Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:20:

[...]



Zou je bijna denken, hè?

Maar ze heeft me vrijdag dus al met een smoesje daarheen gelokt om met me te bespreken dat ze me zo-weinig-ziet en graag vaker zou langskomen/eten etc. En dat kaarten doen ze elke zondag met broer-van-mijn-man en zijn vrouw. Zijn ze vrij fanatiek in. Met centen jn een pot enzo. En nu gaat mijn man dus ook een keer meekaarten.

Het is niet zo dat dat kaartspel een 5 de of 6 de speler nodig heeft oid. (Dacht ik ook nog even)





Maar als jij mee zou gaan dan zouden al haar kinderen plus aanhang er zijn ? Of mis je er dan nog een paar ?

Het komt op mij over dat ze om een speciale reden nu iedereen tegelijk wil zien. Anders deed ze al die moeite niet, voor een potje kaarten waar jij niet eens voor nodig bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:22:

[...]



Ohja? Vertel! Ging dit altijd al zo? Of heb je dit op een dag aangekondigd? Hoe heb je dat dan gedaan? Hoe reageerde men?Ik heb mijn eigen verjaardag voor het laatst gevierd toen ik 20 werd. Feestjes van anderen heb ik langzaam maar zeker laten vallen totdat ik er uiteindelijk helemaal niet meer heen ging. De enige uitzonderingen zijn de verjaardagen van mijn ouders en schoonouders. Ik heb hier weinig commentaar op gehad, waarschijnlijk omdat ik zelf dus ook nooit feestjes geef en dus ook niet van anderen verwacht dat ze hun vrije tijd opofferen.
Alle reacties Link kopieren
Bgb: Hmm, daar zeg je zo wat...

Maar, nee, dan is iedereen (van de familie) nog niet compleet.

Maar, goeie aanvulling! Had een spoor kunnen zijn.

(Zit nu te denken of die ontbrekende personen dan ook mss zijn uitgenodigd, en als dat zo is, WAT ze dan zo graag met iedereen tegelijk zou willen bespreken)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:34:

Bgb: Hmm, daar zeg je zo wat...

Maar, nee, dan is iedereen (van de familie) nog niet compleet.

Maar, goeie aanvulling! Had een spoor kunnen zijn.

(Zit nu te denken of die ontbrekende personen dan ook mss zijn uitgenodigd, en als dat zo is, WAT ze dan zo graag met iedereen tegelijk zou willen bespreken)



- een feest

- een ziekte

- een vakantie

- de erfenis
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pink: bedankt v je uitleg. En hoe heb je dat met de kinderverjaardagen gedaan? (Dat zal hier wrs op weerstand vd ouders stuiten; als ik zou besluiten niet meer naar kinderverjaardagen te gaan.)
Alle reacties Link kopieren
Dat doet me denken aan mijn eigen schoonmoeder, lang geleden. Ex en ik waren net gaan samenwonen (vanuit huis) op twee uur rijden afstand, en logischerwijs zagen we onze ouders niet iedere week. Op een zeker moment waren mijn schoonouders bij ons op bezoek. Het weekend daarna zouden we ze op een bruiloft zien en het weekend daarop hadden we het plan wat vrienden en mijn ouders te bezoeken. Schoonmoeder wilde dat we in het derde weekend ook langskwamen en bleven eten omdat we dan in de buurt waren, maar ons programma was al vol. Jammer, maar we zouden elkaar volgende week toch ook weer zien? "We hebben het er nog wel over", zei schoonmoeder.



"Wat doen we volgende week?" vroeg schoonmoeder een week later op de bruiloft. Nou, we hadden afgesproken met onze vrienden en gingen ook nog even bij mijn ouders langs. "Maar jullie komen toch wel??" Dus wij maar weer uitleggen dat we dat niet gingen redden met dat drukke programma en dat we onze vrienden en mijn ouders langer wilden zien dan een haastig uurtje. "We bellen nog wel", was het antwoord.



Halverwege de week belde ze inderdaad. Ze had een plan! Als we nu op vrijdagavond al zouden komen, dan konden we blijven slapen en toch ons programma afwerken. Om verschillende redenen ging dat niet en dat hebben we uitgelegd. Plan mislukt.



Op vrijdagavond voor het bewuste weekend ging de telefoon weer. Schoonmoeder. "Hoe laat komen jullie morgen?" NIET. We komen NIET. "Kómen jullie niet???", vroeg schoonmoeder stomverbaasd. Dat was toch ook wat. Want ze hadden al tegen oma gezegd (lief oud vrouwtje van dik in de 90) dat ze haar die dag zouden halen en oma verheugde zich zó op om ons te zien.....



We hebben ons programma afgewerkt zoals we van plan waren, en zijn op de terugweg heel even gestopt bij schoonouders, nog net niet met draaiende motor. Snel naar binnen gelopen, jas aangehouden, oma een kus gegeven "omdat we haar nog graag even gedag wilden zeggen voordat we naar huis gingen" en we zijn weer gegaan.



Toen had schoonmoeder wel door dat het niet altijd kon gaan zoals zij het in haar hoofd had en dat ze ons heus nog wel regelmatig sprak als ze niet de regie en het overzicht over onze agenda zou hebben.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.

Ik hoop niet dat je gelijk hebt, bgb.

(In elk geval mbt die ziekte. )

Hoe groot is die kans...



Ik ga er toch maar even vanuit dat ze het gewoon 'gezellig' vindt om (bijna) iedereen bij elkaar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:41:

Hmmm.

Ik hoop niet dat je gelijk hebt, bgb.

(In elk geval mbt die ziekte. )

Hoe groot is die kans...



Ik ga er toch maar even vanuit dat ze het gewoon 'gezellig' vindt om (bijna) iedereen bij elkaar te hebben.



Nou ja, de kans is best groot als je 80 bent, natuurlijk.

Misschien staan ze op de hoogste plaats voor een serviceflat en willen ze de verhuizing bespreken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oooh, Sabeltandcavia! Wat een verhaal..! (Ja, dat zou mijn eigen moeder dus ook zo kunnen doen.) Wat typisch/uitgekookt dat ze oma er dan ook even heel terloops tussenslepen..! Wat heb je dat goed opgelost!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 april 2016 @ 11:45:

[...]





Nou ja, de kans is best groot als je 80 bent, natuurlijk.

Misschien staan ze op de hoogste plaats voor een serviceflat en willen ze de verhuizing bespreken.

DAT (laatste) is het in elk geval niet. Daar gaat het nl regelmatig over. Ook individueel, of als alleen mijn man en ik er zijn. Of aan de telefoon. Of op feestjes. Over haar plannen,klachten en wensen in deze richting. Dat is niet iets waarover ze iedereen samen zou willen zien.

Een vakantie...denk ik ook niet...



Ik kan het beter nu ff loslaten. Iets leuks met mijn dag gaan doen. Anders had ik net zo goed mee kunnen gaan kaarten
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:20:

En dat kaarten doen ze elke zondag met broer-van-mijn-man en zijn vrouw. Zijn ze vrij fanatiek in. Met centen jn een pot enzo. En nu gaat mijn man dus ook een keer meekaarten.

Dus het zijn je schoonouders, de broer van je man en zijn vrouw, en je man?

Misschien zit ik er totáál naast hoor, maar klikt het misschien niet zo tussen je schoonmoeder en haar schoondochter, en wil ze jou er daarom graag bijhebben? Als 'derde vrouw', als het ware?
You don't have to fit into the format
@Lotte, waarom zou TO daarover moeten gaan speculeren? Het is niet relevant, het maakt nog steeds niet dat ze zich verplicht moeten voelen om heen te gaan. TO besteed al teveel tijd nu aan zich, onterecht, schuldig voelen, omdat ze zich niet altijd aanpast aan de wens van een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 17 april 2016 @ 12:43:

@Lotte, waarom zou TO daarover moeten gaan speculeren? Het is niet relevant, het maakt nog steeds niet dat ze zich verplicht moeten voelen om heen te gaan. TO besteed al teveel tijd nu aan zich, onterecht, schuldig voelen, omdat ze zich niet altijd aanpast aan de wens van een ander.

TO 'moet' van mij helemaal niets hoor.

Ik lees (en schrijf soms) al heel lang mee in dit topic, en sta helemaal achter ikbenik.

Maar ze vraagt zich af hoe het toch komt dat haar schoonmoeder dit keer wel héél vasthoudend is.

Begint zich zelfs zorgen te maken om de verstandelijke vermogens van haar schoonmoeder.

En dit schoot opeens in mijn gedachten.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 reactie op berichtje 12.28:

Hmm... ze kaarten al jaren met elkaar en de band lijkt eigenlijk prima. Dus, je weet het nooit 100% zeker, maar dit lijkt me niet heel waarschijnlijk.

Maar had ook gekund.



Heb nog even geïnformeerd bij mijn man of dat hij dacht of ze mss een alternatieve agenda kon hebben, wat verklaart dat ze zo aandringt. Maar hij haalde zijn schouders op en zei: "Nee, dat denk ik niet. ...Tja. ..ze wil je gewoon vaker zien...dat is het."



(*daarna even nagevraagd of hij dat OOK vond, dat ik hieraan meer toe moest geven, maar hij vond van niet. Dat ik het zelf moest weten en al om de week ging. En dat ik sowieso slecht was in faken, dus dat het weinig zin had om er nog vaker -en tegen mijn zin in- te gaan. Dat ik OF moest gaan en er zin in hebben, OF niet gaan en het dan ook los moest laten.)

Oké.

Zit wat in.





(Ik heb inmiddels lekker gedouched, gescrubt en zit in comfi huispak met een gezichts maskertje op, op de bank. Fijn! Dat heb ik al in tijden niet meer gedaan, voelt heerlijk fris. Heb ik nu mooi de tijd voor. Dadelijk ook mijn voeten maar even zomerklaar maken, zodat ik komende week open schoenen aan kan.)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk, ikbenik.

Geniet van je middag!
You don't have to fit into the format
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 11:36:

Pink: bedankt v je uitleg. En hoe heb je dat met de kinderverjaardagen gedaan? (Dat zal hier wrs op weerstand vd ouders stuiten; als ik zou besluiten niet meer naar kinderverjaardagen te gaan.)Kinderverjaardagen ben ik nooit naartoe geweest. Voor mij is dat hell on earth. Voor mijn eigen kinderen organiseer ik spetterende kinderfeestjes. Het weekend ervoor of erna komen de opa's en oma's en dat is het dan wel. Andere volwassenen in mijn omgeving wil ik dat echt niet aandoen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 17 april 2016 @ 13:02:

[...]



Kinderverjaardagen ben ik nooit naartoe geweest. Voor mij is dat hell on earth. Voor mijn eigen kinderen organiseer ik spetterende kinderfeestjes. Het weekend ervoor of erna komen de opa's en oma's en dat is het dan wel. Andere volwassenen in mijn omgeving wil ik dat echt niet aandoen.

Leek mijn omgeving maar meer op jou..!
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 17 april 2016 @ 12:43:

@Lotte, waarom zou TO daarover moeten gaan speculeren? Het is niet relevant, het maakt nog steeds niet dat ze zich verplicht moeten voelen om heen te gaan. TO besteed al teveel tijd nu aan zich, onterecht, schuldig voelen, omdat ze zich niet altijd aanpast aan de wens van een ander.Thanx, Eva-luna, maar ik las het berichtje van Lotte35 niet zo, hoor.
quote:ikbenik schreef op 17 april 2016 @ 13:18:

[...]





Leek mijn omgeving maar meer op jou..!Tja, ik heb het echt nooit gesnapt. Vooral niet het uitnodigen van tientallen volwassenen ter gelegenheid van de eerste (1e!) verjaardag van een kind. Echt onbegrijpelijk voor mij.
Ik heb binnenkort weer een kinderfeestje. Met zeer weinig kinderen en heel veel volwassenen. Niet dat ik zit te wachten op een groot aantal luidruchtige kinderen, maar er is geen feestje voor de vriendjes en klasgenootjes, maar wel een verjaardag die gevierd wordt met alle vrienden van de ouders en hun (veel oudere of veel jongere kinderen) en een beetje familie (o.a. ik dus, de familie is heel klein).



Vroegah als kind was ik dol op de partijtjes met mijn buurtkinderen en vriendinnen, bij deze familie heb ik altijd het idee (ook door een opmerking in die richting als er mensen niet kunnen komen vanwege bijvoorbeeld vakantie) dat het belangrijk is dat er zo veel mogelijk vrienden van de ouders zelf komen, als een soort statussymbool.



Ik denk dan altijd, geef het kind lekker een eigen partijtje en laat het lekker om hem/haar draaien ivm de borrel voor voornamelijk volwassenen.



Doordat het zo'n vriendenbijeenkomst is heb ik overigens ook altijd een beetje het gevoel dat wij als beetje familie erbij worden uitgenodigd, omdat ze zich verplicht voelen, maar het voelt altijd wat ongemakkelijk als buitenstaander eerlijk gezegd
Alle reacties Link kopieren
Liedje:



https://youtu.be/jcv-vcFC ... dCL4hdCAbG_X2ZU_QcA4cz8eG



Theo Nijland - Wanneer gaan we weer naar huis
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 17 april 2016 @ 12:49:

[...]



TO 'moet' van mij helemaal niets hoor.

Ik lees (en schrijf soms) al heel lang mee in dit topic, en sta helemaal achter ikbenik.

Maar ze vraagt zich af hoe het toch komt dat haar schoonmoeder dit keer wel héél vasthoudend is.

Begint zich zelfs zorgen te maken om de verstandelijke vermogens van haar schoonmoeder.

En dit schoot opeens in mijn gedachten.Ik lees hier nog niet zolang mee. Volgens mij begon ik te lezen (ergens op dit topic) toen een vaste hekelaanfeestjes-schrijfster schreef dat ze haar kind maande op de grond te gaan liggen toen oma voor de deur stond. En heeeeeel vreemd, maar toen was er geen enkele vaste hekelaanfeestjes-schrijfster die het over "verstandelijke vermogens" had.



Ook vind ik het vergezocht dat je de link legde dat schoonma dan misschien niet zo goed kon opschieten met haar andere schoondochter en daarom de 'derde vrouw' nodig had. En dat alleen omdat schoonma haar vanmorgen belde om te vragen of ze mee kwam.



Irritant kan het inderdaad zijn als schoonma eerst in een gesprek vraagt om toch wat vaker mee te komen, en dan vandaag nog even opbelt om te vragen. (maar er zijn ergere dingen hoor) Ikbenik gaf in dat gesprek aan (zo schreef ze) dat het NIET persoonlijk was en dat ze het bij hun altijd gezellig vond.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 17 april 2016 @ 13:25:

Tja, ik heb het echt nooit gesnapt. Vooral niet het uitnodigen van tientallen volwassenen ter gelegenheid van de eerste (1e!) verjaardag van een kind. Echt onbegrijpelijk voor mij.Voor mij ook.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
En mij.
Dat snap ik dan weer wel, als kind vond ik het heerlijk het huis vol visite als ik jarig was, leuk veel kinderen om mee te spelen. Mijn ouders nodigden ook veel vrienden uit met leeftijdsgenootjes. Ik ben ook lang enig kind geweest.



Hier zijn mijn kinderen wel met tweeën, maar als ik alleen de familie uitnodig zijn we met 9 volwassenen en 4 kinderen, dat vind ik jammer. Dus nodig ik meer mensen uit om het feestelijker te maken (en ik het leuk vind als ze komen). Het lastige is dan altijd de grens, als ik a uitnodig, dan vind ik dat ik B ook moet uitnodigen, etc etc. Ik zou het fijner vinden als ik een selectie kon maken, maar dat voelt niet goed. Dus ik hoop altijd dat genodigden zelf de selectie maken en afzeggen als ze geen zin of tijd hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven