Hema gordijnen gratis gemaakt, wanneer?

10-08-2010 17:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil andere gordijnen hebben, en ik heb een stofje op het oog bij de Hema. Nou weet ik dat ze eens in de zoveel tijd zo'n actie hebben dat ze gratis gemaakt worden, en dat is niet nu .



Ik kan het best betalen hoor, maar als ik ze nou vandaag bestel en het blijkt dat die gratis maakservice altijd in september of zo is, zou ik het toch zonde vinden dat ik niet even heb gewacht.



Dus: weet iemand of dat gratis maken van de gordijnen op een vast moment in het jaar valt (en zo ja wanneer) of is dat nooit vooraf bekend?
Alle reacties Link kopieren
Naast gratis maken zijn er ook regelmatig andere acties bij de Hema. Er is ook (ik dacht 2x per jaar) een kortingsactie op gordijnen. Wij hebben in augustus ons huis gekocht en ik kan me herinneren dat ik ook 1 a 2 maanden gewacht heb met bestellen vanwege die actie. Maar ik weet niet meer precies welke maand het was. Waarschijnlijk dus sept of okt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat een aantal keer per jaar idd, maar of dat echt op vaste momenten is...? Ik weet wel dat in het najaar (september, oktober) er vaak allerlei aanbiedingen/acties zijn op het gebied van wonen in het algemeen. De zomer is dan voorbij en de mensen gaan weer meer aandacht aan hun huis besteden.



O, bedenk me nu opeens dat ik een paar jaar geleden gordijnen heb laten maken in oktober, gratis. Dus grote kans dat dat de "standaard" kortingsmaand is.
Nothing happens for a reason
Bij ons was de kassadame zo vriendelijk aan te kondigen dat er een kortingsactie aan kwam. Volgens mij is het twee keer in het jaar, en er is er net eentje geweest, eind juni of begin juli.



De verf is altijd in het begin van het najaar in de aanbieding, dat weet ik dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Let op even, bij de afmetingen, lengte gaan ze je adviseren om 2 cm korter aan te houden. Reden: gordijnen zakken uit. Ik heb HEMAgordijnen al 3 jaar hangen, nog steeds niet uitgezakt, ik erger me best wel aan die 2 cm die ze hangen boven de grond.



Hangt ook misschien af van de stof, ik heb taft Barcelona.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ook rond eind augustus/begin september. Gewoon even bij de Hema navraag doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wiewaar schreef op 10 augustus 2010 @ 17:43:

Let op even, bij de afmetingen, lengte gaan ze je adviseren om 2 cm korter aan te houden. Reden: gordijnen zakken uit. Ik heb HEMAgordijnen al 3 jaar hangen, nog steeds niet uitgezakt, ik erger me best wel aan die 2 cm die ze hangen boven de grond.



Hangt ook misschien af van de stof, ik heb taft Barcelona.HEMA stopt er aan de bovenkant toch zo'n hyperaanpasbare rand in (met van die plastic boogjes)? Sommige van mijn gordijnen hebben zo'n band en ik heb gemerkt dat ik het minder storend vind wanneer mijn gordijnen het plafond niet raken dan wanneer ze onderaan standje hoog water hebben. Misschien werkt dat voor jou ook.
Alle reacties Link kopieren
Echt waar? Ik ga dat eens nakijken, dat zou erg fijn zijn, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ja echt waar, ik heb dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had ook taft Barcelona op het oog, dus dat is goed om te weten, van dat uitzakken.



Ja, vragen bij een verkoopster kan natuurlijk ook nog , ik had alleen gedacht aan het tsjekken van de site. Goed om te weten dat het er misschien dus aan zit te komen, ik houd het even in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
bij ons zeiden ze niets over uitzakken..

in juni hadden ze 20 procent korting, ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wiewaar schreef op 10 augustus 2010 @ 18:55:

Echt waar? Ik ga dat eens nakijken, dat zou erg fijn zijn, thanks!



Nee, net verzonnen





(Ja, echt waar, twee centimeter ga je er niet mee winnen, maar waarschijnlijk heb je die ook niet nodig om toch een stuk blijer te zijn :-))
Alle reacties Link kopieren
De 20% kortingactie is net weer geweest, liep t/m 25 juli.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wiewaar schreef op 10 augustus 2010 @ 17:43:

Let op even, bij de afmetingen, lengte gaan ze je adviseren om 2 cm korter aan te houden. Reden: gordijnen zakken uit. Ik heb HEMAgordijnen al 3 jaar hangen, nog steeds niet uitgezakt, ik erger me best wel aan die 2 cm die ze hangen boven de grond.



Hangt ook misschien af van de stof, ik heb taft Barcelona.Dat is idd erg irritant. Ik heb hetzelfde..
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Evidenza schreef op 10 augustus 2010 @ 19:50:

[...]





Die twee centimeter die ze eraf trekken doen ze niet vanwege het uithangen hoor. Die trekken ze er alleen maar af als je gemeten hebt van plafond tot vloer. Dan gaat er twee cm af voor de rail en de haakjes/oogjes.



Die 2 centimeter gaat ervan af zodat je gordijnen niet over de vloer slepen en daardoor zouden slijten aan de onderkant in combi met inderdaad uithangen. Er wordt niets afgetrokken voor rail en haakjes, je meet vanaf de bovenkant van de rail. Als je meet vanaf het plafond en de rail komt aan het plafond, dan moet je juist vanaf dat punt meten (en ja, ik weet waar ik het over heb, heb op de gordijnafdeling gewerkt bij de Hema). Bepaalde stoffen kunnen inderdaad minder uithangen, maar niets zo lelijk als gordijnen die te lang worden door uithangen en daardoor lelijk op de vloer hangen.



Acties zijn op vaste momenten, helaas ben ik er al te lang weg om nog precies te weten wanneer die zijn. Je kan een poging wagen en het vriendelijk vragen bij de gordijnafdeling. De acties worden van te voren wel aangekondigd bij de winkels.
anoniem_64e1cdde83a56 wijzigde dit bericht op 10-08-2010 20:29
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht in september wel een aktie. (werk er nl.). Hang me er niet aan op, maar dan is er een grote aktie en vaak doen dan ook de gordijnen mee, hetzij met een 20 korting op de stof of gratis gemaakt.



Het loont zeker om even te wachten.

Bye the way, als je in de week voor de aktie wilt bestellen, zeggen wij altijd tegen de klant dat het de volgende week in de aanbieding komt. Weet niet of ze dat overal doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
die twee cm is wel voor het uitzakken, maar ik (heb er ook gewerkt) geloofde dat nooit zo, alleen bij hele zware stoffen. (taft is heel licht) Ik vertelde het wel gewoon aan klanten als de actie er aan kwam.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook op de gordijnenafdeling bij de hema gewerkt en we haalden er idd 2cm van de lengte af, voor het uitzakken. Dit wel altijd in overleg. En vooral bij de zwaardere gordijnen, als het bijvoorbeeld vitrage was haalden we er maar 1 vanaf. Als de grodijnen tot de vensterbank waren, haalden we er niets af, dan maakt het namelijk niet uit als ze iets uitzakken (altijd in overleg met de klant)

Hemagordijnen hebben verstelbare haakjes, je kunt zo je gordijnen heel makkelijk iets langer en iets korter maken.

Je moet de maat van de rail opgeven (of als er nog geen rail is, de breedte maat opgeven waar je het gordijn wilt, bijvoorbeeld van muur tot muur). En de lengtemaat, dit moet je meten vanaf de bovenkant van de rail tot de grond. Of tot je vensterbank (of waar je hem wilt hebben).

Wanneer de acties zijn weet ik niet meer, wat ik nog wel weet is dat ze in iedergeval veel vaker dan 2 keer per jaar zijn. (iets van om de 5 weken)
Alle reacties Link kopieren
oh en wij gaven ook een week van te voren aan dat er een actie aankwam.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen bij je plaatselijke hema
*up*



Ondertussen is er wel een actie (gratis voering geloof ik, zie folder), maar weer precies niet wat ik wil hebben

Kan iemand beoordelen of dit de enige actie is, of dat er nog iets anders komt?
*up nummer 2*



Andere actie: 20% korting op de gordijnen van < 10 euro per meter.
Alle reacties Link kopieren
*up nummer 3*



Ben ook aan het wachten op de kortingactie voor de gordijnen. en dan voor de gordijnen > 10 euro.. Iemand toevallig ondertussen enig idee wanneer deze actie is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven