Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 15 januari 2016 @ 17:46:

Weekend! Geen dansje, ontzettend klotenieuws gekregen vandaag. Niet in dansstemming dus. Maar wel erg blij met weekend.

Tot overmaat van ramp ook nog twee zieke kinderen en zelf ook niet lekker. Morgen uitslapen is welkom!!Wat is er gebeurt Akakia, of wil je dat niet hier plaatsen? iig een dikke beterschap allemaal
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, AK...!
Alle reacties Link kopieren
dankjulliewel!!

Ik plaats geen details, maar houd het maar op ernstig zieke kinderen in mijn omgeving.

En de griep heeft echt toegeslagen hier, lig al de hele dag met hoge koorts in bed.

*egomodus uit*



Hoe is het met je uil Steph?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Akakia, Wat een nare berichten.

Beterschap ook.



Steph, ik ben ook wel benieuwd naar de uil.



Ego, deze week heb ik examen. Blegh heb zo het gevoel dat ik het niet ken. Irritant is dat.



Afgelopen week een rokje gemaakt voor smarttje. Stof voor een jurkje ligt klaar, en ondertussen probeer ik ook een sjaal af te breien.



Druk druk druk dus
Alle reacties Link kopieren
Akakia, wat erg voor je en de kinderen die ernstig ziek zijn

Smart, succes met je examen. Als je denkt dat je het niet kent, ken je het wel. En de jurk komt af net als de sjaal.



Met uil gaat het goed, kan wel maar een paar toeren doen anders krijg ik hoofdpijn.

Komt een drukke tijd aan voor goede doelen (kan er verder niets over zeggen ivm evt herkenning), dus minder haaktijd.
Alle reacties Link kopieren
Jullie allemaal veel sterkte en beterschap waar nodig.



Helemaal niets te melden op knutselgebied.

Het enige wat ik doe is af en toe kleuren, maar dat is het dan ook wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb met manlief afgesproken dat ik de maandagavond als vaste avond voor ons naaien houd. Dan blijft er een ritme in.

Gister het patroon en stof voor het jurkje geknipt, vanavond lekker in elkaar zetten. Kijken of het me lukt in een avondje.



Zie net dat we ongeveer een nieuw topic moeten openen! We zijn over de 2500 heen
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 18 januari 2016 @ 08:10:

Ik heb met manlief afgesproken dat ik de maandagavond als vaste avond voor ons naaien houd. Dan blijft er een ritme in.

Gister het patroon en stof voor het jurkje geknipt, vanavond lekker in elkaar zetten. Kijken of het me lukt in een avondje.



Zie net dat we ongeveer een nieuw topic moeten openen! We zijn over de 2500 heen Aan wie de eer? Ik niet, deze keer. Zie vorige post.



Veel plezier vanavond, Smart! Succes.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Succes met je examens Smart! En wat een goede afspraak met man!! Steph, veel succes met je inzet en acties voor het goede doel. EV, kleuren is toch ook knutselen? Gewoon posten hoor!

Enne... Nieuw topic? dat hoeft toch pas bij 3000???
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Smart, goed bezig om maandag als vaste naai avond te houden. Dan blijf je bezig.

Akakia, vanavond krijg ik (en anderen) te horen of we het goed doen. Moet wel, zenuwen zijn weg.

EV, kleuren is idd ook knutselen.



Hier met vleugel twee bezig, goede doel houd me nu bezig dus weinig verder haken.



Het moet idd posting 3000 zijn, dus voorlopig nog niet een nieuw topic.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan schrijven we gewoon nog even door hé
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




weekend!!!



3000 pas? ow, dan kunnen we nog even.



Examen is achter de rug. Blij dat het voorbij is.



Het jurkje waar ik mee bezig ben gaat nog niet zo hard. Ik had eerst de overslag verkeerd om genaaid (korte laag over lange ipv anders om) en toen de 2e mouw binnenste buiten



Ondertussen dus ook nog de sjaal aan het breien en een mini sjaal voor de baby born pop.



Druk druk druk dus.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEKEND



Smart, heerlijk dat het examen gedaan is. Wanneer krijg je de uitslag?

Met het jurkje komt het wel goed, je weet wat je fout hebt gedaan.



Hier is alles goed,stress weg. Mede dankzij jullie advies



Nog steeds aan vleugel 2 bezig. Ga zometeen aquarobic en dan naar de sauna. Heerlijk met deze kou.
Alle reacties Link kopieren
Ooh, sauna.... jaloers op je Steph! Ik wil ook weer eens gaan. Ik heb nb een 10 badenkaart liggen. Moet dat gewoon inplannen, anders komt het er niet van.



Fijn dat je examen achter de rug is, smart. (Ging het goed..? Of ander onderwerp?)



Hoe moet dat eigenlijk; een nieuw topic openen als vervolg op een ander topic?

Gewoon een nieuw topic aanmaken en in de titel iets van 'deel zoveel ' + 'titel vorige topic'?
10-badenkaart heeft ook beperkte geldigheid.

De mijne was op een gegeven moment - na 3 verlengingen - toch vervallen.



Wordt het topic met 2500 gesloten? Moet je toch in moderatortopic melden?

Ach, ik moet toch andere dingen doen. Ik zocht de planten tegen muggen in stilstaand water.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 23 januari 2016 @ 11:36:

Ooh, sauna.... jaloers op je Steph! Ik wil ook weer eens gaan. Ik heb nb een 10 badenkaart liggen. Moet dat gewoon inplannen, anders komt het er niet van.



Fijn dat je examen achter de rug is, smart. (Ging het goed..? Of ander onderwerp?)



Hoe moet dat eigenlijk; een nieuw topic openen als vervolg op een ander topic?

Gewoon een nieuw topic aanmaken en in de titel iets van 'deel zoveel ' + 'titel vorige topic'?

Na 3000 postings pas.



De sauna gewoon doen.



Vandaag ruzie met een poes, lichaam en hoofd in elkaar (geen probleem) daarna voorpoten eraan (ging best makkelijk, riempje ook) en toen de achterpoten................... NIET. eerst maar de staart ook geen probleem................ Ik wacht wel tot dinsdag
Alle reacties Link kopieren
Lastige beesten heb jij Steph!

Smart, hopelijk kun je genieten van een weekend zonder leren! Wanneer krijg je de uitslag?



Hier nog steeds slap, ik slaap zelfs iedere middag nog. 😳 Hoop dat ik me snel fitter voel.

Alle afspraken gecanceld, dus rustig weekend!! Ik haak wel veel. Heb 12 van de 18 granny's van kussen al af! 👍🏻
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, ikben ik, gewoon nieuw topic met oude titel in de titel, en deel 4 erbij. Niet zo ingewikkeld! Geniet jij ook van je weekend?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Nou.... je moet toch ook wel een stukje schrijven hoor

en natuurlijk weer anders dan de OP van nu hé, dat snap je toch wel, Ikbenik?

Maar aangezien het nog eventjes duurt, mag je er gerust al over gaan nadenken hoor
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@Steph, wat een rot kat.

@Akakia, balen dat je je nog zo voelt. Je hebt het echt te pakken zo te lezen.



Bedankt dames voor jullie medeleven qua mijn examen. Over 6 weken krijg ik de uitslag. Dan kan ik ook vertellen hoe het ging

De vorige keer dacht ik namelijk dat het aardig goed ging maar was ik gezakt, deze keer doe ik dus maar geen uitspraken.



Sjaal voor de pop is af. Nu de andere 2 projecten nog. Komen ook deze week wel af ga ik vanuit.
Alle reacties Link kopieren
Akakia, sterkte ermee. Jij haakt zo je kussens wel snel af (die ufo ligt hier nog steeds).



Aii deze openingspost overtreffen dat is moeilijk.



Had niets te doen, geen zin in k*tkat of pop. Dus inspiratie van Akakia en maar aan een van de kussens begonnen. Het is nog geen, wat duurt dat lang, dinsdag............... *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gewerkt, en jawel, ik ben er echt wel weer. Nog een weekje tijdig naar bed en dan ben ik weer helemaal fit als een hoen. Mijn granny's schieten echt op, groot voordeel, klein kussenhoesje haken 😆👍🏻

Oh, en als er tzt geen vrijwilligers zijn, wil ik wel een nieuwe OP knutselen hoor!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaa, Akakia is weer fit. Lekker makkelijk die granny's haken met een klein kussen. Die van mij zijn 50 x 50cm (de kussens).

Het topic hoeft pas bij de 3000 postings worden heropend. We zien tzt wel wie het doet.



Gisteren aan een nieuw, best groot project begonnen. Een kerstboom haken, die vriend overigens niet mooi vind.

En eens mijn knuffels bij elkaar zetten voor een foto.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 27 januari 2016 @ 10:12:

Het topic hoeft pas bij de 3000 postings worden heropend. We zien tzt wel wie het doet.

Maar we houden natuurlijk nu Akakia wel in het achterhoofd



Ik heb een klein spijkerbroekenprojectje afgemaakt.

Reepjes, vierkant van gemaakt, achterkant van 2 stukken spijkerstof, randje eromheen van dekbedhoesstof (nog steeds restjes), en een tekst erop geborduurd. 'Wie zijn eigen pad volgt, verdwaalt nooit'. Het hangt nu in de kamer boven de schouw.

Als ik zin heb zal ik nog wel eens een foto plaatsen. Maar nu echt zo géén zin in.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 27 januari 2016 @ 17:32:

[...]

Maar we houden natuurlijk nu Akakia wel in het achterhoofd



Ik heb een klein spijkerbroekenprojectje afgemaakt.

Reepjes, vierkant van gemaakt, achterkant van 2 stukken spijkerstof, randje eromheen van dekbedhoesstof (nog steeds restjes), en een tekst erop geborduurd. 'Wie zijn eigen pad volgt, verdwaalt nooit'. Het hangt nu in de kamer boven de schouw.

Als ik zin heb zal ik nog wel eens een foto plaatsen. Maar nu echt zo géén zin in.

Ik vind deze ZO geweldig, hè?!

Het is een spreuk die ik dankzij jou heb leren kennen (met dat plaatje vd wegwijzer erbij), en die voor mij veel betekenis heeft gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven