Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Steph, ik hoop dat je gauw minder last gaat krijgen.



EV, beginnen de emoties wat te dalen? Leuk dat je weer langzaam wat op kan pakken.



Hier is het eerste lapje van de 2e helft af. Ga nu wel langzamer, een lapje per dag red ik nu even niet maar dat geeft niet.



Morgen een kleine high tea, dat vergt weer een andere creatieve kant van mij. Ik kan namelijk echt niet koken.
Alle reacties Link kopieren
Succes met de kleine high-tea, ik vind je moedig. No way dat ik ga koken/bakken of zoiets voor anderen, al zou ik het misschien best wel kunnen als ik zou willen. Een creatieve kant die ik niet (meer) heb. Misschien nog wel zou kunnen terugvinden, maar bezig met andere dingen. Héél andere dingen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat een lef dat je een high-tea gaat doen. Succes ermee.



Bij de huisarts ging het goed, de conclusie van jaren pijn is eruit: als ik op mijn blote voeten loopt (of met sokken aan) dan gaan mijn voeten naar binnen staan. Ik vond het al raar dat mijn rechterknie pijn ging doen, van links was ik het gewend (blessure van 30 jaar geleden die niet weg is gegaan). Met joga sta je op blote voeten. Nu naar de podotherapie, die meet de stand van de voeten geloof ik. Evt ook de fysio, hup weg eigen bijdrage, en ook evt zooltjes. Maar daar is mee te leven. Eindelijk niet de conclusie overbelasting meer.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer eens hier, door vakantie en rare dagen lang niet geweest.

Om te beginnen maar eerst een vroeg dansje: voor het weekend.



En dan, at random, nog wat reacties:

@smart: je deken wordt leuk. Helemaal mijn kleuren!! En je schoenen zijn te gek. Hoe ver ven je inmiddels?

@steph: fijn dat je er nu eindelijk uit bent en dat er een logische, oplosbare diagnose is gesteld. Ben jij nog aan de haak of brei? Lukt je CAL? Ben je op schema??

@EV, nog steeds niet gemaild, sorry sorry sorry. Hoop dat je inmiddels een beetje bekomen bent van alles. Zal je in het weekend proberen te mailen. Goed dat je een UFO aan het afmaken bent!

@gladoortje, dreamer, en alle andere creatievelingen: nog wat nieuws in de maak? Of nog leuke goede ideeën?



Ik ben een beetje aan het rommelen met kralen en heb mijn knutselkamer opgeruimd. Ook een project op zich....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En voor wie vroeg wat mozaïek van cd's is, hier een voorbeeld van internet...



Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WEEEKEND



Akakia, wat leuk dat je er al vroeg bij bent. Mooie schaal zeg, ook al is hij van internet.

Ik ben vooral bezig aan de Cal, week 9 van de 10. Veel tellen zeg en dan kom ik er een te kort of eentje te veel.
Alle reacties Link kopieren
Zeker een mooie schaal.

Hier stug bezig aan mijn UFO (goeie term), 't beste werkt nog gewoon even tussendoor ermee bezig zijn, geloof ik.

Fijn dat er zo'n heldere diagnose is, Steph. Ja, die eigen bijdrage.. die ben je toch altijd wel kwijt volgens mij (ik wel tenminste).



Fijn weekend!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een leuk effect met die cd's. Ga ik onthouden.



Hier ook lekker weekend. Vanavond een etentje van mijn werk. En voor het eerst een oppas voor smarttje. Als we normaal gesproken oppas nodig hebben dan schakelen we iemand van de familie in maar nu vonden we het toch wel tijd worden om ons opvang netwerk groter te maken. Dus komt er een meisje van de dagopvang hier vanavond. Zal vast goed gaan.



Inmiddels aan lapje 4 van de 2e helft vd deken begonnen. Als dit lapje af is is deze kleur klaar. Dan stuk voor stuk de andere kleuren en dan aan de schoenen verder.



Van de week gesproken met de leidsters vam de opvang. Smarttje komt elke week met zulke leuke dingen thuis en regelmatig staat er in haar schriftje dat ze knutselen zo leuk vindt. Leidster vertelde dat smarttje vol overgave mee doet. Sommige kindjes kijken naar anderen maar smarttje je niet. Die is echt aan het knutselen, althans voor zover dat kan met 17 mnd. Toch maar eens op internet rondkijken wat ik met haar allemaal kan maken.



Waar ik vroeger altijd tegen mn zus zei:'bewaar je alle knutsels?'

Moet ik nu bekennen dat ik ook nog niets heb weggedaan. Maar het wordt nu wel vol in de woonkamer haha.



Iedereen een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat leuk dat smarttje knutselen zo gaaf vindt. Ik wist niet dat hij/zij nog zo jong was, pas 17 maanden. Schattig
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Stom, wil ik een smiley erbij zetten, plaatst ie meteen mijn post. Dat was niet de bedoeling. Wanneer werkt het hier toch weer eens normaal?! Van mijn kinderen heb ik ook nog dingen bewaard, maar niet veel. Verhuizen helpt. Ik heb een aantal dozen op zolder staan met hun spullen. Geen idee wat daar allemaal in zit, lang geleden dat ik ze nog heb ingekeken. Dat hoop ik ze ooit allemaal terug te geven. Ik snap jouw gevoel dus zeker wel, van alles bewaren. Het is ook zoooo leuk!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Het is ook ontzettend leuk maar om nu alles te bewaren is ook weer overdreven. Althans dat vond ik altijd



Wat goed dat je ook nog dingen van je kinderen hebt die je ze hopelijk ooit terug kan geven. Het is best bijzonder als een ouder dat bewaart. Althans van mij is er van vroeger weinig tot niets bewaart en toen ik dat hoorde voelde het toch een beetje als een afwijzing of zo.



Wat ongetwijfeld bij mij meespeelt is dat smarttje onze jongste is, oudste is veel te jong overleden dus alles maak ik maar 1x mee.
Alle reacties Link kopieren
Smart, leuk dat jij nog zo'n jong kind hebt. Bewaar de eerste knutsels, is heel leuk om later terug te zien (niet als je puber bent). Hoe jong was de grote Smartje toen hij/zij overleed?

Je hoeft hier niet te vertellen als je dat niet wilt.



EV, hopelijk kun je ooit nog eens die spullen terug geven.



Mijn ouders hebben best veel bewaart totdat ze gingen verhuizen. Ik heb wel mijn eerste poezie-album, knuffel en eerste pop gekregen, maar de knutselboekjes niet. (jonge jonge wat was kleine Steph crea *not*).
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ik kan ook moeilijk weggooien wat de kinderen maken. Alhoewel, de kleurplaten die in grote haast allemaal volgekliederd worden, belanden in snel tempo in de oud papierbak...



Heftig verhaal trouwens Smart.

Veel plezier met het uit eten vanavond!



Het wordt al een beetje lente! Net al wat gekregen bloemen in potten gezet en e.e.a. gesnoeid. Geniet allemaal van het weer dit weekend!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@Steph, herkenbaar van het niet creatief zijn maar gelukkig is het goed gekomen. Al vind ik het wel een verschil tussen creatief zijn met bijvoorbeeld tekenen, vouwen enz en breien of haken. Het een gaat me beter af dan het andere.



@Akakia, die tekeningen gaan hier ook snel weg. Vooral stiefkind heeft daar een handje van. Maar iets waar echt werk van is gemaakt is toch wel zonde om weg te doen.

Kreeg al een tip om er foto's van te maken voor je het weg doet, dan heb je altijd nog iets om terug te kijken.



Lekker hè, de lente. Heerlijk het zonnetje erbij. Smarttje is een buiten kind dus ik kan niet wachten tot het warmer wordt.



Dank jullie voor het medeleven. Laat ik het iets globaal houden. Oudste is in de kraamweek overleden aan een bacterie.



Nog steeds is elke dag verdrietig maar dat we smarttje daarna hebben mogen krijgen is bijzonder.



Het ligt niet in onze aard om bij de pakken neer te zitten. Ik ben er zo ontzettend trots op dat het ons lukt om zo te genieten van smarttje en dat we niet overbeschermend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heftig verhaal inderdaad, dat wist ik niet. Knap dat je ondanks dat zo intens (weer) kunt genieten.

Knap zeg ik, maar misschien is het ook wel 'gewoon' een besluit nemen. Je kunt ofwel bij de pakken gaan neerzitten en steeds blijven focussen op wat er niet is, maar je kunt er ook iets van maken. Ik heb tenminste zelf wel zo'n soort besluit genomen toen mijn kinderen er niet meer waren. En natuurlijk is dat vallen en opstaan, en is er wanhoop en wat al niet meer, maar ik wilde er stáán, voor hen en voor mezelf, dus ik ben dingen gaan doen die mij daarbij hielpen. Dingen die goed waren voor mij. En ik ben ook trots, dat ik, in de dagen dat we nu na al die jaren samen waren, niet één keer heb gedacht aan de tussenliggende jaren en wat ik gemist had. Nee, ik was helemaal in het hier-en-nu en zij ook.. daarom was het zo intens. Mindfull zonder een cursus gedaan te hebben, of zoiets.



Heerlijk weer trouwens! Eindje gefietst vanmiddag, met wel een doel: kluifjes voor de hond halen. Het is fijner als ik een doel heb, grijns.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gesport, vandaag weer. Toch maar eens mijn spieren laten rusten.

Dus vanmiddag gehaakt, heerlijk.

Morgen naar de Podo-vrouw, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
De Podo-vrouw?



Ik ben nu echt aan het doorzetten met mijn dekbedgeval. Nog 5 banen in elkaar zetten en dan aan de grote lap zetten.

Dat begint nu op te schieten! Ik ga echt nooooit meer zoiets groots doen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig EV. Inspiratie opgedaan?



De podotherapeut bedoel ik. Krijg zooltjes want mijn voeten staan naar binnen. En als ik fiets gaan mijn knieen naar binnen, dus heel overdreven (dacht ik) met mijn knieen naar buiten gefietst, stonden ze normaal.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 11-03-2015 16:15
Reden: Vergeten.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh dat.



Nou, misschien nieuwe moed, omdat het einde in zicht komt.

Vandaag trouwens weer eens gemozaïekt. Niet voor mezelf, maar voorbeelden gemaakt voor de workshops van mijn vriendin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 11 maart 2015 @ 19:11:

Oh dat.



Nou, misschien nieuwe moed, omdat het einde in zicht komt.

Vandaag trouwens weer eens gemozaïekt. Niet voor mezelf, maar voorbeelden gemaakt voor de workshops van mijn vriendin.

Jij bent lekker creatief bezig.

Vriend heeft gisteren een kistje (soort veilingkistje) in elkaar getimmerd, voor een goed doel.

En ik haak lekker en ga morgen het kistje schuren en verven.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND

Hier word er nog lekker gehaakt.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!

Hier wordt nog lekker gequilt. Nou ja, lapjes aan elkaar gezet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND!!!!



Hier wordt heerlijk bankgehangen
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde


Beetje laat, maar ik dans ook nog even mee



Hier nog steeds aan het breien al gaat het nu wel langzamer. Lapje per dag haal ik in elk geval niet meer. Ook jeuken mn handen om verder te gaan met de schoenen dus wie weet ga ik dat tussendoor doen.



Heerlijk dat de dagen weer langer licht zijn. De begraafplaats heeft ook weer zomertijd dus lekker na het eten nog even op de fiets naar oudste. Lekker frisse neus voor smarttje naar bed gaat.
EV, nog even een late reactie op wat jij stuurde. Hier hetzelfde, niet bij de pakken neer gaan zitten ondanks dat het echt vallen en opstaan is. Elke dag is nog steeds wel lastig maar we willen in geen geval dat smarttje zich een vervanger voelt want dat is ze absoluut niet. Ze is onze 2e omdat we graag een 2e wilde. Ze is wel waarschijnlijk iets eerder gekomen dan wanneer oudste was blijven leven maar dat had ook anders kunnen lopen. Wie weet waren we er wel zo snel mee geweest.



Wat fijn om te lezen dat je zo 'in the moment' was tijdens je reis. Dat moet echt een intense tijd zijn geweest. En nog steeds want hier kan je volgens mij lang mee bezig blijven.



Manlief en ik hebben het een paar keer over je gehad. Wat een hel je hebt doorstaan maar ook hoe spannend en mooi het moet zijn om ze gesproken te hebben.



Bij ons het duidelijk dat we oudste nooit meer gaan zien of spreken, dat maakt het anders dan bij jou. Het vechten, de strijd en ook het hopen op... Dat moet echt de hel zijn.

Maar dat je ze nu aan hebt mogen kijken en hun stemmen hebt kunnen horen... Daar zou ik de wereld voor over hebben.



Vandaar dat je bij ons gespreksonderwerp was. Ik heb oprecht tranen van blijdschap voor je gelaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven