Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Dr. Martens en van sneakers

(maar deze zijn wel een beetje wild. Kleuren spreken mij wel aan, maar het design minder.)

Zelf heb ik donkerrode.



Schattig pietenhuisje!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als ik zo bekijk wat graphitti op rijksgebouwen en treinen kost aan schoonmaakkosten. Dan zou de overheid wel een paar schoenen kunnen geven aan de betreffende kunstenaars. Er billboards van maken en ze verkopen.

Ik heet geen Mark en ook geen Rutte....



Mijn sneakers met bloemen vond ik onder een witte en grijze broek toch wel mooi staan. Ik zal een PB sturen.
Alle reacties Link kopieren
Pumps, gezien & ook gezien.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Spiegels elders toegevoegd.

Ik zeg nu al weekeinde. Of zelfs m a a n d e i n d e en ga eindelijk echt knutselen.

Een alternatief van 1 januari op 1 oktober laten beginnen.

Misschien is er dan nog een aantal mooie dagen en alle tijd om er dan op uit te trekken.



(Jammer dat mijn sneakers niet mooi gevonden worden. Ik ga ze sportief gebruiken. De mijne zijn best wel saai qua kleur. Aan de binnenkant van de schoen - tussen de voeten - staan de felle kleurtjes. Ook op de plek waar het embleem over heen is gestikt. Onder een capri staan ze leuk.

O, daar ik weer... Ik begin met goed voornemens op 1 oktober. En dat is meer gaan bewegen en dan wandelen. Ik vind 1 januari iets te ver weg.

Ik weet niet of het lukt.

Maar ik kwam hier om ideeën op te doen voor het pimpen van sneakers.

Die sneakers heb ik nu wel. Dus... toch geslaagd voor dit deel. Nu nog echt gaan lopen. Maar dat is een ander verhaal.

Ik mis een KNUTSELSMILEY! Ik wilde een " k n u t s e l z e " doen, maar heb die laatste dus maar genomen.

W E E K E I N D E
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 25-09-2015 12:52
Reden: P.S.: Complimenten aan ieder die elke dag met goede voornemens starten. :-D
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RianneRianne, hier geen viltknutselaar. Kun je geen tips op google vinden?



EV, goed bezig met die overgebleven boeken.

Pumps, toch de sneakers gehouden. Is toch prima voor sportieve doeleinden.



Nog steeds ruzie met de buidel. Denk dat ik een pappa kangoeroe maak, dus zonder buidel. Is de allereerste die Stip en Haak op facebook heeft. Ach moet iemand de eerste zijn.

Geshopt bij een dame die sieraden verkoopt, ach goed voor de economie en mijn portemonnee vond het goed. Dezelfde dag een patroon van My krissie dolls gekocht, een lief poesje. Haar allernieuwste patroon. Dinsdag garen kopen!!!!
Alle reacties Link kopieren
Irritatie!

Hebben jullie dat ook, hier op het forum: bijna elke keer als ik een pagina open, krijg ik alleen een reclame te zien!

Lege pagina met reclame. Doe ik 'vorige', dan krijg ik pas de tekstpagina. Héél vervelend!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, hier ook problemen.

Is een van de redenen om voor langere tijd af te haken.



Groet,

Pumps.



P.S.: zie PB. Ik heb hier nog meer problemen. Verder geen tijd. EDIT: Ik had ook update van mijn browser gedaan. Zodoende. .... Er zijn nog meer updates nodig. Hier wordt alles gewist, maar thuis moet eerst back-up etc.
Alle reacties Link kopieren
Haai dames

Het is hier gewoon té druk, en samen met een weigerend forum zorgt dat voor weinig Posts maar veel meelezen van mijn kant. Sorry sorry sorry. Dus nu dan toch wat reacties:

@ Pumps, gave sneakers! En verder een voor je problemen.

@ Steph, jij bent goed bezig met je kangoeroe, je scrapbook en vooral met je schoonma-kaarten-haakding. Is het al wat aan het worden? En lukt die ***-buidel nou??

@Smart, jij bent ook druk met knutselen. Goed zo. Fijne verjaardag van Smartje en fijne vakantie (als dat nog van toepassing is...).

@Rianne, ik heb ook wel geklierd met vilt. Als je bij Pinterest vilt Sint en piet intypt, vind je veel patronen. Dat huis kun je maken door een doos te omkleden met vilt en vast te maken met de festonsteek? Kan je best ver mee komen...

Last but not lease, @Ev, leuk om te lezen dat jij nog steeds zo actief bent in de Hk. Teken je nog kaarten?? Enne... Wordfeud... Gaaf! doe ik ook.. Zouden we elkaar kunnen vinden denk je?? Ga zo wel een poging wagen. En w.b. die foto's: afdrukken is toch echt anders dan op je telefoon....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk: WEEKEND!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND



Jammer Akakia dat het forum zo klote doet bij jouw (en EV uiteraard). Begrijp wel dat je daardoor al minder komt.



Hier geen problemen met het forum.

Schoonma-ding heb ik nog niet gemaakt. Had ik geen zin in en ze heeft er niet meer nagevraagd.

Vriend heeft soort van scrapbookding gemaakt.

De kangoeroe word dus een vader, heb de buidel nog geen kans gegeven.
Alle reacties Link kopieren
😂 Briljante oplossing om het een mannetje te laten worden 😂
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Akakia schreef op 25 september 2015 @ 21:53:

😂 Briljante oplossing om het een mannetje te laten worden 😂



Het is niet dat ik daarom hier ga wegblijven hoor, maar het is wel irritant, en soms heb ik gewoon minder geduld.



Ha Akakia, ook een Wordfeuder? Natuurlijk kunnen we elkaar vinden. Ik zal je een pb sturen met mijn nummer!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Maar een buidel in de vorm van een vinger aan een handschoen.



Oooooo, nu begrijp ik het ..... Daar kan je twee kanten mee op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 september 2015 @ 10:03:

Maar een buidel in de vorm van een vinger aan een handschoen.



Oooooo, nu begrijp ik het ..... Daar kan je twee kanten mee op. De buidel haak je van links naar rechts. Daar heb ik problemen mee. Ik kijk nog wel.
Ben er weer



De vakantie begon lekker... smartje was weer ziek. De eerste dagen dus alleen maar in het huisje gezeten. Daarna nog een middagje schoenen kopen in Duitsland. Had super gave knal roze lak Dr. Martens gezien voor haar maar manlief ging niet akkoord



Ik heb niet alles bijgelezen, maar zag dat Rianne nog gekeken had naar de omslagdoek/shawl te breien. Ik had ander garen en manlief doorlaten rekenen hoeveel meters ik nodig had, waarschijnlijk is het daar ergens fout gegaan. Wellicht als je het met de garen van de tutorial doet het wel goed gaat?!



In elk geval ben ik nu over de helft met een andere omslagdoek. Die heb ik aan 1 kant gemeerderd om de andere naald. Tot ongeveer 102 cm. Gemeten aan de kant die niet gemeerderd is en vanaf daar weer 1 minderen aan de kant waar je ook had gemeerderd. Die wordt wel fatsoenlijk qua grootte.



Ik ga straks nog wat foto's proberen te plakken.



Voor nu heb ik een vraag... Ik wil deze maken voor de woonkamer. Wel iets kleiner haha. Maar nu zoek ik een lijst of shadow box om ze in op te hangen. Waar zou ik zoiets kunnen krijgen?



Inmiddels heb ik 300 poppetjes dus ik wil graag gaan beginnen. Maar de lijst ontbreekt nog. Dus kom maar op met ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is jammer zeg, Smart. Van je vakantie, bedoel ik. Dat zul je net hebben.

Lijken me héél gaaf, van die kleine schattige roze Dr. Martensjes voor je meisje. Waren ze net zo duur als grote?



Die legopoppetjesmuur! Wow!

Ik denk meteen aan een letterbak, maar dat is 1. te klein voor je hoeveelheid poppetjes, en 2. daar passen ze niet in.

Al met al heb je niets aan deze bijdrage



Ik heb ineens ook inspiratie voor een projectje (tussen het kleuren en tekenen door).

De resterende spijkerbroek-lapjes en dekbed-lapjes opmaken, ofwel een restjesproject.

Is nog in de brainstorm-fase
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




Bolhouder van een pak koeken. Moet nog opgeleukt met washi tape.




uitnodiging smartjes verjaardag. Foto is beetje gedraaid. De stempel hoort rechtsonder.




De omslagdoek die een sjaal formaat heeft
EV, de kleine maatjes waren 61,-. Zag ze later ook met een ruitje erbij, ook knalroze lak en die waren 71,-.



Kinderschoenen zijn vaak net zo duur als volwassen schoenen. Gelukkig weet ik een wat goedkoper adresje of gaan we zoals nu naar Duitsland. Dan zijn de schoenen beter te betalen. Nu was ik 40,- kwijt voor haar. Daar doet ze hooguit 3 mnd mee dus dan vind ik het nog te betalen. Haar voeten groeien zooo snel.
Ik wil de poppetjes meer op deze manier vastzetten klik Dus ik zat te kijken naar bijvoorbeeld de Ribba lijsten van de Ikea maar ik weet niet hoe groot die zijn. Maar even naar Ikea dus. Ook geen straf
Ow en mijn tante heeft de watermeloen af! Hij ligt nog bij mijn moeder dus ik heb nog geen foto. Tijd om dus te beginnen aan de wortel en tomaat.



Maar eerst de omslagdoek af maken en de ijsbeer en het bovenstaande project...
Ik heb hier een lijst ven de Hema hangen, maar die is al wat ouder. Op hun site zou je kunnen kijken naar de maten die ze hebben.

Je kan er ook een serie lijstjes naast elkaar hangen. Misschien mannetjes en vrouwtjes of zo. (* Maar dat is leesbaar typen. Het was niet de vraag. *)

Ik heb ook zo'n soort van lijsten gekocht bij de kringloop, maar die zijn meestal lelijk. Een enkele keer liggen er ook nieuwe die nog zijn ingepakt. Zulke lijsten hadden ze in elk geval wel in het verleden.

V&D is het nu prijzencircus. Ik heb niet gekeken of ze ook lijsten hebben. Die kan je online deels bekijken.
Ja, bij de Hema hebben ze zulke die er op lijken. Die lijsten in verschillende formaten.

Er staat nog veel meer: Dit is de standaardmaat (klein.) Ze hebben meerdere kleuren, materialen en formaten.



http://www.hema.nl/winkel ... woonkamer/woonaccessoires
Bedankt, pump, ga gelijk bij de hema kijken.



Het liefste zou ik wat diepte er in willen want dan kan het glas er gewoon voor. Zal een hoop afstoffen schelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven