Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Het vorige deel is hier te vinden:

http://forum.viva.nl/foru ... _2/list_messages/168107/0
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat leuk! Ik laat ff een reactie achter voor wat inspiratie voor de toekomst.



Ik brei soms en ben dol op het bakken van mooie taarten.

Ik houd er van om dingen te maken, maar een naaicursus o.i.d. oppakken vind ik teveel werk. Zou ook wel graag willen pottenbakken .



Het taartenbakken is ook niet echt origineel ofzo . Ben er wel goed in geworden, das wel leuk. Maar doe het alleen nog op verzoek (materiaal kosten vergoed). En het is wel tijd voor iets nieuws.



Hier ff wat leip vermaak als zijnde mijn bijdrage : vaginal knitting



En hier een voorbeeldje van mijn eigen werk:

klik
Alle reacties Link kopieren
EV, goed gedaan.



Ephina, mooie taart zeg zal ook wel lekker zijn. Dat vaginal knitting mwah bijzonder laat ik het zo uitdrukken. Niet iets voor mij.
Nou deze taart vond ik zelf eigenlijk onwijs goor . Chipolata smaak. Brrrr.. Ik gruwel ervan. Normaal gesproken ga ik graag voor een combi slagroom met verse vruchten of mocca of chocomouse etc. .
Alle reacties Link kopieren
EV, goed gedaan!



Ephina, mooie taart, vooral dat medaillon vind ik erg mooi!



Ik ga gestrekt, de hele dag in touw geweest voor kerstactie van het werk, en nu voel ik mijn voeten niet meer...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, leuk een nieuw topic. Misschien kom ik wel vaker buurten. Ik brei ook, bak graag en knutsel veel (ook met kind).
Alle reacties Link kopieren
Woehoeee, happy new topic! Op heel veel knutselplezier



Alle reacties Link kopieren




Heppie nieuw toppik!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niet van mij, maar ik vond dit gewoon té leuk om niet te delen. En feestelijk ook, zo in een nieuw topic

Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk Dreamer én je wordt er niet dik van!



Als de kerstballen klaar zijn misschien dit:

Alle reacties Link kopieren


Weekend èn



Vakantie!!!!!!!!!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 20 december 2013 @ 17:28:



Weekend èn



Vakantie!!!!!!!!!!!Heb je ook vakantie??? Wat gaaf zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja, eindelijk. Het was buffelen deze periode, emotioneel zwaar door allerhande heftige zaken op het werk. Morgen nog even aan de bak thuis, om e.e.a. af te ronden / in gang te zetten / op te starten en dan de tas aan de kant en twee weken heerlijk genieten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat fijn dat mijn topicopening zo enthousiast wordt ontvangen, compleet met eh.. speciale breifilmpjes en mooi uitziende maar vies smakende taarten!



Ik ben vandaag met een vriendin bij Ikea geweest, om te kijken naar die leuke A5-boekjes-zonder-lijnen die ik op de site had gezien. Wat denk je? Noppes. Ja, ze hadden wel rode, en groene, en ook groter formaat, flink afgeprijsd trouwens - dus die heb ik wel meegenomen. Ik heb ernaar gevraagd aan een medewerkster, en die wist te vertellen dat er volgend jaar een heel assortiment komt! Mooi, dan wordt dat een voornemen voor het nieuwe jaar.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, dat warme eten daar is echt niet te pruimen. Te lauw en te gekruid. Blegh!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 20 december 2013 @ 19:14:

Ha, wat fijn dat mijn topicopening zo enthousiast wordt ontvangen, compleet met eh.. speciale breifilmpjes en mooi uitziende maar vies smakende taarten!



Ik ben vandaag met een vriendin bij Ikea geweest, om te kijken naar die leuke A5-boekjes-zonder-lijnen die ik op de site had gezien. Wat denk je? Noppes. Ja, ze hadden wel rode, en groene, en ook groter formaat, flink afgeprijsd trouwens - dus die heb ik wel meegenomen. Ik heb ernaar gevraagd aan een medewerkster, en die wist te vertellen dat er volgend jaar een heel assortiment komt! Mooi, dan wordt dat een voornemen voor het nieuwe jaar.

Wat gaaf dat je toch (ook nog wel afgeprijsde) boekjes hebt gekocht. Volgend jaar weer meer dus.

Ik neem aan dat je in E.................... bent geweest maar dan had jij een verkeerde dag gehad op eetgebied. Ben er twee keer geweest en beide goed gegeten.



Alle zilver/rode kerstballen gemaakt (foto ook maar de compu doet zoals weer raar. Nu nog 5 goud/rode voor schoonma.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik was inderdaad in E. (nou ja, eigenlijk is het S. toch?)

Vriendin, die een kop tomatensoep had, vond 'm overigens wel heel lekker, en heet. Het was toch niet vrijdag de 13e? Oh nee, die hebben we al gehad.



Ze hadden daar trouwens wel heel veel kerstballen voor een tientje, in zo'n grote verpakking. Handig, als je je boom in een andere kleur wilt versieren. Ik heb geen boom.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dus theoretisch gezien zouden we elkaar gewoon een keer kunnen tegenkomen, zonder het te weten? Althans, ik weet niet hoe jij eruit ziet; inmiddels weet iedereen hier wel hoe ik eruit zie



Oh, en ik wacht heeeeel geduldig op de foto's hoor.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ben in een gat gevallen van geen dingen maken. Behalve evt iets met glitters maken (dat had ik al maar geen tijd voor). . Misschien iets van zilver garen maken. Eerst maar eens alles voor kerstavond klaar zetten, morgen pas.
Alle reacties Link kopieren
Agossie Steph, hopelijk vult Kerst je knutselgat weer op



Ik had nog een 'bestelling' uitstaan voor de vogelhuisjes die ik vorig jaar rond deze tijd maakte. Voor kerst. Maar het lukt me niet om stressloos nog twee dingen in elkaar te knutselen, dus heb ik ze uit mijn boom geplukt en ingepakt. Kan ik in alle rust van de week twee nieuwe maken.



Fijne kerstdagen allemaal!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Knutselgat



Ik heb een projectje verzonnen: bij de Action heb ik zo'n kersttafelkleed gekocht, en wat gouden en rode lintjes. Het is een tafelkleed met 'blokken', ze zijn erop gedrukt zeg maar, geen echte quilt of zo. Nu heb ik al een paar van die blokken geaccentueerd met lint. Alsof je een blok 'omkadert'. Maakt het tafelkleed net wat specialer én ik heb zo weer wat te doen voor tussendoor.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Voor jullie allemaal!



Ik ben alle kerstmuziek beu, blij dat zo dadelijk de aftrap voor de Top2000 wordt gegeven!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 24 december 2013 @ 14:09:

Knutselgat



Goede reden voor de facepalm



Klinkt als een leuk projectje. Foto foto foto????





Veel plezier allemaal!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




Ja dames is echt erg niets te knutselen. Morgen kan ik weer gaan loomknitten oid, straks de shit van gisteravond opgeruimd (vrienden zijn komen koken en eten (14 pers totaal)) en dadelijk komen mijn ouders en schoonma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven