Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk allemaal Steph! Klopt ook wat je zegt van die Engels haaktermen en dan is het fijne dat in GB en de USA dezelfde afkorting wordt gebruikt voor verschillende steken... Zo niet handig!!



Was dat vanmiddag nog vergeten, voor Smart
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Sorry, had ik de foto gemaakt was de accu van het fototoestel leeg.



Het garen van de Kangoeroe duurt maar liefst 5 dagen voordat ik hem krijg... Wat nu doen?? Ufo's afmaken of wachten of aan iets nieuws beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou -in theorie- Ufo's afmaken



Hoe is het met je Cal??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 22 juni 2015 @ 22:12:

Ik zou -in theorie- Ufo's afmaken



Hoe is het met je Cal??

Met mijn Cal gaat het goed, loop maar liefst 8 wk achter omdat ik een steek niet erin krijg. Elke dag doen, uithalen, tellen en uithalen. Hij ligt nu op mij te wachten omdat ik het uithalen zat was.

Vanmiddag gevraagd hoe te doen, lukte het die dame ook niet goed. Ze smokkelde enorm, dan lukt het wel.

En.... ik het garen gekocht voor een kikker...........Maar daar begin ik pas aan als mijn paashaas in elkaar zit (weer een ufo minder) en daar ben ik bijna mee klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een Cal?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 23 juni 2015 @ 20:09:

Wat is een Cal? Dat is een deken waarbij elke week een toer erbij komt. Cal staat voor Crochet along.
Alle reacties Link kopieren
Aha

Dank je!



Lekker in het bos gelopen vanmiddag, met vriendin en hond, heerlijk! Niks gekleurd vandaag (gisteren en eerdere dagen wel, in het kleine Action-boekje. Erg fijn, dat boekje.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lekker met de hond lopen,samen met een vriendin EV.



Heeft iemand een tip om een kleine halsband te maken? Liefst leer. Is voor om de kater (die snel hier zal verschijnen).
Alle reacties Link kopieren
Euhm, je kunt van die leren veters kopen en daar wat van vlechten ofzo, maar eigenlijk zou ik voor een halsband uit de winkel gaan. Die is gemaakt daarvoor en aangepast op het dier, heeft makkelijke sluiting enzo...

Leuk trouwens, een kater! Een jonkie?

Wij hebben ons huisdier recent weg moeten doen, te onbetrouwbaar met de kinderen. Ben er nog steeds verdrietig van
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Goed trouwens dat je eerst je UFO afmaakt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 24 juni 2015 @ 21:49:

Euhm, je kunt van die leren veters kopen en daar wat van vlechten ofzo, maar eigenlijk zou ik voor een halsband uit de winkel gaan. Die is gemaakt daarvoor en aangepast op het dier, heeft makkelijke sluiting enzo...

Leuk trouwens, een kater! Een jonkie?

Wij hebben ons huisdier recent weg moeten doen, te onbetrouwbaar met de kinderen. Ben er nog steeds verdrietig van



Wat erg voor je Maar ja, een dier dat onbetrouwbaar is met kinderen.....

Ehh, het is voor mijn zelfgemaakte kater, dus geen levende helaas. Vriend kan niet tegen dieren, behalve vissen, slangen ed, in huis. Daarom zitten er twee konijnen in de tuin.

En haak ik maar dieren.

Ik vind een stukje leer om de kater zijn hals mooier, ga straks naar de hakkenbar of hij restafval van een zool heeft. Hoeft maar dun en niet lang te zijn.
Ik val even binnen. Het zonnetje schijnt en de solar lamp ligt bakken in de zon.

Het laaddeel is misschien niet zo best, maar de slinger met lampen kan misschien gekoppeld aan iets anders. Het is tuinverlichting voor op balkon of in tuin. Moet ik wel iets vinden dat dezelfde wisselstroom geeft. Nu is dat een oplaadbare batterij. In de gebruiksaanwijzing staat dat die vervangen kan worden. Ik heb ook een lamp waar iemand een andere snoer aan heeft gezet.

De spiegels worden nog onderzocht.



Horlogeband of stoere leren armband voor mannen? Bij de Kringloop hebben ze misschien ook zoiets?

Ik gebruik ook van die kralenarmbanden - die snel kapot gaan - als ketting voor poppen.

Ik weet niet wat ze kosten, maar soms kan je wel iets vinden voor minder dan 50 cent. Het hoeft toch niet de laatste mode te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn rode kater:





Pumps: ik kan aan een gratis stukje leer komen via mijn vrijwilligerswerk. Maar enorm bedankt voor het meedenken.

Helaas kan ik je niet meehelpen met je vraag.
Mijn vraag heeft ondertussen al concurrentie van meerdere nieuwe ideeën gekregen.



Ik ga straks misschien nog even bij de Kringloop langs. I.v.m. privacy ga ik hier niet teveel details geven.

Maar soms hebben ze daar voor 5 tot 25 cent wat spullen liggen waar onderdelen af gehaald kunnen worden. Spullen die kapot zijn, maar waar toch nog wat aan zit. Dat geven ze dan weg vanwege ruimtegebrek. Ze hebben betere spullen.

Ik heb een hele verzameling lijstjes die leuk bij elkaar passen. Ik wilde nu kijken of ik een paar spiegels kon snijden en ze inlijsten.

Maar met spiegels kan nog meer. En ik beperk me hier, want het is meer brainstorm. Ideeën die proberen nodig hebben.

Er zijn wel kant en klare uitwerkingen, maar dan kan ik beter een ledlamp van 1,2 watt continu laten branden.



Toch bedankt. Ik heb hier gelukkig gen "Waarom wil je dat?" en "Je kunt toch net zo goed...." en dan kom ik weer op ga in een winkel kijken uit. Het is juist zo leuk om zelf iets te maken. Knutselen is goed om je brein levendig en speels te houden. Ik heb een paar leuke ideeën en ik vind het een uitdaging om met zo weinig mogelijk middelen en vooral op eigen behoefte afgestemd......
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook het leukste Pump, dat je iets maakt dat de helft van het geld kost dat het in de winkel zou kosten én dat het nog One of a kind is ook...



Dank Steph, voor de knuffel. Tegen alle verwachtingen in lijkt kater het redelijk te doen op nieuwe adres. Stelt me gerust.

En die kater Ik dacht echt dat het om een echte ging



Enne... Nog geen dansje voor het weekend hier? Dan nu als eerste:

Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En ik sluit aan:



Leuke kater!

Ik vind het knap.



Vandaag zitten tekenen in de HK; deze keer een kaartje voor een vriendin die komende week 25 jaar samen is met haar vriend (en nog steeds erg gelukkig). Dus ik heb iets getekend met heul veul hartjes, en het kaartje is roze (Action). Lekker over de top.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Pumps, niets is leuker om zelf te maken. En idd het houd je hersenen goed.



EV, lekker getekend en nog wel voor een gelukkig paar.



Akakia, gelukkig is kater op een goed adres zo te horen.






Hier wordt gedanst. Je ziet me kijken. Ik ben sprakeloos, maar blij verrast.

Happy weekend!



Wat een gave kat! Die zou ik ook wel willen. Maak je ze ook op bestelling?



De afgelopen dagen veel van die lijntje-van-nummer-naar-nummer-trek puzzels gedaan. Er staan ook leuke kleurplaten in dus die ga ik ook nog een keer doen.



Gister het windscherm van de fiets gehaald, kijken wat smarttje daar van vindt. Vanmiddag kan ik het achterzitje ophalen die had ik van de week besteld. Ben heeeeel benieuwd hoe ze het achterop gaat vinden. Voorop past nog wel met zomerse kleding maar met een trui of jas aan kunnen de gordels bijna niet meer dicht. Ze is nogal lang voor haar leeftijd.



Vanaf maandag gaat het weer zonnig worden! Jeej! Eindelijk zomergevoel.
Alle reacties Link kopieren
Haha Pumps, hoezo ben je verrast? Dacht je dat wij allemaal hier van die achter-de-geraniums-zittende-naar-buiten-starende-knutselende bejaarden waren?

Leuk gezichtje heb je geknutseld trouwens.

Past echt in dit knutseltopic



Geen zon hier vandaag, wel erg benauwd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ja, Pumps, het weekenddansje is inmiddels één van de leuke tradities hier!



Smart, overweeg ook eens zo'n zadel voor op je stang. Heb ik voor de kinderen. Moeten ze wel wat ouder voor zijn wellicht, want ze moeten zichzelf op dat zadel goed in evenwicht kunnen houden. Maar ze kunnen er lang op ( tot 40 kg), en ze zitten dan nog zo heerlijk gezellig voorop!!



Hier begint de zon door te breken. Fijn, hebben straks een picknick in het park.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Oh, en Smart, wat klinkt dat boek leuk! Waar heb je dat vandaan?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Hier is het vanmiddag ook nog zonnig geworden, en zelfs warm. Met een vriendin naar een open tuin geweest. Het was een bostuin, met heel veel ronde vormen, graspaadjes, vijvers. En wegspringende kikkers voor je voeten, als je langs de vijverrand liep, zo grappig. Overal leuke zitjes, we hebben daar ook gewoon een tijd zitten kletsen. Totdat de gastvrouw dacht: waar zijn die twee vrouwen gebleven, zijn ze al weggegaan? Erg fijne middag.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Voor wie ook eens wil kijken:

tuin in het bos
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik ben licht verbrand door de zon.



En de tuinslinger is leuk! Het zonnepaneeltje staat in een fles op de vensterbank. De lampjes hangen in een tros op een doosje.

Gisteren was de slinger 2 keer 10 - 15 minuten aan. Nu is het al bijna 30 minuten...

Ik was van plan om die in de hal te hangen als een soort van verkeersteken.



Een beetje dit en dit , maar dan in het klein.



Nee, geen geraniums. Geen idee. Maar hier zit ook een groot deel van die "vechtende vrouwen" die zelf niks maken. Alleen maar shoppen.



EDIT: De slinger doet het al 1 uur. Is hoop gevend. Is bedoeld voor in een boom. Ik had ze liggen in een trosje op een ander lampje. Ik was het vergeten. En gisteren floepte het opeens aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven