Help! Ik ben een jas?

30-03-2015 23:52 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heb ik een relatie met een jongen uit Volendam. Het gaat hartstikke goed tussen ons. Zelfs zo goed, dat hij wil dat ik zijn familie ontmoet en we niet meer al te lang willen wachten met samenwonen.

Hij heeft zijn eigen huisje. Ik ben wel een paar keer bij hem thuis geweest maar toen zijn we het dorp niet ingegaan en ik heb dus verder ook nog niemand van zijn kant ontmoet.



Ik ben echter bang dat ik als een beruchte JAS word gezien in Volendam. Ik ben zelf immers niet uit het dorp afkomstig. Kom zelf uit Venlo.



Is de mentaliteit in Volendam heel anders dan in Venlo?

Hoe zijn de Volendamse families?

Wordt je als JAS snel opgenomen in de gemeenschap?

Praat iedereen in Volendam dialect?



Het lijkt me leuk om een nieuw leven te beginnen maar doe ik er goed aan om dat te beginnen in een hechte gemeenschap als Volendam?



Groetjes Lidewij.
Ik denk dat het heel lastig gaat worden.
Kan jouw vriend niet beter bij jou komen wonen?



Of samen ergens halverwege wat zoeken, ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Een watte?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een goede baan in de omgeving van Volendam en is, eerlijk gezegd, niet uit Volendam weg te slaan.

Ik zelf vind het wel een gezellig dorp. Met Venlo heb ik het wel gehad. Ik sta er wel voor open om ergens anders opnieuw te beginnen en heb zelf een tijdelijke baan die sowieso niet verlengd wordt.
Eens een jas altijd een jas. Lekker boeiend. Ga anders in Edam wonen..sommige delen van de dorpen/stadjes lopen al door elkaarheen.
Zo moet Yolanthe ook hebben gedacht......
quote:riannerianne schreef op 30 maart 2015 @ 23:56:

Kan jouw vriend niet beter bij jou komen wonen?



Of samen ergens halverwege wat zoeken, ook een optie.Kan natuurlijk maar weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit Yolanthe niet op het forum want zij had je er vast van alles over kunnen vertellen!

Ik had altijd begrepen dat je als buitenstaander nooit geen jas kon worden in Volendam, hoogstens een bodywarmer . Ik meen dat ik dat eens op tv had gehoord.



Geen ervaring met Volendam, mijn partner en ik komen wel allebei uit een ander gedeelte van Nederland.

Als je openstaat voor andere gebruiken en probeert om het dialect ( taal) te volgen dan kom je al een heel eind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat er in Volendam nog wel wat meer bij komt kijken.
quote:Enn schreef op 30 maart 2015 @ 23:58:

Een watte?Oh, gelukkig, jij weet ook niet wat ze bedoelt, ik google me al suf
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 maart 2015 @ 23:58:

Een watte?

Een jas is iemand die niet uit Volendam komt.

Als je vader wel uit Volendam komt en je moeder niet, dan ben je een bodywarmer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 31 maart 2015 @ 00:01:

[...]





Oh, gelukkig, jij weet ook niet wat ze bedoelt, ik google me al suf http://plazilla.com/page/ ... -ben-een-jas-uit-volendam
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat als je de gastendoekjes laat liggen, ze in Voldendam best aardig kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:amreg schreef op 31 maart 2015 @ 00:00:

Volgens mij zit Yolanthe niet op het forum want zij had je er vast van alles over kunnen vertellen!

Ik had altijd begrepen dat je als buitenstaander nooit geen jas kon worden in Volendam, hoogstens een bodywarmer . Ik meen dat ik dat eens op tv had gehoord.



Geen ervaring met Volendam, mijn partner en ik komen wel allebei uit een ander gedeelte van Nederland.

Als je openstaat voor andere gebruiken en probeert om het dialect ( taal) te volgen dan kom je al een heel eind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat er in Volendam nog wel wat meer bij komt kijken.Wat komt er nog meer bij kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenlidewij schreef op 31 maart 2015 @ 00:01:

[...]



Een jas is iemand die niet uit Volendam komt.

Als je vader wel uit Volendam komt en je moeder niet, dan ben je een bodywarmer.Mijn God en als je geadopteerd bent ben je een blousje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:amreg schreef op 31 maart 2015 @ 00:00:

Volgens mij zit Yolanthe niet op het forum want zij had je er vast van alles over kunnen vertellen!

Ik had altijd begrepen dat je als buitenstaander nooit geen jas kon worden in Volendam, hoogstens een bodywarmer . Ik meen dat ik dat eens op tv had gehoord.



Geen ervaring met Volendam, mijn partner en ik komen wel allebei uit een ander gedeelte van Nederland.

Als je openstaat voor andere gebruiken en probeert om het dialect ( taal) te volgen dan kom je al een heel eind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat er in Volendam nog wel wat meer bij komt kijken.Verkeerd begrepen dus. Jas is een vreemde.
Alle reacties Link kopieren
En mocht je gaan inwonen bij vaders/moeders nieuwe vriend(in) dan ben je een bh-tje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een culturele mix tussen een Volendammer en een JAS is een bodywarmer, nouja zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 31 maart 2015 @ 00:02:

[...]



Mijn God en als je geadopteerd bent ben je een blousje?Ik heb het ook niet verzonnen
Alle reacties Link kopieren
Ok, nou voor het eerst snap ik Yolanthe oprecht.

Zoveel beter dat zij de citruspers en 10 gastendoekjes in haar vlucht heeft gegrepen en nu een Xavy Cabouter met Wesley heeft gemaakt. Echt zó-veel beter. Ik zou het ook gedaan hebben. Echt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ben je bejaard en huur je elke zomervakantie een huisje in Volendam dan ben je een SOK
quote:Enn schreef op 31 maart 2015 @ 00:05:

Ok, nou voor het eerst snap ik Yolanthe oprecht.

Zoveel beter dat zij de citruspers en 10 gastendoekjes in haar vlucht heeft gegrepen en nu een Xavy met Wesley heeft gemaakt. Echt zó-veel beter. Ik zou het ook gedaan hebben. Echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 31 maart 2015 @ 00:05:

Ok, nou voor het eerst snap ik Yolanthe oprecht.

Zoveel beter dat zij de citruspers en 10 gastendoekjes in haar vlucht heeft gegrepen en nu een Xavy met Wesley heeft gemaakt. Echt zó-veel beter. Ik zou het ook gedaan hebben. Echt.Ik ben Lidewij en ik ben zoveel anders dan Yolanthe. Ik zou me bijvoorbeeld best willen verdiepen in het Volendamse dialect.
Alle reacties Link kopieren
Okay, nou succes! Ik hoop voor jou dat er veel kapstokken reageren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het idee wat ik heb is dat er in Volendam vriendengroepen zijn die al in de kleuterklas ontstaan zijn. Ik als Limburgse kom daar natuurlijk nooit tussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven