help...KEUZES! Welke studentenkamer zal ik nemen?

06-07-2015 14:08 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een heel weekend ben ik aan het malen. Twee leuke kamers bekeken, beide ben ik uitgekozen..

Ze hebben allemaal voordelen en natuurlijk 'nadelen', totaal verschillende kamers.. ik kan gewoon geen keuze maken.

maar vandaag moet het!!!



Ik heb een lijstje gemaakt, welke zouden jullie doen als jullie mij zo horen?

Misschien helpen andere meningen/ogen, die er los van staan, mij tot een goede keuze..





Alvast heel erg bedankt!



kamer 1:

voordelen

- Gemend huis,... wat ik persoonlijk erg fijn vind ivm drama of extreme smerigheid. goede evenwicht.

- net huis,... ondanks geen schoonmaakrooster werkt het heel goed dat iedereen het netjes houd

- woon bij een vriend van mij in huis,... weet daarom dat dit huis gezellig is. Ben er al vaak geweest.

- gezelligheid,... samen koken, eens uitgaan of filmavondjes zijn aan de orde wanneer behoefte er aan is

- Geweldige badkamer!!, met een mega grote douche en een bad.. doooh

- Gemeenschappelijke ruimtes, mijn kamer zit pal naast een balkonnetje, er is nog een klein tuintje en de keuken.

- Nette, rechte (muren) kamer met mooie ingebouwde kast

- chillmaten, ook voor mijn vriend als hij eens alleen op mijn kamer zit. Pilsje met mijn huisgenoot kunnen doen is dan wel chill!

- ik kan er direct in, hoef niet twee keer te verhuizen.



nadelen.

- de kamer is 5-10 euro duurder

- GROOT NADEEL... de kamer is klein (10m2) , maar zou het wel ideaal kunnen inrichten met plankjes

- buiten het centrum en stukje van het station af.



----------------------------------------------------------------------



kamer 2:

voordelen

- grote kamer,... genoeg ruimte voor al mijn spullen

- eigen keuken,... geen afwas van een ander

- nieuwe potentiële vriendinnen,... kon het goed vinden met die meiden op het eerste gezicht.

- gezelligheid,... samen koken, eens uitgaan of filmavondjes zijn aan de orde wanneer behoefte er aan is

- goedkoper, deze kamer is 5 a 10 euro goedkoper

- dicht bij station, kwartiertje lopen!

- andere huizen zijn er nog steeds, kan altijd nog langs die andere kamer voor gezelligheid! omdat ik daar de mensen al ken



nadelen.

- kleine 'vieze' oude badkamer

- ver van stage, centrum en goedkope supermarkten

- GROOT NADEEL: veel gedoe voordat ik er in kan. moet sws eerst bij iemand anders logeren voordat ik er in kan en mijn spullen moeten in die tijd ergens opgeslagen worden. Daarnaast enige onzekerheid wanneer ik er precies in kan.

- Moet veel dingen aanschaffen zoals een koelkast, kast, magnetron..



Ik kom vrijwel nooit meer thuis thuis, hou van gezelligheid.
Kamer 1!! Definitly. Klinkt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de grote kamer gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1!



Prijs is niet veel verschil, het is korter bij alles en het is misschien een kleine kamer, maar je hebt wel een stuk gemeenschappelijk waardoor dit geen probleem is. Je wilt zelf graag gezellige dingen doen en dat lijkt me bij huis 1 meer het geval.
Alle reacties Link kopieren
is het een doorschuifsysteem in huis 1? Dus in de kleinste kamer beginnen maar naarmate je er langer woont, krijg je steeds een grotere kamer? Dan ben je ook van dat nadeel af..
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1, alleen bij meiden in een huis wonen lijkt me vreselijk.

En je zegt dat je bijna nooit meer thuisthuis komt, dus dat station maakt dan toch niet zo veel uit?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1 klinkt het leukst, niet per se voor mij maar de manier waarop jij er over schrijft.



Om jezelf te testen kun je een proefbeslissling nemen die berust op toeval. Kop of munt of zoiets. Soms merk je dan pas of je teleurgesteld of opgelucht bent over de uitkomt, dat maakt duidelijker wat je eigenlijk wil.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor meer ruimte voor mezelf gaan, dan voor meer gezamelijke ruimte.



Leuk hoor een grote (gedeelde) badkamer, zit je net lekker in bad wil een ander douchen, scheren, .........(vul zelf maar aan).

Dan liever een grote kamer met een eigen keuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 06 juli 2015 @ 14:14:

is het een doorschuifsysteem in huis 1? Dus in de kleinste kamer beginnen maar naarmate je er langer woont, krijg je steeds een grotere kamer? Dan ben je ook van dat nadeel af..nee ik hou die kamer gewoon, ik kan misschien later nog een iets grotere kamer krijgen omdat er over een tijdje nog iemand anders uit gaat in dat huis, maar dan heb ik die andere kamer al zo leuk ingericht dat ik dan niet meer weg wil lijkt me haha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor kamer 1 gaan. Hij is misschien klein(er) maar dat wordt grotendeels gecompenseerd door gezelligheid en het lijkt erop dat jij daar juist behoefte aan hebt. Die 5-10 EURO is zo weinig: één of twee drankjes minder en je bent er . En als je de aankopen die je bij kamer 2 moet doen omrekent, heb je dat bedrag waarschijnlijk ook uitgegeven. Tenslotte, een badkamer gebruik je elke dag. Een vieze oude dus ook.....
Alle reacties Link kopieren
Heb je écht niet stiekem een voorkeur voor kamer 1? Zoals je het schrijft lijkt het echt zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 06 juli 2015 @ 14:15:

Ik zou voor meer ruimte voor mezelf gaan, dan voor meer gezamelijke ruimte.



Leuk hoor een grote (gedeelde) badkamer, zit je net lekker in bad wil een ander douchen, scheren, .........(vul zelf maar aan).

Dan liever een grote kamer met een eigen keuken.haha daar wordt vast met een beetje overleg wel rekening mee gehouden! Maarja wel vervelend dat je niet uren in bad kan liggen soms. Die andere kamer heeft ook een gemeenschappelijke douche en daar wil je geen 10 minuten in staan..
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 06 juli 2015 @ 14:16:

Heb je écht niet stiekem een voorkeur voor kamer 1? Zoals je het schrijft lijkt het echt zo!

Ja beetje.. alleen die kleine kamer houd me tegen.

En lijkt me leuk nieuwe mensen te leren kennen, nog meer mensen waar ik lekker mee kan stappen etc!

Maarja dan denk ik aan dat andere huis en dan weet ik het niet meer...
Alle reacties Link kopieren
aahh ben echt zo slecht in keuzes maken..
Alle reacties Link kopieren
quote:Happy07 schreef op 06 juli 2015 @ 14:16:

Ik zou voor kamer 1 gaan. Hij is misschien klein(er) maar dat wordt grotendeels gecompenseerd door gezelligheid en het lijkt erop dat jij daar juist behoefte aan hebt. Die 5-10 EURO is zo weinig: één of twee drankjes minder en je bent er . En als je de aankopen die je bij kamer 2 moet doen omrekent, heb je dat bedrag waarschijnlijk ook uitgegeven. Tenslotte, een badkamer gebruik je elke dag. Een vieze oude dus ook.....



ja dat is waar. maarja kamer is wel kleiner voor meer geld, dat voelt raar!

heb nu een kamer van 21m2 dus wordt wel omschakelen!
Alle reacties Link kopieren
quote:bijzonderheidje schreef op 06 juli 2015 @ 14:18:

[...]



Ja beetje.. alleen die kleine kamer houd me tegen.

En lijkt me leuk nieuwe mensen te leren kennen, nog meer mensen waar ik lekker mee kan stappen etc!

Maarja dan denk ik aan dat andere huis en dan weet ik het niet meer...Als ik één ding geleerd heb over het studentenleven is dat gezelligheid veel belangrijker is dan de kamer zelf! Ik heb zo op een kamer gezeten van 12m2 en 15m2, beide zonder gemeenschappelijke ruimte! Maar bij de kleinste was er veel meer contact met andere studenten en dit was véél leuker! Als die 10m2 enkel is om te studeren/ slapen is het ruimte zat!
Alle reacties Link kopieren
quote:missmisery schreef op 06 juli 2015 @ 14:14:

Kamer 1, alleen bij meiden in een huis wonen lijkt me vreselijk.

En je zegt dat je bijna nooit meer thuisthuis komt, dus dat station maakt dan toch niet zo veel uit?

heb veel vrienden in andere steden, daarbij komt mijn vriend ook uit een andere stad en daarnaast

studeer ik ook in een andere stad. al is dat nog maar voor een jaar!
zou kamer 1 doen, klinkt heel leuk en fijn en gezellig, en het feit dat het klein is geeft niet zo veel dankzij de gemeenschappelijke ruimte, de tuin en een balkonnetje! en inderdaad, binnenkort verhuist er vast weer iemand en kan jij binnenshuis opschuiven naar een grotere ruimte.

het hebben van een eigen keuken lijkt me op dit moment in jouw leven eigenlijk geen voordeel, juist het samen koken en eten in de gezamelijke keuken is heel leuk en die avonden waren in mijn studententijd vaak hoogtepuntjes in de week!

en, niet belangrijk maar toch: als het érgens schoon moet zijn in mijn beleving is het de douche wel.

en wéer een extra punt voor nr. uno



heel erg veel plezier de komende jaren TO!
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 06 juli 2015 @ 14:21:

[...]





Als ik één ding geleerd heb over het studentenleven is dat gezelligheid veel belangrijker is dan de kamer zelf! Ik heb zo op een kamer gezeten van 12m2 en 15m2, beide zonder gemeenschappelijke ruimte! Maar bij de kleinste was er veel meer contact met andere studenten en dit was véél leuker! Als die 10m2 enkel is om te studeren/ slapen is het ruimte zat!Ja precies! Daarom vind ik het ook belangrijk om meer mensen te leren kennen! Heb vooral mannelijke vrienden ivm drama waar ik slecht tegen kan. Dus die meiden kamer leek me een nieuwe kans om dat 'gemis' te herstellen. Al wonen in dat andere huis ook twee meiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:bijzonderheidje schreef op 06 juli 2015 @ 14:23:

[...]



Ja precies! Daarom vind ik het ook belangrijk om meer mensen te leren kennen! Heb vooral mannelijke vrienden ivm drama waar ik slecht tegen kan. Dus die meiden kamer leek me een nieuwe kans om dat 'gemis' te herstellen. Al wonen in dat andere huis ook twee meiden.Jij lijkt best wel op mij precies! 2 Meiden is meer dan genoeg, de kans lijkt me groter dat het goed blijft gaan en je 2 nieuwe vriendinnen bij hebt dan dat je in dat ander huis zit zonder drama ;). Er is toch niets mis met mannelijke vrienden?
Alle reacties Link kopieren
quote:safari schreef op 06 juli 2015 @ 14:22:

zou kamer 1 doen, klinkt heel leuk en fijn en gezellig, en het feit dat het klein is geeft niet zo veel dankzij de gemeenschappelijke ruimte, de tuin en een balkonnetje! en inderdaad, binnenkort verhuist er vast weer iemand en kan jij binnenshuis opschuiven naar een grotere ruimte.

het hebben van een eigen keuken lijkt me op dit moment in jouw leven eigenlijk geen voordeel, juist het samen koken en eten in de gezamelijke keuken is heel leuk en die avonden waren in mijn studententijd vaak hoogtepuntjes in de week!

en, niet belangrijk maar toch: als het érgens schoon moet zijn in mijn beleving is het de douche wel.

en wéer een extra punt voor nr. uno



heel erg veel plezier de komende jaren TO!

ja eigen keuken vind ik ook een nadeel. al eet ik vast ook wel eens bij hun of ga ik naar vrienden toe in andere huizen.

Maarja, er is bij kamer 1 trouwens geen gemeenschappelijke kamer, alleen de keuken en buiten en balkon.

Die vriend van mij heeft trouwens wel een kamer wat vaak gemeenschappelijk wordt gemaakt
10m2 is wel heel weinig. Mijn eerste studentenkamer was nog kleiner, en dat overleef je ook wel. Maar als ik de keuze zou hebben, zou ik voor de wat grotere kamer gaan.
Alle reacties Link kopieren
1. Zeker weten.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Kamer 1.

Je hebt een kleine kamer, maar je kunt ook op het balkon en zelfs in een tuin zitten! Misschien is er ook nog een gemeenschappelijke ruimte?

Daarbij vind ik hygiene wel een heel belangrijk punt. Als ze bij kamer 2 al geen moeite doen om het er schoon uit te laten zien als er een potentiële huisgenoot komt kijken, hoe ziet het er dan uit in het dagelijks leven???!!
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 06 juli 2015 @ 14:25:

[...]





Jij lijkt best wel op mij precies! 2 Meiden is meer dan genoeg, de kans lijkt me groter dat het goed blijft gaan en je 2 nieuwe vriendinnen bij hebt dan dat je in dat ander huis zit zonder drama ;). Er is toch niets mis met mannelijke vrienden?

nee is het ook niet. Alleen momenteel heb ik alleen mijn twee vrouwelijke huisgenootjes, die ik als vriendin kan bestempelen, in de kamer die ik nu heb. Beide meisjes zal ik straks minder zien ivm andere kamer en die ene gaat ook uit dat huis naar een andere stad.



Andere vriendinnen ben ik door drama kwijtgeraakt of omdat ik altijd diegene ben die er achter aan moet dus dat kan ik sws niet meer als goede vriendinnen beschouwen en mis soms het gevoel van een paar goede vriendinnen te hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven