Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Je kunt trouwens ook zeggen dat je het te druk hebt maar je best zal doen om binnen te wippen. Dan neem je één kind mee, of je gaat alleen, en combineert het met kapper, boodschappen of de bieb. Je gaat naar binnen, geeft het cadeautje, krijgt koffie aangeboden en kijkt op je horloge en zegt ´Ja, één kopje red ik wel´.



En daarna vertrek je weer.



Staat heel hip hoor, druk zijn .
neem een baan met onregelmatige werktijden. Als je geen zin heb moet je -oeps- werken dat weekend.
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 13:30:

[...]





Ja, dat plan hadden wij dit weekend ook. IK ging gisteren met kind 1 naar feestje 1, zodat partner 'vrij' had, vandaag gaat hij met kind 2 naar feestje 2, en dan in de avond toch maar gezamenlijk even feest 3, maar kort. Als je opsplitst bewaak je in elk geval wel je persoonlijke 'eigen' tijd beter. Een kanttekeningetje is wel dat ik dus gisteren op dat feestje 100x heb moeten uitleggen waar partner was, en of dat niet anders kon want o-wel-erg-jammer dat hij er nu niet bij is...

Zit me al de hele dag af te vragen of het niet slimmer is om toch ook maar mee te gaan naar feestje 2 om mogelijke misverstanden hierover te voorkomen.

En ik vraag me af wat jij uitgelegd hebt??



Als je gewoon gezegd had; we hebben dit weekend drie verjaardagen en geen tijd om beiden naar alledrie te gaan, dan is daarmee de kous toch af? Ik zeg dan gewoon; die was druk met andere zaken dus ik heb hem thuis gelaten.



Hoe meer je uitlegt, hoe meer commentaar je krijgt.
of je zegt: we doen een proefscheiding. Ongemakkelijke stiltes gegarandeerd.
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 13:30:

[...]





Ja, dat plan hadden wij dit weekend ook. IK ging gisteren met kind 1 naar feestje 1, zodat partner 'vrij' had, vandaag gaat hij met kind 2 naar feestje 2, en dan in de avond toch maar gezamenlijk even feest 3, maar kort. Als je opsplitst bewaak je in elk geval wel je persoonlijke 'eigen' tijd beter. Een kanttekeningetje is wel dat ik dus gisteren op dat feestje 100x heb moeten uitleggen waar partner was, en of dat niet anders kon want o-wel-erg-jammer dat hij er nu niet bij is...

Zit me al de hele dag af te vragen of het niet slimmer is om toch ook maar mee te gaan naar feestje 2 om mogelijke misverstanden hierover te voorkomen.Dat hadden wij in het begin ook wel, maar na een paar keer waren ze er wel aan gewend. Ik zou het gewoon zo doorzetten als jullie je daar prettiger bij voelen. Gewoon eerlijk zeggen dat het veel te druk is, drie feestjes in één weekend, en dat jullie de troepen verdeeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 13 september 2015 @ 13:39:

of je zegt: we doen een proefscheiding. Ongemakkelijke stiltes gegarandeerd. Geniaal, die houden we erin!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
God ja, die kinderverjaardagen. Daar heb ik ook een hekel aan. Ik vind de kinderen van mijn vrienden erg leuk hoor, maar ik heb er zelf geen en ik heb het gevoel alsof ik en mijn vriend elke keer op mogen komen draven als vulling/cadeautjesleverancier en vervolgens hangen we er de rest van de dag maar wat bij omdat alle gesprekken (echt ALLE) over kinderen gaan.



Mensen, ik snap dat je dat belangrijk vindt maar a) je bent toch niet alleen maar papa/mama en b) jouw kind vindt het echt niet erg als wij er niet zijn, hoor, die wil alleen maar cadeautjes openscheuren en met andere kinderen spelen EN DIE HEB IK (NOG) NIET.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 13 september 2015 @ 13:24:

Zo mee eens!

Mijn vriendinnen hadden hetzelfde. Wij hebben gewoon afgesproken dat we niet meer op de verjaardagen komen bij elkaar. Scheelt een heleboel feestjes.



Slim, Miepje! Doe je elkaar een grote gunst mee denk ik!

Je kunt elkaar in de drukte van dit soort feestjes ook niet fatsoenlijk spreken. Uiteindelijk loop je de deur (oververhit) uit, en bedenkt dan dat je nog steeds niet weet hoe het nu zit met haar nieuwe baan, zijn studie, hun relatieproblemen waarover ze laatst uit kwam huilen, etc. Je weet alleen dat het blijkbaar ook dit jaar weer mission impossible bleek te zijn om kinderen stuiterend van de suikers en kleurstoffen in de sociale context van een feestje bij te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Starshine



ikbenik: ik snap je gevoel, maar besef dat jouw tijdindeling niemand wat aangaat (behalve je gezin natuurlijk). Doe daar zo min mogelijk uitspraken over en ga je al helemaal niet lopen verantwoorden of uitleggen. En al helemáál over waar je partner blijft. Denk niet dat je zozeer een hekel hebt aan feestjes, maar aan het gevoel door al die clusterfeestjes geleefd te worden zo'n weekend. Volgens mij zou iedereen van dat gevoel gaan steigeren, ik zeker
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 13 september 2015 @ 13:39:

of je zegt: we doen een proefscheiding. Ongemakkelijke stiltes gegarandeerd. briljant...!
Wij hebben destijds vanaf het begin tegen vrienden gezegd dat we kinderverjaardagen langs ons heen laten gaan. Gelukkig doet ook niemand het combineren met de eigen verjaardag, anders krijg je weer scheve gezichten omdat je bij een gecombineerde verjaardag wel een cadeautje voor dat ene kind moet geven terwijl de andere kinderen op hun verjaardag niets krijgen.

De kinderen van mijn broers en zussen zijn inmiddels allemaal volwassen en toen hebben we het daar ook afgeschaft, ook voor die kinderen dus geen verplichting meer om met ooms en tantes op te zitten. Echt heerlijk!
Ik ga nooit naar dat soort feestjes en doe ze andere mensen ook niet aan. Mijn kinderen geven een kinderfeestje, daarnaast komen de oma's en opa's rond de verjaardag langs. Andere volwassenen hebben er niets te zoeken imho.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 13 september 2015 @ 13:39:

of je zegt: we doen een proefscheiding. Ongemakkelijke stiltes gegarandeerd.



"Fijn dat je dat vraagt, mijn vaginale schimmelinfectie is bijna weg!"

"Dank je, ik hoef geen taart. Ik ben solidair met de vluchtelingen, die krijgen ook geen taart. Eerlijk gezegd snap ik niet dat jullie jezelf nog in de spiegel aan kunnen kijken."

"Nee, dank je, ik blijf wel staan. Anaal blijkt toch niet zo mijn ding te zijn."

"Cadeautje? Nee, doe ik niet aan. Ik ben tegen de westerse consumptiemaatschappij."

"Garnalensalade op je stokbrood? Nee dank je, dat mag niet volgens de Bijbel. Net als homoseksualiteit."



Ik kan je garanderen dat je nooit meer uitgenodigd wordt. Probleem opgelost.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik ga alleen naar directe familie en qua kinderfeestjes wil ik ook nog langsgaan bij de kinderen van mijn beste vriendin. Verder eigenlijk niet. Bij andere vrienden hebben we dit juist zo afgesproken, iedereen werd gek van al die verjaardagen. En dat waren er echt geen 3 per weekend. of elk weekend.

Vriendinnen gaan samen wat drinken en verder houd iedereen het bij een selecte groep. Heerlijk.
quote:Maechtje schreef op 13 september 2015 @ 13:59:

[...]





"Fijn dat je dat vraagt, mijn vaginale schimmelinfectie is bijna weg!"

"Dank je, ik hoef geen taart. Ik ben solidair met de vluchtelingen, die krijgen ook geen taart. Eerlijk gezegd snap ik niet dat jullie jezelf nog in de spiegel aan kunnen kijken."

"Nee, dank je, ik blijf wel staan. Anaal blijkt toch niet zo mijn ding te zijn."

"Cadeautje? Nee, doe ik niet aan. Ik ben tegen de westerse consumptiemaatschappij."

"Garnalensalade op je stokbrood? Nee dank je, dat mag niet volgens de Bijbel. Net als homoseksualiteit."



Ik kan je garanderen dat je nooit meer uitgenodigd wordt. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Zeg gewoon dat je andere plannen hebt die al lang in je agenda staan of dat je geen tijd hebt.
verba volant, scripta manent.
Waarom al die smoesjes? Je kunt toch gewoon zeggen dat je er geen zin in/fut voor hebt?
Er is trouwens nóg een optie. Eentje die ik zelf hanteer :-) . Ik ga naar zo´n verjaardag en geniet van het feit dat mijn kind zich wel goed kan gedragen. Stiekem gniffelend om die slagroom, omdat het niet mijn kind is. En om die pies op de bank inclusief rode kaken van de moeder.



Maar dat kan natuurlijk alleen als je de mazzel hebt dat je eigen kind echt zo´n liefje is.
Alle reacties Link kopieren


Mooie opmerkingen!



Of juist beetje intens en gretig kijken naar een toevallig voorbij lopend kind en zeggen dat je juist DOL bent op kinder.....eh....feestjes...! (Lippen vluchtig aflikken)



Gegarandeerd op GEEN ENKELE KINDERVERJAARDAG meer welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 13 september 2015 @ 13:59:

[...]





"Fijn dat je dat vraagt, mijn vaginale schimmelinfectie is bijna weg!"

"Dank je, ik hoef geen taart. Ik ben solidair met de vluchtelingen, die krijgen ook geen taart. Eerlijk gezegd snap ik niet dat jullie jezelf nog in de spiegel aan kunnen kijken."

"Nee, dank je, ik blijf wel staan. Anaal blijkt toch niet zo mijn ding te zijn."

"Cadeautje? Nee, doe ik niet aan. Ik ben tegen de westerse consumptiemaatschappij."

"Garnalensalade op je stokbrood? Nee dank je, dat mag niet volgens de Bijbel. Net als homoseksualiteit."



Ik kan je garanderen dat je nooit meer uitgenodigd wordt. Probleem opgelost. Hahaha! Of je bent het lichtpuntje van het feestje en je wordt juist vaker uitgenodigd!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 14:18:



Mooie opmerkingen!



Of juist beetje intens en gretig kijken naar een toevallig voorbij lopend kind en zeggen dat je juist DOL bent op kinder.....eh....feestjes...! (Lippen vluchtig aflikken)



Gegarandeerd op GEEN ENKELE KINDERVERJAARDAG meer welkom niet alleen niet meer welkom, waarschijnlijk moet je ze vanuit je gevangeniscel feliciteren met hun kroost.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd ga ik niet naar kinderfeestjes, alleen naar eigen nichtjes en neefjes en dat vind ik wel gezellig, bijkletsen met de familie
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 13 september 2015 @ 14:18:



Mooie opmerkingen!



Of juist beetje intens en gretig kijken naar een toevallig voorbij lopend kind en zeggen dat je juist DOL bent op kinder.....eh....feestjes...! (Lippen vluchtig aflikken)



Gegarandeerd op GEEN ENKELE KINDERVERJAARDAG meer welkom Je kunt het kind natuurlijk ook een zeer ongepast cadeau geven. Een string voor een vierjarige, of juist de ander kant op: de verzamelde werken van Marcel Proust voor een kind van twee. Maarja, daar moet je inderdaad wel een béétje mee oppassen....
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zijn natuurlijk idd smoezen eigenlijk niet 'nodig'.

En wat een paar mensen terecht schreven; ik hoef ook helemaal niet uit te leggen waarom ik maar alleen kom, wat mijn partner aan het doen is, en of dat niet op een ander tijdstip kon, etc Dat klopt. Dat heeft dan ook te maken met bepaalde mensen op dat feestje v gisteren die voortdurend over mijn grenzen gaan, het is aan mij om dit idd gewoon kort af te kappen.

Want het klopt: Hoe meer ik uit ga leggen en verdedigen, hoe meer ik hun veroordeling toelaat.

Goed punt.
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen hier, en wat de neefjes en nichtjes betreft: Zolang ze op de basisschool zaten, ging ik er heen als het mogelijk was, anders pech gehad, cadeautje over de post, Nooit problemen mee gehad, maar de zussen deden er niet moeilijk over. Geen officiële uitnodigingen, en post krijgen is ook leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven