Het grote klus topic!

31-10-2015 11:39 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me te herinneren dat er ooit een klustopic was, laatste was alweer een paar jaar geleden. Vond het wel een mooi moment voor een nieuwe haha!



Voor alle veredelde klusvrouwen, diy'ers en dubbel-linkshandigen!
Alle reacties Link kopieren
En hoe gaat het met klussen meiden? Hier hard bezig met schuren, schiet lekker op!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kluspauze, ga even eerst andere projecten doen voor ik binnen verder ga stucen want het droogt voor geen meter. (Heel onhandig als je er tegelijk woont)

Nu toch maar eerst de slaapkamer denk ik... Alleen ik moet nog bedenken wat ik dan wil/mooi vind, nu alles wit.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen dagen meer schoongemaakt dan geklust, want afgelopen week is er weer een flinke klus door professionelen opgeleverd. Aangezien ze dwars door hele huis moesten, lag er overal gruis... Maar daarna zelf nog wat in grondverf gezet. Verder stoel gerepareerd en nog wat kleinere klusjes gedaan. Vandaag alleen nog even een extra laag grondverf en verder rustig aan doen
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Gaat het goed met stuccen jadaiswa? Had je het al eerder gedaan?



Hier is de overdracht van het huis een maand uitgesteld, naar begin januari. Nog even geduld aub.... Lief en ik hebben wel een mooi idee bedacht voor de open haard/kachel (er zit nu een open haard in, willen we niet, we willen een hoge schouw maken met daaronder een houtkachel. Maar een schoorsteen weegt nogal wat (zo'n 10.000 kg hebben we berekend) dus dat moet gestut worden als we die schouw gaan optrekken. We hebben een strakke metalen constructie bedacht om dat te gaan doen. Gaan we natuurlijk wel met een echte metaalwerker en een bouwkundige en een aannemer (behalve de metaalwerker zitten die gelukkig in onze kennissenkring) checken of het kan (en de metaalconstructie laten maken), want een ingestorte schoorsteen zou natuurlijk bijzonder naar zijn.. )



Pochacco, hebben de professionelen naar wens gewerkt? Dat vind ik ook nog wel een spannend ding, de klussen die we moeten laten doen. Ik heb vrij veel vertrouwen in mezelf als het gaan om het goed inschatten van mensen (ook op professioneel vlak) maar toch, als je soms van die horror-aannemer-verhalen leest... Nu gaan die meestal over complete verbouwingen en niet over losse klussen, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Moos, wat jammer dat de sleuteloverdrachtcuitgesteld is! Maar des te meer tijd om rustig je ideeën vorm te geven, te toetsen naar haalbaarheid enzovoort. Een goede voorbereiding is het halve werk.



Het stucen zelf is een eitje, maar ik heb nogal wat ervaring in klussen. Probleem is: ik woon er, en het droogt niet snel genoeg naar mijn zin. Daarom lijkt het me beter dit op een ander moment van het jaar te doen. 1 muur is klaar 7x2 en heeeeel strak! Goed gelukt dus naar het plan, maar of ik het mooi vind/goed vind passen in het huis? Mwah... Ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aemateur schreef op 05 november 2015 @ 07:18:

Haha Moosey, ik ben omsingeld door een Gamma, Praxis en Karwei. Voor de rest moet ik de stad uit en dat is niet te doen op mijn fietsje. Dus ik vraag het, bekijk het, google het soms en maak dan zelf een besluit ;)



Jada, voor de lade wil ik een handgreep die je vast kan pakken om de lade eruit te trekken, dus zo'n boogje of ] zo'n vorm. In het wit denk ik. En voor de deurtjes wil ik in dezelfde kleur knopjes met een beetje een landelijk/engels gevoel. Dan past het bij de rest van mijn inrichting. Maar denk dat dat wel goed komt allemaal.



Ik post een foto als het af is!



Leuk aem!

Ik ben benieuwd naar wat je dan in totaal kwijt bent... En maak je de achterkanten van de kast dan dicht of zijn ze dat al?

Ik heb zelf expedit-kasten en gewoon de standaard deuren en laatjes gekocht. Lekker makkelijk zeg maar. En ik dacht qua kosten ook beter, maar dat vraag ik me dus af? En aangezien ik ze boven ook nog graag wil ben ik heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk een klustopic! Komt voor mij eigenlijk net te laat want mn nieuwe appartement is bijna helemaal af nu, maar de afgelopen maanden veel geklust!

Eerst de muren of eerst het houtwerk? Volgens mij zijn er duizend meningen over. Wij wilden zo veel mogelijk zo snel mogelijk doen en het houtwerk was zo lelijk geschilderd dat het helemaal kaal moest, en de muren moesten gestuct. Uiteindelijk eerst het houtwerk gedaan en daarna de muren, gewoon omdat het zo het makkelijkst te plannen was. En vond het prima gaan; lakwerk op het hout was toen goed droog dus dat afplakken en dan na het verfen het afplakband snel verwijderen.



Waar ik nog mee zit: ik heb oude binnendeuren gevonden met flessebodemglas, vind het zelf prachtig. Heb ze kaal gehad, nieuw in de lak gezet op maat gemaakt en nieuwe klinken er op gezet en nu zijn het zulke mooie deuren. Alleen: op het glas zitten resten verf. Zowel wat ik zelf geknoeid heb als ook verf die er al op zat toen ik ze vond. Hoe krijg ik dat er weer het makkelijkst vanaf? Iemand een tip?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Hey Spijk-er, welkom!

Is het er niet af te halen met aceton ofzo? Of heb je dat al geprobeerd?



@Jada, nee de achterkant blijft open, de kast staat toch tegen een muur aan. Vooralsnog ben ik 10,75 kwijt geweest aan hout (hiervan heb ik de helft gebruikt en staat de andere helft in de kelder voor een volgend project), 4 euro voor ladegeleiders, verf was een restje van een andere kast, de pianoscharnieren waren dacht ik ook iets van 6 euro. Schroeven zal ik bij elkaar rond 4 euro uitkomen, en de knopjes die ik op het oog heb zijn 1,50 x 8 dus 12 euro. En dan moet er nog een handgreep bij die meestal iets van 8 euro zijn. Dan kom ik in totaal op 40 euro uit voor 8 deurtjes en 1 lade. Ik geloof dat je bij de ikea per onderdeel minstens 10 euro betaald? Dus dan zit ik nog de helft goedkoper, en het past precies bij mijn inrichting! Ik ga de deurtjes namelijk beplakken met de reststukken behang die ik ook gebruikt heb bij de gang en keuken, dan komt het terug.
Alle reacties Link kopieren
Aceton? Bedoel je nagellakremover? Zou dat werken bij lak?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
@aeam, bij mij zal de achterkant ook netjes dicht moeten, ik ga er dus nog even goed over nadenken. Volgens mij is dat wat ik wil vrij veel werk. Een complete achterkant kan ook weer niet, want ik wil sommige vakken van de ene kant en andere vanaf de andere kant gebruiken zeg maar (snap je het nog?)



@spijker: bij de hema verkopen ze kwastenreiniger, daar lukt het mij meestal goed mee. (Tenminste de buitenlak van plexiglas na 3 weken was een eitje) Misschien de moeite waard om te proberen?
Alle reacties Link kopieren
Bij het verwijderen van ons verlaagde plafond in de badkamer kwamen prachtige balken boven. Helaas deels geschilderd, iemand een tip hoe je deze kaal krijgt en kan behandelen met voor de badkamer geschikt spul? Zou gaaf zijn als ze zichtbaar blijven!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat erop zit. Afbranden zou een optie kunnen zijn. Bepaalde chemicaliën zouden ook kunnen werken.

Dit zou je zelf kunnen wanneer je echt weet wat je doet. Tenslotte heb je met leidingen, plafond en dergelijke te maken... Dus zonder ervaring? Ik weet niet of ik dat zou durven...

Heb dit zelf op beide manieren wel ooit gedaan, maar dat waren kasten. Dus buiten gedaan voor het geval dat het mis zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 08 november 2015 @ 23:18:





Pochacco, hebben de professionelen naar wens gewerkt? Dat vind ik ook nog wel een spannend ding, de klussen die we moeten laten doen. Ik heb vrij veel vertrouwen in mezelf als het gaan om het goed inschatten van mensen (ook op professioneel vlak) maar toch, als je soms van die horror-aannemer-verhalen leest... Nu gaan die meestal over complete verbouwingen en niet over losse klussen, maar toch.Ja, deze hebben het netjes gedaan. Moet wel eerlijk bekennen dat ik redelijk wat aannemers heb versleten de laatste 2 jaar. Geen horror verhalen, maar toch dingen die ik niet prettig vond (kosten achteraf extra en dat soort dingen). Deze klusman heb ik eerdere ervaring mee en houdt van een uitdaging en zegt waar het op staat. En geen verrassingen bij factuur. Dus hij mag terugkomen als hij dat wil
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed. In welke regio zitten jij en je klusjesman?
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 10 november 2015 @ 01:41:

Klinkt goed. In welke regio zitten jij en je klusjesman? Regio 0318.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, wat zijn jullie goed bezig! Zelf geef ik graag muren een nieuwe kleur, ik schilder meubels om ze een nieuw leven te geven, ik heb behangen en vloerbedekking gelegd. Vroeger ook geboord maar de boormachine boorde zich kapot op de muur haha :-) dus ik zal wel wat fout hebben gedaan... ahum. Houtwerk schuren en lakken vind ik ook leuk: je ziet dan zo echt duidelijk het verschil!



Een vraag aan jullie. Ik ben aan het kijken naar een nieuw koophuis. Nu blijf ik gewoon vallen voor oudere woningen (jaren 30) ondanks dat die minder goed geisoleerd zijn qua temperatuur maar vooral geluid. Mijn vraag dan nu: hebben jullie ervaring met het na-isoleren tegen kou en geluid in oude woningen? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt (muren? Plafonds?) en wat was het resultaat. Als t handiger is wil ik de vraag ook wel als nieuw topic openen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb twee jaar geleden een niet geïsoleerd jaren 30 huis gekocht, dus ik weet er wel iets van. Ik heb het in etappes gedaan, maar dat was om budget redenen.

Goedkoopste was spouwmuur isolatie (maar niet elke muur heeft spouwmuur.



Later dubbel glas (wat een gedoe... Ik ben nogsteeds niet klaar met alle kozijnen binnen en buiten verven...). De zolder/ het dak isoleren heb ik pas begin dit jaar gegaan. Omdat ik de zolder niet kon gebruiken (er lag toen geen vloer, alleen balken, hebben we later gemaakt), had ik de isolatie op de vloer van de zolder liggen, dus boven plafond eerste verdieping om warmte binnen te houden



Dus er zijn genoeg mogelijkheden! Maar mijn doel was vooral de kou. Niet zozeer geluid, want ik woon rustig. Ik vind verschil geluid niet veel groot



Grootste gedeelte (sorry, ik weet dat het klus topic is) laten doen. Maar ter compensatie: vloer zolder heb ik van balken af zelf gelegd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Na-isoleren moet heel zorgvuldig gebeuren als je geen (vocht)problemen wilt over een aantal jaar. Als je ook voordeel ten opzichte van geluid wilt hebben moet je zorgen dat de binnenkant luchtdicht gemaakt wordt. Hierbij is het weer van belang om rekening te houden met de huidige natuurlijke bentilatie van je huis. Je moet dus nieuwe ventilatie mogelijkheden creeeren door bijvoorbeeld roosters boven het glas etc.



Het lijkt allemaal heel simpel, dat is het ook, maar het moet wel secuur en doordacht gebeuren. Wij hebben verschillende keren doe het zelf isolatie klussen gezien die na verloop van tijd veel schade hadden veroorzaakt. Dus lees je goed in.
Alle reacties Link kopieren
Oude huizen zijn leuk (ik val er ook voor) maar ook veel werk.. Hier is alles redelijk geisoleerd maar ben benieuwd naar onze energierekening.. Zijn nu nog te weinig is het huis om het echt te merken.



Ik ben vandaag begonnen met schilderen. Wat een likje verf wel niet voor verschil kan maken! Uiteindelijk wel langer bezig geweest met voorbereidende werkzaamheden (schuren, afplakken, gaatjes opvullen, alles wat niet nodig is afschroeven) dan ik had gedacht maar nu begint het leuke gedeelte. Wel nog een tegenvaller bij de badkamer, de vorige bewoner heeft prutswerk geleverd dus alles moest eruit en opnieuw worden opgebouwd. Jammer van de extra kosten.. Hoeveel %onvoorzien nemen jullie op in je begroting voor klussen / klussen uitbesteden? Goede les voor de volgende keer
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie goed bezig allemaal



Ik heb besloten om mijn ontwerp iets te veranderen, ik vond het idee van een knopje op de deur steeds lelijker worden. Dus ik ben op zoek gegaan naar druksnappers met een haakje. Dan zit de deur dicht als hij dicht moet. En gaat hij open op het moment dat ik op het deurtje druk. Het monteren had wel wat voeten in de aarde maar kreeg het uiteindelijk wel door, moet nu nog twee deurtjes en dan hoef ik de deurtjes alleen nog maar te beplakken. Dus denk dat de kast morgen helemaal klaar is! Zo leuk! En dan eerst het huis schoonmaken voor ik aan een volgend project begin haha!
Alle reacties Link kopieren
Post je een foto als-ie klaar is?
Alle reacties Link kopieren
Ha Moos, uiteraard. Al zou het wel helpen als ik niet telkens van gedachten verander :p ik had het behang op een kant geplakt, maar ik vond het niets. En toen ik gisteravond thuis kwam vond ik het nog steeds niets dus ik heb het er weer afgetrokken. Denk dat ik het ga verven. Wel een beetje vervelend want mijn hoofd is alweer twee klussen verder, maar mijn handen willen deze kast zo goed mogelijk afwerken haha! Al moet ik zeggen dat ik onwijs veel vandit project geleerd heb, ondanks de scheve deurtjes en gebreken die het vertoont ben ik er dus wel gewoon heel erg trots op!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier de termen "verf verwijderen", "aceton" en "plexiglas" voorbij komen.



Bedenk dat plexiglas oplost wanneer er aceton op komt, dit zal vast niet de bedoeling zijn.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Mijn kast is af! En mooi geworden uiteindelijk is het iets duurder geworden maar ben er nu wel 100% tevreden mee. Zo heb ik druksnappers geinstalleerd, systeem wat je ook in veel keukenkastjes hebt; als je op het deurtje drukt gaat hij open, nog een keer drukken valt het in de sluiting. Ook stond het behang niet zo mooi dus ik heb het geverfd. Nu ga ik even kijken of het lukt om hier een link naar de foto neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
klik voor foto



Kijken of het gelukt is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven