Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik kan nog niet mee dansen, want zit op het werk. Heb niets meer te doen dus verveel me een beetje en ga ook eerder naar huis vandaag.



Steph, mag ik het patroon van die eendjes? Een familielid vroeg er naar en een rondje Google leverde niet de juiste op.



Wat zijn jullie plannen voor de komende dagen? Wij hebben zondag een brunch en gaan maandag op bezoek.



Hopelijk nog wel wat tijd om te breien. Momenteel kleur ik veel want dat wil smarttje graag. Zitten we naast elkaar en hoor ik steeds; "wauw, mooi mamma"



Nou ik ga nog even kletsen met mijn collega haha.
Alle reacties Link kopieren


whoehoe! Hier ook weekend EN weer beter! Kuch nog wat, maar dat gaat wel over voor ik een jongetje word ;)



@steph: sterkte met een saaie dag op het werk! en alle complimentjes (van wie dan ook ) zijn fijn



Ik ga morgen samen met een vriendin jureren bij een paardenwedstrijd en zondag naar Naturalis. Verder geen bijzonderheden. Lekker rustig..
Alle reacties Link kopieren
Akakia, het GRATIS patroon komt van Krissie Dolls.



WEEEEEEEKEND

Ik ga tweede paasdag/avond collecteren. Morgen enveloppen rondbrengen.

Heb er zin in.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik deze al geplaatst heb:



Alle reacties Link kopieren
die uil!!
Gaat lekker, de een noemt me Steph, de ander Akakia



Birdieh, ik heb lekker gewerkt dank je

Steph, Bedankt voor de tip van het patroon



Heel gaaf overigens die uil en de kangoeroe. Manlief begon gelijk over mijn ufo ijsbeer...

Die garen lijken een beetje op het garen van de vleugels van de uil. Vreselijk irritant spul.
Alle reacties Link kopieren
Dat garen is echt een crime, daarom heb ik de vleugels twee keer gehaakt. Eerste keer in de achterste lus en uiteraard de tweede keer in de voorste, dan kun je zien waar je moet haken.

De kangoeroe was ooit een ufo, zoveel werk was het. Die maak ik nooit meer.
Ik kan me de kangoeroe nog herinneren. he was heel lang bezig met de poten.



Met de ijsbeer ben ik ook al diverse keren begonnen. Met breien is het ook niet te zien. Het draadje is zooo dun en het pluizige ontzettend pluizig.



Als de deken af is ga ik maar weer eens een poging wagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 26 maart 2016 @ 07:52:

Ik kan me de kangoeroe nog herinneren. he was heel lang bezig met de poten.



Met de ijsbeer ben ik ook al diverse keren begonnen. Met breien is het ook niet te zien. Het draadje is zooo dun en het pluizige ontzettend pluizig.



Als de deken af is ga ik maar weer eens een poging wagen.



Jaja, de poten van de kangoeroe dat was het.

Breien met dat garen doet mijn schoonma, bijna, met de ogen dicht. Het lukt mij ook wel maar met moeite. Kun je beter twee keer haken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Hier druk bezig met de opzet (de kegel) van de kerstboom, nadert gestaag omdat ik nu 102 toeren per ronde maak. Nog ongeveer 15 toeren en iig de kegel klaar. Daarna de bodemplaat/onderkant en uiteraard de takken. Maar het wordt iig geen ufo en staat dit jaar, ook al vindt vriend hem lelijk, in de huiskamer.

Gisterenavond, terwijl ik op collectanten wachtte in het wijkgebouw, heerlijk gehaakt.
Alle reacties Link kopieren
Moet toch eens een foto maken van vanalles.
Alle reacties Link kopieren
Riep iemand mij?



Ik doe helemaal niets op knutselgebied, zelfs aan mozaïeken kwam ik niet toe tijdens mijn huizenoppas daar (deze maand, net sinds gisteren weer thuis). Bezig met andere dingen. En zoekende..



Maar ik lees af en toe wel nog mee. Leuke foto's zeg! Heel knap, die gehaakte diertjes. Ziet er gaaf uit!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


yeah, EV meld zich weer eens. We hebben je gemist. Succes met het zoekende.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEEEEEKEND EN NOG WEL EEN ZOMERSWEEKEND

Collecte zit er bijna op. Tevens is de kegel van de kerstboom op 12 toeren na (ongeveer 4cm klaar), dan nog ongeveer 90 takken. Gaat dus geen UFO worden.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEEEEEEEKEND EN NOG WEL EEN ZOMERSWEEKEND

Collecte zit er bijna op. Tevens is de kegel van de kerstboom op 12 toeren na (ongeveer 4cm klaar), dan nog ongeveer 90 takken. Gaat dus geen UFO worden.
Het is hier wel erg stilletjes



Hallo EV leuk weer wat van je te horen. Succes met je zoektocht.



Steph, jij gaat snel! De kerstboom komt op tijd af als ik het zo lees.



Hier al de hele week geen breinaalden vast gehouden. Zo druk. Heb trouwens ook de laatste kleur verkeerd gedaan, niet goed opgelet. Op zich gaat het niet echt opvallen maar ik merk dat ik het nu lastiger vind om het weer op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Smart, ik verantwoor me omdat ik met moeder op een beurs was plus het was giga mooi weer. Uiteraard moesten de laatste loodjes van de collecte nog waren gedaan. Vandaag de allerlaatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen

Ik heb nog wat aan mijn golage gewerkt

Maar wil als het lukt in het weekend eens gaan beginnen aan een kostuum voot de fantasy fiar de komende ik ga van bestaande kleding een levende lappenpop kostuum maken

Idee is een spijkerbroek verbouwen met lapjes stof erop naaien en paches hier en daar bijtje uit elkaar laten vallen moet beetje stuk uit zien zeg maar...
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 04 april 2016 @ 16:58:

Hey iedereen

Ik heb nog wat aan mijn golage gewerkt

Maar wil als het lukt in het weekend eens gaan beginnen aan een kostuum voot de fantasy fiar de komende ik ga van bestaande kleding een levende lappenpop kostuum maken

Idee is een spijkerbroek verbouwen met lapjes stof erop naaien en paches hier en daar bijtje uit elkaar laten vallen moet beetje stuk uit zien zeg maar...

Klinkt gaaf zo'n pak voor de fantasy fair. Succes ermee.

Foto maken en ook van de golage
Ik had een heel stuk getypt maar poef weg.



Anyway, het is weekend



Het breien schiet nog niet op. Maar heb wel een nieuw project op mijn lijstje gezet. Een zorgenpop/monster.



Maar eerst verder breien.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEEKEND



Smart, ga je een zorgenknuffel/monster haken of breien? Maar eerst de deken.



Hier is de kerstboom echt bijna klaar maar dan nog die 80 (van de 108) takken maken en uiteraard vullen ed.

Er komt wel een project tussen. Een poppetje Oma Saartje voor schoonma haar verjaardag, die is over drie weken klaar. Maar vriend vind het niet erg, hij haat de kerstboom. iig de takken, hij vind ze net lulletjes
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND!!



Heerlijk vooruitzicht, alhoewel er al veel gepland staat (in de 2do-list, gelukkig niet in verplichte activiteiten...).

Ik wil graag reageren op iedereen, maar breng eerst even kind naar bed.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
(bijna) weekend

Nog een ochtendje invallen morgen voor een collega en dan ook weekend!



@Elfje: foto van je collage? Ik ben wel nieuwsgierig nu!

@steph: een dildoboom Is vriendlief jaloers dat hij ze niet mooi vindt?

@akakia: Niet te veel op je to-do-list zetten hoor! zonde van je weekend ;)

@smart: een zorgenpop? plaatje?



Ik heb mezelf redelijk in de knoop gewerkt:

In de knoop met 4 draden tegelijk haken

Na wat prutsen kreeg ik het ook weer uit de knoop en zo lang ik het maar op deze manier laat liggen gaat het redelijk goed
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: naar EV. Fijn je even te lezen, begon me al een pietsie zorgen te maken.

naar Smart, Steph, IBI en de rest.

Steph, druk geweest met van alles lees ik. Leuke beurs gedaan? Welke? Post je binnenkort een foto van je kerstbomen/-takken?? Ben zo benieuwd (lulletjes?? echt??

Smart, balen van veel typen, poef, weg. Maar je deken, hoe vordert die? zorgenpop breien lijkt me erg leuk!!

IBI, hopelijk alles goed. Knutsel je nog?

Elfje, foto's? Klinkt intrigerend allemaal!!



Hier tijdelijk meer aan het werk, best heftig samen met aankomend verjaardagsfeestje én geklus en de overige gang van zaken in en om huis met kinderen. Heb de kralen weer opgeruimd, zeker vier UFO's weggewerkt. Nu verder met haken, ripple kussentje. Kost nog meer tijd dan gedacht, maar ben op driekwart.



Goed weekend allemaal!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Akakia, een vrouwenbeurs (als ik de echte naam post dan weten jullie waar ik woon, groot geheim

Goed gedaan vier UFO'S wegwerken. Zoveel heb ik er nog.



Jemig Birdieh, wat een in-knoop-werk-haken gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven