Help!! Onze nieuwe kittens hebben vlooien

27-11-2016 21:39 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag hebben we 2 kittens opgehaald. Thuis aangekomen zag ik dat beide kittens onder vlooien zaten. Het is nu te laat om naar een dierenwinkel te gaan voor een middeltje. Dus de vraag is: wat nu? Hoe overbruggen we de nacht??

De kittens zijn al overal in huis geweest, ook boven... Daar ga ik zo nog even stofzuigen. De tapijt in de woonkamer ga ik ook stofzuigen, oprollen en opbergen. Is het verstandig om de tapijt en de bankkussens morgen buiten te zetten? En de belangrijkste vraag: hoe voorkomen we dat de beestjes zich vannacht verder verspreiden? Kunnen we de poesje in de badkamer opsluiten met een kattenbak, hun mandje, eten en drinken of is het echt not done? Kortom, alle tips welkom! Alvast bedankt!!
ga morgen met ze naar de dierenarts, ze komen waarschijnlijk van een malafide fokker. Ze zullen ook een wormkuur nodig hebben. Hoe oud zijn de kittens? waarschijnlijk ook niet gevaccineerd en gechipt.

niet alle antvlooienmiddelen zijn geschikt voor kittens
die kleden zou ik gewoon laten liggen. morgen sprayen kan prima. Maar niet met de kittens in de kamer
Heb je een vlooienkam



Bakje water ernaast met een drupje wasmiddel waar de vlooien in gaan en lekker vlooien zo bouw je gelijk een band op.
en die vlooien zitten nu toch al overal
Kammen, DA vragen om druppels voor kittens en omgevingspray kopen. Tegenwoordig ook zonder gif en op siliconenbasis. Ideaal voor kleden en banken enzo. Alleen voor de vloer en de plinten en kieren zou ik de andere spray kopen. Anders word je vloer spiegel glad. Alles elke dag goed zuigen voor een paar weken extra goed.
Kittens in 1 kamer zetten tot morgenochtend. Uiteraard met kattenbak en eten.



Morgen eerste werk: dierenarts. Om ze ook algemeen te laten controleren.
Zijn het er zoveel? Morgen even da bellen, kittens krijgen andere dosering.

Weet je hoe zwaar ze zijn?



Er is een vlooienplaag dit najaar. Wij hadden ze ook, is pas de tweede keer in 16 jaar en ik doe zo min mogelijk aan bestrijding.
Alle reacties Link kopieren
Ook aso van de fokster om ze zo mee te geven .
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Erg vervelend inderdaad.... bij de fokker had ik ook geen bijzonder goede feeling maar was de fout begaan mijn kinderen mee te nemen... Hopelijk valt het allemaal mee. Gelukkig zijn vriend en ik morgen thuis en kunnen we er lekker mee aan de slag... Hopelijk mankeren de kittens verder niets. Zijn voor de rest prima beestjes, lekker knuffelig, goed gegeten en op de kattenbak geweest.
Het gaat in vele delen van het land vriezen vannacht, misschien is het een idee om alle kleden enz buiten te leggen. Vlooien haten vrieskou.
Inderdaad zsm mee naar de dierenarts voor de algemene check. Zijn ze wel ontwormd en gevaccineerd? Hoe oud zijn ze?



Ik begrijp dat 2 van die kittens heel leuk en schattig zijn. En dat je misschien meer met je gevoel je keuze hebt gemaakt dan met je verstand, omdat je kinderen mee waren.



Maar hierdoor houdt men wel slechte fokkers in stand. Een goede fokker zou nooit en te nimmer kittens vol vlooien mee geven. Ik hoop van harte dat de kittens verder gezond zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je (of de buren) een rozemarijn plantje? Klinkt een beetje gek.. maar hielp bij onze kat als een tierelier (en zijn pipetje anti-vlo niet). Neem wat blaadjes, hak ze fijn en wrijf de kat ermee in. Vooral de oksels en andere warme plekjes. Ook eventuele kleden kun je hiermee insmeren.

Dit natuurlijk naast stofzuigen en kammen etc
Nu de kittens lekker wassen met verdunde dreft. De gewone groene, even laten inwerken en je spoelt de vlooien er zo af. Morgen middeltjes halen bij de DA.
quote:CherokeeRose1977 schreef op 27 november 2016 @ 22:20:

Inderdaad zsm mee naar de dierenarts voor de algemene check. Zijn ze wel ontwormd en gevaccineerd? Hoe oud zijn ze?



Ik begrijp dat 2 van die kittens heel leuk en schattig zijn. En dat je misschien meer met je gevoel je keuze hebt gemaakt dan met je verstand, omdat je kinderen mee waren.



Maar hierdoor houdt men wel slechte fokkers in stand. Een goede fokker zou nooit en te nimmer kittens vol vlooien mee geven. Ik hoop van harte dat de kittens verder gezond zijn.als ze vlooien hebben zijn ze ook niet ontwormd natuurlijk. Verder helemaal eens. mensen moeten echt stoppen om kittens bij broodfokkers en op marktplaats te halen. Dit was nooit gebeurd als TO naar het asiel was gegaan
quote:Zafant schreef op 27 november 2016 @ 22:30:

Nu de kittens lekker wassen met verdunde dreft. De gewone groene, even laten inwerken en je spoelt de vlooien er zo af. Morgen middeltjes halen bij de DA.Serieus? Jonge kittens wassen met dreft?
quote:Zafant schreef op 27 november 2016 @ 22:30:

Nu de kittens lekker wassen met verdunde dreft. De gewone groene, even laten inwerken en je spoelt de vlooien er zo af. Morgen middeltjes halen bij de DA.niet bij kittens
quote:ElenaVera schreef op 27 november 2016 @ 22:03:

Bedankt voor alle reacties! Erg vervelend inderdaad.... bij de fokker had ik ook geen bijzonder goede feeling maar was de fout begaan mijn kinderen mee te nemen... Hopelijk valt het allemaal mee. Gelukkig zijn vriend en ik morgen thuis en kunnen we er lekker mee aan de slag... Hopelijk mankeren de kittens verder niets. Zijn voor de rest prima beestjes, lekker knuffelig, goed gegeten en op de kattenbak geweest.



Je fout was dat je de kittens meegenomen hebt. Zo hou je dit soort nestjes in stand.

Volgende keer halen bij het asiel (daar hebben ze ook kittens); dan krijg je ze gechipt, ontvlooid en ontwormd mee met vaccinatiepaspoort. Het lijkt veel geld, maar nu moet je met ze naar de dierenarts en ben je het alsnog kwijt.



*edit; heb je al in de oortjes gekeken? Ze zullen ook wel oormijten hebben.

Ga sowieso asap met ze naar de DA!
quote:Nerual schreef op 27 november 2016 @ 22:25:

Heb je (of de buren) een rozemarijn plantje? Klinkt een beetje gek.. maar hielp bij onze kat als een tierelier (en zijn pipetje anti-vlo niet). Neem wat blaadjes, hak ze fijn en wrijf de kat ermee in. Vooral de oksels en andere warme plekjes. Ook eventuele kleden kun je hiermee insmeren.

Dit natuurlijk naast stofzuigen en kammen etcrozemarijn maakt de vlooien niet dood
quote:SpringDing schreef op 27 november 2016 @ 22:34:

[...]





Je fout was dat je de kittens meegenomen hebt. Zo hou je dit soort nestjes in stand.

Volgende keer halen bij het asiel (daar hebben ze ook kittens); dan krijg je ze gechipt, ontvlooid en ontwormd mee met vaccinatiepaspoort. Het lijkt veel geld, maar nu moet je met ze naar de dierenarts en ben je het alsnog kwijt.asiel is veel goedkoper, je kan ook gratis of tegen korting castreren
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 22:35:

[...]



asiel is veel goedkoper, je kan ook gratis of tegen korting castreren



Hangt er vanaf wat zo'n fokker ervoor vraagt.



Ik was aan het asiel €110 kwijt excl. sterilisatie.
quote:SpringDing schreef op 27 november 2016 @ 22:36:

[...]





Hangt er vanaf wat zo'n fokker ervoor vraagt.



Ik was aan het asiel €110 kwijt excl. sterilisatie.Inclusief twee vaccinaties, ontwormen, ontvlooien en chip? dan is het kostenddekkend.
quote:S-Meds schreef op 27 november 2016 @ 22:41:

[...]



Inclusief twee vaccinaties, ontwormen, ontvlooien en chip? dan is het kostenddekkend.Ja is het ook, maar de gemiddelde fokker of thuisnestjesmens vraagt dat toch niet voor kittens? Of wel? Als dat wel zo is, ben je wat mij betreft gek als je een beestje met vlooien meeneemt..
quote:SpringDing schreef op 27 november 2016 @ 22:50:

[...]





Ja is het ook, maar de gemiddelde fokker of thuisnestjesmens vraagt dat toch niet voor kittens? Of wel? Als dat wel zo is, ben je wat mij betreft gek als je een beestje met vlooien meeneemt..ja dat zeg ik, bij de thuisfokker ben je duurder uit, als is de kat gratis. Het kitten moet toch alsnog zin medicijnen, chip, ontworm en ontvlo middelen en castratie hebben
quote:SpringDing schreef op 27 november 2016 @ 22:34:

[...]





Je fout was dat je de kittens meegenomen hebt. Zo hou je dit soort nestjes in stand.

Volgende keer halen bij het asiel (daar hebben ze ook kittens); dan krijg je ze gechipt, ontvlooid en ontwormd mee met vaccinatiepaspoort. Het lijkt veel geld, maar nu moet je met ze naar de dierenarts en ben je het alsnog kwijt.



*edit; heb je al in de oortjes gekeken? Ze zullen ook wel oormijten hebben.

Ga sowieso asap met ze naar de DA!



Je omschrijft precies wat ik dacht. Ik vind het echt heel naar om te lezen dat dit soort praktijken in stand worden gehouden. Arme kittens die hier de dupe van worden en hun leven moeten beginnen met kwaaltjes of vlooien..



TO morgen meteen naar de dierenarts om een algemene gezondheidscheck te laten doen bij de kittens. Hij heeft ook wel een middel tegen de vlooien, ik zou het nu namelijk niet zomaar uit een supermarkt halen, aangezien ze nog zo jong zijn en je niet weet in wat voor gezondheid ze verkeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven