Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Steph, ik had Muis Fiep uitgekozen. Ze is al af, zal morgen even kijken of ik tijd heb om een plaatje te plakken! Kan ik er mee pronken. Vind 't namelijk best goed gelukt voor een eerst beestje van een beginner.
Alle reacties Link kopieren
Heee, dat is simpel, zo'n envelop. Ik zat altijd maar gewoon wat te vouwen, zeg maar.

Maar nu ga ik het voortaan zo doen.



Schoenmaat, fijn. Ik zie je pb wel verschijnen als het zover is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Goh Pumps, dat irisvouwen, daar had ik nog nooit van gehoord. Ben even op de site gaan kijken (en blijven hangen). Leuk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuke muis Fiep, ben benieuwd in welke kleur.



Balen, struin ik het hele internet af naar een patroon van Elsa (die van Frozen). Of het kooppatroon is veel te duur, meer dan 5euro, of het patroon is niet meer te krijgen......... Heb gelukkig de sneeuwpop Olaf wel.
Ja, ik ook niet. Leuke patronen zijn wel een voorwaarde voor irisvouwen.

Het doet me ook denken aan quilten en patchwork. Heel veel kan gebruikt worden.

Ja en Escher met zijn moskeeën, Turkse tegels... Zoveel als basis. Ik weet niet hoe het zit met copyright.



Ik heb een boekje met het patroon van een roodborstje. http://www.bol.com/nl/p/i ... grenzen/1001004005072637/ gekocht. Daar staan leuke dingen in. Zo ook kersthangers. Je moet er maar op komen.

Theezakjes gebruiken. Is wel even sparen en bewaren....

En wat dacht je van het laatste en dan een sprong naar CD en DVD op die site...... Het is bijna kerst. (Ik heb alleen geen boom, maar wel heel veel CD's en DVD's die ik nog heb liggen met oude software. IT bedrijf met partij CD's



Schudkaarten zijn ook leuk (Jan Bark - 3D Schudkaarten. http://www.bol.com/nl/p/i ... grenzen/1001004005072637/

blz. 10 en 11 Muisjes in het korenveld. Ook een leuke verpakking voor zaadjes uit eigen teelt. Cadeautje... Denk maar raak.



Nu ga ik dus echt even afhaken. Ik zie de afbeeldingen wel verschijnen.



Schudkaarten gebruiken muisjes van Marjolein Bastin.



Echt afhaken..... Moet gewerkt worden voor centjes.



EDIT: Bovenstaande verhandeling is alleen voor ingewijden met toegang tot fantasie. Voor kan en klaar wordt door verwezen naar diverse boeken en site die vol staan met ideeën en uitleg.



EDIT2: Schudkaarten... en verpakkingmateriaal. Kijk eens bij een drogisterij naar verpakkingen die gebruik maken van vensters. Als je toch wil hergebruiken. Ik had die tas vol met afgeschreven boeken misschien beter niet kunnen kopen.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-08-2015 13:54
Reden: Teveel informatie is weg gehaald. Om eventuele misverstanden en hoofdbrekens te vermijden.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een giga trotse posting:

DE KIKKER IS KLAAR gehaakt én in elkaar gezet (dat laatste met hulp)

Alle reacties Link kopieren
Pumps, pas hier komen als je klaar bent met haken!!!!

Je links werken raar.



Ik ga even relaxen, haken is super maar het in elkaar zetten........hels karwei (voor mij iig)
Alle reacties Link kopieren
Wow, mooi, Steph!
Aha, de links werken niet.

Die Google toch. Hebben ze het alleen aan in account van mij verwerkt.

Het is een zoekopdracht op de titel van de boekjes die ik noem. (Maar ik heb een stuk weg gehaald van voorbeelden uit het servies dat bij V&D wordt verkocht. O.a. servies van Marjolein Bastin. Zij tekent ook natuurtekeningen. Stonden ooit in een tijdschrift. Dat waren muizen. Die tekeningen zijn gebruikt in een van de boekjes om er schudkaarten van te maken. Muisjes in een graanveld. Met een hark en dan in een vensterkaart (3D schudkaart) met zaden.



@EV heeft die site bekeken. Het imago van kaarten van theezakjes. Irisvouwen is een techniek. Theezakjes is van een papiersoort die er heel geschikt voor is. Plaatjes heb ik zo niet, maar in van die boeken staan heel leuke patronen in.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah, Steph

wat issie MOOOOOI!

Echt super!

Ik zeg 'beschuit met groene muisjes' om de geboorte te vieren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 25 augustus 2015 @ 09:30:

Heee, dat is simpel, zo'n envelop. Ik zat altijd maar gewoon wat te vouwen, zeg maar.

Maar nu ga ik het voortaan zo doen.



Schoenmaat, fijn. Ik zie je pb wel verschijnen als het zover is.



gister een beetje drukke dag gehad, dus de pb komt er nu aan.

ik zag dat ik zo blij was dat ik vergat te bedanken in mijn vorige post.



Dank je wel



....als anderen ook geïnteresseerd zijn in quilten dan geef ik de map door

en copiëer wat ik vaak gebruik. Zo wordt het een doorgeef map.
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Netjes gedaan die kikker. Is geen makkelijk patroon. Mooi gemaakt!



@EV Ik heb een merk sneakers ontdekt wat klein en smal valt. Ik heb dit bericht aangepast, want tijdens het typen liep ik vast op links die niet werken.

Als je bij het ene adres online kijkt dan zie je ze. Als je op naam zoekt bij de andere ketens dan vind je ze wel. Geen interesse dan ben je snel klaar.



EDIT: Ze zijn niet smal..... maar o zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, die kikker is leuk!!



Doorgeefmap, dat doet me dan weer denken aan BookCrossing.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ooohh wat een leuke kikker



Hier de afgelopen dagen nog een paar keer het vlaggetje moeten uithalen.



Vanavond laatste poging...
Alle reacties Link kopieren
*kijkt voorzichtig om het hoekje en zwaait *

Ben ik ook weer een keer! na de vakantie heb ik tijden de tablet niet aangeraakt en dus ook niet geforumt, best lekker een tijdje. Stiekem heb ik wel af en toe meegelezen hier, omdat dit mijn favoriete topic is



Er is teveel geschreven om overal op te reageren, goed om te zien dat dit een levendig en creatief topic blijft. En twee dingen moeten me van het hart: IBI, wat geweldig leuk je hier weer te zien! Heb nog regelmatig aan je gedacht, en zie af en toe nog wat van je langskomen op Pinterest. Steph, wat een fantastische kikker, Kermit is ongetwijfeld jaloers op hem!



Ik ben weer aan de haak, druk met drie projecten, zal van de week wat komen showen hier!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ak!
Alle reacties Link kopieren
Knap Akakia om in je vakantie je tablet niet aan te raken. Maar met drie projecten bezig?



Bedankt allemaal op de reactie van Kermit. Het haken was makkelijk het in elkaar maken...... En nu begonnen aan een makkelijk te haken Kangoeroe maar het in elkaar zetten nog moeilijker. Gelukkig heb ik hulptroepen op de hobbyclub.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer dansen!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Ha Akakia!



Fijn weekend allemaal!

Leuk dat dit een favoriet topic is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV. Heb veel aan je gedacht! Uit het is niet uit het
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, Akakia

Ik weet het, uit het oog is niet uit het hart; zelf ook ervaring mee
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
....
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 28-08-2015 21:35
Reden: Ander topic. Ze snappen toch niet.
% gewijzigd
...
Eh, pump, wat heb je verwijderd wat wij niet snappen?



Weekend!



Manlief gaat vandaag waarschijnlijk naar het Dolfinarium met stiefkind. Ik ga straks met smarttje naar de kapper. Even weer een stukje er af. Ze heeft nog geen echt haar maar nog van dat pluizige haar. Van mij mag het gewone haar wel een keer doorkomen.



De afgelopen dagen weinig geknutseld, hopelijk vandaag weer wat tijd.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Pumps, ik had het wel gelezen gisteravond.

Niet dat ik me er nu nog heel veel van herinner trouwens

(je wordt ouder mama..)



Gisteravond nog wat zitten kleuren en letters schrijven. Niet plaatjesplak-waardig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven