Help, ik verhuis naar Den Haag

08-05-2013 14:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was aan het googlen naar leuke wijken in Den haag precies om dezelfde reden als TO. Dus dankbaar voor dit topic!



Nu is bij de nood iets minder hoog. Maar ik ben ook van plan naar Den Haag te verhuizen in dit najaar. Als ik het zo hoor zijn er een paar no-go's, maar moet ik vooral eens rond gaan kijken.



Overigens ken ik de stad wel iets beter. Ik vind zowel het plein als de grote markt altijd leuk voor een drankje maar dat is zeldzaam schijnt :P



Ik hoor graag wat de bevindingen van TO zijn :-)
quote:LaNeerlandaise schreef op 08 mei 2013 @ 16:04:

Het kan schrikken zijn, want de Hagenezen uit de volkswijken gebruiken het woord kanker bijna in iedere zin die ze uitspreken. Ook in het uitgaansleven is het soms oppassen.Ik maakte daar laatst een opmerking over tegen mijn buurvrouw, zegt ze: "ja... Maar zoals jij het uitspreekt, dan klinkt het net als een ziékte"
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 21 juli 2013 @ 00:30:

[...]





Ik maakte daar laatst een opmerking over tegen mijn buurvrouw, zegt ze: "ja... Maar zoals jij het uitspreekt, dan klinkt het net als een ziékte"



Klopt, ik kom uit brabant, en daar schelden we niet met kanker, voor de grap scheld ik nu wel eens met kanker, en dan kijken de hagenezen mij compleet verschrikt aan "dat kun je echt niet zeggen"!

Ik schijn het dus altijd verkeerd te gebruiken, en ben er maar mee op gehouden. Niet dat ik van plan was om echt met dit woord te schelden (vind het nog steeds niet chique, maar sommige vrienden van me gebruiken het echt wel op een leuke manier, hoe raar dat ook klinkt.)
Alle reacties Link kopieren
Even een update:

Ondertussen ben ik terug in Nederland en heb een leuk appartement gevonden in de bomenbuurt. Ik zou het erg leuk vinden om mensen in Den Haag te leren kennen. Marionneke1984, Turquasie, Triviality en anderen:

Je kunt me mailen op belleforum @ gmail . com ( zonder spaties)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! En de bomenbuurt is een hele goede keuze. Love it!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Leuk zeg. Ik ben nu aan het kijken in bezuidenhout. Als ik ga verhuizen zal ik je wel eens mailen voor een kop koffie als je dat gezellig lijkt
Alle reacties Link kopieren
Leuk Jasmijn, lijkt me gezellig.
.
anoniem_63d7b9071f9b7 wijzigde dit bericht op 29-07-2013 11:39
Reden: te herkenbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rary, dat ga ik zeker doen, volgens mij ben je niet te missen
Alle reacties Link kopieren
quote:loveneverfails schreef op 08 mei 2013 @ 14:10:

Leuk dat je komt wonen in den haag!



Ik zou niet gaan wonen in het staatskwartier,

Bij de haagse markt, de oorden, en zo heb je nog wel een paar 'buitenlandse wijken'.



En ik zou ook niet gaan wonen in scheveningen of duindorp, omdat dat de echte volkswijken zijn.





huh? in welk Den Haag woon jij dan?

Statenkwartier is bijna een "kak-wijk" te noemen.

Zelfs de burgemeester (en die is enorm kak) woont in het statenkwartier.
quote:belle_epoque schreef op 29 juli 2013 @ 08:55:

Rary, dat ga ik zeker doen, volgens mij ben je niet te missen True
Alle reacties Link kopieren
Vandaag huurcontract tekenen! Den Haag, here I come :-)
Even een vraagje aan de DH-kenners: weten jullie in welke buurt de van Speijkstraat ligt?



Ik vind DH ook leuk, heb er zelf nooit gewoond maar mijn broer en zus komen er vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Valt onder zeeheldenkwartier,

Vlakbij het centrum is dat
quote:missmonroe schreef op 01 augustus 2013 @ 09:34:

Even een vraagje aan de DH-kenners: weten jullie in welke buurt de van Speijkstraat ligt?



Ik vind DH ook leuk, heb er zelf nooit gewoond maar mijn broer en zus komen er vandaan.Daar woont een vriendin van me, vlak bij mij is dit ook, onwijs leuke beurt en leuke straat!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in het Statenkwartier en wil hier echt nooit meer weg.



Heerlijke buurt, vlak bij Scheveningen en de uitvalswegen. Veel expats, internationaal getint. De Frederik Hendriklaan is een top winkelstraat.



Den Haag wordt in tweeën gedeeld door de laan van Meerdervoort. Mijn regel is: Alle buurten aan de strandkant van de laan van Meerdervoort zijn top, alle buurten aan de andere kant wil je eigenlijk niet wonen.



Als je betaalbaar wilt wonen, vlak bij het statenkwartier en het strand in gewoon een fijne, gezellige buurt zou ik de Bomenbuurt overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Missmonroe, fantastische straat! Heb er met veel

Plezier gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Julius, op zich wat kort door de bocht. Woon heerlijk rand centrum, rand schilderswijk. Het is net wat je wil, zoekt en kan betalen.

In het zeehelden woon je mooi, maar daar had ik weken dood kunnen liggen. Ik kende mijn buren niet. Waar ik nu woon, wordt er op elkaar gelet en voor elkaar gezorgd op een vriendelijke niet opdringerige manier. Ik hou er van!
quote:Rary schreef op 01 augustus 2013 @ 10:24:

[...]





Daar woont een vriendin van me, vlak bij mij is dit ook, onwijs leuke beurt en leuke straat!



Ja ik vond het ook leuk, mijn broer heeft daar een paar jaar gewoond.

Hij heeft heel erg lang in Den Haag gewoond, maar een paar jaar geleden is hij gezellig naar GLD gekomen.



Oww daarvoor woonde hij op de Klimopstraat, welke buurt is dat?

Het was vlakbij de Laan van Meerdervoort. (maar dat zegt denk ik nog niet zoveel omdat hij zo lang is hihi)



Lienepienetje: ik wil niet oordelen, zo goed ken ik Den Haag ook weer niet, maar de schilderswijk is toch geen goede buurt?

Al kan een mindere wijk ook zn betere delen hebben lijkt me.

(dat is in mijn stad iig. wel zo)
Alle reacties Link kopieren
Schilderswijk heeft op papier een hele slechte naam. Valt in werkelijkheid al heel erg mee en dan woon ik nog aan de rand. Twijfel of het centrum is of schilderswijk. Het is sowieso multicultureel en gezellig.

Je moet het overal net treffen. De gewapende overval die we zagen, gebeurde in de van speijkstraat. Heb bij het vredespaleis gewoond. Overlast van hangjongeren... Er is overal wel wat. Maar dat is in elke stad wel zo. Ik heb er in meerdere gewoond en heb het hier het meest naar m'n zin.
Alle reacties Link kopieren
@ Belle: duurt nog wel ff hoor want ik ben nog druk aan het zoeken en zoals ik al zei heeft et ook iets minder haast. Wel echt leuk! Bomenbuurt ziet er inderdaad goed uit :-)



Je buren kennen klinkt wel goed moet ik zeggen! Zeker omdat k alleen woon (en voorlopig ook blijf wonen). Ben vorigenweek in den haag geweest om te kijken naar wijken. Bezuidenhout was niet helemaal mijn ding... Inmiddels kijk ik meer in het Zeeheldenkwartier, maar ik heb ook een leuke woning gevonden in morgenstond-oost. Weet iemand daar wat over? Veiligheid vink wel erg belangrijk namelijk (beetje bang aangelegd )
Alle reacties Link kopieren
Het is een poosje geleden en later dan gepland, maar eindelijk ben ik gesetteld in Den Haag.

Het lijkt me leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Als iemand hier dat ook gezellig lijkt, mail me dan op belleforum @ gmail . com (zonder spaties)
Het Statenkwartier is echt geen achterstandswijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven