Het grote knutseltopic, deel 4

21-01-2017 11:42 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 4 van het grote knutseltopic voor geopend. 



Iedereen is welkom! 

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend. 



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag. 

En met foto's zijn we helemáál blij.



Deel 3 : Het grote knutseltopic - deel 3
Happy new topic!
Ik knutsel momenteel niet zoveel, helaas. Kan me er niet toe zetten of zo lijkt het wel.



Ben wel begonnen met logisch kleuren, erg leuk om een afbeelding te zien verschijnen als je gaande weg bezig bent.



Ook heb ik een begin gemaakt met een sjaal, maar op een of andere manier ligt dat al weken stil.



Smartje gaat binnenkort afscheid nemen van de opvang, wil voor de kinderen een aju paraplu geven als traktatie (een kinderparaplu uit de winkel met een tekstje) maar voor de leidsters en leider (jaja een mannelijke stagiair) weet ik nog niet wat te geven. Ben deze week maar op pinsterest gedoken. Als jullie nog iets leuks weten dan graag!



Misschien kunnen jullie mij weer motiveren om weer meer te gaan knutselen!
Prettig weekeinde! (Ga ik nu aan beginnen. Ik volg het verder wel. Weinig tijd voor klussen.)

Ik heb zo'n woontas besteld en nog een kleinere. Voor opbergen klusmaterialen. Totdat ik ze wel ga gebruiken.)

quote:Pumps_italiaans schreef op 21 januari 2017 @ 12:22:

Prettig weekeinde! (Ga ik nu aan beginnen. Ik volg het verder wel. Weinig tijd voor klussen.)

Ik heb zo'n woontas besteld en nog een kleinere. Voor opbergen klusmaterialen. Totdat ik ze wel ga gebruiken.)

[img]http://images.hema.nl/products/46-x-34- ... ain-10.jpg[/img]Mooi!!!
Alle reacties Link kopieren
Smart: Logisch kleuren. .? Dat ken ik niet.



Mooie tas pumps!

Geeft altijd een boost als je een goede opbergmogelijkheid ontdekt vind ik.



Ik ben in de afgelopen weken mijn huis wat aan het opruimen. Spullen uitzoeken, schiften, weggooien. Consuminderen ook. Werkt heel therapeutisch ook. Want wat ik in de loop der jaren al niet aan troepjes bewaard heb..!

Alleen mijn knutselkamertje. ....

Daar is dus ECHT geen beginnen aan!
Alle reacties Link kopieren
Haaaa wat goed IBI, ik ga meteen even bijlezen!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk, zo'n knutselkamertje. Oh wacht, dat zou ik hier ook wel kunnen realiseren. Het is een appartement met twee kamers, slaapkamers bedoel ik. Een grotere (is slaapkamer) en een kleinere (met kledingkast en schoenenrek).

Hm, daar ga ik eens over brainstormen......



Van de week heb ik nog aan iemand al mijn foto's van de glas-in-lood en tiffany-werkstukken laten zien. Dat lijkt alweer zolang geleden, dat ik dat allemaal maakte.. en af en toe op een hobbymarkt stond. Ik was zelf bijna weer verbaasd hoeveel ik in die tijd gemaakt heb. Toch was ik er op een gegeven moment ook wel weer klaar mee. Net zoals met het quilten.



Ik kleur nog weleens wat. Heb pas goedkope dubbel-stiften gekocht bij de Lidl (ene kant dunne punt, andere kant dikke punt) en heb weer eens in een kleurboek zitten kleuren. Toch was dat veel leuker toen ik het nog in de Huiskamer-groep samen met anderen deed. Dat mis ik wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
IBI, misschien nog even de verwijzing naar deel 3 toevoegen in de OP?

(kunnen mensen nog terugkijken, als ze dat willen)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ikbenik; logisch kleuren zijn soort puzzels die je oplost door te kleuren. https://www.denksport.nl/logisch-kleuren-en-tekenen kan je even kijken



Elmervrouw; een knutselkamer is toch een droom? Ik zou het zeker overwege als ik jou was. Lijkt me waanzinnig om te hebben. Je hoeft niet op te ruimen want alles ligt uit het zicht als je de deur achter je dicht trekt. En als je verder wil met een project kan je gelijk aan de slag zonder eerst alles te hoeven pakken. Ohhhh ik wil ook!!!
Ik kwam net op pinterest een bord tegen met de tekst; I can't clean my crafts room because I get distracted by all of the awesome stuff I find... again!



Alle reacties Link kopieren
Ev: moet je doen ja; knutselkamertje maken..! Maar dan hoop ik dat je er meer gebruik van maakt dan ik



Smart: bedankt voor de link: ik ga dat ook proberen! Kende dat nog niet maar lijkt me erg leuk ter afwisseling van mijn cryptogrammen boekje.

En die spreuk.. tja..! herkenbaar
Ik heb zo'n soort van kaptafel (maar dan anders) Die planken heb ik er niet bij, maar in een hoekje of in een kast... (Ik heb mijn klaptafel 2e hands voor kleine prijs.) Als stoel heb ik er een hoge opklapbare barkruk bij.
Alle reacties Link kopieren
Pumps en haar plaatjes

Volgens mij ben jij heel goed in googlen, Pumps.



Vandaag helemaal niet meer aan knutselkamertjes gedacht, want genoeg andere (leuke) afleiding.

En ik wou naar de FeelGood market gaan, dat is ook heel creatief allemaal, maar die bleek op een andere plek te zijn dan de vorige keer. Natuurlijk had ik niet vantevoren op internet gekeken. En achteraf is het te laat. Nou ja, volgende maand weer een kans.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, goochelen kan ik niet. Ik weet waar het verkocht wordt.

Ik ben blij met die tas en er staan er nog een paar. Daar kreeg ik een nieuwsbrief van.

Er staat niet meer zoveel, maar ik zocht naar iets anders. Ik ben aan het nadenken over een paar muren en hoe die efficiënter te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Goochel je nu met woorden?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, dat deed Herman Finkers al.

Google maakte een spelfout. Lees maar. https://nl.wikipedia.org/wiki/Googol

Dat wist ik al, maar moest het even opzoeken.



Als goeie afsluiter: Klik voor verhaal van de Dikke Van Dale Is voorbij, maar ik vind hem nog steeds leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi plaatje van een knutselkamer. Ik heb ooit een hobbykamer gehad maar omdat die op de tweede verdieping was ben ik daar gestopt. Gewoon in de huiskamer hobbien en wel netjes houden *kuch*.



IBI, bedankt voor het openen van het topic.



Vanddaag weer een tak af en nu naar YouTube kijken....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook naar kijken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Steph

Heb vandaag 2 volle tassen met lapjes stof weg gedaan. Trots op mezelf. Ben nog steeds aan het proberen wat te ontspullen, maar vooral op mijn knutselkamertje wil ik hier voorzichtig mee zijn. Een béétje 'troep' is juist nodig als je van knutselen houdt. Er moet toch voldoende 'voorraad' zijn.



Maar er ligt nu zoveel zooi dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het lijkt meer een dump plaats voor allerlei frutsels die 'mss vast ooit nog wel eens van pas zouden kunnen komen, ooit, als ik zin/tijd/inspiratie krijg'

Ik loop er met een boog omheen omdat ik niet eens fatsoenlijk kan zitten.

Maarja. Weggooien is dus moeilijk.

Want, tja, zonde.



Gelukkig kon ik er iemand blij mee maken, dat scheelt!

Dan is het ineens een stuk minder 'zonde', wat het loslaten makkelijker maakt.



Hoe doen jullie dat? Orde houden in je knutsel hoek/kamer/ruimte..?
quote:ikbenik schreef op 23 januari 2017 @ 23:33:

Hoe doen jullie dat? Orde houden in je knutsel hoek/kamer/ruimte..?Wij hebben een hele grote kast aangeschaft met deurtjes, deuren dicht-> geen rotzooi te zien
Alle reacties Link kopieren
Hij is leuk, Herman Finkers. Ik hou van die woord- en taalspelerijen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
IBI, in de Buurtsalon, waar ik nu vaak kom, hebben ze ook heel veel knutselmateriaal en een beperkte ruimte.

Ze hebben daar van die plastic bakken, en op die bakken dus etiketten met wat erin zit. Best geordend dus terwijl ze maar kleine opbergruimtes hebben (smalle kast in schuine wand). Die bakken kun je net als lades in- en uitschuiven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos


Deze zijn er in 4 kleuren en is niet zo stevig, maar wel handig. Wieltjes en de laden kunnen er uit. Twee of drie van zulke geven heel veel bergruimte. Kunnen onder de meeste tafels. Er kan ook iets boven op. Ze wegen niks en zijn dus snel elders geplaatst en de ruimte is leeg. Is wel opletten of er scherpe randen aan zitten.



Leuke ondoorzichtige vazen of potten als decoratie. Daarin kan ook van alles.



Deze kan ook aan de wand. Maar is wel duur. In kastdeur iets goedkoper kan ook.

Prijsverschil is er wel. kiek hier hoe duur

Met een haak aan de muur en hanger om weer in kast uit zicht te krijgen. kiek hier voor alternatief



Voor de keuken ben ik nog op zoek naar een mooie kunststof doos met opdruk die ik ergens heb gezien.

Dit vind ik ook mooi. (Curver) deze curver systeem

Bij Blokker en Fonq hebben ze niet. Verder succes en klusplezier.
Alle reacties Link kopieren
IBI, gewoon kastje kopen met erop ruimte om iets op te leggen waarmee ik dan bezig ben. Maar voor de rest, opgeruimd staat netjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven