Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



EV, ook al kun je hier niet lezen op dit moment. Succes daar.



Knuffeltijgertje, ik heb alleen één paar naalden van een andere winkel en de rest van Zeeman.
Alle reacties Link kopieren
Ik,ben zo benieuwd hoe ze het heeft!



Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hier al gedanst is. Ik doe mee: Weekend!!!!



Leuk dat er zo meegeleefd wordt met EV. Zou ze kleurboeken bij zich hebben



Klinkt leuk Steph. Vooral de variatie in haken spreekt me aan...



WIDM was in de herhaling vanavond. Ik heb helemaal geen idee dit seizoen...



Smart, ik hecht erg aan privacy dus geef niet eens een hint. Nu ik het herlees kan ik het ook mis hebben. Laat ik het er op houden dat ik ergens in Nederland woon...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Een keer is wel genoeg..
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 30 januari 2015 @ 22:47:

Fijn dat hier al gedanst is. Ik doe mee: Weekend!!!!



Leuk dat er zo meegeleefd wordt met EV. Zou ze kleurboeken bij zich hebben



Klinkt leuk Steph. Vooral de variatie in haken spreekt me aan...



WIDM was in de herhaling vanavond. Ik heb helemaal geen idee dit seizoen...



Smart, ik hecht erg aan privacy dus geef niet eens een hint. Nu ik het herlees kan ik het ook mis hebben. Laat ik het er op houden dat ik nogal centraal in Nederland woon...Akakia, ik zit er altijd langs wie het is. Eerst Ajoud, gaat hij eruit. Nu Rik, Chris of Marlijn. Rik heeft al zijn jokers afgegeven, heeft hij toch niet nodig! Chris vertrouw ik nooit en Marlijn baalde nu ook weer niet zo bij de opdracht van vandaag dat ze de jokers niet meer heeft.
quote:Akakia schreef op 30 januari 2015 @ 22:47:

Smart, ik hecht erg aan privacy dus geef niet eens een hint. Nu ik het herlees kan ik het ook mis hebben. Laat ik het er op houden dat ik in Nederland woon...



Je maakt me even aan het schrikken, want ik had de hint/regio toch verwijderd? Zie het zelf in elk geval niet meer staan.

Heb het bij regio gehouden, die is aardig ruim. Wil ook graag wat privacy houden. Bij tijd en wijlen dubbel nick ik ook weleens.



Er zijn hier dus meer mensen tevreden over de breinaalden van de Zeeman. Grappig. Ze schelen in elk geval ook een heleboel met de naalden bij een handwerkwinkeltje.



WIDM, Marlijn is het niet. Wat zij allemaal doet ligt er te duidelijk bovenop. Ieder jaar zit er wel iemand bij die zo opzichtig doet en dat is nooit de mol. Wie het wel is weet ik niet, dit seizoen trekt het me minder lijkt het wel.



Inmiddels heb ik 2 lapjes voor de lapjesdeken af! Nog 46 te gaan...

Ook heb ik nu plaatjesplak rechten, dus ik kan een foto plaatsen als ik de shoes af heb.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Smart, laten schrikken was niet de bedoeling. Ik heb mijn post aangepast , zou jij je quote aan kunnen passen??

leuk, ik kijk uit naar de foto's van de schoenen. Ik zit te werken aan mijn foedraal, voor potloden overigens. Hopelijk vandaag af, want ik heb hem gemaakt om mooier te kunnen kleuren in mijn kleurboek, en dat doe ik dus al een week niet meer, kleuren. Jongste kind noemt het overigens een ' bedje voor de potloden', goed gevonden!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat niemand van jullie Chris noemt, daar zit toch wel onze overtuiging



Ik ben aan 't lezen, kom echt nergens anders aan toe. Nog maar 3,5 boek vn 800 pagina's te gaan X-d
Later is nu
Aangepast Akakia.



Chris is een goede mol, maar hij is opvallend stil en dat vinden wij niet mol waardig.

Nog geen idee wie het is dus.
Alle reacties Link kopieren
Dank Smart.



Ik vind vanaf dag één Chris zo'n logische mol op een of andere manier, dat ik niet in hem geloof ( hoe bedoel je niet-logisch argument en hoe bedoel je tunnelvisie...).



Wat lees je Dreamer? Heerlijk, zoveel bladzijdes voor de boeg...



Mijn potlodenfoedraal is af. Maar nog niet al mijn potloden hebben nu een plekje ...

Heb besloten dat ik zwart, grijs en wit er voorlopig uithaal, en alle potloden ga testen. Dan gooi ik de rotpotloden weg en heb ik hopelijk voldoende ruimte!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Stomme tablet post steeds dubbel...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ik lees Game of Thrones. Duurde een heel boek om in het verhaal te komen (zo'n 800 pagina's dus) en ik was al gestopt toen ik las dat één van de hoofdpersonen dood ging. Toen ben ik dus weer gaan lezen, omdat ik dat wilde weten. In boek 2 kwam ik er écht in, nu kan ik 'm niet meer wegleggen. ~zucht~

Ben halverwege het 2e boek van deel 3.



Ik vind zo'n potlodenfoedraal geweldig Akakia!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Arme Dreamer ook



Akakia, waar heb je dat patroon van de potlodenfoedraal vandaan? Is wel makkelijk voor haaknaalden.
Alle reacties Link kopieren
Ah... Game of thrones. Deel 1 gelezen, snel, deel 2 sneller en bij deel 3 halverwege afgehaakt... Pak ik andere keer weer op.



Steph, is eigen ontwerp: dubbele lap stof, lint erop naaien (gewoon afgemeten om een potlood heen), nog een lint, stof dubbel vouwen , stuk hydrofiele luier ertussen, lint erom heen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 02 februari 2015 @ 19:27:

Ah... Game of thrones. Deel 1 gelezen, snel, deel 2 sneller en bij deel 3 halverwege afgehaakt... Pak ik andere keer weer op.



Steph, is eigen ontwerp: dubbele lap stof, lint erop naaien (gewoon afgemeten om een potlood heen), nog een lint, stof dubbel vouwen , stuk hydrofiele luier ertussen, lint erom heen.Dank je. Maar wat is een hydrofiele luier?
Alle reacties Link kopieren
Een ouderwetse luier van stof (katoen) die je in de babytijd gebruikt om baby mee af te drogen, als doek tegen het spugen, onder het hoofdje in de wieg enz. Enz. Ik heb nog talloze van die dingen in huis (en doe er allerhande huishoudelijke klussen mee) dus heb er een gezocht die ik toch niet meer schoon kreeg en die verknipt.

Je zou ook een oude handdoek, theedoek, of van dat vulspul dat er speciaal voor bedoeld is (en waarvan ik de naam niet weet) voor kunnen gebruiken.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 02 februari 2015 @ 20:10:

Een ouderwetse luier van stof (katoen) die je in de babytijd gebruikt om baby mee af te drogen, als doek tegen het spugen, onder het hoofdje in de wieg enz. Enz. Ik heb nog talloze van die dingen in huis (en doe er allerhande huishoudelijke klussen mee) dus heb er een gezocht die ik toch niet meer schoon kreeg en die verknipt.

Je zou ook een oude handdoek, theedoek, of van dat vulspul dat er speciaal voor bedoeld is (en waarvan ik de naam niet weet) voor kunnen gebruiken.Logisch dat ik het niet weet, geen kinderen hé. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar dagen geleden aan een UFO begonnen (die hier in huis liggen).

De AH-tas, jute, om hem te haken. Het originele patroon lukt mij niet dus dan maar op een andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Kijken of het plaatje wilt plakken. Mijn kleuren zijn rood-wit-blauw.

Lukt niet, zal nog wel aan het forum liggen.
Alle reacties Link kopieren
Eens kijken of het plaatje nu wilt plakken:
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 05 februari 2015 @ 11:54:

Eens kijken of het plaatje nu wilt plakken:Nee dus. Wil ik op het schilderij drukken plaatst het bericht zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 02 februari 2015 @ 19:27:

Ah... Game of thrones. Deel 1 gelezen, snel, deel 2 sneller en bij deel 3 halverwege afgehaakt... Pak ik andere keer weer op.



Steph, is eigen ontwerp: dubbele lap stof, lint erop naaien (gewoon afgemeten om een potlood heen), nog een lint, stof dubbel vouwen , stuk hydrofiele luier ertussen, lint erom heen.Oooh, wat jammer dat je bij deel 3 afhaakte! Nu bij deel 4 begint het ineens met en over andere mensen.. en ik haal veel mensen door elkaar, met die namen en plekken en dergelijke.. Ik wil eigenlijk maar van een paar personen weten hoe het verder gaat, de rest zal me een worst wezen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand eigenlijk al wat van EV gehoord? Ik ben zo nieuwsgierig ... hoop zo dat het goed gaat!
Later is nu
Daar was ik ook benieuwd naar, Dreamer.

Misschien op haar blog?



Hier weer ziek. Vorige keer niet goed uitgeziekt en nu dus weer ziek.



Inmiddels heb ik me eerst volledig op de lapjesdeken gestort en laat ik het schoenen project even liggen. Plakken is bij daglicht makkelijker dan bij kunstlicht.



Lapje 8 is af, nog 40 te gaan. Tot nu toe elke dag een lapje dus het gaat best snel. Nog iets meer dan een maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven