Help nodig verzorging Shih Ztu

08-08-2013 11:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Onze Shih Ztu een half jaartje oud krabt zichzelf hele tijd. Ik heb wel eens gehoord dat dit aan de brokken kan liggen? Ik zie verder helemaal niks op zn huid. (Onder t lopen happen naar zn rug als ie ligt bijten in zn pootjes veel krabben aan zn kopje)



Welke brokjes kan ik hem het beste geven? Nu hebben we Frolic ik ben wel eens bij een dierenzaak geweest maar ¤40 voor een zak brokken speciaal voor de shih ztu is me wel wat veel.



Verder doe ik hem 1x per maand wassen met puppyshampoo en borstel hem elke dag.



Doe ik wat fout of wat kan ik doen tegen zn jeuk?



Verder eet hij vanalles wat niet eetbaar is van kassabonnetje tot plastic (haha serieus) en geeft daardoor bijna elke dag over Kan ik daar wat aan doen of is dit de leeftijd van de hond? Ik probeer hem dit wel af te leren.



Dankjewel voor jullie hulp alvast!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij vlooien? Dan kan je druppeltjes kopen en zijn ze er zo van af.

Qua brokken, tja ik ben geen fan van Frolic als volledige voeding (alleen als snoepje). Zelf altijd Pedigree gehaald maar ook daar hoor je wel minder goede verhalen over.



Hopelijk is zijn jeuk snel over!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan toch maar naar de dierenzaak gaan, en daar 10 kilo goed premium sensitive voer kopen.

Je hebt er minder van nodig, en dierenarts is nog duurder!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ermee naar de dierenarts gaan, die kan beter beoordelen wat er aan de hand is dan wij ......

Het kunnen inderdaad vlooien zijn, augustus is vlooientijd bij uitstek. Het kan ook een allergie zijn, en ja, dan ben je aangewezen op (dure) brokken. Verder vraag ik me af of iedere maand een wasbeurt niet veel te veel is. Normaal gesproken hoeft een hond niet of nauwelijks in bad, tenzij hij natuurlijk in een vieze stinksloot is gesprongen.
Alle reacties Link kopieren
Frolic is meuk, macdonaldsvoer voor honden. Koop goed voer van een goed merk en ga naar de dierenarts voor de jeuk
Alle reacties Link kopieren
Het heet een Shih Tzu, niet Shih Ztu.



En verder: naar de dierenarts voor de jeuk.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Naar dierenarts voor jeuk. Goede voeding kopen, Frolic is rotzooi en is eerder een tussendoortje dan een goede uitgebalanceerde voeding. Goede vlooienbestrijding en hond hoeft niet elke maand gewassen te worden.

Dierenarts, vlooienbestrijding en voeding. Daar kom je al een heel eind mee.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
http://www.lotgering.nl/



Vlooien, wormen, teken, laat je DA er naar kijken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Inderdaad, laat de dokter de jeuk onderzoeken. Er kunnen tal van oorzaken zijn, en veel daarvan zijn heel makkelijk op te lossen.



Duur voer is vaak beter (ook al is dat niet altijd zo), en in de praktijk valt het met de kosten erg mee omdat je er minder van hoeft te geven en er dus veel langer ermee doet. (Houdt je daarbij ook echt goed aan de richtlijnen, zelfs al lijkt het weinig, want teveel voer is niet goed).



En denk ook om de tussendoortjes. Niet elke hond verdraagt elk tussendoortje goed. Beter is ook om minder tussendoortjes te geven, en als je het wel doet, te kiezen voor magere alternatieven (zoals bijv gedroogde kipfilet e.d.).



Veel wassen is ook niet goed voor een hond. De natuurlijke vetlaag van de huid beschermd hun, en dat was je er met wassen af. In principe hoef je ze helemaal niet te wassen, behalve als de hond echt vies is geworden (bijv door de poep heeft gerold oid).



En zwemt ze? Ook in het water kunnen algen e.d. zitten waar je hond jeuk van kan krijgen. In dat geval zou ik je adviseren om haar bij thuiskomst direct af te spoelen, niet met shampoo maar gewoon met water.



En tenslotte kan veel aan de pootjes likken ook wijzen op een zenuwtik. Houdt dat dus ook even goed in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Frolic... Ik snap niet waarom het nog verkocht word.... *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts inderdaad. Ik heb ook zo een hondje, ook een sloperd.
Vraag het je fokker.
quote:restless86 schreef op 08 augustus 2013 @ 12:24:

Frolic... Ik snap niet waarom het nog verkocht word.... *zucht*Hahaha. Wij gebruikten die Frolic rondjes bij het trainen. Per kwart. Kan me niet voorstellen dat je dat als normaal voer geeft idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 augustus 2013 @ 13:01:

Vraag het je fokker.Ik las vraag het je dokter
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie berichtjes!



Ik ben bezig met andere brokken en een tante van mij heeft dezelfde hond met hetzelfde probleem gehad en later is het met die brokken overgegaan. Ik ben nog bezig met om en om de brokken te mengen en langzaam naar die brokken te gaan. Hoop voor 'm dat het daarmee beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de dierenarts of eerst naar een hondentrimster in de buurt.



Ga kennis maken met die trimster. Zij kan gelijk je hondje beoordelen en je een hoop tips geven.

Misschien borstel je niet goed, misschien heeft hij klitten, misschien vlooien, misschien een oorontsteking, misschien was je de shampoo niet goed uit zijn vacht.

Alles misschien... ga gewoon even langs en je hoort het en indien nodig stuurt de trimster je naar de dierenarts



En zoals de anderen ook al zeggen, ga naar de dierenwinkel en laat je voorlichten over ander voer. Er is ook een middenweg te koop
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet langzaam van brokken veranderen. Je moet zo snel mogelijk ophouden met die Frolic. Dat zit bomvol geur- en kleurstoffen. En is bovendien heel zout. Het is ongeveer het slechtst wat je kunt geven aan je hondje.

Er zijn heel veel honden allergisch voor. Ze krijgen er onnoemlijke jeuk van!

Ga ondertussen even naar de dierenarts en vertel hem/haar ook van de Frolic.



En speciaal Shitzu-voer is ook vrij belachelijk hoor. Puur marketing. Er bestaan prima brokken die minder duur zijn. Ga op zoek naar brokken die zoveel mogelijk vlees en zo min mogelijk granen bevatten. Veel honden zijn ook allergisch voor granen. Honden hebben ze niet nodig, het is puur voor de vulling omdat het goedkoper is dan vlees.

Niet bezuinigen op het voer voor je hond! Je eet zelf vast ook niet elke dag meuk ?
Alle reacties Link kopieren
Oke ik hoor weer van andere dat het niet goed is als je in een keer ander voer gaat geven?
Pups kunnen last van hun spijsvertering krijgen wanneer ze opeens ander voer krijgen. Dat wordt minder naarmate de hond ouder wordt. In jouw geval zou ik het evengoed iets rustiger aan doen met de overgang, want ze is nog niet zo oud. Bijv dag 1/4 nieuw voer met 3/4 oud voer mengen. 2e dag 50/50, 3e dag 3/4 om 1/4 en daarna volledig nieuw voer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond krabte ook heel vaak. En ze begon te stinken. Ik ben toen overgestapt naar brokken met lam en rijst en sindsdien zijn de problemen over. Die brokken zijn zelfs bij de Lidl te koop, dus het voer hoeft niet duur te zijn.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Oke dankjewel dan weet ik tenminste dat ik t goed doe.



Hoelang zal het duren dat hij van de jeuk af is mocht het door de brokken komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven