Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
, is teen 3 ineens wel gelukt . Alleen snap ik de tenen aan elkaar maken niet tot een voet niet, dus dat gebeurt morgen op de breiclub. Steph is blij.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je tenen lukken Steph, hopelijk wordt het morgen een echte voet. Enne... Ik was het niet hoor, die nu Pinterestverslaafd werd, die eer komt Smart toe (ik ben dur alweer vanaf, been there, got the t-shirt ).

voor opa-poes gladoortje!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 20 juli 2015 @ 20:18:

Fijn dat je tenen lukken Steph, hopelijk wordt het morgen een echte voet. Enne... Ik was het niet hoor, die nu Pinterestverslaafd werd, die eer komt Smart toe (ik ben dur alweer vanaf, been there, got the t-shirt ).

voor opa-poes gladoortje!Sorry voor het verslavingmisstand.
Yeeh, voor de tenen!



Het stomme van Pinterest vind ik, dat toen ik anderhalf jaar geleden ging trouwen kon ik via google en een zoekopdracht gewoon op Pinterest. Daar zijn ze blijkbaar achtergekomen want nu opeens krijg je steeds de melding dat je lid moet worden enz. Grrrr.

Omdat ik naar omslagdoeken zocht kwam ik heel vaak op Pinterest uit en steeds tegen die melding. Dus uit pure nood lid geworden.



Vanmiddag breiles gehad van mijn tante, het is even oefenen maar denk dat het me uiteindelijk wel gaat lukken om op de Duitse manier te breien. Breien zoals het hoort op een rondbreinaald, zeg maar. Maar goed, eerst moet die deken van smarttje af en dan pas kan ik gaan beginnen. Wil heel graag breinaalden kopen, maar ben bang dat als ik die binnen heb ik helemaal niet meer aan die deken toe kom hahaha.



*gaat weer verder neuzen*
Alle reacties Link kopieren
Op Pinterest kijk ik tegenwoordig elke dag wel even. Ik kijk mijn ogen uit

Zelf alleen maar aan het tekenen en kleuren tegenwoordig.



Is het gelukt met de voet, Steph?



Smart, op de Duitse manier breien (nog nooit van gehoord), is dat breien op een rondbreinaald dan? Is dat een ding waar je sokken op breit?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
yeah voor Smart en haar rondbreinaald. Ik zal maar niet zeggen waar ze die goedkoop hebben.... begint met een ******.

Moeilijk om sokken te breien zeg.



Tenen zijn een voet geworden vanmiddag, voet is nu omgetoverd tot een hand (de naam alleen) en ben nu aan de "arm" bezig wat makkelijk is.



EV, als je eenmaal op Pinterest kijkt kun jij je dan ook al inhouden? Zo te lezen wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je bedoelt met inhouden 'geen lid zijn', dan heb ik me tot nu toe nog steeds ingehouden.

Maar wow.. ik heb me toch mooie slaapkamerideeën gezien, t-shirts met tekst erop (d.m.v. bleek of zoiets), enveloppen van landkaarten gemaakt etc. etc...!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Pinterest heeft een tijdje op een lijst gestaan van makkelijk te hacken sites. Of in elk geval sites die daarmee verbonden zijn en waar je kan kopen wat er op staat. Ik weet niet meer wat precies, maar er was veel in het nieuws. Die sites worden dan gebruikt om informatie te verzamelen.

Gisteren was er iets in het nieuws over de waardebonnen van AH en anderen. Die zijn nep. Ik had laatst ook iets gewonnen bij KLM.

Klein mailtje met vraag of zij dit kenden. Nee, dat was niet van hen.

(Het was ook doorzichtig. De prijs die ik had gewonnen die was op. Er was nog 1 reis over van de prijzen. Die wilde ik wel. Dus vraag gesteld aan KLM. Zij hadden een andere site met aanbiedingen. )

Ach ja, winnen door een vliegtuig in een verkeerde kleur te kiezen.... En raden dat er een pinda op foto staat. AH is ook niet gek.



Maar..... MOOIE dingen staan er op. Ik heb al een paar foto's gemaakt met camera. Dan vogel ik zelf wel uit of het mij ook lukt. Met een petfles een windmolen maken. Daar ben ik niet aan toe gekomen. Daarvoor maakten ze in de lengte sneeën en een touwtje er door. Kijk zoiets. https://www.youtube.com/watch?v=mU-BNcjgA9o



En wat leuk - ik kom net van de moestuin af - in dat filmpje hebben er een sproeier van gemaakt!

Ik vroeg me net af wat je ermee zou kunnen.



EDIT: EN...... PAS OP...... er worden heel veel filmpjes achter aan afgespeeld. Dus pas op met je MBtjes. Die zijn snel op.



EDIT2: Fotootje van een andere.

Ik zat zelf te denken aan het weg houden van vogels op een vreedzame manier. Slinger er aan.... Maar te veel glans is weer aantrekkelijk voor eksters.



EDIT4: Een paar petflessen hoog voor de aandrijving. Een paar lagere flessen met water laten rond draaien..... Voor wie van knutselen houdt en experimenten. Met vlindertjes - vleugeltjes - zou misschien ook nog iets kunnen. Moet wel niet te veel glanzen.



EDIT3..... ?? Tel kwijt geraakt.
HÉ, google doet het weer.



https://www.youtube.com/watch?v=KHXKRm41J5g Petfles op andere manier als molen.

https://www.youtube.com/watch?v=kqphMeE2uxM



Letten op MB-monster, het broertje van cookie-monster.



https://www.youtube.com/watch?v=Fb40HYa7tik



Euh.... ik geloof dat ik net in het regenwoud en nog wat - ben geweest. Heel veel zelf maak irrigatie-systemen. Leuke opfrisser, want ik ken het principe.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Pumps. Leuk kijkspul.

Ik had trouwens niet gemerkt dat google offline was
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, niet off-line. Maar niet meer goed zoekend.

Ik wil DIY en krijg kopen. Als echte Hollander - kijke en nie kope - kan ik daar niets mee.



EDIT: Is ook leuk om kinderen aan de knutsel te krijgen.
...
Ev, Duits breien is een techniek die je kan gebruiken bij breien op rondbreinaalden. Of gewone naalden, net wat je fijn vindt. Het is een minder grote belasting op je schouders. Rondbreinaalden zijn niet alleen voor sokken of sjaals maar kan je gebruiken voor al je breiwerk. Doordat je geen lange pennen meer hebt kan je ontspannen zitten. Ze noemen het ook wel "haakbreien". Het lijkt wel wat op haken namelijk. Alleen de manier van vasthouden van de wol moet ik nog goed onder de knie krijgen.



Steph, de naalden die ik zoek zijn naalden die je kan aanpassen qua lengte. Het zijn zeg maar verwisselbare punten met een draad. Je kan dan diverse lengtes aan de naalden vast draaien. De rondbreinaalden die je vaak in de winkels ziet zijn naalden die een standaard draad hebben.

Fijn dat de tenen af zijn en dat je weer wat makkelijker kan haken.



Pump, dat is wel een mooie milieu vriendelijke manier van vogels verjagen. Wat heb je zoal in de moestuin staan?



Ik ben meer een kijker dan een pinner. Heb slechts een paar pins. Er staat heel veel leuks op. Kwam wel leuke soort borden tegen waar ze lintjes op hadden gemaakt waar je makkelijk al je haar knipjes op kwijt kan. Dat heeft me op een idee gebracht. Ik heb nog een spijkerbroek van smarttje liggen waar ik geen afstand van kan doen. Die wil ik als basis gaan gebruiken. Hoe of wat verder weet ik nog niet maar het begin van het idee is er
Pumps_italiaans in "Kleine moestuin deel 2"

Ik heb een balk on en daaronder staan een paar kleine potten en bakken.



Ja, het moet maar lukken. De laatste keer heb ik een ragebol gebruikt om een paar veel te grote vogels weg te krijgen.

Maar heb weer andere dingen ontdekt met grotere slagingskans. Ik heb net een verzameling petflessen in de zak met afval gedaan.

Zelf een solarcel maken.... Dat is bruikbaar om een kasje te verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Dit zag ik net op Pinterest. Zo schattig!



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb van Ikea een schoenenzak gekocht met plaats voor 16 paar schoenen. Het zijn best wel grote vakken en mijn schoenen kunnen er helemaal in. Het is geheel polyester.

Ik had al een andere zak die wat kleiner was. Daarin zat een oud paar sandalen en die waren toch gaan verteren door onvoldoende ventilatie of zo. Ik weet niet, maar wel dat een schoenendoos beter is om te bewaren.



Die spijkerbroek kan je misschien op een eenvoudige manier (zonder naaien, maar vouwen gebruiken als opbergzak. Sla de pijpen om. Zo dat de zakken en de pijpen gebruikt kunnen worden om iets in te doen.

Aan een kleerhanger (zo'n latje met clips) kan je dan dat broekje hangen.

Ben ik duidelijk? De pijpen omvouwen en alles naar boven toe open laten. Bekijk alle opbergvakken die je dan krijgt. Rits aan de bovenkant, maar hoeft niet. Een stokje/latje onder aan de vouw en je kunt er nog meer aan kwijt. Nog een tweede broek en zo voorts.



Dan krijg je iets dat lijkt op zo'n opbergzak van Ikea (en anderen.)



Dit is de zak..... en nu weet ik ook wat ik zelf met ouwe broeken kan doen.

http://www.ikea.com/nl/nl ... choenenopberger+m+16+vak#/70250854



EDIT: En domme mutsen kunnen ook opgeborgen worden in zo'n zak. Kan die in de garderobe en hoeft geen pillen te krijgen.

Er zijn twee soorten pillen. Voor neuroten en van die piepkleine ballen die op kleding kan komen. Ik heb aan geen van beiden behoefte. From interactive nerd? Too slim for internet screamers? It is possible. Of possible in het Frans. Slim is NL. Dus niet slank, maar gewoon pienter en met brein dat gewoon goed werkt. Voldoende = niks mis mee.

Hier is het nu al weekeinde.













Succes met de broek!!!!!! Hier staat alleen een witte. Grapje..
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 23-07-2015 12:04
Reden: Wit broekje waarmee gezwaaid wordt toegevoegd om in stijl te blijven.
% gewijzigd
@Elmervrouw

Mooi afgewerkt die eendjes! Heel netjes. Voor het eerst in jaren is een heel nest hier in de buurt opgegroeid. Ze hadden een paar agressieve dieren in een ren zitten. Aan die kant kwam daarvoor een kat over het hek heen. Niet meer gezien aan die kant.

Prettig weekeinde allemaal. Het idee met de broek ontstond spontaan en door een klittenband aan die zak van mij. Daardoor komen de onderste vakken onderste boven.... Zodoende. Ik heb even mijn idee hier getypt....



EDIT: "Zelf maak" zo laten dat deze gewassen kan worden. Dat heeft toegevoegde waarde. Kan je het zelf strijken in vorm voor een beter uiterlijk.
Pump, grappig idee van die broek/zak. De broek van smarttje is slechts maatje 80 dus erg klein en schattig. Daar gaan geen schoenen in passen. Het is ook echt voor haarknipjes enz bedoelt.



Ev, wat een schattige eendjes. Ik heb een zwak voor badeendjes. Steph, is dat geen idee voor een volgend projectje?
Alle reacties Link kopieren
Hoor ik hier iemand zeggen dat ze een zwak heeft voor badeendjes?

Ga er dan maar eens even goed voor zitten!











Ik was van de week bij iemand op bezoek die een hele verzameling had. Geweldig, die eend met bikini!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, idd op pinterest doe je wel veel ideeen op.

Die eendjes zijn heel leuk...................... *zet ze op mijn wil-ik-nog-maken-lijst*.



Pumps, wat leuk kijkplezier van jouw zeg. Dank je.

En wat een handige schoenenophanger.



Smart, nu snap ik wat je bedoelt met die naalden. Ik heb ze een keer gezien bij een andere knutselforummer (Snjokorn) toen ik bij haar op visite was. Helaas kwamen die uit IJsland.

Zal eens googlen.



Eerste voorpoot is af. Morgen begin ik aan de andere tenen, dat doe ik liever als mijn koppie nog leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Smart, ADDI Click googlen. Is een nederlandse site maar niet goedkoop zag ik. Ze hebben haak- en rondbreinaalden. Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
En nu nog wat van mijn teken- en kleuractiviteiten van de laatste tijd.





















(binnenkant van het kaartje met de huizen)





(de langwerpige kaartjes zijn van Zeeman, de andere van de Action)







Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Tenslotte een kleurplaat en dan hou ik op met het topic domineren.



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik kom toch nog even terug. Heb de hele middag op het balkon mijn tuin bijgewerkt.

Ik heb nu meerdere potjes basilicum staan.



Die broek... dat lukt niet. Maar ik heb wel ergens ooit een toilettas gezien die van een broek was gemaakt. Rits boven in.

Maar ik ben benieuwd naar dat broekje in maat 80. Kan je ook inlijsten als het zo klein is. Misschien....



Leuke eendjes.



Die bovenste tekening van @Elmervrouw. Dat zou een prachtig kussen kunnen zijn. Moet je het wel groter maken. Overtrekken op transparant papier nadat je het vergroot hebt.... Nou, ik weet niet of het kan.

Maar door die achtergrond lijkt het groter en ik dacht.... "Wat een leuk kussen!"



Verder heb ik niets gemaakt, maar wel een paar liter potgrond gebruikt.

Ik heb nieuwe vlonders op het balkon en dat zit zo lekker. Ik denk dat de planten er ook meer warmte door krijgen en het goed doen.

Met de spiegels kreeg ik daar weer inspiratie om meer zonlicht te krijgen. Die zonnecel... Dat ga ik met 1 of 2 petflessen en een blikje (bier) waarschijnlijk wel proberen. Er was een Braziliaan die een hele rij had gemaakt voor eigen gebruik. Die had het van afval gemaakt. Dat is wel een uitdaging.

Hij is er heel duidelijk in. Als verwarming in een kleine kas kan het wel worden gebruikt. Is teveel om uit te leggen.

Maar als het wel lukt dan plaats ik die link van die man wel.



Nu wel prettig weekeinde!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven