Herfst in huis

04-10-2015 11:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen sinds dit jaar in een nieuw huis, best heel modern ingericht. Ik ben nu voor de herfst op zoek naar ideeën om ons huis aan te kleden. Ik hou niet van pompoenen en kransen enzo op tafel, maar kan niet vinden wat ik zoek. Pinsterest is normaal mijn grote vriend, maar daar vind ik het niet dit keer.



Hebben jullie goede ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, als je het al niet genoeg inspiratie op Pinterest kan vinden, dan vraag ik me af waar je dan precies naar op zoek bent. Gebruik je misschien de verkeerde tags?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit draadje ook even: houd ook niet zo van de pompoenen ed.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel de aardse herfst kleuren als inspiratie gebruiken op pinterest of hout. Beetje blokhut idee. Misschien wat nep dierenhuiden etc
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met een paar grote mooie gekleurde kaarsen om de boel op te warmen, letterlijk en figuurlijk? Of je harkt wat bladeren bij elkaar en legt die op een zilveren schaal, paar eikels er tussen en hoppa herfst in huis.
Ligt aan de rest van je huis, en dan met name de kleuren. Mijn huis is eigenlijk altijd een beetje herfst/winter, met een wijnrode bank en koloniale meubels heb je al snel een beetje een kerstsfeer.



Maar, herfst. Strak en modern dus je aankleding ´moet´ ook strak en modern neem ik aan? Je zou een grote glazen vaas kunnen vullen met walnoten. Ernaast eentje met kastanjes. Of een mega vaas en dan met laagjes werken, tien cm walnoten, tien cm kastanjes, tien cm hazelnoten, tien cm steentjes en zo verder, bovenop eventueel dan één pompoen, die je later vervangt door een grote kerstbal. Eventueel kerstboomverlichting in je vaas verwerken, heb je een extra lichtpunt. Houd er wel rekening mee dat je dan naderhand, als die verlichting een keer kapot gaat, een hoop werk hebt aan het sorteren van de inhoud van de vaas.



Je hebt planten met rood (weet geen namen). Een oranje handdoek in de keuken, of een rood/oranje tafelloper, een ecru/beige/bruine wollige deken over een stoel, een gebreide poef (niet handig met katten trouwens). Zoiets??
Alle reacties Link kopieren
De Xenos heeft ook heel veel leuke herfstversiering !
Een grote schaal of een mooi dienblad op tafel gevuld met allerlei kleuren appels. Als je ze niet eet, dan koop je neppers . Of mandarijen en sinaasappels. Steek in eentje een paar kruidnagels, dan heb je ook nog herfstgeur in je huis.



Op mijn tafel staat gewoon elke week een bos bloemen in de kleuren van het seizoen, al heb ik er wel altijd rood tussen vanwege onze bank. Maar momenteel heb ik drie bossen gemengd, toevallig nu alleen rozen in rood, oranje en geel.
Alle reacties Link kopieren




Alle reacties Link kopieren
Walnootkaarsjes op een schaal



Vaas met herfstige objecten



Tak met mooie lichtjes
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alles wat ik hier lees leuk, maar wel erg " pinterest "
quote:pearle schreef op 04 oktober 2015 @ 11:59:

Ik vind alles wat ik hier lees leuk, maar wel erg " pinterest " Logisch, die pikken al mijn goede ideeen. En ik héb niet eens pinterest .
Alle reacties Link kopieren
quote:Dualla schreef op 04 oktober 2015 @ 11:49:





Vaas met herfstige objecten



Dit vind ik mooi en kan ook in ons huis.

En blaadjes harken, dat is ook een leuk idee. Ga vanmiddag het bos toch in. Kijken of er al wat is.



Ons huis is zwart/wit met rode accenten. Onze bank is rood.



Echte bloemen vind ik meestal zonde van het geld. We werken beide fulltime en zijn ook vaak 's avonds weg. Dus dan heb je alleen bloemen voor in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een of meerdere mooie herfstbossen bloemen of takken neerzetten (wel in een mooie strakke vaas.) [edit: lees net je vorige post... Takken blijven misschien wel langer staan en kun je in het bos halen]











Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Of iets fröbelen met bladeren:











Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
quote:infojunk schreef op 04 oktober 2015 @ 12:31:

Gewoon een of meerdere mooie herfstbossen bloemen of takken neerzetten (wel in een mooie strakke vaas.) [edit: lees net je vorige post... Takken blijven misschien wel langer staan en kun je in het bos halen]



[img]http://cdn4.welke.nl/photo/scalemax-300 ... amaas.jpeg

[/img]

[img]http://cdn1.welke.nl/photo/scale-700xau ... ski66.jpeg

[/img]

[img]http://cdn2.welke.nl/photo/scale-700xau ... overia.png

[/img]

[img]http://cdn1.welke.nl/photo/scale-700xau ... veria.jpeg

[/img]

[img]http://static1.squarespace.com/static/5 ... rmat=1000w[/img]Gave ideeën zitten hier tussen!
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dualla schreef op 04 oktober 2015 @ 16:03:

[...]





Gave ideeën zitten hier tussen!Zeker, vooral die enkele bladeren in een vaasje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven