Help verstopping keuken en geen geld voor een loodgieter....

19-02-2017 14:06 50 berichten
Mijn keuken wasbak is verstopt en ik heb er echt al van alles mee geprobeerd... goedkope ontstopper, soda en met de zuignap erop.... nu heb ik echt geen zin om geld te gaan betalen voor de loodgieter... Wat kan ik nog proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat had ik ook! Ik had ook echt alles geprobeerd van soda tot koffie prut. Toen vond ik tijdens het boodschappen doen in de Jumbo een extra sterke duo ontstopper. Die was van de schoonmaak lijn van Rob Geus ;) Het heet volgens mij XG2 duo ontstop.

Na een nachtje intrekken was ik helemaal van verstopping af. Nu ben ik geen fan van Rob Geus, maar het werkt wel en niet duur.....



Ik zal het zo nog even opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat HG spul schijnt ook goed te werken heb ik gehoord. Zelf niet geprobeerd maar hoor goede verhalen erover.
Alle reacties Link kopieren
Met een metalen flexibele veer erin? Al die ontstopper is niet goed voor je leidingen.
Een ontstoppingsveer lenen. Die druk je de buizen door en drukt evt. obstakels weg.
Alle reacties Link kopieren
Even de sifon losdraaien? Wel emmer eronder zetten als je dat gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
De zwanenhals al open gemaakt? Zet er een emmer onder en schroef hem open.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb hem nog even opgezocht. Dit is hem XG2 Duo ontstopper van Rob Geus

https://www.xg2.nl/product/xg2-duo-ontstopper/
http://www.gootsteen-onts ... -je-een-ontstoppingsveer/



Hier lees je meer over die ontstoppingsveer.

Voor onder de 10 euro ook te koop als je even googelt.
quote:isa89 schreef op 19 februari 2017 @ 14:08:

Met een metalen flexibele veer erin? Al die ontstopper is niet goed voor je leidingen.

Precies.



Je vernaggelt je leidingen met al die chemische prut.
Alle reacties Link kopieren
Zwanenhals losmaken lijkt mij het beste. Wel even opletten of al dat agressieve spul wat je erin gegooid hebt geen kwaad kan voor jouw handen als het over je heen komt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:IBIopviva schreef op 19 februari 2017 @ 14:15:

Zwanenhals losmaken lijkt mij het beste. Wel even opletten of al dat agressieve spul wat je erin gegooid hebt geen kwaad kan voor jouw handen als het over je heen komt.Ik zou er sowieso handschoenen bij aan trekken, komt waarschijnlijk verschrikkelijk vette drab uit.
Alle reacties Link kopieren
HG duo-ontstopper. Als het niet werkt betaalt HG je loodgieter.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=tbGgZH_rzp0

https://www.youtube.com/watch?v=73ANVJVE0ZE
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 19 februari 2017 @ 14:16:

[...]



Ik zou er sowieso handschoenen bij aan trekken, komt waarschijnlijk verschrikkelijk vette drab uit.Dat uiteraard ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 19 februari 2017 @ 14:17:

HG duo-ontstopper. Als het niet werkt betaalt HG je loodgieter.



Wat een onzin. Het zal best werken. Maar als je een jaar later lekkage hebt omdat je leidingen verziekt zijn betalen ze niet meer.

En hier spreekt vrouw van de loodgieter.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 februari 2017 @ 14:13:

[...]



Precies.



Je vernaggelt je leidingen met al die chemische prut.Dit. Ik heb al die troep ook gebruikt, al was het dan in de badkamer. Resultaat: lekke afvoer omdat dat spul er doorheen vrat. Dus water in het wastafelmeubel en voor iets van 80 euro de afvoer laten vervangen. Ik zeg: losschroeven en leeghalen die afvoer!
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
quote:emmylou schreef op 19 februari 2017 @ 14:17:

HG duo-ontstopper. Als het niet werkt betaalt HG je loodgieter.Ik heb deze net toevallig gebruikt vorige week, mijn wastafel had een hardnekkige verstopping. Probleem opgelost en niet schadelijk voor afvoer. Als het niet werkt kun je geld terugvragen geloof ik.
Eerst zwanenhals checken en dan anders koop of leen de VEER.
quote:miekemv schreef op 19 februari 2017 @ 14:26:

[...]





Ik heb deze net toevallig gebruikt vorige week, mijn wastafel had een hardnekkige verstopping. Probleem opgelost en niet schadelijk voor afvoer. Als het niet werkt kun je geld terugvragen geloof ik.Dat van de afvoer merk je pas over een jaar als de boel gaat lekken.
Soda erin, huishoudazijn erover, kan kokend water erna.
Gewoon even uit elkaar halen, zo gepiept.
Zwanenhals openschroeven en schoonmaken lost meestal het probleem al op. Zet er een emmertje onder.



Koop als dat niet helpt een ontstoppingsveer bij de bouwmarkt, kost niet veel. Draai dat door jé leiding heen.



Helpt dat niet gebruik dan schoonmaakazijn en backing soda en heet water (het bruist!!!). Werkt dat niet gebruik een sterke ontstopper bv hg ontstopper.
Alle reacties Link kopieren
Zit er misschien een abonnement voor een loodgieter bij je huur?
Je bent zelf een theepot
Ik heb 1 keer verstopping in de keuken gehad. Toen zo'n oranje fles van AH gekocht en die erin leeg gegoten. Nacht laten staan, kokend water erop gooien.



Sowieso is kokend water handig. Gooi een waterkoker vol eens leeg in de gootsteen, en ga vervolgens gewoon voelen aan die buizen eronder. Daar waar het koud blijft, daar zit de verstopping. Weet je meteen wat je open moet maken (of in mijn geval: tegen de wbv moet zeggen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven