Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Leuke tuin. Ik ga morgen toch weer eens fietsen. Een paar leuke groene routes. Door die mooie plaatjes heel veel zin in.

Fototoestel mee en leuke plaatjes maken. (Ik zit nu naar een optreden van een Begische band te kijken op NPO3. Is een interview. Is een interview. De interviewer zit met een blouse met bloemen. Komt er een koolwitje voorbij. De zanger vond die vlinder interessanter dan de vraagsteller. "Hé kijk, een vlindertje!" (Is Oscar and the Wolf.) Die zit dus ook teveel binnen.

Festival is bij Beuningen en daar is het wel aardig om aan het water te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Fijne dag, Pumps, en natuurlijk ook de anderen!

Leuk dat de plaatjes je inspireerden



Hier is vandaag iets cultureels te doen, ook rondleiding door AZC waar ik heb gewerkt.

Daar ga ik vandaag eens lekker wat uurtjes rondhangen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lekker allemaal aan het genieten van het mooie weer dus! Wij zijn vanmorgen naar het openluchttheater geweest, op de fiets. Fijn!!



Ben benieuwd naar je uiteindelijke creatie Pumps. maak je er tzt een foto van???
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Akakia, Dat boek lag bij de kassa van de Karwei was 4,- geloof ik.



Een zadeltje voorop wil ik tzt ook inderdaad, maar ze is pas 21 maanden en dat vind ik een beetje te vroeg om daarop te zitten.



Pump, gaaf die fleslampen! Erg leuk.



Vandaag stukje gefietst en een paar wassen gedraaid. Moet ook gebeuren. Elke zondag standaard een schoon bed, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik ook altijd heerlijk, een schoon bed.

Doe ik ook in het weekend.



Heerlijke middag gehad.

Heel veel te zien en te doen daar, groot dorpsfeest.

En ik heb een spontaan contact gelegd met mensen die uit Syrië kwamen. Praatje gemaakt en foto's van mijn kinderen laten zien

Ja, nu kan ik de trotse moeder uithangen

Dit echtpaar had twee dochters, die heb ik ook gezien. De jongste had dezelfde naam als mijn dochter
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Geweldig EV! Fijn dat je nu als trotse moeder je kinderen kan showen (dat kon je daarvoor ook, maar je snapt wel hoe ik het bedoel...).



Wij hebben tussen de druppels door geBBQt. Voor het eerst in tien jaar in eigen tuin. Leuk!!



Smart, mijn jongste was ruim drie voor hij op het zadel voor mocht. Das vroeg genoeg, anders zitten ze idd nog niet stevig genoeg. Maar houd het tegen die tijd in je hoofd, want het fietst echt gezellig!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Regen bij jou, Akakia?



Ja, ik snap wat je bedoelt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Pumps, gave lampen die flessen.

EV, wat een mooi bos zeg. En je kunt nu echt helemaal mooie foto's laten zien en trotse moeder zijn. Fantastisch dat je een rondleiding hebt gegeven bij het AZC waar je hebt gewerkt.

Vandaag niets gedaan behalve 2 wasjes gedaan, het hoofd van de kikker is af (oja ik ben nu aan een kikker begonnen. lijfje is al af). Morgen ga ik aan de deken beginnen zodat ik bijna bij ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen rondleiding gegeven, Steph, ik ging mee met een rondleiding.

Helaas werk ik niet bij het COA
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 29 juni 2015 @ 19:59:

Ik heb geen rondleiding gegeven, Steph, ik ging mee met een rondleiding.

Helaas werk ik niet bij het COA Sorry, ik had verkeerd gelezen. Persoonlijk vind ik dat dat iets voor jouw is om daar te werken. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Qua interesse zou het ook zeker iets voor mij kunnen zijn, klopt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Akakia, dat zadeltje zal ik absoluut niet vergeten. Het lijkt me zo leuk! Het zitje achterop is een hit, van de week wilde ze zelfs haar boterhammen opeten terwijl ze erin zat. Dus het werkt ook als kinderstoel haha.



Steph, wat ga je toch hard met al die beesten. Doe je er ook verder nog wat mee?



EV, leuk zeg dat je nu weer met foto's kan showen. Een trotse mama ben je natuurlijk altijd geweest maar het nu aan de buitenwereld kunnen showen is toch wel ern heel erg mooi.



Ego, hier op een andere manier creatief. Ik heb een watertafel voor smarttje gekocht en die ga ik straks inelkaar zetten als ze op bed ligt. Nu is dat niet handig want dan wil ze er straks mee spelen terwijl ze naar bed moet.



Vanavond naar de kapper voor een nieuw kleurtje. Ook wel lekker.



Houd iedereen het verder een beetje vol met de warmte? Nog 1 dag werken en dan is het weer weekend!!
Alle reacties Link kopieren
Het is wel te doen met die warmte, ik blijf lekker binnen (op natuurlijk het uitlaatrondje met de hond na).

Aardige temperatuur hier binnen, met de rolluiken zo goed als omlaag. Niet helemaal dicht, ik wil nog wel iets kunnen zien. Maar dat scheelt wel. En een tegelvloer..

Ik heb de gelegenheid aangegrepen om mijn administratie eens uit te spitten en op te ruimen. Lekker hoor, papieren verscheuren.



Trouwens, lijkt me nu ook heerlijk, zo'n watertafel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!



Ik had beloofd nog een update te komen geven als een van mijn projectjes af zou zijn. Ik heb deze week eindelijk mijn hanger binnengekregen die ik bij Amazon had besteld. Dus ik heb uiteindelijk maar gewoon de knoop doorgehakt over welke plattegrond ik ervoor zou gaan gebruiken (want anders had ik nog tot volgend jaar getwijfeld), en het ding in elkaar gezet!



Ik mag nog lang geen plaatjes plakken helaas, dus de foto is hier te vinden: klik.



Ik wil er te zijner tijd nog een iets grovere ketting bij. Nog geen geschikte tegengekomen... Verder ben ik blij met het resultaat! Het was wel erg simpel, dus misschien niet eens knutseltopic-waardig . Ik zal voor het volgende project iets uitdagenders kiezen ;).



Sterkte met de hitte!
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND

Dia, mooie ketting met mooie hanger.



Ik kan niet tegen deze hitte en morgen is het nog erger. Daarom kort bericht. Kikkerhoofd en lijf zitten vast. aan een oog bezig en sinds dinsdagmiddag niets meer gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel gaaf, Dia!

Gewoon doorgaan, dan mag je binnenkort ook plaatjes plakken.



Weekend-dansje



En dit heb ik vandaag in de HK getekend en gemaakt (kaartje van de Action):









Het was zo leuk om, na al het kleuren, nu gewoon weer eens te tekenen. Heel rustgevend.

En de mensen in de HK waren verbaasd dat ik zoiets gewoon uit de losse hand teken, meteen met zo'n dunne tekenstift/pen, en niet eens eerst met potlood. Leuk om iets te presteren



Eigenlijk best gek dat ik dit thuis bijna nooit doe, terwijl ik het zo fijn vind. Ik kom er niet aan toe. Rare reden, want het is niet uit tijdgebrek, en de spullen liggen ook gewoon in de buurt. Het is nu wel érg warm, alles is plakkerig. Van mij mag het zomaar 10 graden minder worden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10302097/ Op zoek naar een glazen fles kwam ik deze tegen.

Je kan er ook gewoon een mini pak voor nemen, maar een ingevroren smoothie voor onderweg... Gewoon in een leeg waterflesje dat stevig genoeg is, kan ook.



Ik heb een fles van zo'n 30 cm hoog en een brede hals - kan geen plaatje vinden - gevuld met de tuinslinger en naast een andere glazen lamp op de kast gezet. Met dit weer wordt de tuinslinger wel opgeladen. Onder in de vaas heb ik een aantal mooie stenen - gevonden op een strand tijdens vakantie - gelegd. Zo staat het ook stevig.



Foto doe ik even niet.

EDIT: Die ketting is leuk. Ik had de foto geplakt. maar toch weer weg gehaald.



@Elmer vrouw.

Wat mooi die tekening. Zoiets op een rij in mooie lijstje in de hal. Is ook leuk! Eentje scannen en printen... Of een met een kartonnetje een sjabloon maken.

Dat moet dan wel met beleid om het figuur om te vormen tot een bruikbaar sjabloon.



Prettig weekeinde allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed hier, van iedereen dansjes.. Ik dans rustig mee ivm warmte..





Ketting is leuk Dia, en het hoeft zeker niet ingewikkeld te zijn om hiertoe posten!! Eenvoud is vaak het mooist!

Prachtige tekening EV, en leuke suggestie van Pumps..

Pumps, jouw creatieve lichthoek klinkt leuk!

Steph, ik kan er ook niet goed tegen, de warmte. Van de andere kant, het is wel echt zomers nu..



Ik ben moe van heel hard werken en de warmte. Fijn weekend, even helemaal niets nu. Nog even en dan echt vakantie!!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde


In plaats van dansen in de hitte, zing ik een vrolijk liedje voor het weekend.



Blegh wat is het plakkerig weer. Vandaag lekker buiten met een badje, watertafel en wat er maar gevuld kan worden met water.



Ik moet nog wat creatiefs bedenken voor het afscheid van de stagiaires bij de opvang. Als jullie nog suggesties hebben dan graag.



Ev leuk die tekening.

Pumps, klinkt gezellig dat lichthoekje.

Dia, leuke ketting!
Ach, Ikea heeft het op batterijen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60277514/

Ik heb er een met 50 lampjes en een zonnecel. Dus met een snoertjes dat verdwijnt achter het gordijn.

Doet het toch wel zeker 3 uur. Ik heb hem gisteren uit gezet en dan ga ik meten hoe lang het brandt.

Het is nu weer aan het laden. Gaan mijn waxine-lichtjes naar buiten. Is ook een goede mottenbrander.

De mijne geven minder licht. Maar zijn ook leuk voor op vakantie. 12 lampjes ontwarren gaat makkelijker dan 50.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een heleboel crepepapier en tissuepapoer gekocht via marktplaats. Meer dan tien kilo, hihihi. Voor weinig natuurlijk. Ik wilde het even vertellen aan gelijkgestemden. Ik heb ontdekt dat crepepapier erg mooi wordt met mod podge erover. Dan wordt het een beetje elastisch. Ik heb een vlinder op die manier gemaakt, op een metalen frame. Bij de action hebben ze nu hele goedkope mod podge met parelmoer en glitter. Ook tien flesjes van ingeslagen.



Doen jullie dat ook, spullen kopen in grote hoeveelheden omdat je weet dat je het zeker gaat gebruiken? Ik ben er gek op. Ik heb twee kasten vol knutselspul. Met de jaren verzameld, ook vaak via marktplaats, kringloop en rommelmarkt. Al weet ik er niet direct een doel voor, sommige spullen koop ik voor de toekomstige knutselprojecten.



Ik heb nu ook lol met flessen mod podgen. Men neme een lege wijnfles, tekent daar een patroon op met merkstift. Dan neem je het lijmpistool en loopt de lijnen na met lijm. Laten drogen, met primer sprayen, laten drogen. En dan mod podgen. Geeft een heel mooi effect. Zal even een foto maken want als ik het teruglees, wordt het niet duidelijk, haha. Voor de ene fles heb ik metalicverf gebruikt, ook action, en de andere gemod podged met tissuepapier.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hem niet recht, sorry! Wat is het forum traag zeg. Mijn tissuepapier, daar staan de flessen op, is aangekomen dus ik kan weer flink mod podgen. Decoupage vind ik een veel te duur woord hoor.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook dol op mod podge, sla het vaak in bij de Xenos. Vind die flessen erg leuk geworden, kleurrijk! Ook leuk idee om crêpe papier te modpodgen!!

En volgens mij is verzamelwoede inherent aan knutselen. Want ' je kan het altijd ergens voor nodig hebben'. Hier dus ook kasten vol!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven