Help vlooien in slaapkamer

19-08-2016 11:27 25 berichten
Na 5 weken trek ik de slaapkamer van mijn dochter open en ik word direct belaagd door vlooien.

In de rest van het huis niet en de twee katten zijn behandeld.

Heeft iemand dit ook meegemaakt ?

Naast het stofzuigen, zak weggooien, met gif spuiten vraag ik me af wat ik naast het wassen van het beddengoed en matrashoes verder met het matras moet doen.

Kan ik deze inspuiten?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat dat officieel niet wordt aangeraden, maar ik heb het een maand geleden wel gedaan. Ik had precies hetzelfde probleem na 2 weken vakantie. De bank was helaas ook besmet en die heb ik ook met die spray behandeld. Na 2 weken heb ik nergens meer een vlo gezien en de kat is gelukkig ook weer helemaal schoon. Frontline werkte totaal niet bij onze kat, maar nu heb ik Stronghold, echt een geschenk uit de hemel op recept verkrijgbaar bij de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat het vlooien zijn en niet bijv. luizen of bedwantsen?
Vervelend! Ik heb het zelf helaas ook gehad. Zijn jullie op vakantie geweest? Als er een langere tijd niemand in het huis is geweest, en opeens is er weer iemand dan komen de eitjes van de vlooien uit door de trillingen. Heb je toevallig vloerbedekking in je dochters slaapkamer? Het is een optie om dat eventueel te vervangen door laminaat, daardoor is de kans kleiner dat het weer gebeurd. Van het matras weet ik niet.
Ze komt over een week weer thuis. Zal ik het matras BV volgende week even buiten luchten en nu wel sprayen.

Ze zijn heel klein, zwart en springen door de kamer.



Ga denk ik ook maar wat sterkers halen bij de dierenarts. Ze zijn vast resistent geworden voor de andere middelen.
Wij zijn bijna 4 weken weg geweest idd.

Ze heeft tapijt op haar kamer.
Browneys dat verklaart mogelijk waarom ze nog zo klein zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 19 augustus 2016 @ 11:36:

Ze komt over een week weer thuis. Zal ik het matras BV volgende week even buiten luchten en nu wel sprayen.

Ze zijn heel klein, zwart en springen door de kamer.



Ga denk ik ook maar wat sterkers halen bij de dierenarts. Ze zijn vast resistent geworden voor de andere middelen.Lijkt mij een prima idee, ik zou het doen! En ook de kamer zelf, de plinten en de hoekjes in sprayen, daar schijnen ze zichzelf makkelijk te kunnen schuilhouden. En iedere dag stofzuigen vanaf nu. Het matras heb ik ook meerdere keren uitgezogen om eventuele eitjes ook mee te nemen.
Top bedankt!

Ga direct aan de slag
Vergis jezelf niet dat ze enkel op deze slaapkamer zitten maar behandel de gehele woning. Ze kunnen lang overleven bah!

Ik heb hier alle dekens, kussens, alle losse textiel gewassen uit het hele huis.
Niet onmiddellijk stofzuigen na insprayen, geef het gif even de tijd om te werken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zaten ze ook achter de plinten!.

Ik heb gesprayd , gestofzuigd en gedweild tot ik er gek van werd!. Stofzuiger in de tuin.

en snachts een waxinelichtje op een schotel met water en afwasmiddel, volgende ochtend zaten er 8 vlooien in!!!!.

Gelukkig waren we er wel snel vanaf!
quote:Froezel schreef op 19 augustus 2016 @ 12:31:

Bij ons zaten ze ook achter de plinten!.

Ik heb gesprayd , gestofzuigd en gedweild tot ik er gek van werd!. Stofzuiger in de tuin.

en snachts een waxinelichtje op een schotel met water en afwasmiddel, volgende ochtend zaten er 8 vlooien in!!!!.

Gelukkig waren we er wel snel vanaf!Op de spray die ik heb word geadviseerd om het behandelde oppervlak zo lang mogelijk niet te dweilen/stofzuigen. Dan haal je iedere keer het geef weer weg en uit de stofzuiger kruipen ze ook weer.
Wij hadden hier ook last van, kat had altijd vlooien, werd wel behandeld maar kwam altijd terug.

Tot wij een weekje weg waren en de kat meer buiten was, kwamen we terug hadden we een vlooiloze kat

Boven vooral tapijt, dus dachten we dat het daar moest zitten.



Tapijtreiniger gehuurd bij de Karwei ( voor €12,50 voor halve dag ofzo), met Citroen schoonmaak azijn i.p.v. dure tapijtreinigerspul, en daarna goed stofgezogen en gespoten. Kat is nu al dik een maand, 6 weken helemaal vlooiloos..
Alle reacties Link kopieren
quote:dien91 schreef op 19 augustus 2016 @ 13:18:

Wij hadden hier ook last van, kat had altijd vlooien, werd wel behandeld maar kwam altijd terug.

Tot wij een weekje weg waren en de kat meer buiten was, kwamen we terug hadden we een vlooiloze kat

Boven vooral tapijt, dus dachten we dat het daar moest zitten.



Tapijtreiniger gehuurd bij de Karwei ( voor €12,50 voor halve dag ofzo), met Citroen schoonmaak azijn i.p.v. dure tapijtreinigerspul, en daarna goed stofgezogen en gespoten. Kat is nu al dik een maand, 6 weken helemaal vlooiloos..Heb je je kat een week buiten gelaten?
@ikhierhuh, NEE! gelukkig niet, de buurvrouw zorgde voor de kat terwijl wij van huis waren .. Alleen de kat kwam toen niet boven (kamers bewust afgesloten), waar het tapijt en de vlooitjes waren..
Heb eerst gestofzuigd en toen de spray gebruikt. De wasmachine draait dus nu maar hopen dat we er snel afkomen. Denk echt dat het alleen haar kamer is.

Bedankt allemaal
quote:Froezel schreef op 19 augustus 2016 @ 12:31:

en snachts een waxinelichtje op een schotel met water en afwasmiddel, volgende ochtend zaten er 8 vlooien in!!!!.Dit werkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Naast bovengenoemde tips over behandeling weet ik nog het volgende: plaats diepe borden met warm water en een scheutje afwasmiddel in de kamer.

De vlooien komen op de warmte af en de zoete geur van het afwasmiddel, door de zeep breekt de oppervlaktespanning van het water waardoor de vlooien zullen verdrinken.

Je zult ze er niet allemaal mee wegkrijgen maar helpt toch flink!

Succes!
Ik heb nu op diverse plekken in huis de borden met afwasmiddel staan. Even een dubbelcheck om te kijken of het echt bij de slaapkamer gebleven is
Alle reacties Link kopieren
quote:dien91 schreef op 19 augustus 2016 @ 13:35:

@ikhierhuh, NEE! gelukkig niet, de buurvrouw zorgde voor de kat terwijl wij van huis waren .. Alleen de kat kwam toen niet boven (kamers bewust afgesloten), waar het tapijt en de vlooitjes waren..Dach ik al. Hahahh
quote:Niceday76 schreef op 19 augustus 2016 @ 11:37:

Browneys dat verklaart mogelijk waarom ze nog zo klein zijnVlooien worden niet meer groter nadat ze uit hun cocon komen
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 19 augustus 2016 @ 14:10:

Ik heb nu op diverse plekken in huis de borden met afwasmiddel staan. Even een dubbelcheck om te kijken of het echt bij de slaapkamer gebleven isVolgens mij werkt dat alleen in het donker, ze komen op het licht af.
Ga het meemaken als ik thuiskom vanavond.

Ze zijn dan wel dood hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Als je heb gesprayd bedenk wel dat het verstandig is om het na 6 wkn nog een keer te doen. Rond die tijd komen de eitjes uit die schijnen goed tegen dat gif te kunnen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven