Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 18 augustus 2015 @ 18:26:

Pumps, je doet gewoon je naam eer aan



Ja, maar ik ben wat schoenen betreft een beetje achter gebleven.

Dit profiel is ook speciaal aangemaakt om een bepaald merk schoenen te zoeken.

Ondertussen heb ik 4 paar van dat merk. Twee paar versleten en twee paar weinig en 1 nog nooit gedragen.

Is echt Italiaans en prachtig leer en smalle leest.



Ik heb net 3 paar gekocht met als doel er vaker en langere afstanden mee te lopen. Het eerste is niet geschikt voor meerdere dagen achter elkaar. Dus heb ik er twee andere bij gekocht (voor de helft van het geld dat ik kwijt ben bij Van Haren, maar iets mooier afgewerkt en een voor mij betere pasvorm. Hoewel Van Haren soms ook een enkele keer schoenen heeft die prima passen. Maar die zijn meestal lelijk. Als ze passen of ik heb helemaal geen kleding waar ik ze bij kan dragen. Mijn espadrilles van Van Haren zijn ideale pantoffels. Je hoort me niet lopen. Sneakers is vertaald "sluipers". En als je zoekt op bordeel-sluipers krijg je de schoenen de schoenen van Papa te zien. En dat is de Paus. )

Lees maar: https://en.wikipedia.org/wiki/Papal_shoes



Plaatje (echt handwerk): [img PLAATJE WEG. PAUS heeft ook recht op privacy ;-)[/img]



Have a nice day! (Taal is leuk.)
Bedoel je die schoenen? Ik heb er al een aantal weg gehaald.

Ze zijn alleen maar als VOORBEELD geplakt i.v.m. PIMPEN en hoe dat makkelijk kan zonder veel knutselen. Was ooit een trend en nu is er heel veel te koop.

De supermooie van K-swiss (met de gekleurde stippels) vind ik zelf ook prachtig. Die heb ik laten staan. Niet meer in mijn maat.... De andere is niet mijn kleur.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 19-08-2015 11:32
Reden: Ooo, lukt weer niet meteen.... Nu wel?
% gewijzigd
[img......jpg?201507202144[/img] kik voor andere plaatjes

Deze is van Desigual. Spaans en wel leuk. Ik vind ze alleen te duur voor zulke. Maar zoiets zelf maken..... ging om het tvoorbeeld. Het lijkt eenvoudiger dan het is. Maar eerst zwarte vlakjes en dan inkleuren.

[img.....jpg?201402131140[/img] Nou, zo kleurden "wij" simpele gympen met balpen. Die kon je er niet uit wassen. Gewoon uit verveling. Telkens weer iets erbij. Een beetje als gips bij een breuk. Is niet meer dat gips.

Wie breit er sokjes bij? Patronen?



En..... speciaal voor @EV. Ze staan ook allemaal bij Wkamp en anderen. [plaatjes weg gehaald}

Ik kom ze toevallig tegen. Gelukkig heb ik er geen meer nodig. klik voor meer kleuren



EDIT: Echt even kijken. Zijn erg leuk. http://www.sarenza.nl/desigual-castilla ... 0000092722 Roze veters bij deze.

En dit bedoelde ik met twee kleuren in de veters. http://cdn3.sarenza.net/s ... 69388_01.jpg?201401201138 Ik zou ze zelf niet dragen, maar ik vind het leuke details hebben.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, die schoenen van jouw voorbeelden. Leuk.



Kan de voorbeeldplaatjes van de schildpadden en de kangoeroe niet plakken, zijn beveiligd. Wel raar want de schildpadden is een gratis patroon van Krissie dolls. De Kangoeroe is van Stip en haak, wel betaald patroon. Dus als je wilt kijken kan dat. De kangoeroe word met gemeleerd lichtbruin/geelsig (geen idee hoe je het anders noemt) garen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Die Adidas schoenen vind ik dus erg leuk. Is echt mijn merk.

Ik zoek nog die LA Trainer schoenen van Adidas (die ik dus in het roze heb). Die zou ik nu in het turquoise willen. Ze passen heel goed (ik heb smalle voeten) en lopen heel fijn. Eigenlijk nog fijner dan mijn Asics hardloopschoenen. En ik heb nog een cadeaubon!



Die Desigual schoenen vind ik ook leuk om te zien, zeker het eerste paar met die twee kleuren veters, maar ik zou ze voor mezelf té plat vinden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Leuk die sneakers van Desigual, ik draag heel veel jurkjes van dit merk.



Hier de shrug af, as we type ligt hij te blocken. Hopelijk lukt dat. Hij is wel een beetje (te) groot geworden. Maar goed, als hij droog is de mouwen naaien en dan kan ik hem gaan dragen. Waarschijnlijk wel alleen binnenshuis maar dat mag de pret niet drukken.



Wel heb ik nu een beetje schrik im aan het ijsberenkleed te beginnen. Zo goed ben ik nog niet in breien en wat als dat ook niet goed lukt



Misschien eerst iets anders volgens een patroon maken.
http://www.plutosport.nl/content/contact [img]...[/img]

Dit zijn andere, maar voor junior. Ik heb ook smalle nodig.



Even kijken bij een Spaans merk (soms smal) en kom ik weer een leuk plaatje tegen.... Deze vind ik mooi, maar ik heb gelukkig geen enkele ambitie om hogerop te komen met hakjes. Het is wel een plaatje. Is gewoon een afstudeeropdracht van iemand aan de kunstacademie. (Ik had ooit een barbie met steuntje zodat die op hoge hakjes kon blijven staan....) [img]https://www.sacha.nl/shop_images/3.5248_4.jp......... weg halen..... g[/img] Ik plak ze maar even. Misschien gaan er dan opeens veel meer aan de knutsel.

Want zoiets kan je - met veel fantasie ook op canvas sneakers plakken, naaien en zo. Zelf even bekijken hoe.

En ...... ik zie aan deze wel .... waarom mannen het gebruiken als drinkbeker. (En nu ik ze al wat vaker heb gezien, ben ik er al op uitgekeken. Dat blauwe detail doet het, denk ik.



Bij Wehkamp hebben die Adidas ook. En ook La trainer, maar niet dezelfde. Die kan je in de gaten houden. Perry Sport en Scapino heeft vaak Adidas. Die hebben wel eens speciale acties. Dolcis misschien ook, maar ik ben voorzien.

W-kamp heeft wel deze [img]....[/img] En 10 euro kortig, maar cadeaubon kan daar niet.



EDIT: Ben ik nog even aan het kijken. Zie ik deze staan - zocht iets anders - Plak dus maar even. https://www.sacha.nl/shop ... ers---the-broozer/3x4183/ Zijn wel heren, maar Spaans. Dacht ik. Ik heb er zelf sneakers van en die vallen klein. Zijn wel dames, maar wat hoger en voor mij prima. Nieuwe collectie is binnen. Moest nog even kijken. Kleur is mooi. Pasvorm durf ik niet te zeggen. Inlegzooltjes, maar.... Nou, ik weet het niet. Ik heb er zelf 16 euro betaald voor een laatste paar. Ideale hoogte voor mij. Ik sta en loop er lekker op. Tot nu toe binnenshuis. De kleur is het wel. [img] weg is het plaatje 33.jpg[/img]
O ja, ik heb andere veters in mijn fel gekleurde sneakers gedaan. Een heel rustig kleurtje en weinig contrasterend. In de hal gezet op een plek waar ik ze vaker zag staan. Ik begin ze steeds mooier te vinden. En als ik iets mooi vind. Het goed past en er eigenlijk niets mis mee is. Dan trek ik er weinig van aan wat anderen er van vinden. Ik moet wel mijn kleding er op aanpassen. Ze staan niet overal bij. Maar met nog een ander kleurtje krijgen ze toch weer een ander uiterlijk. Groene veters heb ik nodig. Bij die Desiguel stonden die roze en die groene erg mooi. Sommige vind ik echt lelijk, maar dat groen met pastelkleurig roze. Dat is mooi.

Die schoenen zijn echt een inspiratiebron voor kleurencombinaties.
Alle reacties Link kopieren
Leuke sneakers en pumps (jammer dat ik die laatste niet aan kan).



Ik heb VAKANTIE op het huishouden na dan. Straks met mijn collega die nu ook vakantie heeft een ijsje gaan eten om het te vieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 20 augustus 2015 @ 11:57:

Pumps, die schoenen van jouw voorbeelden. Leuk.



Kan de voorbeeldplaatjes van de schildpadden en de kangoeroe niet plakken, zijn beveiligd. Wel raar want de schildpadden is een gratis patroon van Krissie dolls. De Kangoeroe is van Stip en haak, wel betaald patroon. Dus als je wilt kijken kan dat. De kangoeroe word met gemeleerd lichtbruin/geelsig (geen idee hoe je het anders noemt) garen gemaakt.Doordat jij geen plaatjes kon plakken, ben ik nu mijn eerste diertje aan het haken! Kwam ik tegen op een van de sites die je noemde.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, grappig hoe dat dan loopt, Beeldig..!

En Steph, ik moet vndaag nog een laatste dagje werken, daarna hebben we met zijn allen ook nog 1 weekje vakantie! Ik dans nu maar alvast met je mee...!

Alle reacties Link kopieren
zijn er ook quilters hier?



ben aan het kijken of dat iets zou zijn voor mij;

zit sinds kort op naailes, maar ben nog helemaal aan het uitvinden of dat een hobby is die bij me past.



Ik heb me tot nu toe altijd vermaakt met lezen en wandelen ,maar mijn creativiteit wil ook een uitlaatklep...[
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Ik ben geen quilter - pfft, ik dacht even dat het 6(taal DE)-pijler was.

Gelukkig. Ik heb vorig jaar geweldig patronenboek bekeken bij een bibliotheek. Daar stonden allemaal patronen voor kleine lapjes in en voor combinaties voor dekens, vloerkleden en zo.

(* Als je zoekt op "Patchwork" dan krijg je echt heel veel mogelijkheden te zien voor het gebruik. Restjes en een herinneringskleed (of zo) te maken van de kleding van een overledene. Nou, dat wilde ik even kwijt. Die had ik er niet bij bedacht. Hoewel ik wel mogelijkheden ken - maar weet niet meer waar en wie - waarbij oude kleding kan worden verzonden aan een Turkse tapijtmaker. Is heel duur, maar even terzijde. *)



Ik geloof dat het Patchwork quilts : ontwerpen en uitvoeren Auteur: Vytopil-Diemer, Ankie was, maar ik weet niet zeker.



(* Maar het leek heel veel op tegels uit moskeeën, Escher deed studies... en dan is het plaatje rond. Denk er maar de plaatjes bij.

Dan kom je leuke ideeën tegen. Ik vind Escher heel goed, maar een beetje stijfjes. Gebruik van kleur heeft hij niet in de vingers. *)



KORT: Het boek met patronen en voorbeelden is leuker. Een deken is natuurlijk heel wat anders dan een muur en vloer.

Ik wilde even laten weten dat er prachtige boeken zijn. Wel veel qua aantal en reacties hier delen is veel gerichter en leuker.



Laat de rest maar komen met reacties.
quote:stomme quote... ging fout.
PRETTIG weekeinde.



Bij deze, meld ik mij af. zijn ook nieuw.



Ik ga dit weekeinde en misschien ook

Even geen op internet.



quote:steph schreef op 20 augustus 2015 @ 21:12:

Leuke sneakers en pumps (jammer dat ik die laatste niet aan kan).



Ik heb VAKANTIE op het huishouden na dan. Straks met mijn collega die nu ook vakantie heeft een ijsje gaan eten om het te vieren.



Lekker Steph! Ik heb sinds vandaag ook vakantie, kan ik mooi mijn notitieboek project afmaken



Oh, en zijn er hier meer mensen met een Pinterest account? Zie regelmatig de naam vallen in dit topic en heb er zelf 1, vandaar
WEEKEND!



Was vanmiddag eerder naar huis gegaan. Het was rustig en mooi weer. Daarnaast was manlief ook vrij vandaag dus lekker met z'n drietjes stukje wezen fietsen.



Nu draai ik wat Duplo wassen

Sindskort vindt smarttje dat leuk en ik had nog een grote plastic bak vol. In totaal 3 wasmachines vol. En dan staat er nog een bak van dezelfde grootte vol met Duplo rails. En hebben we nog twee losse bakken vol. Dat krijg je als je de kleinste van de familie bent. Door het leeftijdsverschil is dit het enige wat doorgeschoven kon worden. En doordat er verschillende ooms en tantes de Duplo bijelkaar hebben gegooid is het zo'n gigantische hoeveelheid geworden.



Verder kan ik vanavond de shrug in elkaar zetten. Dit weekend is verder best druk. Morgen om 9 uur bij de kapper. Lekker de grijze haren weg laten toveren. Werd weer eens tijd.



Fijn weekend allemaal!
Magdalan, Ik heb inderdaad een Pinterest account met een redelijk bescheiden pin bordje tot nu toe. Kan er uren op kijken
Alle reacties Link kopieren
Weekend!



Ja, ik heb gequilt. Zou mezelf geen quilter durven noemen, want niet echt heel fanatiek.

Ik heb drie dekens gemaakt, en wat kleinere dingen die nu aan de muur hangen.

Alles met de hand trouwens!

Mijn stijl: Kaffe Fassett. Lekker kleurrijk. Google maar 's.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Beeldig, wat ben je nu aan het haken????? Ben wel benieuwd. Bij Stip en Haak zijn meerdere gratis patronen.



Ik heb geloof ik ook een Pinterest account maar ik kijk er de laatste tijd niet meer op, haken neemt tijd in beslag....
Alle reacties Link kopieren
Smart, heerlijk duplo wassen. Fijn weekend, zie het ook nog maar eens droog te krijgen.
De Duplo is uitgestort op een paar badlakens. Met de open kant naar beneden dus morgen is het wel droog.



Dan kan het opbouwen beginnen. Ze heeft nog niet de fantasie om zelf te kunnen bouwen dus we gaan haar op weg helpen en zelf eea bouwen.



Zojuist kwam ik dit tegen:Vlaggetjes Lijkt me wel wel leuk om van restjes te maken en dan met haar naam. Heb van een aantal kleuren slechts 1 bol dus daar kan dit wel mee. Dan ook nog wat driehoekige vlaggetjes erbij en dan is het een leuke slinger voor haar verjaardag.



En kan oefenen met een patroon te breien voor ik aan de ijsbeer begin.
Alle reacties Link kopieren
quote:steph schreef op 21 augustus 2015 @ 20:51:

Smart, heerlijk duplo wassen. Fijn weekend, zie het ook nog maar eens droog te krijgen.Die vlaggetjes zien er leuk uit!!!!!
Leuk zijn ze hè.



Ik zit alleen met de steken verhouding. De instructies zijn in garen nld 4 gebreid, maar ik heb garen nld 6/7 in huis.



Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Die vlaggetjes zien er heel leuk uit, vooral ook door de naam. Zo persoonlijk.

Nou, al die duplo zal wel drogen denk ik. Het wordt toch over de 25 graden vandaag? Hier tenminste.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven