Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een goed idee, zo'n mouwloos ding ervan maken!

Niet zoveel werk toch? Rafels zijn in (zie mijn rafelquilt-to-be). Gewoon mouwen afknippen en klaar.



En wat goed dat je eruit bent
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een lief mutsje Akakia, is hij net zo groot als zo´n mutsje wat ook op een smoothie van Innocent zit ?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, goed uitgedacht. Toch maar 2uur overnagedacht.



Paper-clip, ik maak van die mutsen die op innocent komen. (geeft niets)



En lekkere zondag was het. Een granny square gemaakt, mutsje gemaakt en begonnen aan een nieuwe mandala. Heerlijk en nu verder kleuren. (en de zondag is nog niet ten einde)
Haha, foutje bedankt !

Trouwens, kleuren voor volwassenen doe ik sinds de zomer heerlijk therapeutisch voor de caravan heb ik zitten kleuren

Wilde je nog weten hoe je een pompom maakt ?
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Genoten van het één-uurtje-langere-weekend? Ik wel!



@ EV, hoe gaat het met je deken van dekbed en jeansstof?

@ Dreamer, ik snap je dilemma t.a v. iets nieuws kopen vs iets ouds gebruiken. Lastig lastig.

@ Paper-clip: ook al haak ik ze niet, ik schat dat zo'n mutsje inderdaad even groot is als die die ik heb gemaakt. Kleuren voor volwassenen lijkt me heerlijk. Mag ik niet van mezelf (benieuwd hoe lang ik dat volhoud, kijk maar naar het haken, dat mocht ik ook niet, zit ik nu ook te doen).

@ Steph, deze vraag stond nog open, namelijk wat dit precies voorstelt:



Dat is een paarse minion, omgetoverd van een gele tot een ´gemene paarse´ door giftig drankje:



Wat ga je met je granny's doen?



Ik heb veel geoefend met haken, dertig keer opzetten en proberen, veertig keer uithalen. Maar snap e.e.a. wel veel beter. Ben bloemetjes aan het haken voor een kekke sprei / tas / lampenkap / weet ik veel wat. Lukt redelijk, al heb ik vaak nog een bloemetje met 5 blaadjes wat bij mij ineens gemuteerd is tot een bloem met 4 blaadjes

Verder ben ik mezelf aan het dwingen eerst mijn borduurwerk af te maken. Moet nog anderhalf klein beetje en dan is het hele project af. Fijn, na 3 jaar!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Akakia, die granny's zijn voor onze vier kussens op de bank. Dus dat gaat nog erg lang duren (vriend zei als ze maar voor 2018 klaar zijn, geen idee waarom dat jaar, en tja vrouwen onthouden zoiets)
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn borduurwerk af! Mijn -net wat anders dan anders- Hollandse merklap naar eigen ontwerp.

Volgens mijn foto's was ik hiermee bezig in juli 2012. Dat is een UFO van ruim twee jaar dus.

Zal kijken of ik morgen foto's kan maken en posten, bij daglicht.

Nu mag ik zonder bezwaar verder met heul veul bloemetjes haken.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ieks, wat is het hier anders (zie hier een 'schriksmiley', want de smileyknop weigert bij mij..)
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren


Ja, het forum werkt ook bij mij. Wat een enorme lay-out zeg.





Akakia, goed bezig met haken:applause:



Ik ben lekker aan het knutselen, als het huishouden en lief het goed vinden (meestal wel)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ut wel heul veul wit....





Hier dan de plaatjes van mijn 'merklap':



het boertje - boerinnetje





de molen en klompen





de Amsterdamse huizen en de tulpen





En het totaal:



Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
*SCHRIK*



Wat is alles GROOT en WIT!

Echt niet fijn. Zou het nog wennen?



Wat is hier eigenlijk, qua leeftijd, de doelgroep?

(Oh, daar was ik volgens mij toch al veel te oud voor.)



Kan iemand mijn avatar niet-wazig knutselen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe je een smiley toevoegt, dat werkt volgens mij niet, maar gave foto's!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
@Akakia: spijkerquilt ligt even 'geparkeerd' (ben nog aan het doorpitten, maar even pauze); van de dekbedhoes heb ik nu vier banen aan elkaar zitten en dat wordt erg mooi. Nog maar zo'n stuk of 20 te gaan...
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zijn, die 'merklap'!



Smileys doen het wel, als je de code typt. Dat doe ik meestal al, dus ik zit goed



En deze layout went denk ik heel snel. Die roze layout dacht ik ook nooit aan te kunnen wennen (en vele met mij) en toch.. (nu mis ik 'm een beetje)



In de bijna 15 jaar dat ik op het forum verblijf (écht leven? welk écht leven?) is dit de 7e verandering ofzo.. en het wende steeds weer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie foto's Akakia.



EV, geen idee hoe je je avater beter krijgt. Maar voor deze tijd.........



WEEEEEEEEEEEEEEKEND



Vandaag een beetje geknutseld.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja WEEKEND!!

*denk er maar een smiley bij*



Ik weet niet of ik hieraan kan wennen.

Het is veel minder aantrekkelijk geworden om op het forum te zijn. Wat mij betreft.

Alles veel te groot en overweldigend.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook veel en veel te wit.

Maar wel handig dat op de eerste pagina je favoriete topics zo makkelijk te vinden zijn. Jullie staan er steeds bij



En dan nog WEEKEND
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Toch vind ik nu het wit al een klein beetje wennen.. wel rustgevend.

En onze foto's komen natuurlijk een stuk beter uit!! (voeg breedbeksmiley in)



Nu nog mijn avatar strak zien te krijgen (hoe?)

Hm, maar weer verder met mijn BookCrossing-project. Fijn weekend allemaal!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Euhm, leuke facelift à la Renee Zellweger voor je avatar EV ?



Ik ben fijn aan het haken. had inderdaad goed ingeschat dat dat een nieuwe verslaving zou worden...



Veel plezier en geniet allemaal van het mooie weer!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig mijn konijnen te schilderen op grote canvassen van 60x80, ik heb er al twee af. Dit jaar zijn er vier konijnen van me overleden en zo verwerk ik dat. Ik maak vaker schilderijen, gedichten of objecten als er iets gebeurt wat me emotioneert. Maar ook omdat ik het heel leuk vind. Ik roep vaak: knutselzin! En trek dan van alles uit de kast om iets te frutselen.



Ik maak vaak lampen, van een oude lamp waar ik de kap vanaf heb gehaald. En meubels pimpen doe ik ook wel. Het is een uitlaatklep waar je zoveel kanten mee op kan. Handwerken doe ik alleen niet, naaien wel maar niet te ingewikkeld.



Ik wil alle 7 konijnen schilderen, waarvan er nu nog eentje leeft. We hebben hier hoge muren dus dat past best. Zodra ik plaatjes mag plakken, laat ik een foto ervan zien.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen andere avatar, anders kent niemand mij meer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Aha, ik deed ; enz. en had ineens een smiley, haha. Moet je dat nu hier altijd voortaan zo handmatig doen?!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 01 november 2014 @ 20:03:

Aha, ik deed ; enz. en had ineens een smiley, haha. Moet je dat nu hier altijd voortaan zo handmatig doen?!Onder je reactievak zit rechts een smiley, daar op drukken en
Alle reacties Link kopieren
@EV: ik bedoelde ook geen nieuwe avatar, maar deze maar dan strakker dmv een facelift Helaas kan ik je niet helpen om hem scherper te maken, daar ben ik dan weer niet creatief in!

@ Steph: bij mij werken de smileys niet hoor, als ik op dat vakje klik...

@ Gladoortje, klinkt creatief. Leuk als je foto's post!



Ik ben flink 'aan de haak'. Doel is een lamp van gehaakte bloemen. Man ziet het nog niet zo zitten, maar ik ga hem overtuigen door een heul gave lamp te knutselen, en dan is hij vast zó overtuigd
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven