Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
*ietwat tipsy* Weekend!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Mooie regenboogroos!



Feestje gehad, Akakia?



Hier ook weekend!!!

Gister een feestje gehad, had ook best een drankje gelust maar manlief heeft medicijnen waar hij niet mee mag autorijden dus ik was de bob. Moest daarna ook de oppas naar huis brengen. We willen niet dat ze alleen naar huis fietst. Ze is 21 jaar en we wonen in een dorp, maar toch.



Ik ben begonnen met het breien van een sjaal/omslagdoek. Even een makkelijker project voor ik door ga met de ijsbeer.*Klik* En het is echt fijn om even niet te hoeven tellen en doen.



Iemand nog leuke plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Mooie omslagdoek zeg, wauw. Ik weet dat jij hem niet gemaakt hebt maar ben benieuwd hoe doe van jouw eruit gaat zien.



Pumps, je ideale schoen al gevonden?



Donderdag een voortand met wortel laten trekken en een gebitje tijdelijk in mijn mond. Dat laatste moet er 's avonds in en in de ochtend weer in doen. Dat zijn de twee minst favoriete dingen van de dag.

Vanmiddag naar de Hema om een plakboek te kopen voor onze vakantiefoto's in te plakken, old school maar heerlijk voor vriend om te doen en ik scrapbook mee.

Vanavond even naar een verjaardag.

Verder uiteraard nog aan het haken, een Kangoeroe. Dat ding schiet echt niet op.
Die doek is leuk, maar zelf zou ik andere kleuren kiezen passend bij het najaar.

Maar..... voor het voorjaar zijn die kleuren ook leuk...

Nou, hij is gewoon leuk!!
Ik gebruik aardig dezelfde kleuren, hoop deze week af te hebben want ik wil hem graag mee op vakantie nemen.



Zojuist geprobeerd om een bolhouder te maken van een lege verpakking van de bekende Enkhuizer koeken maar ik was te enthousiast met een gaatje maken in de bodem. Heel vervelend want nu moet er een nieuw pak koeken komen
Nee, ik ben nog steeds bezig om te dubben over sneakers.

Deze [img] ] vind ik ook heel leuk, maar ze staan me niet en mijn maat is er uit. (Heerlijk om in de sale te kijken. Is makkelijker afstrepen. Maar ik heb al genoeg andere die deze overbodig maken.

Ik beperk me tot korte termijn en op langere afstanden willen lopen. (Bijv. om heel ver weg een pak koeken te kopen... Welke heb je nodig? Dan eet ik ze wel op. Door het extra lopen kan dat dan wel. Kijk. En dan kan ik mijn nieuwe sneakers weer aan iedereen laten zien. )



Over deze [ klik hier om het poppetje te zien. Via muis en "openen nieuw tabblad"]klik hier om het poppetje te zien. Via muis en "openen nieuw tabblad"[/url] ben ik aan het afwegen welke maat ik nodig heb. Ze passen bij mijn jas.

Maar deze [ zijn ook leuk, maar minder voor de nazomer en herfst. Er komen nog genoeg mooi weer momenten. Ze zijn hoog genoeg om droge voeten te houden op verhard terrein.



Het klussen is even verplaatst naar opruimen en uit sorteren. Maar zelfs als ik een hekel heb gekregen aan iets. Als het heel praktisch in het gebruik is dan gooi het nog niet weg. Geen zin om weer veel geld uit te geven voor iets wat ik maar heel af en toe nodig heb. Dan doe ik wel een leuke omslagdoek om!!!
Is een plastic petfles niks i.p.v. de koeken? Zo eentje zonder statiegeld? Midden door snijden en dan weer over elkaar heen schuiven.

Is in ieder geval een goede plantenkas. Vocht kan er niet zo makkelijk uit. Ik heb hier eindelijk de oregano aan het groeien gekregen.

Ik bewaar alle flessen voor volgende keer en dan gaat er een stikker op of ik schrijf er op wat er in gaat. Ik weet nu niet of het lavas of peterselie of toch oregano is. Maar... het groeit en dat had ik niet verwacht.

Ook van die melkflessen van 2 liter staan hier. Die schijnen ook voldoende licht en warmte door te laten voor het ontkiemen. Met een eierhort er in ook makkelijk om over te zetten.

Maar dan zit ik op het verkeerde topic. Maar terug naar het knutselen. Met plastic tubes kan je dat ook doen. Is heel handig.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, voor wat het waard is: ik vind die onder 'klik hier om het poppetje te zien' het leukst.



Steph, jij plakt dus ook nog old-school je foto's in? Ik ben deze week bezig geweest met het uitzoeken van foto's die ik wil laten afdrukken, ook van de reis naar Iran (en dat zijn er heel veel), toen een vriendin zei: dat doe ik nooit meer, ik laat ze op de telefoon staan. Nu staan ze bij mij op de laptop, maar toch. Ik heb nog een foto-album wat ik nog vol kan maken. Dus ik zat te twijfelen na haar opmerking. Zal ik nog één keer..? En dan van de Iran-foto's de mooiste laten afdrukken en dan in zo'n meeneem-mapje doen, dat je er gemakkelijk in kunt kijken? Zoiets. Want om zo'n fotoboek samen te stellen, daar heb ik dan weer geen geduld voor.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Pumps, jij doet je naam geen eer aan met die plaatsjes (wat oké is, is een hobby *wink*) van sneakers.



EV, ja. We zijn naar de H... geweest om een plakboek te kopen en fotolijm. Morgen worden ze ingeplakt.

Gewoon achter het album met FOTOlijm kruipen en plakken. het geduld komt wel. Ja, een mapje dat je kunt meenemen kan ook. Of op een schijfje opslaan, maar na een paar jaar is die weer vergaan. Op de compu of telefoon op te slaan is niet slim want die kunnen crashen!!!
@EV die ga ik waarschijnlijk ook houden.
Alle reacties Link kopieren
Geduld om foto's in te plakken heb ik wel, dat wel. Maar geen geduld om op internet zo'n fotoboek samen te stellen; dat bedoelde ik eigenlijk (misschien schreef ik niet duidelijk). Het zal in ieder geval nog even moeten wachten, want ik ben nu met een ander projectje bezig. Nee, niets met knutselen of tekenen.



Ha Pumps, je bent eruit!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 13 september 2015 @ 23:53:

@EV die ga ik waarschijnlijk ook houden.Jaaa, ze is eruit Gefeliciteerd.
Dom van mij. Ik laat me beïnvloeden door wat anderen vinden. Maar als ze gelijk hebben dan hebben ze gelijk.

Ze staan zo leuk en zulke tref ik niet zo heel erg vaak. Ik heb nu wel veel te veel schoenen, maar 2 paar waren om te proberen. Een jaar lang niks kopen? IK had me voorgenomen om een jaar lang geen onzin te kopen. Miskopen zijn zo zonde van het geld. Dat voornemen is zeker gelukt.

Die van het poppetje zijn leuk en toch heel neutraal. Dat kleine roze detail... Dat heeft me doen besluiten om ze toch te nemen.

Ze vallen echt heel smal. Ze zijn hoog genoeg en dus comfortabel. Ik had al andere gekocht die eigenlijk te breed zijn. Maar van leer en dus warmer.

Ook nog een als pantoffel, maar dat is een runner. Daar loop ik zoveel mee en buiten dat die al slijtplekjes begint te krijgen.

Ik ben in mijn nopjes. Met een K ervoor en het kan tot bloei komen.



Ik zit hier trouwens naar die hoedjes te kijken. Ik dacht even dat een van de dames een broodmandje op haar hoofd had.

Jammer, want het was een heel leuke broodmand geweest. Kan ik niet vragen waar die gekocht is..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit met de foto's hoor. Héhé.

Een klein gedeelte van de Iran-foto's laat ik afdrukken, en nog wat andere.

Dat zijn de laatste. Daarna is mijn foto-album vol, en koop ik geen nieuwe meer. Dus nog één keer lekker knippen en plakken!



Wanneer krijg je ze, Pumps?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb ze al een hele week. Maar bij mij kan alles altijd nog terug.

Met deze regen nog niet gedragen. Ik had er ook nog een grijs paar van Van Haren. Licht gewicht, memory foam en met mooie aansluiting bij de enkel. klik = plaatje. VH

Daarvoor had ik Skechers en daarvoor had ik een slip on van Sacha.

Deze hier boven wilde ik eigenlijk, maar het weer is er niet naar en ik dacht eerst dat het een beschadiging was. Maar het lag aan mijn voet.

Memory foam krijgt bij mij vreemde pasvorm. Alleen de ene voet en bij meerdere merken. Alsof er een foute bobbel in zit. Skechers zat veel te ruim. Daarna heb ik deze dus toch maar geprobeerd samen met die Van Haren en nog een andere kleur... (En die andere 5 paar van ander merken noem ik maar niet meer.)



Hoezo verslaafd? Ik ben blij dat ik eindelijk iets heb gevonden dat pasvorm heeft en leuk is. De kleurvlakken zijn zo verdeeld over de sneaker dat mijn voeten gewoon uitkomen zoals ze echt zijn. Ze zijn lekker licht. Het lijkt op strak geperst piepschuim. Ik ben benieuwd hoe lang het mee gaat.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 16-09-2015 13:15
Reden: Sneaker kleiner gemaakt.
% gewijzigd
Ben benieuwd, Pump, of je nu aan het einde bent van je sneakertocht haha.



EV, Wat een goed besluit qua foto's.



Steph, leuk dat je partner het scrappen zo leuk vindt. Schiet het al op?



Hier druk aan het breien. Maandag gaan we op vakantie en eigenlijk wil ik de doek dan in gebruik nemen. Ben nu bij de laatste kleur dus het gaat best snel. Maar... De komende dagen veel feestjes enz dus moet beetje puzzelen wanneer ik tijd heb. Hopelijk kan ik van het weekend hier een foto plempen.



Straks eerst de schuur opruimen. Dat heb ik manlief beloofd. Hij baalt van de zooi. Smarttje krijgt voor haar verjaardag een fietsje, ze heeft ook al een loopfiets, step en driewieler en dat neemt best ruimte in... Maar ja dat krijg je als je de kleinste van de familie bent. I love it.
Ze zijn betaald en nu dus ook echt van mij.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Pumps.

Grappig, die laatste schoenen. Doet mij denken aan mozaïek.
elmervrouw wijzigde dit bericht op 16-09-2015 10:26
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ze stonden overal bij, maar een beetje te plat voor mijn voet. Het is van dat elastisch materiaal en met een set gekleurde balpennen.

http://herbert.exto.nl/ Wat je er ook mee kan maken. Deze zie ik dus ook voor het eerst. Ik heb zulke alleen nog maar met 2 of 3 kleuren gezien. (Ik ga ze niet plakken om spam te vermijden. Ik krijg er niets voor. Ook copyright ken ik niet. En is het anders. Bron is dan duidelijk.)

Zelf kan ik zoiets alleen maken met potloden van verschillende diktes (HB t/m B6.... Moet er wel weer een jaartje voor oefenen.)



EDIT: Prettige week verder!!

Ik ga een beetje veel lopen ondanks de regen. Kan wel wat extra beweging gebruiken. Nu met die sneakers.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, gefeliciteerd met je schoenen



Het album was dezelfde dag nog klaar. Vriend wilde dit keer alleen maar plakken en een beetje tekst doen. (lees heeft geen geduld)



Vandaag vroeg mijn schoonmoeder of ik een cd-kaartenhouder wil haken......... ehh, dan maar googlen.

(ze kaart en kan de kaarten niet goed in haar hand houden)

Ik heb het gevonden maar geen idee hoe die te maken. Plaatje wilt niet plakken.
Alle reacties Link kopieren
Een cd-kaartenhouder haken.. daar kan ik me nou helemaal niks bij voorstellen. Misschien even googlen zodat ik er ook een beeld bij heb.



Ik ga straks mijn foto-afdrukken ophalen. En dan lekker plakken!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Bedoel je zoiets?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En dit is het tweede plaatje. Meer vond ik niet. De eerste vind ik leuker



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oeps, beetje groot plaatje
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Niet gevraagd, maar deze gevonden. http://www.top1toys.nl/zo ... der&search.x=0&search.y=0

Ik zocht naar een klem van de Hema die eigenlijk voor een zak bedoeld is, maar die verkopen ze niet meer. Dat was een klem uit twee delen met een randje rubber.



‘Speelkaartenhouder Palm’ geeft wel voorbeelden die te koop zijn

Ovenhandschoenen .... van die rubberen.....



Zoiets en dan twee CD's er in met een passende vorm?

Je kan er ook mee zwaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven