Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, ik gok dat jouw avatar precies de grootte is van onze vorige avatar-ruimte en nu dus 'opgerekt' Heb je 'm ook nog in groter bestand?



Ik heb knutselgewijs helemaal niets gedaan.



Ben wel benieuwd naar jouw konijnen, Gladoortje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(oh.. ik heb wel gefotografeerd.. heerlijk gewandeld.. wat wás het lekker gisteren)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn avatar helemaal nergens bewaard.

Trouwens, bedenk ik me nu, iemand hier op het forum heeft ooit die NL vlag erachter gezet.



Misschien eens gaan rondkijken voor een nieuw plaatje.

*duikt weg voor reacties van mensen die niet tegen verandering kunnen*grijns
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, zolang we je maar kunnen herkennen aan je nickname.



Vandaag veel gepoetst weinig gehaakt/gekleurd enz.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, jouw ava is erg mooi.

Ik vind dat je de ava's sowieso beter kunt herkennen nu. En het is leuk dat ze niet meer in het zwarte vakje staan. Mijn krokodil staat nu gewoon heel blij in het helderwitte licht van de pagina
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dreamer avater is nu beter te zien en jouw paarse krokodil ook Akakia.



Ik vind die witte achtergrond nog steeds niets.

Vandaag beetje gekleurd, ivm dakgarage vervangen (nee, nog geen lekkage). Kon me helemaal niet concentreren.
Alle reacties Link kopieren
WEEEEEKEND



Gaat een leuk weekend worden. Vriend vanavond naar de kroeg, ik baas over afstandsbediening. En ik ga morgen met een aantal vriendinnen shoppen (met mate dat laatste).



Vandaag lekker gekleurd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bijna niets gekleurd (in Huiskamer). De gasten daarentegen wel!



In plaats daarvan heb ik mijn persoonlijke feestje gevierd met taart, want ik ben jarig!

(Werken de smileys weer? Hoera)

Ik kreeg een paar kleine cadeautjes van de mensen, en een man, die ik nog nooit eerder gezien had, kwam weer terug nadat hij al weggegaan was, met een bosje bloemen!! Ik was zo verrast en kreeg het er helemaal warm van, haha. Zo lief ook van de mensen allemaal!



Mooiste van alles was dat dochterlief me appte

en dat ik via hun vader felicitaties van mijn zoon kreeg
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elmervrouw.



Mijn dag was minder leuk. Mijn moeder is zondagavond gestorven en vandaag was de crematie. Mis haar zo...
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut, gecondoleerd met het gemis van je moeder Heel veel sterkte.



EV, wat heb jij een leuke verjaardag. Met een app van je dochter en van je zoon via hun vader. En al die mensen uit de huiskamer.
Alle reacties Link kopieren
Oh Koffieprut. Kom ik daar aan met al mijn gejuich.



Heel veel sterkte. Wat een gemis.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut, heel veel kracht gewenst deze tijd! Wat een naar nieuws
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En EV, van harte ! Fijn dat je verwend bent én dat je wat van je kinderen hoorde!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
HIer geen gejuich... het is dan wel weekend maar ik heb intens verdrietig nieuws gehoord en wacht nog steeds op meer nieuws... wat kan de tijd dan lang duren!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh Akakia. Nog misplaatster met mijn gejuich, als het is wat ik denk dat het is.

Sterkte
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, gejuich en verdriet staat nou eenmaal naast elkaar in het leven. Dus niet misplaatst, gewoon even heel andere zaken / emoties / situaties.

Ik mail je even... (want ik denk dat dat wat jij denkt het niet is )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel dames, en Akakia, sterkte...
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
EV, Je hebt mail!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Jij ook koffieprut, veel sterkte! Wees maar heel lief voor jezelf
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Akakia, wat het ook is. Heel veel sterkte



Koffieprut, jij ook nog een dikke
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is waar. Verdriet en gejuich staan naast elkaar in het leven.

Het kwam alleen hier nu met mijn posts even niet zo lekker uit



In de HK hebben ze kerstsleetjes geknutseld. Ziet er erg leuk uit.

Ik heb niks geknutseld. Noch gekleurd.

Wel een klein beetje aan mijn eindeloze dekbedhoesproject gewerkt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, is het HK project elke dag open?

Dat dekbed komt wel af, zeker als je het in kleine delen doet.



Gisteren en vandaag niets gedaan, gisteren wel geshopt maar niets (niets kunnen vinden) knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, kent iemand nog het bloemen maken met ijzerdraad en kralen? Iets wat in de tachtiger jaren gedaan werd. En bloemen maken met gekleurde panties en ijzerdraad. Je maakt dan een 'frame' van ijzerdraad in de vorm van een blaadje en spant de panty erover en zet het vast. Mijn oma deed dit beiden en het eindresultaat was dan vaak een boompje of plantje met bloemen erin en blaadjes. Alles dus van kleine glaskraaltjes en dun ijzerdraad. Van die pantybloemen kan ik me herinneren dat je met groen lint de stelen inwikkelde.



Kent iemand dit nog en weet je ook hoe het heet? Ik heb het ooit geweten maar kan niet op de naam komen. Ik heb zelf zitten priegelen met kralen en ijzerdraad maar dat is niet makkelijk. Panties verkopen ze tegenwoordig niet meer in alle kleuren van de regenboog dus dat zal wel niks worden om nu nog te doen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 10 november 2014 @ 00:49:

Ik heb een vraagje, kent iemand nog het bloemen maken met ijzerdraad en kralen? Iets wat in de tachtiger jaren gedaan werd. En bloemen maken met gekleurde panties en ijzerdraad. Je maakt dan een 'frame' van ijzerdraad in de vorm van een blaadje en spant de panty erover en zet het vast. Mijn oma deed dit beiden en het eindresultaat was dan vaak een boompje of plantje met bloemen erin en blaadjes. Alles dus van kleine glaskraaltjes en dun ijzerdraad. Van die pantybloemen kan ik me herinneren dat je met groen lint de stelen inwikkelde.



Kent iemand dit nog en weet je ook hoe het heet? Ik heb het ooit geweten maar kan niet op de naam komen. Ik heb zelf zitten priegelen met kralen en ijzerdraad maar dat is niet makkelijk. Panties verkopen ze tegenwoordig niet meer in alle kleuren van de regenboog dus dat zal wel niks worden om nu nog te doen.



Gladioortje, Geen idee hoe het heet maar zal het morgen eens vragen (op de breiclub) of ze het daar weten. De panties in alle kleuren: kijk eens bij de Zeeman. Zag reclame voorbij komen met panties in alle kleuren.



Vandaag lekker huishouden gedaan en heerlijk gekleurd.
Alle reacties Link kopieren
Gladoortje, ik ken het niet alleen, ik heb ook alle materiaal in huis die je er voor moet hebben.

Ik bedoel dan de pantybloemen. Bloemen van kralen heb ik nooit gedaan.

Heb je er een bepaalde vraag over of zo? Er zijn ook boekjes van en die tref je nog wel eens een enkele keer op marktplaats.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven