Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV: tuurlijk laat je die kaarsen eerst een hele lange tijd staan. Niet gelijk de fik erin na het knutselen Maar na een gepaste periode zou ik ze denk ik toch aan willen steken. Al was het maar omdat de afbeelding dan zo mooi oplicht.



Smart : ik sta open voor ELK warm zonnig land (oke, mss met uitzondering van de oorlogsgebieden, landen met enge beesten of malariamuggen) Zeg maar wanneer we gaan!

Al een knoop doorgehakt mbt het huis trouwens?



Pumps: fijn, iets zachter/beter weer.



Mijn ondersteboven binnenstebuiten project je liet zich door de stugge stof niet ondersteboven binnenstebuiten manipuleren Heb het maar weer losgemaakt en de pandjes dan maar op elkaar gelegd en vastgemaakt. Het daarna gevuld zonder binnenstebuiten te draaien. De stiknaden kreeg ik niet discreet-netjes, dus toen met zwart garen alles overdreven geaccentueerd. Nu is het alsof het zo hoort Ziet er best grappig uit al zeg ik het zelf.



Volgend project is voor de buurtvereniging; die hebben een Halloween tocht georganiseerd en zochten nog iemand die mee kon helpen met 'iets' verzinnen om te maken van een grote stapel oude witte lakens en dekbedovertrekken. Het moest eng zijn en in de boom komen te hangen.......Hmmmm....Halloween. ......witte lakens........

WAT o WAT kan ik DAAR nou in hemelsnaam van maken..?
...
...
quote:Elmervrouw schreef op 17 oktober 2015 @ 20:03:

[img]http://tangiebaxter.com/news/wp-content ... hahin2.png[/img]



Elmervrouw,

Ik vind dit zo mooi wat je gemaakt heb. Wou ik even zeggen
Alle reacties Link kopieren
Eh. ..dat heeft EV niet gemaakt, ze keek op Google toen ik het over art Journals had.
Alle reacties Link kopieren
Noujijweer: I wish! Maar zoiets moois zie ik mezelf nog niet maken. Misschien als ik me er echt op zou toeleggen, maar ik vind zoveel dingen leuk. Ik wil vanalles doen met lettertypes, op kaarten, in zo'n art journal dus ook, maar dan ben ik weer aan het kleuren, of zomaar wat aan het krabbelen (dat noemen ze tegenwoordig zentangle) of ik vind ineens bij het opruimen van mijn bureau mijn kalligrafiepennen terug.. duidelijk is wel dat dit soort dingen me erg aanspreken!



Vrijdagmorgen gaan we in de HK knutselen met leuke servetten. Op kaarsen, dienblad, spreukenblad (hoe noem je zoiets?); enfin, op diverse ondergronden. Zo leuk als gasten zelf met allerlei ideetjes komen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Leuk idd EV..! (Waar staat afkorting HK eigenlijk voor..?)

En de voorbeelden die je plaatste v je eigen bewerkte spreuken waren ook echt erg mooi! Vergelijkbaar met je google-art-journal-plaatje, dus geen valse bescheidenheid
Alle reacties Link kopieren
Huiskamer :-)

(Als je meer wilt weten: pb me dan even.)
elmervrouw wijzigde dit bericht op 25-10-2015 10:45
Reden: Typ hier de reden van wijziging..
% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, een vraagje: als ik in het reageervak typ, zie ik steeds een vierkant staan met Annuleer en OK, net daar waar de emoticons staan. Zegt dit iemand iets? Hoe krijg ik dat weg? Heel irritant.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
EV, geen idee waar dat voor staat wat jij bedoelt.

Dat met die servetten heet dat niet decopach? Zoiets zag ik op een creabeurs.



WEEKEND (was vergeten te komen voor het weekenddansje en nu is het weekend al bijna voorbij



En nu weer weg, haken/kleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 25 oktober 2015 @ 10:46:

Trouwens, een vraagje: als ik in het reageervak typ, zie ik steeds een vierkant staan met Annuleer en OK, net daar waar de emoticons staan. Zegt dit iemand iets? Hoe krijg ik dat weg? Heel irritant.Hmm, zegt mij ook niets, EV...!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het maar even in de digipijler, in het nerd-topic, voorgelegd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Slim 😊

Vandaag heb ik met (*jongste-van-12-jaar*) de hele middag zitten knutselen aan spoken voor de haloween optocht van komend weekend. Was gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezellig! Wat hebben jullie gemaakt/gedaan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
2 grote spoken, en 5 kleintjes.

De 5 kleintjes zijn gemaakt van 5 witte kussenslopen, met een ballon er in als hoofd en dan opgeblazen witte latex handschoenen als handen. Erg leuk! Met zwarte stiften en verf enge gezichten erop getekend, en met rode verf bloedvlekken

Alleen de twee grote spoken moeten nog hersteld worden. Hun hoofden moesten groter worden, (maat skippybal of grote strandbal), het mag geen geld kosten dus had ik 2 vuilniszakken opgeblazen en strak dichtgeknoopt als hoofd.

Helaas houdt dit niet. Binnen een kwartier waren ze al slap.

Ze moeten zeker een blok van 7 uur hard/stevig blijven. Heeft iemand hier ideeën over toevallig..?

Mag ook niet te zwaar zijn, ze moeten losjes in bomen en struiken getakeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Brrr, klinkt goed, IBI!

Haha!!

Heb je geen grote strandbal of zo liggen, toevallig?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
[/list]Petfles van 1,5 l. Oude lappen er om. Wel goed vast binden. Anders waait het weg.

Ballonnen stinken. Zijn ook giftig las ik ergens.

Je kan er van die plastic handschoenen (bij tanken hangen die) of zo bij nemen.

Toevallig hier op topic. Verder geen commentaar.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen strandbal , de petflessen; mja dat zou kunnen. Is een idee. Lastig wel om dat rond te krijgen denk ik.

Ik zal nog eens rondvragen. Er zal toch wel IEMAND een strandbal te leen hebben....? Na de spooktocht kunnen ze hem weer terug krijgen. Moet te regelen zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bij de feestwinkel grotere ballonnen halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 28 oktober 2015 @ 10:50:

Bij de feestwinkel grotere ballonnen halen?

Hmm, dat kan natuurlijk ook. Zouden ze die hebben in een flinke maat..?

Ik ga eens proberen of het me lukt om een foto te plaatsen. (*geen garanties want al jaaaaaren niet meer gedaan *)
Alle reacties Link kopieren
http://www.mijnalbum.nl/Album=N7NSFHB6#TPPKKKYB
Alle reacties Link kopieren
[img]http:// www.mijnalbum.nl/Album=N7NSFHB6#TPPKKKYB[/img]



Schaaaam. ....Sorrie. ..lukt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even met jouw link geprobeerd, maar het lukt inderdaad niet.

Toen ben ik even naar mijn eigen album gegaan, om te kijken hoe het eruit moet zien, die regel.



Ik krijg dus zoiets:





http://www.mijnalbum.nl/Foto650-O7AGZKJG.jpg

Ik denk dat het =teken bij jou er niet in hoort.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
http://www.mijnalbum.nl/AlbumN7NSFHB6#TPPKKKY
B



Zal het eens proberen. ....



....Nope.... dat is het hem niet...
Alle reacties Link kopieren
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-TPPKKKYB.jpg



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven