Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Niet meer gaan?
Niet gaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan. En als je dat niet trekt, een ander moment uitkiezen.
Ik moest wel lachen om die zindelijke 1-jarige
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan dus, zo simpel kan het zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me HEERLIJK, Lolily, maar wat zeg je tegen de goedbedoelende ouders..?

Het is 'not-done', want het kind heeft toch "recht" op het feestje, met bijbehorende kadootjes en (balende) grote mensen.
Ja kinderen... je krijgt er zoveel voor terug
elk weekend 3 feestjes? Wauw, ik zou wat gaan snoeien in je vriendenkring. Scheelt je ook een vermoegen aan cadeautjes.



En verder: gewoon zeggen: joh, ik heb drie feestjes dit weekend. Ik heb het druk zat dus ik besloten er maar naar 1 toe te gaan.

Klaar
Gewoon niet gaan.



Als het gaat om opvoeden roepen we altijd ´pick your battles´. Als het gaat om vrije tijd zou je hetzelfde moeten redeneren. Kinderverjaardagen gewoon standaard afschaffen, behalve misschien die van de kinderen van je zus/broer. Maar als je er daar 4 van hebt, met elk drie kinderen, dan toch gewoon niet gaan.



Zet iets in je agenda, voor mijn part staat er 10.00 boodschappen, 13.00 nagels lakken, 15.30 naar het bos met de kinderen, 17.30 pannekoeken bakken, 20.30 James Bond op tv. Zus zegt dat er een verjaardag is, jij pakt je agenda en zegt; oei, dat gaan wij niet redden, die dag staat al hartstikke vol.



(Of het lijstje wel of niet gaat kloppen is overigens aan jou, in het weekend hoeven de theorie en de praktijk niet overeen te komen).
Zoveel verjaardagsfeestjes hebben wij niet. De meeste vrienden vieren de verjaardagen van de kinderen met familie. Dus die paar keer per jaar gaan we wel, meestal is het erg gezellig. Gelukkig maar, want elke weekend, daar zou ik ook niet op zitten wachten.
wat doe je jezelf aan? Niemand die jou verplicht om er heen te gaan. En als je vindt dat je toch naar een verjaardag moet, zoek dan een ander moment uit. Ga op een ochtend naar iemand toe voor een bakje koffie, heb je alle tijd om rustig te zitten en bij te praten met je de jarige.
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 13:12:

Lijkt me HEERLIJK, Lolily, maar wat zeg je tegen de goedbedoelende ouders..?

Het is 'not-done', want het kind heeft toch "recht" op het feestje, met bijbehorende kadootjes en (balende) grote mensen.je zegt dat je een andere afspraak hebt. Met jezelf en een grote pot thee....op de bank...
Vind je schrijfstijl hilarisch en de boodschap zoooooooooooooooo herkenbaar.

Ik lees mee, want ik heb in deze ook nog veel te leren.
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 13:12:

Lijkt me HEERLIJK, Lolily, maar wat zeg je tegen de goedbedoelende ouders..?

Het is 'not-done', want het kind heeft toch "recht" op het feestje, met bijbehorende kadootjes en (balende) grote mensen.Eerlijk zijn dat je al 3 uitnodigingen hebt gekregen en dat je agenda zonder al die feestjes al hartstikke vol staat? En dat je het dus helaas deze keer niet gaat redden?
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 13:12:

Lijkt me HEERLIJK, Lolily, maar wat zeg je tegen de goedbedoelende ouders..?

Het is 'not-done', want het kind heeft toch "recht" op het feestje, met bijbehorende kadootjes en (balende) grote mensen.



Kul.



Als je vind dat je kind recht heeft op een feestje, dan vraag je opa en oma op de koffie en je geeft een kinderpartijtje. Klaar.



Mijn zus houdt ook altijd van die idiote verjaardagen. Het is dat ik maar één zus heb en zij heeft maar 2 kinderen, dus daar gaan we altijd wel even naartoe. Maar ik zie mijn buren inderdaad vaak gaan. Zij heeft 2 zussen, hij 1 broer. Op eentje na hebben ze allemaal drie kinderen. Dus dat zijn vijf verjaardagen bij de buren, nog eens tien bij de zussen en vier bij de broer. Aan twee kanten nog de ouders, zijn er nog eens vier. Dan nog vader- en moederdag, alle feestdagen verplicht opdraven aan beide kanten, nou, er blijven niet veel weekenden over.
Alle reacties Link kopieren
Op zich hebben we niet zo'n uitgebreide vriendenclub trouwens, het is meer dat ze ...eh...In clusters gefokt hebben ...of zoiets. Zo heb je 3 weken niets, en ineens 2 weken na elkaar dus 3 feestjes in één weekend. Dus het is niet ELK weekend zoals nu, maar wel elk jaar terugkerende cluster-ramp-weekenden vol gezelligheid
Ik voel echt met je mee, want ik ben ook niet bepaald dol op al die verjaardagsfeestjes. Ten eerste kan het geen kwaad om een beetje selectief te zijn. Je hoeft niet naar iedere kinderverjaardag van iedere (vage) kennis. Los het op door het kind op een ander tijdstip te feliciteren en van een cadeautje te voorzien, dan laat je merken dat je het niet bent vergeten.

Wij losten het ook vaak op door even een uurtje alleen te gaan (een van ons tweeën). Ben je toch even geweest, en het breekt niet je hele weekend. Nu alle kinderen ouder worden en hun eigen plan trekken, wordt het vanzelf ook minder (gelukkig )
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 13 september 2015 @ 13:12:

Ja kinderen... je krijgt er zoveel voor terug
Alle reacties Link kopieren
Zo mee eens!

Mijn vriendinnen hadden hetzelfde. Wij hebben gewoon afgesproken dat we niet meer op de verjaardagen komen bij elkaar. Scheelt een heleboel feestjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijf je dat grappig, To!



En idd, gewoon lekker voor je eigen gezin kiezen en niet gaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Tja.....ik vind het een beetje...Zie mij druk zijn. Zal heus meevallen met al die verjaardagen. Verder vier je toch zelf ook de kinderverjaardagen. Je eigen koters vinden het ook leuk om een cadeautje te krijgen. Nog niet vaak meegemaakt dat een kind niet blij was met zijn cadeautje. Soms wordt het pas in de avond aandachtig bekeken.
Keep Calm and Love Your Sjoe
Ik ben dol op feestjes, maar wat jij beschrijft in de OP klinkt ook vreselijk. Ik zou niet meer gaan. Gelukkig heb ik zulke feestjes niet.



Op de verjaardagen van mijn kinderen komen de grootouders, soms de ooms en tante als die tijd hebben/in het land zijn. En mijn beste vriendin + vriend met hun 2 kinderen. That's it. Heerlijk relaxed en geen gezeik.



Ik snap ook niet wat al MIJN vrienden op de verjaardag van mijn kinderen zouden moeten doen. Dat is niet leuk voor de kinderen en niet leuk voor mijn vrienden. Dus ik nodig hen uit als ik zelf jarig ben, maar laat de feestjes van de kinderen lekker voor hen. En als ze 5 worden mogen ze een kinderfeestje geven, dus vieren ze het zelfs dubbel.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 13 september 2015 @ 13:23:

....

Wij losten het ook vaak op door even een uurtje alleen te gaan (een van ons tweeën). Ben je toch even geweest, en het breekt niet je hele weekend. Nu alle kinderen ouder worden en hun eigen plan trekken, wordt het vanzelf ook minder (gelukkig )



Ja, dat plan hadden wij dit weekend ook. IK ging gisteren met kind 1 naar feestje 1, zodat partner 'vrij' had, vandaag gaat hij met kind 2 naar feestje 2, en dan in de avond toch maar gezamenlijk even feest 3, maar kort. Als je opsplitst bewaak je in elk geval wel je persoonlijke 'eigen' tijd beter. Een kanttekeningetje is wel dat ik dus gisteren op dat feestje 100x heb moeten uitleggen waar partner was, en of dat niet anders kon want o-wel-erg-jammer dat hij er nu niet bij is...

Zit me al de hele dag af te vragen of het niet slimmer is om toch ook maar mee te gaan naar feestje 2 om mogelijke misverstanden hierover te voorkomen.
Ik snap je volledig. De cirkel des doods, vreselijk. Logisch dat je daar je korte weekendtijd liever niet aan wil besteden. Ik begrijp ook totaal niet waarom mensen hieraan beginnen. Wie doe je nou een lol? Voor je kind is een kinderpartijtje met hun eigen vriendjes toch veel leuker. Opa en oma (en ooms en tantes die dat willen) kunnen dan op de verjaardag zelf extra komen feliciteren en mee-eten ofzo. Iedereen blij.



Als als volwassene doe je toch liever een volwassen verjaardag, dus een etentje of borrel met vriendinnen en broers/zussen ofzo.



Wie zijn het voornamelijk; familieleden of vrienden? En gaat het vooral om de kinderverjaardagen? Je kan toch aangeven dat jullie wegens werktijden erg weinig tijd als gezin samen hebben dus voorlopig verjaardagsfeestjes even afslaan. Maar dat je ze graag uitnodigt op de koffie op een ander moment. Of dat je bijvoorbeeld per gezin naar 1 verjaardag gaat. Dus niet 5x per jaar voor alle gezinsleden. Scheelt al een slok op een borrel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven