Hekel aan de afwas

02-05-2016 09:32 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de afwas al geen leuk werk dat ten eerste



Maar ten tweede het wordt ook nooit schoon. Bij de glazen krijg je altijd van die kringetjes/vlekjes, en de borden zie je matte vlekken op. En het is nieuw servies dus het is ook niet aan vervanging toe. Ook de theedoeken die zogenaamd 5xD zijn die drogen echt niet want dan zie je gewoon dat je het water wegveegt in plaats van dat het droog word.



Ik wil schoon servies (geen wegwerp gebruiken ) , met goede theedoeken maar welke dan? Ik gebruik nu die van de Wibra DDDDD en van action maar die zijn dat niet. Maar die zijn dus gewoon niet goed genoeg.



Ben ik de enige met dit probleem? Ik zou ook wel een vaatwasser willen veel makkelijker hahaha
Alle reacties Link kopieren
Oh en als ik gegeten heb was ik het gelijk af.
Alle reacties Link kopieren
Serieus: waarom neem je geen vaatwasser? Het leven is te kort om je om dit soort dingen druk te maken (genoeg andere zorgen die minder makkelijk op te lossen zijn).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een hekel aan. Als kind al.

Daarom heb ik een vaatwasser .

Is ook een ding dat per direct vervangen gaat worden als hij stuk gaat.



Voor sommige dingen die er niet in mogen gebruik ik de theedoeken van de Hema. Daar ben ik heel tevreden over. En van Zeeman de wat dikkere ( dus niet die dunne van 5 voor €3 ofzo).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Koop een vaatwasser. Ik heb zelfs een tijdje de vaatwasser ( gratis gekregen) in een gangkast gehad ( klein appartement) omdat ik geen plek in de keuken had. Een wereld ging open.
HEMA
Theedoeken niet met wasverzachter wassen kan ook helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de andere dames, theedoeken van de Hema. Niet duur, werken goed en gaan een eeuwigheid mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 02 mei 2016 @ 09:38:

Koop een vaatwasser. Ik heb zelfs een tijdje de vaatwasser ( gratis gekregen) in een gangkast gehad ( klein appartement) omdat ik geen plek in de keuken had. Een wereld ging open.



In de gangkast hoe heb je dat gedaan met aansluiting voor water?



Ik wil ook zeker een vaatwasser maar momenteel nog even het geld er niet voor in de toekomst komt hij er zeker. Vaatwasser is toch wel echt een must
Alle reacties Link kopieren
Oké dan was ik voortaan theedoeken apart zonder wasverzachter eens kijken wat dat doet.

Hema ga ik eens kijken vanmiddag, nog een bepaalde soort of maakt dat niet veel uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn broer een vaatwasser gekregen toen ik fulltime ging werken!top cadeau dus!



Nu hoef ik na een dag werken iig niet meer af te wassen
Alle reacties Link kopieren
Is het water heet genoeg? Goed afwasmiddel?

Dikkere theedoeken kopen, bijv Hema of de wat diurdere bij de Zeeman



Glazen was ik als eerste af, nog ff naspoelen onder de hete kraan en dan ff uitdruipen



Borden in de bak, net als bestek, dan kan het ff weken terwijl je minder vies bestek eerst doet
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Gebruik dreft als afwasmiddel. Ontvet als beste. Zeker als je alles met de hand afwast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb groene dreft hier staan een grote fles. Het ontvet super, maar dat maakt op zich al niet zo heel veel uit want ik was het gelijk al af zelfs voor ik mijn eten op eet maar dan krijg ik het niet gelijk droog met de theedoeken die ik nu heb en dan als het droog is lijkt het net alsof er een tandpasta in het glas is gestopt die vlekken zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
En ajax afwasmiddel met appelgeur, heb ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Heb helemaal geen hekel aan de afwas. Vind het juist fijn dat de ontplofte keuken na de afwas weer heerlijk schoon is en het servies weer glimmend in de kast staat.



Met een vaatwasser krijg je beschadigingen aan het glaswerk en vlekjes op bestek als je het niet alsnog goed nadroogt.



Ik heb trouwens theedoeken van Ikea.
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Afwas Ik heb al zeker 20 jaar geen afwas meee gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd theedoeken gehad van alle mogelijke winkels en zo ook het afwasmiddel en herken helemaal niet wat je schrijft. Of ik heb er nooit op gelet of me er druk over gemaakt..

Heb nu een vaatwasser al jaren maar sommige dingen gaan wel met de hand.

Maar ik gebruik dus nooit wasverzachter. En buiten dat ik laat veel dingen gewoon drogen op het aanrecht, komt er geen theedoek aan te pas
Alle reacties Link kopieren
Die witte plekken op glazen poets ik weg met een schuursponsje. Vind afwassen met een schuursponsje sowieso fijner dan met een afwasborstel, want dan kun je tenminste goed bij alle kleine hoekjes komen.



Verder: nieuwe theedoeken eerst een paar keer wassen (zonder wasverzachter) voor je ze gebruikt, dan worden ze wat stugger en nemen ze meer vocht op.
I'm no hero. I put my bra on one boob at a time like everyone else
Alle reacties Link kopieren
quote:Moontje138 schreef op 02 mei 2016 @ 09:45:

Heb helemaal geen hekel aan de afwas. Vind het juist fijn dat de ontplofte keuken na de afwas weer heerlijk schoon is en het servies weer glimmend in de kast staat.



Met een vaatwasser krijg je beschadigingen aan het glaswerk en vlekjes op bestek als je het niet alsnog goed nadroogt.



Ik heb trouwens theedoeken van Ikea.Dat vind ik ook fijn maa nog steeds vind ik afwassen een rot-klus 't is echt dat ik mijn oven veel gebruik en dus houd maar met vlagen wens ik toch echt dat ik een vaatwasser ipv oven had genomen haha. Gelukkig is het vaak snel gedaan en wel gezellig als je het samen kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Idd nieuwe theedoeken doen bijna hetzelfe als nieuwe handdoeken, net niks dus. Moeten idd meerdere keren gewassen worden zonder wasverzachter en zelf doe ik die jongens allemaal bij elkaar en vrolijk in de kookwas. Gaat de wasmachine ook niet zo stinken.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:zwitsal_nijntje schreef op 02 mei 2016 @ 09:41:

[...]





In de gangkast hoe heb je dat gedaan met aansluiting voor water?



Ik wil ook zeker een vaatwasser maar momenteel nog even het geld er niet voor in de toekomst komt hij er zeker. Vaatwasser is toch wel echt een must Zat al een aanvoer, wasmachine stond er ook. Gewoon extra aan en afvoer aangelegd.
Die theedoeken: voor het eerste gebruik een nacht weken in azijn, dan wassen zonder wasverzachter en niet strijken, want dan strijk je de vezels plat en nemen ze geen water meer op.



Verder: gebruik bij het afwassen heet water en droog het zo snel mogelijk af na het afwassen, warm water droogt namelijk veel makkelijker af dan koud water.



Zo, dat waren wel genoeg tips uit huize Jan Steen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 02 mei 2016 @ 10:06:

[...]





Zat al een aanvoer, wasmachine stond er ook. Gewoon extra aan en afvoer aangelegd.



Oh dat is wel erg fijn zeker qua ruimte dan inderdaad



Ga dus nieuwe sets halen en ze paar keer in de machine gooien en hopelijk pakken ze dan vocht beter op. Met handdoeken heb ik er geen problemen mee trouwens. Die zijn goed en zijn ook al wel 2 jaar oud
Inderdaad, theedoeken eerst een paar keer heet wassen. Ik gebruik schoonmaakazijn ipv wasverzachter (ruik je niet, en het ontkalkt gelijk), en dat schijnt ook te helpen. Mijn oudere Hema-theedoeken zijn trouwens inderdaad erg fijn, de nieuwere vind ik zelf een stuk minder prettig drogen; ze pluizen nog steeds. Manlief legt altijd een theedoek onder de te drogen afwas, en daar gebruikt hij die nu voor; dan kunnen we ze nog een paar keer wassen, zonder dat ze de hele vaat onderpluizen



Vaatwasser kan hier trouwens niet in de keuken aangesloten worden. Hij had erbij gekund in ons al kleine badkamertje, maar dan wordt dat zo'n veredeld washok vol apparaten; ik was dus lekker met de hand af. Als we ooit in een ander huis wonen met wel een aansluiting voor vaatwasser, dan komt er wat mij betreft meteen weer een, maar tot die tijd werkt dit ook. Gewoon bijhouden, dan is het helemaal niet zoveel werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven