Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Ik breek even in in dit topic, en als het knutselen goed uitpakt blijf ik misschien wel even hangen als jullie het goed vinden ;). Mooie dingen maken jullie zeg!



Ik heb tegenwoordig zowaar tijd voor een hobby, dus ik ben aan het pinnen geslagen om een beetje te kijken wat ik leuk zou vinden om te doen. Conclusie tot nu toe: porselein versieren en sieraden maken. Nou heb ik een leuke ketting gezien die ik zou willen maken, maar aangezien dit allemaal nieuw voor me is loop ik gelijk al tegen een struikelblok aan: waar koop ik de benodigde attributen? Misschien hebben jullie een idee.



Het gaat om deze ketting: http://happyhourprojects.com/glass-map-necklace/. Waar zou ik zo'n hanger vinden met een glasplaatje dat los kan? Ik heb gezien dat amazon eventueel een optie is, maar ik zou natuurlijk het liefst vandaag beginnen, dus misschien heeft iemand een idee van een winkel waar ze dit soort dingen zouden kunnen verkopen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dia (vind je het goed dat ik je naam even afkort?), welkom!

Iedereen mag hier gewoon aansluiten hoor, des te meer inspiratie vinden we bij elkaar!

Dus ik hoop dat je nog langer blijft hangen en gezellig meekletst.



Helaas geen antwoord op je vraag.

Ziet er wel leuk uit trouwens.

Dat porselein schilderen heb ik ooit op een beurs gezien, vond ik wel heel gaaf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hallo Diablorojo (mogen we naam afkorten?),



Geen idee waar je dat koopt. Maar wat gaaf om het te maken. Zeerwaarschijnlijk kun je het beter op Amazon kopen voordat iemand je een antwoord geeft.

Akakia, maakt kettingen maar zoiets heb ik van haar nog niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! En natuurlijk mag mijn naam afgekort worden! Dia, DR, wat jullie willen



Ik heb maar gewoon een bestelling geplaatst op Amazon inderdaad. Toen ben ik op zoek gegaan naar porseleinverf en simpele witte bloempotjes (voor kruidenplantjes). Die verf had ik zo gevonden, voor die bloempotjes moest ik de halve stad doorfietsen want die kun je dus echt alleen maar in het tuincentrum kopen? En dat is dan weer één van die zeldzame keren dat ik het vervelend vind om in het centrum te wonen .



Inmiddels is de dag alweer bijna om... Maar goed, ik houd jullie op de hoogte van het resultaat! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ha, altijd leuk als je ons op de hoogte houdt van je activiteiten en vorderingen.

Verleidelijk zeg, om in het centrum te wonen.



Je mag mij trouwens EV noemen
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hallo Dia, welkom!

Leuk die ketting, ben benieuwd hoe het gaat worden. Hier ook geen tip waar je deze kan kopen, maar inmiddels heb je al besteld las ik.

Het is herkenbaar dat je gelijk wil beginnen als je iets hebt bedacht



Hier vanmiddag nog een kleurplaat op nummer gedaan. Vanavond onverwacht visite, dus daar gaat mijn plan om de poppendeken in elkaar te zetten.



Ik moet overigens de andere lapjes ook nog blokken
Alle reacties Link kopieren
Stom.... Zit hier een heel verhaal te typen, is het weg



Leuk in ieder geval dat hier weer een beetje reuring is op het topic! Zal ook proberen regelmatig langs te komen

Dia, welkom hier. Ik doe veel met sieraden, maar ken die glazen hangers niet. Zal eens kijken op de webshop waar ik vaak bestel of ze ze daar hebben *dat was ik dus net aan het doen en daarom was mijn tekst hier weg * Ga je foto's posten als je wat gecreëerd hebt?



Smart en Steph, zo herkenbaar dat dat afmaken niet lukt... Dan ontstaan de Ufo's hè?!



Ik heb een stel oude schoenen gepimpt. Zijn nog niet af, ik weet ook niet of het echt wat wordt, maar het is leuk om te doen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren


Voor en na...







Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
@Dia: *eeksshop en *creadream zijn webshops waar ik goede ervaringen mee heb. Heb nog niet uitgebreid gekeken of ze dat soort hangers hebben.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Die schoenen zijn er een heel stuk op vooruitgegaan zeg!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Die sandalen is wel een leuk idee!

Persoonlijk - maar dat is omdat die van de foto NIET bij mijn kleding passen. Zou ik voor een stevige zwarte stof of denim gaan.

Maar is heel mooi. (Ik heb nog wel een oude blazer .... en daar zitten nog gave stukjes stof op. Voldoende om.... Maar ik heb net een leren sandaaltje gevonden dat past.)



Ik kwam voor een vraagje.... Als dat mag.

Deze spiegeltjes kan je kopen in twee tinten. Ik zoek ze in andere tinten. Ik heb ook een paar spiegels liggen die ik een tintje wil geven.

Iemand een idee of er gekleurde lak in spuitbussen te koop is? Of iets anders dat je daar voor kan gebruiken?

Het moet wel een spiegel blijven.
Alle reacties Link kopieren
@pumps: das ook wel een leuk idee, om er heel stoere schoenen van te maken! Ik ben nogal van de glimmers en de kleurtjes, en paars ontbrak nog in mijn schoenenkast, vandaar. Schoenen zijn vandaag af, heb ze stevig gelijmd aan alle kanten, staan nu te drogen. Post morgen wel een foto als ik ze aan heb 😊😄

Wb. Je vraag (dat mag altijd hier, we zijn geen besloten genootschap): ik heb helaas geen idee. Spuiten lijkt me de beste oplossing, maar dan is je spiegeleffect weg. Zou er folie bestaan dat spiegelt en kleur heeft??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Pumps, je mag hier alles vragen.

Geen idee wat je spiegels betreft. Voor zover ik weet zijn er spiegels in bronstinten en gewone spiegels, maar dat weet je natuurlijk zelf ook al. Ofwel: geen antwoord op je vraag. Misschien iemand anders?



Vanmiddag in de HK lekker zitten kleuren. Jawel, het kleine kleurboekje weer..

Laat de oudjes maar rummicuppen
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Akakia, wat mooi gemaakt.



Dia, je hebt het al besteld zo te lezen. En je hebt al iets gemaakt, lekker zeg



Pumps, welkom. Geen idee hoe je zoiets moet maken in een andere kleur zonder dat de spiegel weggaat.

EV, lekker kleuren en de ouderen rummikubben.



Vanmiddag heeft vriend middagdienst, dus poetsen en daarna hobbien. Heb me voor genomen om de kater moest in elkaar gezet worden.......... heb er 20 naalden aan kapot gemaakt (zo'n spelden om iets vast te zetten). Ik krijg morgen hulp erbij. Hij moet zo worden, zonder stipjes op het lichaam en de strepen iets anders.



Morgen plaats ik mijn versie, hopelijk.....
Alle reacties Link kopieren
Akakia, wat een leuk idee, die sandalen!! Ik zat eerder al te denken om het neusje van een paar zwarte pumps in een kek kleurtje te spuiten, maar dit is dan weer een stapje verder . Bedankt voor de webshoptips! Ik heb de hangers al besteld op Amazon, maar misschien handig voor een volgend project.



Wat betreft de vraag van Pumps: ik dacht ook gelijk aan een soort folie. Als je een nieuwe spiegel koopt zit er wel eens van dat beschermfolie overheen. Misschien is dat folie ook in andere kleuren ergens te koop? Of anders zelf kleuren met een doorzichtige verfsoort?



Steph, wat leuk die kater! Heel tof, dat ze zoiets kunt maken
Alle reacties Link kopieren
Oeh, en ik vind dit soort boodschappentassen altijd heel charmant: klik. Om de een of andere reden krijg ik er een onwijze vakantie-vibe van. Misschien ook leuk om te maken. Steph, jij enig idee of dit te doen is voor een beginner? Jij bent wel de haakexpert hier geloof ik!
Alle reacties Link kopieren
Steph, die kater is te gek! Goed dat je die stippen eraf hebt gelaten!

Ik ben ook weer aan haken toe geloof ik. Een oude haakUfo oppakken maar dan!



Dia, het lijkt mij niet zo moeilijk, sowieso valt de basis van haken wel mee vind ik. Maar ben benieuwd wat Steph ervan zegt.



Wb. Die schoenen... Ik heb echt een heul stomme fout gemaakt, knutseltechnisch gezien... Ben nog aan het overwegen of ik dat hier open en bloot durf te vertellen
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Eeeeeuuuh...... De rek is er uit?

Ik zat te denken aan klittenband of drukknoopjes. Maar die kunnen pijn gaan doen. Wasbaar en krimp....

Het idee is en blijft hartstikke leuk!



Ik heb smalle voeten en die verkopers kletsen altijd over innemen van de schoenen, maar dat kan bijna nooit.



Wat de spiegels betreft. Ik heb al wat nieuwe ideeën erbij. Ik heb 2 spiegels van de kringloop liggen. Ik heb ergens gelezen hoe je glas kunt snijden. Is wel gevaarlijk en een risico. Gekleurde flessen met een lichtsnoer met solar is misschien ook een optie om een donkere hoek te verlichten.

http://jysk.nl/tuin/solarlampen/lichtsn ... vale-solar voor 5 euro gekocht. Snoer is 12 meter lang. Genoeg om met wat fantasie en knutselen...



Gewoon aan het gordijn voor het raam binnen. Dat moet ook lukken.



O ja, die spiegels. Ik kap voor vandaag. Mijn dank voor alle reacties.
Steph, wat een gave kat! Echt super leuk.



Pump, welkom! Ben benieuwd hoe je spiegelproject gaat verlopen. Spiegels en glas snijden kan heel goed als je maar een goed mesje gebruikt.
Hier beetje lui op de bank. Het weer is vreselijk en ik ben zoooo moe. Slaap niet zo goed de laatste tijd helaas. Gaap, zo maar even smarttje helpen met kleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 22 juni 2015 @ 14:57:

Eeeeeuuuh...... De rek is er uit?

Ik zat te denken aan klittenband of drukknoopjes. Maar die kunnen pijn gaan doen. Wasbaar en krimp....

Het idee is en blijft hartstikke leuk!



jij gaat door voor de koelkast! De achterkant wàs inderdaad elastisch maar als je daar lint op plakt dan verdwijnt die elasticiteit ...



Ik ben oplossingen aan het bedenken (drukknoopjes is ook een goede!), want eigenlijk zijn ze te leuk geworden om niet te dragen...
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Pumps, glas snijden is niet zo gevaarlijk hoor (zei de glas-in-lood en tiffany maakster).

Je moet wel een goed snijmesje hebben, en als ik een tip mag geven: kijk eens bij de glasbak; soms staan daar stukken glas, daar kun je mooi mee oefenen. Zo ben ik een beetje begonnen

Spiegels snijden valt trouwens niet mee, dat breekt bijna nooit zoals je het wilt, is mijn ervaring.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Deze zag ik net op Pinterest. Zo leuk!



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dia, de tas is NIET voor beginners. Tevens moet je de engelse termen van haken kennen (staan op youtube).



Akakia, jammer dat de rek eruit is. Balen, hopelijk vind je snel een oplossing.

Smart, rust goed uit. Zeker in de nacht, maar dat wist je zelf ook wel.



EV, dat is een leukerd.



De kater zit in elkaar, moet nog een halsband. De overgang van hoofd naar lijf is met het vastmaken heel raar eruit gaan zien, terwijl iemand die al veeeel dieren/trators enz. in elkaar heeft gemaakt dat gedaan. Ze snapt er niets van. Ik kan dadelijk wel een foto van mijn kater tot nu toe maken.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik zag op youtube een leuke Snoopy. Was een spaanstalig filmpje maar ik heb het engels patroon gevraagd en gekregen............... Komt nog wel om die te maken.

Eerst een Kangoeroe maken als ik het garen heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven