Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


Weekend!

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
voor jou Kanon. Ik weet helaas hoe het voelt. Probeer maar goed te genieten van je weekend en wees maar lief voor jezelf!



Hier net thuis van pakjesavond. Geen cadeaus meer voor alle volwassenen, wij deden het op dezelfde manier (iedereen koopt wat voor iedereen) maar hebben dat sinds een paar jaar afgeschaft wegens teveel gedoe en te weinig tijd.

Nu ouderwetsche pakjesavond voor de kinderen, lootjes, en daarna een flauw maar wel hilarisch spel waarin je met teams cadeautjes kunt verdienen en die ook weer kunt afpakken / ruilen met anderen. Was erg leuk.

Als lootje een (niet gevraagd maar wel zeer gewenst) kleurboek voor volwassenen gekregen. Sint kent mij goed als hij dit geeft.

Ga er morgen in beginnen, ook dan het kleurtopic hier op Viva eens opzoeken. Nu eerst slapen...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Geen zelfgemaakte cadeautjes hier trouwens. Was het wel van plan, maar het lukte niet tijdig. Dan maar met kerst weggeven...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Piep, is het nog gelukt?



Kanon, sterkte

Hier helemaal niets met sinterklaas.

Ik heb wél een verrassingscadeautje met gedicht gemaakt voor de hond van *iemand die veel voor mij betekent* en dat daar in de brievenbus gedaan. Gaf mij al veel voorpret en plezier!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
weekend



Kanon, sterkte ermee.



Akakia, wie o wie zou jouw naam hebben getrokken???? Heekvv, wow.



EV, wat leuk dat er nog iets door jouw brievenbus kwam.



Hier geen sinterklaas, ik ben stout geweest (denk ik) of de schoorsteenpijp stond niet open...

Ben nu een mouwsjaal aan het maken maar volgens mij heb ik het verkeerde garen gepakt (had ik nog liggen). Te veel ruimte tussen de steken.
Alle reacties Link kopieren




Dopje op canvas! Ik ga nu frutselen om hem rechtop te krijgen maar ik ben allang blij dat het lukt om plaatjes te plakken dus voila.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren




En Muffin op canvas. Ik sta open voor commentaar want het zijn mijn eerste schilderijen op canvas.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap gemaakt zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Ze zijn wel een beetje slordig maar ik wilde niks meer veranderen omdat ze zo goed lijken. Beide konijnen zijn overleden nu en dan is het fijn om hun snuitjes toch nog te kunnen zien. Dit jaar zijn er vier konijnen van me overleden dus ik moest iets doen ter verwerking. Ik ga er nog meer maken van andere overleden huisdieren.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat knap, Gladoortje! Complimenten.



Eh Steph, er is niets in mijn brievenbus gekomen hoor, ik heb het bij iemand anders door de brievenbus gedaan. Ik ben ook stout geweest denk ik: helemaal niets gehad van die brave Sint..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Steph en EV, jullie hebben vast niks fout gedaan, maar Sint had het vast te druk dit jaar

Voor jullie dan zo maar:



Gladoortje, ik vind ze knap geschilderd. Het valt alleen op dat de achtergrond vrij egaal is. Is dat bewust? Kan me voorstellen dat je daar een meer gemeleerde achtergrond van maakt.



Ik heb net zitten kleuren in mijn nieuwe kleurboek en vind nu mijn potlodendoos niet goed genoeg... Ga morgen maar eens mijn V&Dbonnen inleveren



Iemand hier al bezig met de kerstversiering? De boom staat, een nieuwe nepperd, maar zonder lampjes want die hadden we nog niet gekocht vorig jaar...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wauw gladoortje, wat knap!



Mijn baalavondje heeft geholpen, want het weekend was verder vrij van zorgen en gedoe. Het cadeau van vriend was op tijd klaar en hij was er blij mee. Nu moet het alleen nog goed opdrogen en dan kan hij aan de muur. Hoop daar komende week een keer een avond voor te hebben en anders gaan we volgend weekend aan de slag.



Gisteren pakjesavond gedaan, erg gezellig weer. Vooraf gourmetten met zijn allen en daarna het uitpakfestijn. Weer heerlijk verwend.

Inmiddels is het huis alweer in kerstsferen met veel kaarsjes, mijn 3 kerststalletjes en rudoplh's. Geen boom dit jaar ivm een vakantie, maar wel een ring aan het plafond met wat kersthangers er aan. Ook gezellig.

Nu nog lampjes kopen voor in een vaasje en ik ben klaar voor dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het geslaagd was Kanon, en dat je een fijn weekend hebt gehad.



Leuk, drie kerststallen! Ik heb er twee, een houten om mee te spelen en een 'design' van Alessi waar de kinders vooral heel erg af moeten blijven! wat voor stalletjes heb jij?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kartonnen stalletje, met mensen en dieren die je elk jaar dus zelf in elkaar moet zetten. http://www.hetkleinegeitje.nl/kerstcade ... tstal.html



Een hele kleine, elke amper een kerststal te noemen is. Het is een klein engeltje op een onderstelletje en als je het engeltje optilt heb je een ieniemienie jozes, maria en jezus. Mijn ouders hebben deze ooit meegenomen van vakantie.

En dan nog een die ik gister van Sint heb gekregen. Een kerststal van klei, van de wereldwinkel.



Vind het altijd zo gezellig kitscherig, al die kerstversiering
Alle reacties Link kopieren
Kanon,wat een leuke kerststal.



Hier bezig met de kerstvoorbereidingen, vriend zou een boom maken maar is er nog niet mee bezig.

Knutseldingen, mouwsjaal uitgehaald op de loom, ik ga nu een wikkelvestje breien. Moet te doen zijn recht-toe-recht aan met voor het armsgat minderen en de volgende naald meerderen. In dat laatste ben ik heel goed in.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de complimenten! De achtergrond is idd egaal, het is de bedoeling om 7 portretten te maken, zoveel konijnen had ik namelijk, en om elke achtergrond een andere kleur te geven. Ik denk de kleuren van de regenboog maar dan iets lichter. En dan wil ik ze aan 1 muur hangen.



Als ik nou hard oefen op mijn eigen dieren schilderen, kan ik misschien op een dag dieren van andere mensen schilderen. Dat lijkt me heel mooi werk. Ik schilder in acryl dus veel kosten zijn dat niet. En ik doe er niet lang over om ze te maken. Het is alleen wel lastiger want ik zie dat deze portretten goed lijken omdat het mijn eigen dieren zijn maar ik weet niet of ik voor een ander ook kan. Ik vind het zelf wel heel fijn om mijn overleden konijnen zo te herinneren. Als ik ernaar kijk, voel ik meteen weer waarom ik zo van ze hield. Dus dat gevoel gun ik een ander ook. Zo zijn ze toch nog een beetje bij me.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens... er is voor mij een hele mooie kerst-avatar geknutseld!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me heel mooi, Gladoortje. Doet me meteen aan de 7 chakrakleuren denken, daar denk ik ook aan als ik je avatar zie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je avatar mooi, EV, en daarvoor kwam ik hier speciaal even langs
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat wilde ik ook eens doen, huisdieren tekenen met pastelkrijt. Ik ben niet verder gekomen dan een oefengiraffe en onze hondjes van vroeger, maar die lukte vrij goed. Ik ben alleen zo snel ontevreden en haak af, dat is jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gladioortje, wauw eerst je 7 eigen konijnen en misschien van anderen. Mooi iets voor 2015.



EV, mooie avatar.
Alle reacties Link kopieren
Dank u! *maakt buiging* Ik wist niet dat er 7 chakra kleuren zijn. Ik vind 7 een mooi getal. Ik had ook een plan om een boek over ze te schrijven. Maar dat zou nogal veel kommer en kwel bevatten. Niet echt leuk om te lezen. En ik kan ook niet echt schrijven, haha. Het was gewoon een hele turbulente tijd en ik heb er veel van geleerd. Nu heb ik nog 1 konijn over van de 7, na vier jaar. Nel leeft nog en hoe. Ze heeft een jonge minnaar, Bob, die heel erg dol op haar is. Wel fijn na al die ellende.



Ik post een foto als ik er nog een af heb en dan het totaal plaatje natuurlijk als ze allemaal klaar zijn. Hun dood heeft toch iets goeds opgeleverd, ik heb wel vaker geschilderd maar nooit dieren en nooit op zo'n groot canvas. En het ziet er veel beter uit dan ik had verwacht. Ik heb er een talent van mezelf mee ontdekt.



Ik herinner me nu ineens iets, mijn overleden oom zei altijd tegen me dat het groter moest. Op groter formaat gaan werken ipv a4. Ik liet hem vaak zien wat ik tekende en hij vond dat ik talent had. Hij was kunstenaar dus dat vond ik fijn om te horen. Ik zat alleen op het gymnasium en mijn ouders wilde dat ik ging studeren. Ik wilde naar de kunstacademie. Maar ja, dan wordt je een straatarme kunstenaar, dat kan niet. Mijn oom was het wel met me eens. En hij wist ook dat het groter moest. Het is jammer dat hij er niet meer is maar hij inspireert me nog steeds!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Gladioortje dat zo'n inspirator er dan niet meer is.



weekend

Heerlijk weekend breien, kleuren oid.
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND





Deze keer een rustig weekend. Geen afspraken, enkel bij de kapper (fijn!) en misschien naar een grote kerstshow in de buurt. Heerlijk!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Voor Gladoortje:







Fijn weekend allemaal!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven