Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 04 januari 2016 @ 18:17:

Kangoeroe en baby heb ik gezien op FB, mooi zeg!



Claudia de Breij heb ik ook gezien, Herman Finkers ook, Jochem Meijer ook. Ik hou van cabaret

Die Jochem is echt verbijsterend. Wat een energie!

Had ik de kangoeroe dan op openbaar gezet?? Ben blij dat je ze mooi vond.



Geen cabaret op tv gezien helaas. We gaan er weleens heen als er goede hier optreden.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de complimenten voor mijn schilderij. Ben er zelf ook echt tevreden over, het hangt op een mooie plek in huis. En het is leuk dat het nu eindelijk is afgekomen, dat geeft nog extra voldoening.



Afgelopen dagen heb ik nog wat doosjes en kistjes bewerkt met leuk papier en modpodge, waren ook al projectjes die langer lagen. Nu heb ik zoveel weggewerkt dat ik weer een nieuw project ga opstarten



een kussensloop met dit haakwerk: Heb inmiddels al drie roosjes gemaakt. Lastig ontwerp want niet alle tekentjes zijn me helemaal duidelijk, en de eerste twee roosjes werden veel te 'plat'. Nu zelf een aanpassing gedaan, en deze is wel naar tevredenheid! Kijken of dit geen UFO wordt...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren




Kangoeroe Bouncer en de kleine (kangoeroe komt van Stip en Haak heet eigenlijk Jip)
Wat leuk al die haak ufo's!

Goed zeg dat jullie de moed vinden om die dingen op te pakken.



Gister op naailes het vest voor smarttje afgemaakt. Jammer dat ik (voorlopig) stop met naailes want het is best heel leuk.



Nu de sjaal afbreien en leren want heb binnenkort examen voor een onderdeel voor het werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat schattig en kleurrijk, dat roosjeskleed/hoes/dekentje/ding!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Echt jammer voor je, Smart, dat je moet stoppen met de naailes, zeker omdat je er zoveel plezier aan beleefde.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er weer foto's geplaatst zijn!

Goed bezig steph en Ak!
Alle reacties Link kopieren
Die foto van de roosjes was niet van mij hè, was gewoon een voorbeeld van internet. Ik schiet al wel aardig op, heb er nu 4 af maar ontdekte gisteren een fout in het laatste randje. Dat moet ik dus nog herstellen. Maar gezien het tempo waarin ik ga denk ik niet dat dit een UFO word



Steph, wat een geweldige Kangoeroe! Echt heel erg leuk!! Zijn dit vooral vaste die je in cirkels moet haken? Daar ben ik helemaal niet goed in, veel teveel telwerk voor mij... Doe mij maar granny's...

Vind de wol die je gebruikt hebt erg leuk hiervoor!



Smart, balen van je naailes! Hopelijk kun je het op een gegeven moment weer oppakken... En veel succes met leren!



En voor de rest:
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat jammer dat je met naailes moet stoppen.

Akakia, is idd rondhaken met veel heel veel tellen. Doe wel na elke toer die ik opnieuw begin een stukje garen erin zodat ik weet wat het begin is. De kleur is op bestelling geverfd, had net genoeg voor mamma en de kleine.

Ben nu nog drie ufo's aan het wegwerken. Uil moet nog een voetje en dan kan die in elkaar, poes moet nog een halsband en dan in elkaar en de pop moet nog halve armen en een jurk.
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat jammer dat je met naailes moet stoppen.

Akakia, is idd rondhaken met veel heel veel tellen. Doe wel na elke toer die ik opnieuw begin een stukje garen erin zodat ik weet wat het begin is. De kleur is op bestelling geverfd, had net genoeg voor mamma en de kleine.

Ben nu nog drie ufo's aan het wegwerken. Uil moet nog een voetje en dan kan die in elkaar, poes moet nog een halsband en dan in elkaar en de pop moet nog halve armen en een jurk.
Toevallig gezien in een oude aflevering van Dröge Glamourland.

Modeshow Frans Molenaar met mooie ontwerpen waarop veel bloemen.

Dat deed me een beetje denken aan dat haakwerk.

Mooie kleurtjes, maar als ze vies zijn. Ik heb hier twee truien die flink gekrompen zijn. Is ook een haakwerk bij. Die is zeker 2 maten kleiner geworden. Teddybeer is er misschien nog blij mee.



EDITH: Even hakketak naar mooie plaatjes... http://nos.nl/artikel/2012908-frans-mol ... beeld.html
Alle reacties Link kopieren
Heb nu ruzie met de voeten van de uil.
Alle reacties Link kopieren
Hou vol Steph!
Alle reacties Link kopieren
Hup Steph!!!

*fluistert nijdig naar Uil: houd je poot niet zo stijf!"
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 07 januari 2016 @ 20:15:

Hup Steph!!!

*fluistert nijdig naar Uil: houd je poot niet zo stijf!"

De poot zit te los, dat is het erge.

Morgen of dinsdagavond krijg ik hulp. (gaat maar aan een andere ufo werken)
Alle reacties Link kopieren
:jump WEEEEEEEEEKEND



Pootje zit aan het been vast. Tip gekregen van die lieve vrouw: haal de vleugels uit en maak ze dan in de achterste lus zodat je aan de voorkant zacht garen in doet. Is wel gaaaaaaaaf vleugels van het lichaam gehaalt............. gat in het lichaam . Dus dat maar weer wat toeren uitgehaald, Ja zo blijf je bezig... Gaaat wel mooi worden (ooit)
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg Steph!! Volhouden hoor, anders blijft het een eeuwige UFO (alhoewel mijn schilderij anders bewijst, ooit komt het wel af).



Ik heb onzinnige drang om haakwol te kopen want ik heb voor mijn roosjes prachtige wol, (glansgaren van de Hema*), maar niet in het oranje. Dus moet ik morgen, als ik toch de stad in moet, toch even daar langs vind ik. Terwijl ik net 2 bakken vol wol heb opgeruimd 😆😫 Vanavond heb ik me al bedwongen.... Ben niet vanuit werk doorgefietst...



En... Oh ja, ...: WEEKEND
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
(En, nu ik teruglees Steph, je had toch ruzie met de poten van Uil, niet met de vleugels 🙄 ??)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 08 januari 2016 @ 19:55:

(En, nu ik teruglees Steph, je had toch ruzie met de poten van Uil, niet met de vleugels 🙄 ??)Klopt helemaal maar die vrouw waar ik bij was gaf mij een tip als ik de vleugels nu met fluffy garen doe dat staat wel anders. Klopt dus vleugels opnieuw gedaan, even met ander garen maar dat was niet mooi (die van de Zailorman).
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 08 januari 2016 @ 19:55:

(En, nu ik teruglees Steph, je had toch ruzie met de poten van Uil, niet met de vleugels 🙄 ??)Klopt helemaal maar die vrouw waar ik bij was gaf mij een tip als ik de vleugels nu met fluffy garen doe dat staat wel anders. Klopt dus vleugels opnieuw gedaan, even met ander garen maar dat was niet mooi (die van de Zailorman).
@Steph, je kan het! We wachteb geduldig op de foto van het resultaat.



@Akakia, inmiddels nog wol gehaald?



@ego, hier komt even niets uit mijn handen. Smarttje heeft behoorlijke verlatingsangst en wil niet zonder mij slapen. Gevolg is dat ik elke avond op tijd op bed lig (uur of 7) en de ene keer nog wel weg kan sneaken maar de andere keer niet. Hoop gauw weer wat tijd te hebben want dit is echt niet grappig meer.
Alle reacties Link kopieren
Oh, die fase is slopend Smart! Ik heb hem met de jongste als volgt opgelost (vraagt geduld maar dan heb je wel je avond terug...): in de kamer gaan zitten, vlakbij kind. Niks zeggen, niet aanraken, geen oogcontact. Na vijf minuten iets verder weg gaan zitten. Vijf minuten later omdraaien, met rug naar kind. Dan schoof ik iedere paar minuten verder richting de deur. Piepte kind, huilde hij of riep hij mij, dan zei ik enkel (met rug naar hem toe): ik ben hier. Uiteindelijk deur open. Blijven zitten waar je zit. Vijf minuten later achter de deur gaan zitten. En dan uiteindelijk naar beneden. Ik hield de deur open, dat gaf meer kans op succes... Misschien heb je er wat aan?!



Heb inderdaad wol gekocht, maar hé, dit was broodnodig voor mijn kussen. Mooi kleurtje mosterdgeel gehaald, richting oranje, dus ik ga drie kleuren gebruiken voor de negen roosjes. Ben al aan nummer vijf bezig dus gaat goed!!!

Hoe is het met je Uil Steph???
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Uil met pootjes in elkaar, wacht nu op fluffy garen. Komt hopelijk morgen. Dan fluffygaren aan de (opnieuw haken) voorste steek van elke toer (zijn er maar 30 x 2) vastmaken en aan de uil Hedwig vastmaken. Ondertussen eens de poes in elkaar zetten of jurk, armen en paar strengen haren voor de pop maken. Kan natuurlijk ook ondertussen aan een kussen werken.
Alle reacties Link kopieren
Jaa, fluffygaren (klote om te haken) met een paar toeren aan een vleugel. Wat een werk, vervelend garen, maar komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Weekend! Geen dansje, ontzettend klotenieuws gekregen vandaag. Niet in dansstemming dus. Maar wel erg blij met weekend.

Tot overmaat van ramp ook nog twee zieke kinderen en zelf ook niet lekker. Morgen uitslapen is welkom!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven