Help ik ga verhuizen!

23-01-2017 10:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Help! Mijn man en ik zijn al enige tijd aan het twijfelen om te gaan verhuizen, vorige week hebben wij definitief de knoop doorgehakt. Eigenlijk vind ik het best spannend en kijk ik er ontzettend tegen op.

Laatst werd mij vertelt dat verhuizen zelfs in de stres top 3 staat, hoe hebben jullie dit ervaren? En hoe was de eerste dag/nacht in jullie nieuwe woning, het lijkt mij echt vreemd om ineens in een heel nieuw huis wakker te worden.



Hopelijk kunnen jullie mij een beetje gerust stellen met jullie verhuisverhalen.
Alle reacties Link kopieren
heerlijk toch met een schone lei beginnen
Ik woon al 30 jaar in dezelfde woning. Moet er niet aan denken om te verhuizen. Maar ja, ooit zal het er toch weleens van komen.
Ik ga ook verhuizen!

De stress is afschuwelijk maar ik hou ondanks alles toch van verhuizen! Nou ja de tijd daarna dan
Afgelopen vijf jaar ben ik twee keer verhuisd. Ik vond het leuk spannend, niet stressvol spannend. Bij de eerste verhuizing heb ik alles zelf gedaan, maar had daar ook ruimschoots de tijd voor genomen. Daardoor geen gestress of gedoe, maar een rustige en haalbare planning.

Bij de tweede verhuizing was er wel haast en hebben we daarom een verhuisbedrijf ingeschakeld. Wat heerlijk was dat. 'S ochtends in je eigen huis met al je spullen en 's avonds in je nieuwe huis, met alles al in elkaar gezet en op zijn plek.

Eerste nacht in nieuw huis ging beide keren moeiteloos en helemaal niet raar. Was bekaf van de dag, dus dat slaapt heerlijk

En de volgende dag wakker worden in mijn nieuwe huis vond ik alleen maar leuk, het had iets bijzonders.



Dus mijn advies is: een ruime planning maken met veel uitloopmogelijkheid en ook wat ontspanning tussendoor. En als je het je kan veroorloven: een verhuisbedrijf!
Wij gaan ook weer verhuizen. Van het Midden Oosten naar de VS hoogstwaarschijnlijk. Geen stress, no worries.

Het scheelt dan weer wel dat ik niet zelf hoef in te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar x verhuisd en ik vind het verschrikkelijk! Er komt dan zoveel stress bij mij naar boven en ik maak met iedereen ruzie. Vorig jaar zomer ben ik (hoop ik dan) voor de laatste x verhuisd. Ik woon nu op een prima plek en hier moeten ze me tussen 6 planken uitdragen

Verhuizen ik begin er niet meer aan!
Je bent nog zo in de beginfase, nog veel te vroeg om je nu al druk te maken over stress, werkt alleen maar stressverhogend

Hebben jullie al een huis op het oog? Moet er veel gebeuren aan dat huis? Het scheelt veel stress als het klussen al grotendeels klaar hebt (liefst helemaal) voor je in het nieuwe huis trekt.
Oh en de eerste nacht in nieuwe huis voelt net zo als de eerste nacht in een vakantiewoning of zo. Maar dat went snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd en mijn tip is: schakel een professionele verhuizer in, en laat die ook je meubelen uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Wat een zaligheid!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
gewoon go with the flow.. zorg voor goede planning, veel hulp en koffie.. komt goed.. echt.. ik ben al tig keer verhuisd.. en het komt altijd goed..
Ik vind het weinig stressvol, begrijp ook niet dat het in de top 3 staat van stressoren, tenzij je gaat emigreren.



Heerlijk toch, schone lei en ergens opnieuw beginnen. Spullen sorteren en troep weggooien, leuke spullen kopen voor het nieuwe huis. De buurt verkennen en omgeving verkennen, nieuwe mensen leren kennen en vriendschappen sluiten.



Meen je dat serieus over het slapen in een ander bed/slaapkamer?! Zo ja, gewoon ogen dichtdoen en schaapjes tellen. Dan merk je de volgende ochtend vanzelf dat je er nog bent en de wereld gewoon is blijven doordraaien!



Veel voorpret en plezier!
quote:liubi schreef op 23 januari 2017 @ 10:55:

Wij gaan ook weer verhuizen. Van het Midden Oosten naar de VS hoogstwaarschijnlijk. Geen stress, no worries.

Het scheelt dan weer wel dat ik niet zelf hoef in te pakken.Oh leuk, het gaat dus door?! Wordt het Colorado of een andere plek?!
Ik ben afgelopen jaar 2 x verhuist, ik woon sinds 5 weken in mijn nieuwe, definitieve huis.

Wat ik erover zeggen kan, tja, het is stressvol en spannend en veel werk maar ook heel erg leuk.

(al is 2 x in een jaar vrij veel)



Als je een aantal dingen goed geregeld hebt, zoals een goed verhuisbedrijf,

dan scheelt dat al veel.

En ja dat kost natuurlijk wel wat in vergelijking met als je het zelf doet met vrienden,

maar het scheelt je een hoop gedoe en stress.

Probeer je niet te druk te maken erom, het komt echt wel goed allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de lijstjes, internet staat vol voorbeeld-checklists
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 23 januari 2017 @ 10:58:

Ik ben net verhuisd en mijn tip is: schakel een professionele verhuizer in, en laat die ook je meubelen uit elkaar halen en in elkaar zetten.

Wat een zaligheid!Wij zijn nog opzoek naar het juiste verhuisbedrijf. Hoe heb jij een verhuisbedrijf gekozen?
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer dat wij verhuisd zijn is 14 jaar geleden. Met een verhuisbedrijf. Heerlijk.

Onlangs kind verhuist..6 weken de tijd om nieuwe huis op te knappen. Wat ook nodig was bleek wel. Verhuizing zelf geregeld met vrienden en een gehuurd busje. Ging ook goed maar wel veel meer werk en drukte uiteraard.

Neem dus voldoende tijd voor alles want alles met alles kost het vaak meer tijd dan je denkt.

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het helemaal niks, maar er moest ook een hoop gebeuren. En alles moest naar 3/4 hoog (maisonnette), met de trap. Dat schiet gewoon niet op. Maar het is allemaal voor een goed doel. De eerste nacht was echt genieten. Beetje onwennig maar heel rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Op de website van Erkende verhuizers kijk je welke in jouw regio zitten en dan zie je wie er goed scoort. Daar nodig je er 3 van uit en laat een offerte maken. En je vraagt natuurlijk in jouw eigen omgeving of er mensen ervaring hebben met ze.



Maar begin je nu niet bij het allerlaatste onderdeel?

Moet je niet beginnen bij het te koop zetten van het eigen huis?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hallekie schreef op 23 januari 2017 @ 11:24:

Op de website van Erkende verhuizers kijk je welke in jouw regio zitten en dan zie je wie er goed scoort. Daar nodig je er 3 van uit en laat een offerte maken. En je vraagt natuurlijk in jouw eigen omgeving of er mensen ervaring hebben met ze.



Maar begin je nu niet bij het allerlaatste onderdeel?

Moet je niet beginnen bij het te koop zetten van het eigen huis?





Het te koop zetten van ons eigen huis maak ik mij niet heel veel zorgen over, een goede bekende van ons is makelaar en hebben al meerdere keren met hem over verhuizen gehad.



Maar het verhuizen zelf vind ik erg akelig. Wie moet ik vertrouwen om er met mijn spullen "vandoor te gaan"?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even nieuwsgierig..



Wat deden jullie nadat alles verhuisd was en de verhuizers de deur uit waren? Bek af op de bank? Of toch eventjes gezellig natafelen met familie en vrienden? Of hebben jullie zelfs een bepaald ritueel haha, je weet het maar nooit
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]quote:AE2802 schreef op 23 januari 2017 @ 11:49:

Gewoon even nieuwsgierig..



Wat deden jullie nadat alles verhuisd was en de verhuizers de deur uit waren? Bek af op de bank? Of toch eventjes gezellig natafelen met familie en vrienden? Of hebben jullie zelfs een bepaald ritueel haha, je weet het maar nooit je bent toch wel eerder verhuisd???
Alle reacties Link kopieren
Net voor de 2e keer in 3 jaar verhuisd. (Vorige huurbaas was echt horrible blij dat ik weg ben).

2 tips: zorg dat je tot t laatst in je oude huis en vanaf dag 1 in je nieuwe huis een rustige plek houdt waar je nog kan zitten/eten/ leven.

En zie het als n kans om echt goed op te ruimen in je leven. Heerlijk kasten met nu alleen maar spullen die echt belangrijk voor me zijn. Veel ballast weggedaan, geeft ruimte!!

Verder rustig adem halen, veel plezier ook!
denkmetjehart
ben bang dat het toch een stressgedoe wordt voor je TO...
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 23 januari 2017 @ 11:53:

[img]null[/img]

[...]



je bent toch wel eerder verhuisd???Nee, ben van mijn ouderlijk huis bij mijn vriend in getrokken. Oke als dit onder de noemer verhuizen valt wel. Maar ik heb nog nooit een eigen huis gekocht en vanaf het begin moeten opbouwen. Was gewoon nieuwsgierig naar ervaringen en verhalen van mede verhuizers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven