Help alstublieft

22-05-2016 21:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken heb ik een woning en ik was benieuwd wat je ongeveer kwijt bent qua kosten. Het gaat om een huurhuis met 2 slaapkamers Ik heb niks ook geen geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sammysamira schreef op 22 mei 2016 @ 21:27:

denk dat ik 960 euro ga krijgen pm en huursubsidie en zorgtoeslag 1.200 denk ik heb geen geld voor inboedel.



Heel veel mensen komen met een uitkering rond. Het is echt te doen, dont worry



Vraag bij de gemeente waar je woont na of ze je kunnen helpen. Als je een uitkering hebt is je klantmanager bellen een goed begin.

Inboedel kun je verzamelen door het internet af te struinen. Kijk op facebook naar weggeefhoeken e.d.! Hebben ze vast in jouw woonplaats ook wel. Anders de kringloop, daar kan je ook erg goedkoop slagen.



Succes en sterkte!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sammysamira schreef op 22 mei 2016 @ 21:20:

Ik heb geen famillie en mensen om mij heen.



Sammy ik weet niet of je op FB zit, maar bij mij in de provincie zijn op FB veel weggeefgroepen, alles kun je er vinden van koelkast tot eettafel, gratis!



Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet goed.

Je moet toch wel iets hebben.je komt toch niet zo ineens uit het niets?

Je komt toch nu ook ergens vandaan,en hebt ergens gewoond.

Kun je iets meer toelichten .? Zonder dat je je bekend hoeft te maken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Loep even, dan snap je het.



TO, ik zou de weggeefhoeken op facebook proberen of kijken of er gratis spullen op marktplaats weggegeven worden. Maar dan zit je nog met het probleem van ophalen. Heb je vrienden of vriendinnen die kunnen helpen? Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Het zou fijn zijn als je iets meer informatie gaf. Over de regio bijvoorbeeld en wat precies je vraag is.
En op een

Weggeefhoek niet alleen reageren maar ook een oproepje doen!

In welke omgeving ga je wonen? Wellicht heb ik nog iets voor je!
Ik heb een aantal spullen die deze week richting kringloop gaan. Als je me een pb stuurt wil ik wel kijken of jij ze kunt gebruiken. Salontafel, stoel, kast, bijzettafel, klein kastje. Enz.
In welke omgeving ga je wonen? Ik heb nog twee fauteuils die misschien weg moeten staan
Alle reacties Link kopieren
Wil verder niet vertellen welke omgeving ben bang dat famillie hier zit. Ik zit in het zuiden.
Kun je me dan een privébericht sturen?
Ik zet mijn pb aan voor je
Heb je geen werk meer? Vorige maand had je het niet meer naar je zin op je werk. Mocht je geen baan meer hebben, dan snel een nieuwe baan zoeken.

Verder naar inboedel zoeken op marktplaats, bij de kringloopwinkel of op http://www.gratisaftehalen.nl/

Ga verder na of je alle toeslagen wel krijgt. Gemeentes houden veel geld over omdat veel mensen geen beroep doen op toeslagen waar ze recht op hebben.

En verder heeft een brutaal mens de halve wereld. Vraag bijv. bij een verfwinkel/behangwinkel of ze nog onverkoopbaar behang/verf over hebben die je mag hebben etc.
Heb je ook contact met de politie? Want ik heb je verhaal gelezen, maar maak me best zorgen. Wat nu als ze je weten te vinden? Ik zou de politie wel op de hoogte brengen en dat als je naar ze belt dat ze direct bij je op de stoep staan.

En wellicht de berichten hier wat annoniemer maken als ik jou was en via fb opzoek gaan naar spullen zonder uitleg! De naam die je hier gebruikt is wel een andere naam dan in het echte leven toch?



Sterkte!!! En evt zou je bij een meidenhuis ook om advies kunnen vragen. Zij hakken veel met dit soort situaties en misschien kunnen ze je heel veel tips geven.



good luck!!
Alle reacties Link kopieren
Weet je hoe je PB's moet sturen, Sammy? Ik hoop dat Rhaegal en Sommar kunnen helpen. Echt lief van jullie.
Life is short. Eat dessert first.
Maylo heeft gelijk. Sterker nog; bellen met politie kan dan al teveel tijd kosten. Overleg nu al met de politie; er zijn ook alarmen die je bij je kunt dragen en waardoor de politie door GPS-systeem kan bepalen waar je bent. Als jij alarm indrukt, komt politie direct.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 22 mei 2016 @ 22:17:

Maylo heeft gelijk. Sterker nog; bellen met politie kan dan al teveel tijd kosten. Overleg nu al met de politie; er zijn ook alarmen die je bij je kunt dragen en waardoor de politie door GPS-systeem kan bepalen waar je bent. Als jij alarm indrukt, komt politie direct.Ja een kennis van mij heeft een tijdje zo'n alarm gehad. Na het lezen van je berichten kun je inderdaad beter nu al contact opnemen met de politie
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 22 mei 2016 @ 21:38:

Loep even, dan snap je het.



TO, ik zou de weggeefhoeken op facebook proberen of kijken of er gratis spullen op marktplaats weggegeven worden. Maar dan zit je nog met het probleem van ophalen. Heb je vrienden of vriendinnen die kunnen helpen? Sterkte!En de Kringloopwinkel. Daar kun je soms mooie meubels kopen voor weinig geld en ze bezorgen aan huis.
Sammy, weet je hoe je pb moet sturen? Ik kan jou namelijk ook geen pb sturen? Je kan de pb functie aanzetten bij instellingen en dan aanvinken "mensen mogen mij berichten sturen". Daarna op opslaan klikken en je kan pb sturen en ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Sammy,



Even wat anders, ik weet niet wat voor telefoon je gebruikt.

Maar bij die smartphones moet je uitkijken, want soms kan men je daarmee traceren.

Sommige smartphones geven ook aan, Pietje is in restaurant de pollepel, etc.



Ook uitkijken wie je vertrouw Bv. Vriendin of nichtje met zelfde kennissenkring etc.

Voor het zelfde geld, vertellen ze het door als ze onder druk worden gezet.



Sterkte ik hoop dat je je snel fijn zal voelen in je nieuwe woning!
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een boekenkast staan die weg mag

Woon in het zuiden dus pb maar bij interesse. Volgens mij ook serviesgoed trouwens.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:tsjatsjietsjie schreef op 22 mei 2016 @ 22:56:

Sammy,



Even wat anders, ik weet niet wat voor telefoon je gebruikt.

Maar bij die smartphones moet je uitkijken, want soms kan men je daarmee traceren.

Sommige smartphones geven ook aan, Pietje is in restaurant de pollepel, etc.



Ook uitkijken wie je vertrouw Bv. Vriendin of nichtje met zelfde kennissenkring etc.

Voor het zelfde geld, vertellen ze het door als ze onder druk worden gezet.



Sterkte ik hoop dat je je snel fijn zal voelen in je nieuwe woning!Dit is inderdaad een goede tip Sammy
Geen idee wat er speelt, maar ik heb hier nog wat servies staan wat weg mag, plus een doosje eten.



Ik ben zelf met uitkering verhuisd, het is te doen. Ik had een spaarpotje, dat scheelde wel. Gemeentes hebben soms een bijzondere bijstandsregeling, waardoor je eenmalig een lening of gift kunt krijgen voor dergelijke uitgaven (vloerbedekking, koelkast, gordijnen...).



Maak een prioriteitenlijstje: koelkast, matras, slaapzak/deken, kussen, kookplaten/waterkoker. Bij de action kun je plastic borden, bekertjes en bestek kopen, die kun je gebruiken tot er budget is voor ander spul, of tot je naar de kringloop hebt kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
noodbank, of dat soort instellingen, vraag bij gemeente/ sociale dienst of die er zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Oef Sammy wat kom jij van ver. Fijn dat je nu een huisje krijgt! Zoals meerdere forummers hier al zeggen, neem contact op met de politie. Je kan vragen of ze je telefoonnummer willen boeken als "melding op locatie", als je dan 112 belt met dat nummer dan staat er direct politie bij je op de stoep zonder dat je eerst het hele verhaal uit hoeft te leggen. En inderdaad, zo'n alarm wat je bij je kunt dragen. Ik hoop dat je het nooit nodig zal hebben, maar vraag in ieder geval of je er voor in aanmerking komt!



Qua meubels e.d.: weggeefhoek op FB idd, de kringloop, marktplaats. Heel veel succes in je nieuwe woning en veel geluk.
Bij het groot vuil vind je ook nog weleens leuke spullen die bijv. alleen een likje verf nodig hebben of schoon gemaakt moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven