Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren


WEEKEND!!

Ik heb zelfs vakantie nu! En ben hem al twee dagen zo goed aan het inluiden dat ik nu pas tijd heb om te forummen



EV, prachtig, die slopen. Ook helemaal met de hand?

En zo'n potlodenfoedraal heb ik ook gemaakt, hangt hier ergens in het topic nog met een plaatje. Leuk om te doen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, foedraal heet zoiets. Bedankt!

Kun je de foto nog een keer plaatsen misschien, Akakia? Ik heb geen zin om het hele topic door te zoeken.. lui hé, haha.

En ja, ik heb alles helemaal met de hand gemaakt. (Deze is wel op zijn plaats. Dat heb ik gedurende het project vaak gedaan.)



Fijne vakantie trouwens!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dank EV! Zal morgen de foto nog een keer posten ( ben ook lui, geen moed om nu de laptop er bij te pakken).
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Knap EV, alles met de handnaaien.
Alle reacties Link kopieren
Steph, dat vind ik gewoon rustgevend. Ik heb ooit naailes gehad (op naaimachine dus) maar daar werd ik echt gestresst van. Hier komt geen naaimachine in huis dus.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, wat knap van je om naaien rustgevend te noemen.



Hier is alles rustig, nu bezig om een chihauhau te haken. Makkie maar om alles in elkaar te zetten.....
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Hallo allemaal.

Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



Hier aan het kleuren geweest in de Huiskamer vanmorgen.

Zo grappig, elke week brengt iemand wel weer een nieuw kleurboek mee!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




WEEKEND! En wat voor weekend. Het weer wordt weer mooier en het is moederdag. Smarttje haar eerste moederdag knutsel ligt te wachten tot zondag. Ben benieuwd. Ze zit op een heel leuke opvang waar ze graag knutselen dus elke week krijg ik wel iets mee maar dit is toch wel speciaal. Vorig jaar ging ze nog niet naar de opvang dus geen knutsel en daarvoor, nou ja oudste heeft natuurlijk niets kunnen maken. Bittersweet zeg maar.



Verder zondag de beneden verdieping leeg maken, komende week wordt het plafond gestuct. Een week later de muren. Jippie! Hier wacht ik al 6 jaar op, steeds kwam er iets tussen maar nu is het eindelijk zo ver!!!



EV, gaaf zeg dat je alles met de hand hebt gedaan. Dat moet op sommige stukken wel kracht en naalden gekost hebben.



Steph, weer een nieuw haakpakket, jij gaat hard.



Hier vanaf zondag dus geen meubels meer in de woonkamer. Volgende week ga ik daarom maar beginnen met het blokken van de lapjes van de poppendeken. Als die af is ga ik met de gewone deken aan de slag.



Er komt dus nog een fleecelaagje achter. Bij de zeeman zag ik een fleece dekentje die er perfect bij zou passen voor 6.99. Zal dat goedkoper zijn dan op de markt? Iemand enig idee? Lastige is dat ik dan geen stukje heb voor de poppendeken.
Alle reacties Link kopieren
EV, wat een leuke huiskamer is dat. Elke week neemt iemand een kleurboek mee.



Smart, eindelijk gestuukt plafond. Wel een nadeel waar zit je dan op?

Kan nu de kleine je iets geven wat zelf gemaakt is.



Wens jullie allemaal een mooie Moederdag, dichtbij of helaas ver weg of helaas niet meer onder ons.



Hier is hard gewerkt aan de knutselkamer opruimen (altijd kl*te klus), heel veel weggedaan wat niet meer bruikbaar was, of weggegeven aan mensen die het altijd kunnen gebruiken. Lucht wel op, jemig wat veel hobby's heb ik, gehad, door de jaren heen.

Nu alleen kleurboeken met kleurpotloden en stiften, scrapbookspullen, garen om te borduren en garen om of te haken of te breien. Nog niet allemaal in oude verzamelde koffers (moeten er meer worden dus vintage winkels afstruinen of op veilingsite, hobby vriend eindelijk heeft hij er een) maar wat wil je met al dat garen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, Smart. Persoonlijk zou ik het kopen maar is maar net wat je ervoor over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Smart, ik denk dat je het nergens goedkoper gaat vinden. Zelf heb ik ook een fleece dekentje van de Zeeman gebruikt als achterkant voor die spijkerbroek-deken. Ook heel goedkoop dus!

Voor het poppendekentje is het misschien ook te dik; daar zou je misschien een oud t-shirt in een leuk kleurtje voor kunnen gebruiken?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Steph, nu ben ik dan wel benieuwd wat voor hobbies je allemaal gehad hebt in de loop der jaren. En wat voor hobby heeft je vriend dan nu?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 10 mei 2015 @ 11:24:

Steph, nu ben ik dan wel benieuwd wat voor hobbies je allemaal gehad hebt in de loop der jaren. En wat voor hobby heeft je vriend dan nu?

Mijn hobbies die ik heb gehad, intensief scrapbooking (heb nu alleen de spullen die ik wel weer ga gebruiken), kaarten borduren. Verder geen andere hobbies.

Vriend kijkt nu graag op internetveiling naar kunst, die voor een gunstige prijs te koop is.

m.a.w Een hobby die dus veel duurder dan mijn garencolletie, die onthoud ik mocht ik ooit weer garen gaan kopen (als mijn ufo's af zijn, de beer, tassenhanger)
Alle reacties Link kopieren
Jaa, chihauhau is klaar op het alle delen aan elkaar maken na dan (komt volgende week dinsdag weer).

Zo ziet de officiele eruit:



Geen roze bij mij maar koningsblauw, het roze bij de pootjes is bij mij komen te vervallen.

En nu aan de tas beginnen.
Alle reacties Link kopieren


Die pootjes zijn schattig
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nou, ik zit op bed met de laptop op schoot

Beneden is alles leeg, dus we kamperen nu in eigen huis op de bovenverdieping. Ach, het is maar voor een 1,5 week. Zolang het mooi weer blijft is het goed te doen.



Gister was mijn 3e moederdag als moeder en mijn eerste waarbij ik zelfgemaakte knutsels kreeg. Toen ik 2 weken geleden het kadootje meenam van de opvang zei smarttje; 'kusje'. Verder niet opgelet, maar dat zei ze gister weer toen ze mij het kadootje gaf. Wat blijkt... Er zaten 2 witte rolletjes in, gemaakt van zakdoekjes met kant, met daarop met lippenstift kusjes van smarttje

Vond het zo bijzonder en zo lief. Heb bijna een uur zitten huilen



Bedankt voor jullie reactie over het fleecedekentje, dan ga ik die maar halen. Het wordt dan een volledig zeeman dekentje, aangezien de naalden en de garen daar ook vandaan komen haha. Goede tip, EV, over een oud t shirtje gebruiken voor het poppendekentje.



EV, als je nog een tip hebt wat ik kan maken met een spijkerbroekje in maat 86 dan hoor ik het graag. Smarttje heeft die broek heel lang gedragen, nu zitten er echt gaten in maar hij is zoooo leuk. Kan er geen afstand van doen.



Steph, wat gaaf dat hondje! En die pootjes... Zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief moederdagcadeautje, Smart.. ik kan me voorstellen dat het je veel deed.

Ik weet zo even niet meteen een tip voor het spijkerbroekje, misschien iemand anders? Of even rondkijken op internet?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja zal eens op internet speuren.



Vanmiddag bij de ikea een dun fleece dekentje gekocht voor 1.79! Mooie prijs





Ik heb weekend!
Alle reacties Link kopieren
Deze glazen wand heb ik gepimpt met heel veel vlinders, van plastic, zelf geknipt. Het resultaat vind ik erg mooi geworden. Ik ben gek op vlinders! Niet goed te zien maar ik heb rode, roze, blauwe, lila, groene en gele vlinders. Uit mapjes geknipt, bij de Action te koop voor 40 cent en twee schriften met plastic tabbladen en plastic kaft, ook van de Action. Voor een sjabloon van een vlinder google: template butterfly. En voila, een vlinderregen! Ik heb gewoon witte knutsellijm gebruikt die transparant opdroogt en met een plakbandje vastgezet terwijl de lijm droogde. Lijmresten kun je zo van het glas krabben.

Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Van dichterbij:



Ik heb alleen het lijfje tegen het glas geplakt en de vleugels iets terug gevouwen zodat ze echter lijken.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Gladoortje, wat een werk zeg maar wel mooi.

Vandaag niets te knutseld, welgeshopt met mams. Helaas niet mijn zomerschoenen kunnen vinden, is enorm moeilijk als je steunzolen hebt zeg. Wel bij Ecco mooie gezien, niet mijn maat........... Morgen eens gewoon in het dorp kijken.
Alle reacties Link kopieren
Succes met de zoektocht, Steph.



Wat mooi, Gladoortje. Ziet er supervrolijk uit!

Vlinders geven mij altijd een gevoel van vrijheid



Ik ben met mijn potloden.... eh... foedraal begonnen.

Voorkant en binnenkant gemaakt, nu nog iets lichts tussenin.

Nu bezig met de lusjes. AL die lusjes. Minstens 45, want zoveel kleurpotloden heb ik (in zo'n lange, vervelende metalen doos die moeilijk opengaat). Veel werk!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oh.... ik ben hier weinig op het moment, veel weggeweest en veel geklust, dus amper geforummed, en nu log ik in en lees ik iets over je potlodenfoedraal....

Ik zou nog een foto posten



Met excuses voor de vertraging!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Overigens ook met de hand genaaid (nee ,niet echt netjes, maar zo van een afstand is het acceptabel ) en voor de lusjes heb ik lint gebruikt.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven