Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Dat houten ding wat jij post, Pumps, hebben wij in de HK.

Niet dat ik het ooit gebruikt zie worden. Zelf hou ik helemáál niet van kaarten, nooit gedaan ook.

En nu doe ik liever Wordfeud



Alle foto's ingeplakt c.q. in een meeneem-mapje gedaan!

En 2x tot op m'n vel toe natgeregend vandaag, dus echt een goede dag haha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
@Steph: http://dianasfibermeditat ... and-finished-project.html



Gevonden via pinterest op cd en haken!
Alle reacties Link kopieren
Als je zoekt op cd coaster crochet vind je nog veel meer patronen. Twee keer + knoop aanzetten door het gat van de cd en klaar.



Ik ga eens kijken of ik dat ook voor kind kan maken!
Die houten is weg... Deze Palm is er nog wel Kan je minder makkelijk in de kaarten kijken.

Maar zo'n handschoen kan je ze ook ongezien even op tafel leggen.



Scrabble ken ik wel en daar zit ook een houten houder bij. Eens kijken of ik die kan verkopen.....



KIJK!!!! Stimuleert wel. (Ik zie nu dat er een paar reactie bij zijn gekomen tijdens het typen.

Kinderen kunnen dan ook bij opa of oma gaan kaarten. Die gehaakte zijn wel veel leuker. Maar wasbaar. Cd's zijn ook leuk te gebruiken en te verwerken als kerstversiering. Ze kunnen gezaagd worden en gaten in gebrand met hete naalden. Dat geeft veel mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
* * * * W E E K E I N D E * * * *



Net nog wat creatieve ideeën gelezen wat met oude CD's te doen...

Kerstversiering door de kinderen er op te laten tekenen met gekleurde stiften. Leuke lintjes en in de boom laten hangen.

Iemand had ook het idee om er een discobal van te maken door een piepschuimbol te beplakken met verpulverde CD's.

Nog een idee was om er een tafelblad van te maken. Ze had dat ooit in een muziekprogramma gezien met LP's. Met laag hars erover.

Hoe met CD's was nog even ontdekken.



NU is mijn idee en VRAAG: Zou je er ook een spiegelende wand mee kunnen maken? Spiegel geeft inkijk. CD's niet, maar wel weerkaatsing van licht. Ik heb een donker halletje en dan zou ik dat misschien.... voor meer licht. Maar hoe zonder op een discotheek te laten lijken....



Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het altijd op een discotheek lijken, Pumps. Maar is dat erg?

Creatief idee, maar wel veel werk!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Ik ga zelf rondhaken, dat aan elkaar maken en dan moet het lukken. Geen idee waarom schoonma wilt dat ik het ga maken, terwijl ze nog een kaartenhouder heeft (die ze met kerst niet meer gebruikt) maar ze moet een gehaakte hebben.

*zucht* dat ze maar die hond voor mij maakt *zucht*.

Ik ga verder aan mijn kangoeroe verder.
Alle reacties Link kopieren
Schoonma wil gewoon iets persoonlijks van jou
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ze worden wel eens gebruikt om in een boom te hangen tegen vogels, maar eksters zijn gek op alles wat blinkt.

Nou, ik zat te denken om het in delen te zagen, maar of dat mogelijk is... Dan kan er een bepaald patroon mee gelegd worden in een streep. Het idee van bakstenen die je in allerlei motieven kan leggen. Gewoon een randje dat reflecteert. Ik heb nu op een paar plekken een spiegel staan - tijdelijk even neer gezet. Maar is fijn om langer de weerspiegeling zonlicht te hebben.



Maar als er een snoer door heen kan.... Maar dat zal wel lelijk zijn.

Maar in bomen tegen vogels. Dan kan het ook als een soort van mobiel gehangen worden, maar dan zoals ook een lamp wordt gehangen. Ik heb een soort van erker met een schuine wand. Als ik daar spiegels hang dan krijg ik weer gezeik van de buren dat ik ze an het bespieden ben. In een CD kan je niets zien. Dat scheelt gezeur. Het is een donkere ruimte onder een schuine wand. Ik zag net wel een ruimte boven een trap die was opgevuld met een soort van mobiel met vierkante platen. Zoals een lamp gehangen om de ruimte meer als geheel te tonen. Het waren platte objecten. Als het stil hangt dan is het anders.
Weekend!!!

Nog beter; ik heb vakantie!!!



Maandag gaan we een weekje weg.

Na de vakantie is smarttje bijna jarig. De taart is besteld, de handgemaakte uitnodigingen zijn de deur uit en de kadootjes zijn in huis.



Dit weekend vol met feestjes, helaas want ik wil de doek nog af zien te krijgen. Moet nog ongeveer een halve bol. Althans verwacht ik. Dan nog blocken en de franjes er aan zetten maar dat laatste is niet zoveel werk.



Dus vanmiddag als smarttje slaapt heel hard werken en vanavond dan moet het goed komen.



Leuk al die ideetjes met cd's. Zo zie je maar dat je elkaar op ideeën kan brengen.
De uitnodiging lijkt wel wat op Deze maar ik heb dan geen namen er op gezet maar rechtsonder een stempel met hiep hiep hoera in het rond.



Het papier en de enveloppen van de action, de ballonnen had ik nog en de tape van de xenos. Daar heb ik ook de stempel vandaan. Momenteel hebben ze daar ontzettend veel super leuke stempels.



De taart laten we maken met haar idool erop. Spannend hoe het gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, in een restaurant in Iran had ik zo van die mozaïek-spiegelrandjes gezien, rond een deuropening-zonder-deur. Ergens heb ik er nog wel een foto van (maar op de laptop, te lui nu om te zoeken, ben op pc bezig). Dat was zo'n deuropening uitlopend in een punt, als ik het me goed herinner. Mooi!



Smart, alvast een hele fijne vakantie gewenst!

En natuurlijk werd ik meteen nieuwsgierig naar het idool van Smartje.. klikken dus.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, ik kan me er wel bij voorstellen. Turkse tapijten, het tegelwerk in moskeeën. Ze hebben niet zonder reden wereldfaam. Dat is zuivere kunst en die tegeltjes zijn erg duur.



EDIT: even een zijspoor - maar hoe ook iets met spiegels kan - anders dan een groot vlak Nee, het lijkt niet op een CD.

Ander idee van onderzetter. Met een kaarsje? Maar kunststof. Hoe brandbaar is het? Maar CD's in een kerstdecoratie verwerken. Dan is de spiegel geen probleem. Een kerstslinger en tuinslinger. Het kan allebei.



.



Spiegels voor meer licht

En dan even terug komend op de CD's zonder spiegeling en dus zonder inkijk.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 23-09-2015 19:16
Reden: Toegevoegd
% gewijzigd
Gisteravond de doek afgekregen maar hij is veel te klein voor mij om te dragen als omslagdoek. Dus gaat hij in gebruik als sjaal.



Ben even een weekje weg...



Neem breiwerk mee maar ik weet nog niet wat ik ga maken. Straks even wat rondsnuffelen op pinterest enz.
Fijne vakantie of week!

(* Ik heb net toch nog een paar sneakers besteld. Samen met nog twee poncho's. Ik had nog een cadeaubon. Een sjaal of omslagdoek is zo fijn om te hebben. Ik heb een paar sjaals die ik eigenlijk weg moet doen. Een nieuwe sjaal mag dus wel. Ik heb er een besteld die echt overal bij past. De laatste tijd heb ik problemen met het vinden van. *)
Alle reacties Link kopieren
Smart, ook al ben je weg. Fijne vakantie. Smarrrtje zit nog niet in de Frozen-fase zo te zien. Dat had ik gedacht voordat ik op de link klikte.



Pumps, goed de economie gesteunt.
Ik denk dat de sneakers toch weer terug gaan. Er zit een motiefje op. Bij dit laatste zitten de mooiste delen vast in de andere paren. Als ik er niet al twee had gehad dan had ik hem gehouden. Ze zijn heel leuk, maar best opvallend.



Ik beperk me tot een omslagdoek. Van dat merk heb ik ook 2 vesten en die bevallen prima. Die draag ik te veel en is een beetje kaal om de hals. Een omslagdoek/ poncho is dan toch iets praktischer. Ook om op te vouwen en in de tas mee te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, dan moeten ze terug ja.



Zit met de buidel van de kangoeroe in mijn maag. Doe ik alles zoals het moet, lukt het niet AARRRGGH. Ga maar even shoppen, altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Ha shoppen ja, dat is een goede afleiding, zelfs als je niks koopt. Of ga je naar de Action?



Hier gisteren heel veel boeken bekeken. Iemand had mij gebeld dat er veel boeken waren overgebleven, nadat ze al een hele ronde hadden gemaakt (kindervakantiewerk, boekenmarkt, rommelmarkt). Het laatste station was in zicht: de oud-papierbak. Heel fijn dat mensen nu dus uit zichzelf al denken aan het BookCrossing-project. Ik ben gaan kijken en het was echt heel veel. Maar helaas wel teleurstellend. Ik snapte waarom deze boeken waren overgebleven. Heel veel over oorlogen overal in de wereld. Deprimerend. Ik heb er eigenlijk maar twee boeken uitgehaald voor het project, en een paar specifieke voor mezelf (niet geschikt voor BC).



En een hele oude wereldatlas. Met die kaarten wil ik iets gaan doen. Dus ik ben op internet aan het kijken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Zijn hier mensen die knutselen met vilt? Ik heb wat in mijn hoofd gehaald, maar daar wat advies over nodig.
Ik wil dit ding graag maken:



http://media-cache-ec0.pi ... 4c7640373ca6339194a8a.jpg



Het is echter een bouwpakket dat je via een webshop kunt aanschaffen. Die vragen er een hele hoge prijs voor, dus dat vind ik zonde.



Ik vroeg me af of iemand al eens zoiets gemaakt heeft. Ik ben best handig met vilt, maar nog nooit zo'n groot project gedaan.
Niks zo wisselvallig als het weer? Nou.... ik hou de sneakers toch. Ik zeg gewoon dat ik ze zelf heb beschilderd.

Ze lopen lekker en ze passen wel bij heel vaal zomerbroeken. Voor dat geld kan ik niet eens een goede inlegzool kopen.

Voor de omslag doek wacht ik wel tot eind oktober voor het uitzoeken van de omslagdoek.

Ik ben gisteren ook gaan shoppen en heel veel omslagdoeken gepast. Ik werd er niet blij van.

Ook de schoenenwinkel maakte mij niet blij. Dus ik ga ze houden. Bij effen kleding staan ze wel en tegen het voorjaar heb zeker zin in bloemen.. Ik kies nu dus voor een alternatieve bos bloemen. (Ik ga misschien een van de rekken vrij maken om ze op te zetten. )



OOoooo, deze speciaal voor de dames hier die van Dr. Mart houden.

EDIT: Deze vind ik ook niet mooi, maar het is wel een superidee. Voor degenen die aandacht voor HUN kunst vragen. LETTERLIJK: Wie weet ligt de WERELD dan wel aan hun voeten.... Meer economisch: - op verzoek bewerken net als tattoos en er aan verdienen. Is gezonder en bespaart schoonmaakkosten aan gebouwen en voertuigen. Laat mensen er mee gaan lopen. Is alternatief voor reclame op auto's en vrachtwagens. Zorgt vanzelf voor mond op mond reclame. Bijvoorbeeld: "Waar heb jij die mooie vandaan?" Creatief én economisch.......
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-09-2015 13:12
Reden: Die schoen is maar een gedachte. Voorbeeld van creatief met meer klein beetje meer kans.
% gewijzigd
@RR

Zoek eens op poppenhuizen.



@EV

Een keer gezien in een tijdschrift, maar daar stonden andere dingen. Ik geloof in de nummers van 2014.

Dit op hun site gevonden. Zoek op Tienerkamer met thema Wereld

Dit is niet wat ik zocht. Wat ik gezien heb is mooie lijstjes om wereldkaarten of zoiets. Maar als inspiratie waar deze staan?
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-09-2015 13:08
Reden: .. en ook niet van werkende. Het leven is al ingewikkeld genoeg. Gratis is niets. Tijd is geld. Tijd is nodig om geld te gaan verdienen.
% gewijzigd
quote:smart79 schreef op 20 september 2015 @ 11:18:

Gisteravond de doek afgekregen maar hij is veel te klein voor mij om te dragen als omslagdoek. Dus gaat hij in gebruik als sjaal.





Oh....



Ik zit net even terug te bladeren en wilde die omslagdoek net op mijn TO do lijstje zetten. Jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven