Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Ik ben met een blauw granny square begonnen samen met youtube...
Alle reacties Link kopieren
nog een keer



Het lijkt me zo leuk haken, loomen lukt ook dus ik ga het gewoon proberen !
Wauw Steph !
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik ook begonnen steph en nu haak ik alles.

Als je het kan is het super ontspannend
Alle reacties Link kopieren
Super gemaakt steph
Ik ben net naar de action geweest en heb een pakketje gekocht om een vis te haken, ik houd jullie op de hoogte....
Alle reacties Link kopieren
Mooi Steph, je gaat als een trein.

Succes paper clip, het is zo leuk om te doen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 07 oktober 2014 @ 11:30:

Mooi Steph, je gaat als een trein.

Succes paper clip, het is zo leuk om te doen.Die tas was het eerste om te maken. Ben nu bezig met kussens, daar was ik allang meebezig maar had er geen zin in. Vriend zei ooit dat ze in 2018 klaar moesten zijn (vrouwen vergeten zoiets niet). Dus ik heb nog even
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier



En wat een gave, leuke, frisse tas!



Ik was eerder ook zo wat aan het zoeken op internet, over oude spijkerbroeken. Sjonge, wat kwam ik veel leuks tegen.



Mand van gebruikte chipsverpakkingen:





Tas van koffieverpakkingen:





En wat ik dus eigenlijk aan het zoeken was, nou ja, geen tas eigenlijk, maar andere dingen van oude spijkerbroeken:





Internet is echt geweldig, als je iets creatiefs zoekt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Van oude cadeaulintjes!

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En een hele leuke hoed!

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Wat je allemaal wel niet kan doen met kleine prullen. Sommige mensen zijn echt zoooo creatief!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat wel!



Ik heb weer een nieuw project in mijn hoofd, met die oude spijkerbroeken dus: een dekbedovertrek, van vierkantjes spijkerbroek dus, gecombineerd met vierkantjes van oud dekbedovertrek met heel leuk fleurig patroon. Maar oh, wat veel werk, want natuurlijk alles met de hand. En de quilt is nog niet af. Haha. Maar twee projecten tegelijkertijd kan toch ook gewoon
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, meerdere projecten kan heeeel goed. Haha ben op dit moment bezig met een poncho, met een kalebasmannetje, en een wolfiguur. Ik vind het heerlijk om af te wisselen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 09 oktober 2014 @ 09:16:

Ja hoor, meerdere projecten kan heeeel goed. Haha ben op dit moment bezig met een poncho, met een kalebasmannetje, en een wolfiguur. Ik vind het heerlijk om af te wisselen.afwisseling is heel inspirerend (vertel ik vriend altijd), dus én haken én kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, kleuren doe ik ook nog! En dingen maken van glas. Afwisseling
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Geen knutselen hier in het weekend, geen idee wat we wel gaan doen ivm vriendenweekend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, weekend! Morgen gezellig naar vriendin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de afgelopen twee dagen heul veul lapjes geknipt voor het nieuwe project. Echt heul veul. Niet het interessantste gedeelte. Belachelijke is wel dat je tegenwoordig in dit dorp niet eens meer een fatsoenlijk klosje naaigaren kunt krijgen sinds de stoffenwinkel weg is. Bij de Hema hebben ze ook niets. Nu moet ik wachten tot de markt maandag, daar staat wel zo'n kraam..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Naast meedansen nog geen wilde plannen hier voor het weekend. Wil wel wat verder komen met mijn knutselproject.



Veel plezier allebei komende dagen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Lekker EV als alles waar je garen kon kopen of dicht of geen garen meer heeft. Het is snel morgen.



Akakia, gelukkig kun je in het weekend knutselen.



Superleuk vriendenweekend gehad: Wie is de Mol gedaan, dat is moeilijk. Ook grafitti gedaan (toch knutselen) op een verfdoek, leuk maar het valt niet mee hoor. Goede man die wel iets van een doek kon maken die iedereen meehielp (ivm privacy zet ik die van mij hier niet neer). Daarna winter bbq, binnen eten. Even uitbuiken en toen Triviant ook weer leuk. Op tijd naar bed gegaan. Vanochtend schapen bij elkaar drijven, leuk maar ook weer moeilijk (en ik moest er eentje bij de hoorns pakken, gedaan). Daarna een heerlijke brunch gehad en helaas toen was het tijd om naar huis te gaan.

Morgen weer wassen ea huishoudelijke klussen.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een goed weekend, Steph!



Hier ook wel. Gisteren leuke dag, gewandeld ook nog, en het begon keihard te regenen, maar dat maakte me niets uit. Krijg ik krulhaar van

Vandaag voor het Bookcrossingproject bezig geweest en later de boeken weggebracht, praatje over de boeken gehouden, gezellig in huiskamer.



Ja, en alles geknipt voor het dekbedovertrekproject; dat ook. Morgen oranje garen halen op de markt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gezien de rust op dit topic afgelopen weekend, zijn we allemaal heel druk geweest denk ik



Klinkt als een leuk weekend Steph, met veel bijzondere activiteiten! Zaten jullie op een leuke locatie? Beetje goed weer gehad?



EV, klinkt goed allemaal. Jouw huiskameractiviteiten klinken werkelijk gezellig!

Jij bent dus aan het voorbereiden geweest voor je dekbed. Ben benieuwd... zal wel een klus zijn, want je doet alles met de hand toch?



Ik ben vooral druk geweest met aankleding zoeken voor de nieuwe ruimte die we bij de verbouwing hebben gekregen... Was even vergeten hoeveel keuzes je ook alweer moet maken (vloer, kleur op de muren, waar komen de stopcontacten, wat voor afwerking bij het raam) en óók hoeveel geld het kost!

Gelukkig zijn we weer een paar stappen verder. Nu nog op zoek naar een grote, goedkope kast (maakt niet uit als hij lelijk is, dan pimp ik hem zelf wel) en dan kunnen we verder. Volgend weekend schilderen denk ik.

Heb net twee figuurtjes gemaakt van vilt voor op de nieuwe mutsen van de kinderen. Moet ze er nog netjes op naaien, zal er dan een foto van bouwen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de Action* (voor... ehm ja, voor wat eigenlijk?).

In ieder geval leuke stickers voor de kinderen meegenomen (heb je nooit genoeg), me ingehouden bij de papiertjes-met-diverse-patroontjes, wel wat broodnodige glitters meegenomen, en dan ineens valt er zomaar een setje haaknaalden en een pakketje haakgaren in mijn mandje En dat terwijl ik toch echt bedacht had dat ik zeker weten niet ging leren haken!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven