Help! Hond denkt dat hij kat is

27-07-2016 17:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb een Yorkshire terriër groot (zo als n boomer) van vijf jaar oud at altijd braaf z'n voer, nu hebben wij sinds n halfjaar twee katten nu beide een jaartje oud en een kitten van 12 weken die we nu twee weken hebben. Verder hebben wij nog twee Duitse herders dus hij is niet de enigste hond. Maar sinds de komst van de kitten van 12 weken vertoond hij raar gedrag. Binkey begon met t eten van het kattenvoer en eet zijn eigenvoer niet meer op. Ik weet dat dit slecht is maar hij blijft t doen. Door z'n onderbeet kan hij geen hard voer eten.heeft iemand daar tips voor? Nou is dat niet het enige.. Binkey denkt wat de kat mag mag ik ook. Hij doet z'n behoeftes in de kattenbak en wil niet meer wandelen,hij zit in het raamkozijn en tafel.als ik zeg dat hij dat niet mag luistert hij wel maar even later betrap ik m weer. hij heeft eerder ook nooit dit soort gedrag vertoond. HELP!
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 17:50:

Gooloib omvallen van de honger doet i niet want hij eet dat kattenvoerMaar dat kun je toch wel aanbieden op een plek waar de hond er niet bij kan? Of kan hij ookal op het aanrecht springen?
Alle reacties Link kopieren
op het aanrecht springen kan hij niet maar onze kitten ook niet
quote:Gooloib schreef op 27 juli 2016 @ 17:58:

[...]



Maar dat kun je toch wel aanbieden op een plek waar de hond er niet bij kan? Of kan hij ookal op het aanrecht springen?
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 18:01:

op het aanrecht springen kan hij niet maar onze kitten ook nietDan til je de kitten op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik moet hier heel hard om lachen. Geweldig!



Ik zou wel even kijken naar ander voer voor je hondje wat hij gemakkelijker kan eten ivm z'n onderbeet. Kattenvoer is namelijk te zout geloof ik.



En verder natuurlijk gewoon je gebruikelijke wandeling maken met hem. Gaat misschien allemaal vanzelf weer over... En anders maar niet, toch? Wat maakt het uit. Geef hem lekker een knuffel en een aai over z'n bol! (Wie weet gaat ie wel spinnen... )
Een hond die op de kattenbak gaat is wel handig. Als je een dag weg moet, zet je gewoon de kattenbak neer. Je kan hier ook de voordelen van zien
Alle reacties Link kopieren
Dat op het aanrecht springen leert het kitten snel genoeg hoor. Maar het voer op een plek zetten waar de katten wel bij kunnen en de hond niet? Of achter een deur met een luikje waar de katten door kunnen en de hond niet? Maar de hond zal daar wel doorheen passen vrees ik. En de rest, lekker in de vensterbank laten zitten.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond zit ook in dde vensterbank. Vreet de kattrnbakk leeg. En kattenbrokjes zijn ook zo weg.



Het is en blijft een hond. En zo wordt ze behandelt.



En als hond niet in de kattenbak mag, uithalen en direct buitrn zetten. Weer zindelijkheidstraining.



Dat voer elders neer zetten.
Ik vind het eigenlijk wel grappig (behalve dat voer, dat is niet handig en heb ik ook geen oplossing voor)
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 27 juli 2016 @ 18:05:

Een hond die op de kattenbak gaat is wel handig. Als je een dag weg moet, zet je gewoon de kattenbak neer. Je kan hier ook de voordelen van zienja dat is waar
Alle reacties Link kopieren
quote:little_angel89 schreef op 27 juli 2016 @ 18:12:

Mijn hond zit ook in dde vensterbank. Vreet de kattrnbakk leeg. En kattenbrokjes zijn ook zo weg.



Het is en blijft een hond. En zo wordt ze behandelt.



En als hond niet in de kattenbak mag, uithalen en direct buitrn zetten. Weer zindelijkheidstraining.



Dat voer elders neer zetten.hij word ook gewoon als hond behandeld hoor
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha. Sorry maar, hahaha



Geen tips verder
Alle reacties Link kopieren
Mijn ene konijn denkt dat hij een duif is, hij koert tenminste net als een duif als hij slaapt. Vliegen heeft ie gelukkig nog niet geprobeerd..



Je moet de honden en katten gewoon apart eten geven, de ene in de ene kamer en de andere in de andere kamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 27 juli 2016 @ 18:07:

Dat op het aanrecht springen leert het kitten snel genoeg hoor. Maar het voer op een plek zetten waar de katten wel bij kunnen en de hond niet? Of achter een deur met een luikje waar de katten door kunnen en de hond niet? Maar de hond zal daar wel doorheen passen vrees ik. En de rest, lekker in de vensterbank laten zitten. Klopt vind t wel schattig hij past inderdaad door die luikjes heen dus dat voer blijft n probleem onze katten eten het voer niet in een keer op de een eet dan de andere heeft dan geen honger en eet later voer staat dus altijd voor t pakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 18:20:

[...]



Klopt vind t wel schattig hij past inderdaad door die luikjes heen dus dat voer blijft n probleem onze katten eten het voer niet in een keer op de een eet dan de andere heeft dan geen honger en eet later voer staat dus altijd voor t pakkenDan er voor kiezen om je katten op bepaalde tijden eten te geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 18:20:

[...]



Klopt vind t wel schattig hij past inderdaad door die luikjes heen dus dat voer blijft n probleem onze katten eten het voer niet in een keer op de een eet dan de andere heeft dan geen honger en eet later voer staat dus altijd voor t pakkenJe hebt wel luikjes die werken op chips in de halsband. Dat zou nog een optie kunnen zijn. Of de kitten aanleren te springen. Eerst met een krukje erbij en dan na verloop van tijd het krukje weg.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 27 juli 2016 @ 18:23:

[...]



Dan er voor kiezen om je katten op bepaalde tijden eten te geven.Onze kitten eet klijne beetjes per keer
Alle reacties Link kopieren
Al mijn dieren die ik ooit heb gehad (kat, hond) of de konijnen die ik nu heb, krijgen twee keer per dag eten en dat wordt dan ook binnen een paar minuten opgegeten. Uiteraard krijgen de konijnen wel de hele dag door hooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 27 juli 2016 @ 18:05:

Een hond die op de kattenbak gaat is wel handig. Als je een dag weg moet, zet je gewoon de kattenbak neer. Je kan hier ook de voordelen van zien

Als het regent is het ook erg handig.



En wat een grappige hond
Alle reacties Link kopieren
quote:Hankey schreef op 27 juli 2016 @ 18:25:

[...]



Onze kitten eet klijne beetjes per keerIn het begin geef je gewoon 4x per dag en na 5 minuten haal je het eten weg. En dan bouw je het af naar 3x en dan 2x per dag. Zo leren ze ook in 1x hun eten op te eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 27 juli 2016 @ 17:47:

Dit
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Waterpech schreef op 27 juli 2016 @ 18:28:

Al mijn dieren die ik ooit heb gehad (kat, hond) of de konijnen die ik nu heb, krijgen twee keer per dag eten en dat wordt dan ook binnen een paar minuten opgegeten. Uiteraard krijgen de konijnen wel de hele dag door hooi.Binkey krijgt twee keer per dag maar kattenvoer is veeeeel lekkerder
Alle reacties Link kopieren
quote:Waterpech schreef op 27 juli 2016 @ 18:31:

[...]



In het begin geef je gewoon 4x per dag en na 5 minuten haal je het eten weg. En dan bouw je het af naar 3x en dan 2x per dag. Zo leren ze ook in 1x hun eten op te eten.Dat doen we ook maar dat gaat niet zo snel en zolang t er staat pakt bink t ook
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties,we gaan het Renske voer proberen en t kattenvoer probleem houd misschien op als hij genoeg eet wat hij nu niet meer doet en verder mag hij gewoon zijn kat dingen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven