lang bent zal het misschien meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik liggen in de winter trouwens ieder onder een eigen lits jumeux... Echt drama als wij samen ooit eens onder 1 dekbed moeten liggen;-))
Ik heb een bed van 140x200 en toch een dekbed van 200x200. Veeeeeel fijner.
Alle reacties Link kopieren
Is wel een potje vrij worstelen, zo'n enorm dekbed verschonen.
óu sont les neiges d'antan

Je kunt ook overwegen twee éénpersoons dekbedden te kopen.

Dan heb je beiden je eigen dekbed en geen ruzie over één dekbed.

Nog een ander voordeel : de hoezen zijn dan ook veel kleiner, makkelijker bij het opmaken, het wassen, het drogen....
Alle reacties Link kopieren
Ga je alleen of met iemand anders in dat bed slapen. Slaap je alleen dan zou ik gewoon een eenpersoons dekbed kopen. Dat heeft als voordeel dat het veel gemakkelijker opmaakt, in aanschaf veel goedkoper is en ook nog eens veel gemakkelijk in de wasmachine past voor een periodieke wasbeurt.



Weet je al van welk materiaal je je dekbed wilt kopen (wol, katoen, dons, synthetisch)?
Alle reacties Link kopieren
slaap nu nog alleen maar daar komt wel verandering in😆. Maar dan nog zou ik kunnen overwegen 2 éénpersoonsdekbedden te doen. Ik zweet snachts best wel en heb het snel warm. Dus ik ben inderdaad ook nog even aan het uitzoeken wat dan het beste zou zijn
Alle reacties Link kopieren
Als je snel zweet kan ik je aanraden om een katoenen vier seizoenen dekbed te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch binnenkort gaat samenwonen dan zou ik 2 eenpersoonsdekbedden kopen. Zeker omdat jij het snel warm hebt. Hij/zij misschien niet. Je kan dan ook beter een 4 seizoenen dekbed kopen. Kan jij onder 1 dekbed slapen en je partner onder 2 mocht dat nodig zijn. je kan dan goed afwisselen. Wij hebben dat ook. Ik heb het snel koud en mijn vriend niet.

En het hele probleem van dekens jatten 's nachts is ook opgelost. Behalve als je met mij slaapt want ik presteer het nog om zijn dekbed ook te jatten...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou of gaan voor twee eenpersoonsdekbedden, of voor een groot dekbed.

Wij hebben een bed van 140 cm breed, maar eem lits jumeux dekbed. Voor nu lekker ruim, en als we ooit meer ruimte krijgen en dus een groter bed gaan kopen dan hoeven we niet direct ook een nieuw (want groter) dekbed aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is dat een Ikea-maat, ik zou eens daar gaan googlen naar de dekbedden (zijn allemaal afwijkende maten, maar wel lekker goedkoop).
Mijn bed is 1.60 breed. Ik heb een 2x2 dekbed. In mijn eentje is dat fijn. Met zijn tweeën gaat het prima, maar het dekbed van mijn vriend is fijner, die is 2.20 bij 2.40 geloof ik. Maar dat krijg ik niet opgemaakt

Twee eenpersoonsdekbedden lijkt me niet fijn. Als onverbeterlijke knuffelaars zouden we constant aan het klooien zijn om nog onder de dekens te kunnen liggen.
Kies voor eendendons. Dat is veel prettiger dan een synthetisch dekbed, veel minder benauwd.
Alle reacties Link kopieren
Geen dons, zo dieronvriendelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het snel warm hebt, zou ik bij een bed van 160cm gaan voor een donzen zomerdekbed van 200x200 (bij voorkeur katoenen tijk), dat is lekker licht en luchtig, zweet niet en, omdat er weinig tot geen dekbed over de rand van je bed hangt, kan je makkelijker de boel wat opzij schuiven en blijft het dekbed beter op zijn plaats liggen, omdat er geen gewicht aan de zijkanten 'hangt' (wat woby bedoelt dus)
Alle reacties Link kopieren
dus als ik het goed begrijp ivm zweten s'nachts kan je beter een donzen dekbed nemen als katoen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven