Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos


Ja!!! Badeendjes!!! Toen ik, jaren geleden, 30 werd kreeg ik een grote badeend met 29 volgelingen. Ik heb er dus aardig wat (die 30 zijn niet de enige). Ze staan nu verloren op zolder maar komen vast nog wel een keer beneden.



Vanmiddag breinaalden gekocht! Kwam toevallig een winkeltje tegen die ze had.

Dus vanavond maar begonnen met het aan elkaar zetten van de lapjes vd deken. Pas als die af is mag ik van mezelf beginnen met een volgend project.



Die vrouw waar ik de wol vandaan heb heeft nog meer leuke uitverkoop. Inmiddels al aardig wat besteld en morgenavond kan ik het ophalen. Lint, knopen, haarknipjes noem maar op. Eigenlijk schandalig veel maar ter verdediging; sommige dingen deel ik met mijn zus en mijn collega

Het zijn namelijk enorme hoeveelheden of meters tegelijk.



Ev, wat een mooie kaarten! Je kan je enthousiasme in de tekeningen zien.



Steph, de 1e poot is af! De rest gaat vast makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
EV, jij mag zoveel postten als je wilt. Heerlijk om jouw werk te zien. Mooi gedaan.



Pumps, mooi idee om zoiets te maken.



Smart, schandalig heb je ingekocht. Heerlijk toch. Kun je deze ook verwisselen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk zeg, die windmobiel van een petfles. Ik ben gek op upcyclen. En jullie hebben mooie dingen gemaakt allemaal, prachtig die tekeningen. Pumps, wat heb je toch een megacreatief brein, heerlijk! Zet 'm op voor de hakers en breiers, dat is waarom het mij niet lukt, die moeilijke stukjes dus ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. Ik ben eigenlijk een luie knutselaar, vandaar dat upcyclen me zo ligt, haha. Dat doe je met dingen die je al in huis hebt nl.



Waarom worden jullie niet gewoon lid bij Pinterest? Je hebt meteen genoeg knutselinspiratie voor jaren, ik kopieer er continue dingen van. En het pinnen zorgt ervoor dat je alles kunt bewaren. Dus ik hoef alleen mijn pins te bekijken als ik inspiratie nodig hebt. Ik gebruik meestal zoekwoorden zoals knutselen, crafts, mod podge, glue gun, DIY etc.



Over mijn windchime, wat een leuk project. Het wordt meer een lichtmobiel dan een windmobiel. Deze kristallen heb ik al geverfd, allemaal transparant of halftransparant, met nagellak vermengd met transparante nagellak. Ik heb er een kinderlijk plezier in, het is net een schatkist met smaragden en robijnen, haha. Ik gebruik deze kleuren: roze, blauw, mint, wit, rozepaars, paars en wit. Allemaal dromerige kleuren. En ik ben bezig kralen en metalen bedels ed te bestellen, via mp uiteraard.



Zijn ze niet dreamy? Sorry voor de slechte foto!



Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ahum, ik stond op het punt tien kilo glaskralen van iemand te kopen, krijg ik een waarschuwingsmail van marktplaats dat de verkoper een oplichter is! Check de verkoper op deze site voor je iets koopt, voor verzending. Ja, ik weet het, tien kilo is ook belachelijk. Het was ook niet duur maar er staat bijna een zelfde partij kralen op voor 20 euro meer. Zal dat ook een oplichter zijn? Is 80 euro voor tien kilo grote glaskralen te mooi om waar te zijn? Kan best zijn hoor, ik vind het lastig te beoordelen omdat zo'n grote glaskraal best veel weegt, 10 gram per kraal ofzo? Maar goed, ik shop ook bijna nooit in hobbywinkels dus echt een idee van de nieuwprijs heb je dan ook niet.



Nou ja, hoarder zijn zit er niet in voor me, denk ik, hahaha. Iedereen een goed weekend toegewenst!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
WEEEKEND



Gladoortje, wauw wat een schatkist zeg. Zien er mooi uit. Kun je niet een kristal wegen op een keukenweegschaal oid?

Ik weet niet hoe je zo'n persoon kunt vertrouwen, hebben ze niet een cijfer bij hun naam staan?

Hoe word je dan lid van Pinterest, ik heb me gewoon ingelogd geen idee of ik dan lid ben.



Straks bij Action geweest, in gehouden, alleen maar gekocht wat ik wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als je een account hebt aangemaakt en dus kunt inloggen, ben je lid. Dacht het wel iig.



Tja er zitten oplichters op marktplaats, gelukkig is er die site waar je ze kunt controleren, klik op het onderstreepte in mijn vorige post. Ik wil nu een partijtje leren veters en charms kopen van iemand, ik haal iedereen voortaan door de check en als ze mij oplichten, zet ik ze op de site. Meer kun je niet doen. Maar da's voor mij wel de eerste keer dat ik op een oplichter stuit. Mijn vertrouwen in de mensch is nog intact, haha.



Ik wil naar de action, meer transparante nagellak kopen voor mijn kristallen. Het is maar glas maar wat mooi kan dat zijn zeg. Ik kijk altijd graag naar filmpjes van glas blazen, bv bij How it's made. Ik ben gewoon gek op licht en kleuren en glas heeft die combinatie. Hopelijk kan ik me ook inhouden bij de action, ben dol op plastic troep, haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
weekend!!!



Vanavond de spullen halen. Ik wil de site wel delen, maar ik neem geen verantwoordelijkheid voor de eventuele hebberigheid Klik



Heel gaaf die kristallen! Leuke kleurtjes ook.



Steph, goed dat je je in hebt kunnen houden bij de action. Is af en toe best lastig haha
Alle reacties Link kopieren
quote:gladoortje74 schreef op 24 juli 2015 @ 14:50:

Ik ben gewoon gek op licht en kleuren en glas heeft die combinatie.Ja, zo ben ik ook ooit begonnen met het glas-in-lood en het tiffanyspul. Zo mooi, de lichtval en de steeds veranderende kleuren. Fascinerend, glas!



Mooi zeg, die pareltjes allemaal!

Bedankt voor de complimenten.



WEEKEND!



Leuk dat er hier zo enthousiast geschreven wordt!!

Ik heb vandaag met de mensen weer zitten kleuren in de Huiskamer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Was best moeilijk bij de Action om me in te houden, wilde garen in mijn mandje doen maar een vrouw (had ander garen in haar hand) zei dat de streng heel snel knapte en daarna was het bolletje waardeloos. Even met Messenger bij iemand gecheckt en zij zei dat ook. Dus dat was makkelijk.

Verder bij de kleurboeken gekeken maar niets wat ik mooi vond.



Smart, niets kunnen vinden op jouw klik.

Gladoortje, how it's made is idd leuk.



*gaat weer een poging tot een teen haken*
Gisteravond de boel opgehaald en uitgepakt. Van sommige artikelen heb ik veeeeeeeel meer dan oorspronkelijk besteld maar dar geeft niet, ben er blij mee. Vanmiddag misschien de eerste haarknipjes beplakken.



Alhoewel ik dit ook wel een leuk projectje vind Armband



Heb nu ook patronen om enorme wortelskussens, watermeloenkussens en tomaten te breien/haken.



Ach, ik zit mezelf lekker te maken, ik moet eerst de deken af maken dan pas mag ik wat anders gaan doen.



Gelukkig is het niet zulk mooi weer, prima knutselweer.
Alle reacties Link kopieren
Smart, heerlijk dat uitpakken.

Jemig wat een mooie armband. Paar nadelen: kan niet averecht of kabelhaken.

Leuke kussensnamen.



Vanmiddag/avond zouden we in de tuin gaan pizzabakken met twee andere gezinnen, dat zal er wel niet inzitten. Nou ja dan maar in de combimagnetron.
quote:steph schreef op 25 juli 2015 @ 12:13:

Smart, heerlijk dat uitpakken.

Jemig wat een mooie armband. Paar nadelen: kan niet averecht of kabelhaken. En ik geen beesten haken
Die wol van de Action is heel slap en niet fijn in het gebruik. Een bol gehouden. De rest terug gebracht.

Die verf voor de ramen ga ik nog wel proberen. De deur van de schuur moet aan de binnenkant nog. Heel vreemd, want een meterkast hebben ze wel gedaan. Maar nu kan ik die verf op de schuur (die ook buiten is) testen. Voor binnen kan ik dan later nog zien.



Ik heb wel een boek gekocht met ruimte besparende tips. Daarin staat hoe een katrol gemaakt kan worden. Bijv. wasrek ophijsen boven een trapgat of zolderluik en zo. Is van de consumentenbond 1997, zelf klussen. Is leuk om te bekijken. Is vast ook leuk voor DIY met veel spullen.

Veel plaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Geinig ja, die namen voor die kussens.

Leuk dat DIY-boek uit 1997.

Zo heb ik pas ook een echt retroboek gevonden. Heb het hier niet bij de hand, maar het gaat over allerlei self-supporting activiteiten. Moestuin, zelf dieren slachten (!) etc. Met tekeningen.



Trouwens, nu ik het over boeken heb.

In de HK ben ik vorig jaar gestart met BookCrossing, kennen jullie dat?

En pas een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat er op die site ook een forum is. Ik ben daar aangemeld als HK **** en nu kom ik dus ook in contact met andere mensen. Het is een actief forum, gericht op het BC-gebeuren. Lekker praten over boeken en alles wat daarmee samenhangt.



Morgen heb ik dienst in de HK, en komt er iemand van het forum!

Brengt ook weer boeken mee.

Ik heb hier thuis nog twee kratten vol staan, om te registreren en toe te voegen aan de collectie in de HK.

Genoeg te doen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook geen beesten haken en niet kabelbreien. Wel gewoon breien.

Heb in het verleden zelfs truien gebreid naar eigen ontwerp.

En vroegah, op de basisschool, nog veel meer geleerd op handwerkgebied.



Oh ja, iets anders nog. Vanmiddag heb ik zo'n .... eh hoe heet het ook weer?

potlodenfoedraal!

gekocht. Nu heb ik ook een overzichtelijke opbergplek voor mijn glitter/tekenstiften en -pennen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




De watermeloen en de wortel kussens




De tomaat. Zijn niet zulke goede foto's maar zijn even voor de beeldvorming
Ev, je had toch onlangs zelf ook een foedraal. gemaakt?



Kabel breien is nieuw voor mij, maar het zou niet moeilijk moeten zijn en die armbanden lijken me een mooi oefenstuk.
Alle reacties Link kopieren
Die zijn groooot (of de kinderen zijn klein). Wel heel leuk, die kussens!

Doet me denken aan zo'n tuinplanten/zaden catalogus. Daar staan dan kinderen in met in hun hand zo'n (in verhouding) heel grote appel of ander fruit. Jaren niet meer gezien trouwens, zo'n catalogus.



Zo'n foedraal heb ik idd ook zelf gemaakt, en die gebruik ik ook. Daar zitten de kleurpotloden in. Maar nu leek het me leuk om er ook een te hebben voor de tekenpennen en (glitter)stiften. Overzichtelijker dan in een doosje waar ze door elkaar liggen.



Fijne zondag allemaal!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heel leuk die grote GF kussens. Hier staan in een openbare ruimte zitkussens, Daar wordt mee gegooid.

Deze zouden ideaal zijn daar. Kunnen ze mee gooien. Is meer kussen dan een zitkussen. Is vergelijkbaar met stoelen gooien.

Fantasie wordt ook meer geprikkeld. Het leeft... Konijn erbij op de muur. Een kangaroo met buidel en een kinderboerderij of moestuin komt tot leven.



Wie begint met haken? Breien mag ook. Naaien met (stofjes van de kringloop. Het kan allemaal.



Ik heb gisteren weer wat ruimte gekregen. Ideeën zat. (Iemand in voor een experiment met broccoli in bak. Het kan dus soms wel. Kan nog zo'n 2 weken. Maar niets moet. Ik heb geen ruimte maar wel plantjes. Ik wilde ze elders plaatsen, maar dan moet ik elke dag daar heen om te controleren en de pot is toch wel zwaar. Kan ik beter een oude emmer bij de schuur zetten. Potgrond is te zwaar. Maar dat even terzijde. Misschien dat ik de plantjes cadeau kan doen. Zie het topic voor moestuin. Pumps_italiaans in "Kleine moestuin deel 2"
Leuk hè, die komen er zeker een keer die kussens.



Nee ik hoef geen plantjes, Pump. Br.... is een groente die ik echt verschrikkelijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met porseleinpennen? Succes of geen-succesverhalen? Waar kan ik ze het beste kopen? (Xenos, pipoos of ergens online)



Ik zou graag witte borden van een motief randje voorzien (gewoon voor mijn eigen servies)

Via de zoekfunctie (zover deze het weer doet) vond ik geen topics, hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat een leuke kussens. Nu snap ik het. De een haakt de ander breid..

EV, dat jij met BC bent begonnen weet ik nog. Leuk iets. Zoiets is hier in de wijk ook. Een boekenkast, voor elk boek wat jij eruit haalt moet je er eentje terug zetten. Omdat er geen toezicht op is gebeurt dat niet altijd maar meestal wel. Is heel leuk om boeken kwijt te raken die je niet meer leest.

Leuk dat je een foedraal hebt gekocht! Heerlijk overzichtelijk.

Pumps, je bent goed bezig met je moestuin! Waar is dat haken of breien waar je hebt over hebt?



Pochacco, helaas ik niet. Maar andere dames hoop ik voor je wel.
Alle reacties Link kopieren
EV, waar heb jij die foedraal gekocht? (wil potloden uit blik hebben)
Alle reacties Link kopieren
Steph, ik weet niet of ik hier de naam mag noemen. Kan ik je anders een pb sturen? Het is een klein winkeltje in Weert en het foedraal kost 4,50. Inderdaad zo lekker overzichtelijk nu! (Eigenlijk in een blikken doos ook, maar die was ik zo beu. Zeker zo'n hele grote lange doos.)



Pochacco, daar kan ik je helaas niet meer verder helpen. Nooit van gehoord



NB. Ik zie dat hier nu ook gewoon namen van hobbywinkels worden genoemd. Het is Argus in Weert.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven