Het grote knutseltopic, deel 4

21-01-2017 11:42 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 4 van het grote knutseltopic voor geopend. 



Iedereen is welkom! 

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend. 



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag. 

En met foto's zijn we helemáál blij.



Deel 3 : Het grote knutseltopic - deel 3
Leuk idee: http://binnenstebuiten.kr ... zzel-naar-decoratieletter

Zeker als er veel van één kleur in zit.







En ook http://binnenstebuiten.kr ... -hout-naar-fotoschilderij







Ik heb wel een paar tijdschriften waarmee het heel misschien kan lukken. Ik heb nog een onbewerkt plankje waar ik haken op wil maken in de hal. Misschien kan het daar ook mee. Proberen is de moeite waard bij leuke plaatjes. Ik weet absoluut niet of zoiets lukt.



http://binnenstebuiten.kr ... k-hout-naar-kaartenhouder





O, dit is niet alleen voor halloween een leuk idee. Met kerstverlichting kan je andersom denkend tuinlichtjes maken met andere plastic verpakkingen (tegen de regen) Ik met er even over nadenken of ik zo ook de solar buiten kan hangen.

Ik heb er nu een van de Action en een andere waarvan er een erg goed werkt al langer dan 2 jaar. Bijgekocht is weer retour gegaan, want die deden het niet. http://binnenstebuiten.kr ... ak-naar-halloweenlantaarn

Weekend!!!



Nog geen plannen, manlief is morgen een dagje op stap dus ik heb smartje om me heen. Knutselen voor mezelf zit er dus niet zo erg in. Hopelijk kan ik wel wat bijslapen want de nachten met smartje zijn momenteel wat minder goed...
Alle reacties Link kopieren
Weeeeekend! Yeah



Van de week nog eens aan de slag geweest met de spirograph, kennen jullie dat nog van vroeger (of ben ik alleen zo oud hier)?

Trip down memory lane in het buurthuis hier, met de allochtone vrouwen. Die het overigens behoorlijk moeilijk vonden. Echt heeeeel lang geleden dat ik dat nog gedaan had. En ik ging er zelf bij tekenen, zo kun je ook weer zentangle toevoegen zeg maar. Die eigen fantasie vonden zij weer geweldig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Viewmaster vinden de kinderen van nu nog steeds leuk. Het was zelfs een hype geloof ik. (net als dat andere speelgoed.)



De goedkoopste plisségordijnen van Ikea zijn slecht. Niet kopen. Die scheuren en kunnen alleen dicht op open. Een stukje terug had ik van Ikeahackers een plaatje geplakt. Kleuren zijn wel mooi en materiaal is ook redelijk voor de prijs. Is wel geschikt en goedkoop om een kamerscherm van te maken. Iets dat dicht moet blijven.



Ik ga bekijken of ik zelf een soort van ringblomma klik voor bekijken kan maken van gordijnstof die hier nog ligt.

Er liggen een heleboel magneetjes los gegaan uit een plastic vormpje. Er ligt ook nog waslijn met metaal er in. Zoeken waar het ligt en of het zou kunnen.



Prettig weekeinde!
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond is ons lieve nieuwe poezenkitten thuis gekomen..! Ben natuurlijk helemaal verliefd! Zoooo lief en speels..!

Ook een goede reden om weer eens iets te gaan knutselen, want wat is er laagdrempeliger en makkelijker dan een klein balletje met kattekruid erin, een mini muisje of visje van vilt of stof, of iets met n veertje eraan...? Dat hatseflats je supersnel in elkaar, en het is een dankbaar beestje. Ze vond een propje papier en een fro ezeltje kado lint al geweldig...!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de spirograph en viewmaster zijn echt nog niet zo 'oud' hoor!

(*riep ze koppig*)
quote:ikbenik schreef op 18 februari 2017 @ 00:03:

Donderdagavond is ons lieve nieuwe poezenkitten thuis gekomen..! Ben natuurlijk helemaal verliefd! Zoooo lief en speels..!

Ook een goede reden om weer eens iets te gaan knutselen, want wat is er laagdrempeliger en makkelijker dan een klein balletje met kattekruid erin, een mini muisje of visje van vilt of stof, of iets met n veertje eraan...? Dat hatseflats je supersnel in elkaar, en het is een dankbaar beestje. Ze vond een propje papier en een fro ezeltje kado lint al geweldig...!



Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Zo leuk zo'n klein beestje
quote:ikbenik schreef op 18 februari 2017 @ 00:04:

Oh, en de spirograph en viewmaster zijn echt nog niet zo 'oud' hoor!

(*riep ze koppig*)



Smartje heeft een viewmaster van Thomas de trein! Ze worden dus nog steeds verkocht en blijven in trek.



Een spirograph had ik vroeger niet, maar wel ooit aan mijn nichtje kado gedaan en van de week kreeg ik hem terug voor smartje. Ze is er nog een beetje te klein voor, maar ze houdt van waterverf, potloden en stiften dus het gaat vast tzt een hit worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het opgezocht op internet van de week, omdat ik ook nieuwsgierig werd hoe oud dat spirograph-gebeuren eigenlijk was, en het blijkt te zijn bedacht in 1965. Echt jeugdsentiment dus. Ik had er zelf geen, maar deed dit wel bij vriendinnetjes. Wij waren kinderen die altijd zaten te kleuren, tekenen, knutselen, plakken etc.



Wat leuk, een kitten! Heel veel (knutsel)plezier, IBI!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Een spirograph is zo leuk! Ik had er als kind ook een inderdaad. En ik had een goedkope van de Action in een verrassingspakketje die ik vorig jaar weggaf via mijn blog, degene die gewonnen had was ontzettend enthousiast. Voor haar was het ook jeugdsentiment



Voor nu houd ik het knutselen even bij breiwerkjes waar ik al mee bezig was. We gaan over een paar weken verhuizen, en dan is allemaal knutselprojecten opstarten geen goed idee ... maar we gaan wel een gratis secretaire ergens ophalen die ik op wil knappen (in ieder geval andere knopjes op de deurtjes), en ik wil de 'nieuwe' eettafel schilderen, en en en ... ideeën genoeg wat dat betreft, en dat vind ik ook knutselen!
Alle reacties Link kopieren
Zeker is dat ook knutselen.

Eigenlijk is knutselen best een stom woord, als je het zo leest.



Ik heb ooit een hele mooie schommelstoel bij de kringloop gekocht, voor maar een tientje of zo. Euro. Die was donkerbruin. Ik heb hem helemaal kaalgemaakt, en daarna glanzend roze geschilderd. Mooi! En geeft heel veel voldoening, vind ik. Nu liggen er oranje/roze/rode (deels ook zelfgemaakt) kussentjes in. Ik hou van kleur
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik zocht een stukje karton om iets te knutselen. Had alleen een verpakking en inhoud tijdelijk moeten stallen.

Lege plek blijkt ideale plek te zijn. Het blijft dus staan. Ik heb er iedere dag plezier van. Heb zelfs geen timmerman meer nodig.

Het kartonnen bouwwerk is niet zo mooi, maar een hele verbetering. Blijft even zo om nieuwe ideeën te krijgen. Moet nu wel opeens weer heel anders worden. Komt wel in de richting van een blijvende oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor een kartonnen bouwwerk is dat dan, Pumps?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat vlekjes en plakjes weg werken bij een muur met rare afmetingen.

I.p.v. spaanplaat heb ik van stevig karton iets gemaakt. Met een kleurtje (behang) er op.

Het is een afdekplaat. Er zitten scheurtjes in het karton.
Alle reacties Link kopieren
EV, ik heb ook spirograph gedaan en had een vieuwmaster. Echt jeugdsentiment. Wat leuk dat de allochtone dames het zijn gaan doen. En je schommelstoel (jaloers) weer gaan verven...

Smartje, leuk dat ze nog steeds worden verkocht. Zeker voor Smartje.



IBI, een kitten. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding. Knutsel ze voor de kitten.

Heb bijna het hele weekend geknutseld, op het huishouden na dan en bezoekjes.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met het kitten, IBI?



Snap het, Pumps. (Denk nu, door dat kitten, ineens aan een speelse vervorming van je naam, Pups haha).



Steph, het is elke week een andere workshop die aan de allochtone dames aangeboden wordt, door verschillende medewerkers, waaronder ik dus, eens in wat weken. Niet dat ze allemaal daaraan meedoen. Twee brengen handwerk mee. Geweldig wat ze maken. Heel mooi en fijn haakwerk, als randjes aan handdoeken. Deze handdoeken zijn een speciaal cadeautje op bruiloften bijvoorbeeld, of worden alleen gebruikt als er gasten komen. We praten dus ook over dingen, zoals dit bijvoorbeeld. Gebruiken rondom geboorte, huwelijk; cultuurdingen. Alles kan gebruikt worden om NL te spreken
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Oei wat een super leuke topic!!



Ik heb alles nog niet door gelezen, maar ik vind het heerlijk om te scrapbooken!!

Nog meer mensen die dit doen?
Hallo Leeflang, welkom! Scrapbooken doe ik zelf niet, maar vind het er bij anderen altijd wel leuk uitzien.



EV, misschien kunnen ze jou ook nog knutselen wat handwerk leren! Wat staat er deze week op de planning qua workshop?



Ibi, hoe is het met de kleine?



Smartje neemt eerdaags afscheid van de opvang. Nu heb ik voor de kinderen een paraplu gekocht, daar maak ik een kaartje aan in de vorm van een druppel met de tekst 'aju paraplu, ik ga er van door'
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee, Smart; die paraplu..!



Welkom leefleven! Ik heb ooit een halfslachtige poging tot scrapboken (is dat n werkwoord..? ) gedaan. Is niet blijven hangen. Ik was er niet goed in. Knap als je het wèl kunt!



Met gaat het super goed!

Wat 3 dagen geleden hier nog verlegen en zielig in n hoekje zat te miauwen, is na heeeel veel geruststellingen onzerzijds nu ontpopt tot een eigenwijs huis-tirannetje..!

Ze sjanst en flirt, met haar sierlijke vraagteken-staartje, wandelt over mijn Tablet terwijl ik ermee bezig ben, valt de veters van mijn schoenen aan, heeft alle 20 speeltje al verstopt in een holletje achter de bank, en komt dan verveeld bij me klaag-mauwen dat ze niks meer te doen heeft...

!

Hou nu al ZO veel van haar..!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leefleven schreef op 20 februari 2017 @ 10:41:

Oei wat een super leuke topic!!



Ik heb alles nog niet door gelezen, maar ik vind het heerlijk om te scrapbooken!!

Nog meer mensen die dit doen?Met de vakantiefoto's doe ik het wel. Is ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 20 februari 2017 @ 10:06:

Hoe gaat het nu met het kitten, IBI?



Snap het, Pumps. (Denk nu, door dat kitten, ineens aan een speelse vervorming van je naam, Pups haha).



Steph, het is elke week een andere workshop die aan de allochtone dames aangeboden wordt, door verschillende medewerkers, waaronder ik dus, eens in wat weken. Niet dat ze allemaal daaraan meedoen. Twee brengen handwerk mee. Geweldig wat ze maken. Heel mooi en fijn haakwerk, als randjes aan handdoeken. Deze handdoeken zijn een speciaal cadeautje op bruiloften bijvoorbeeld, of worden alleen gebruikt als er gasten komen. We praten dus ook over dingen, zoals dit bijvoorbeeld. Gebruiken rondom geboorte, huwelijk; cultuurdingen. Alles kan gebruikt worden om NL te spreken EV, dat haakwerk ken ik, Is echt heel fijn haakwerk en mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk poezenverhaal, IBI. Lijkt me echt genieten!



Welkom, Leefleven

Scrapbooken doe ik niet, maar ik heb wel een notitieboek waarin ik schrijf en plak etc. wat maar in me opkomt. En vroeger maakte ik plakboeken; retro-scrapbooking
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Geen idee trouwens wat de workshop deze week was (gisteren), want ik ben er niet bij geweest. Ik had even andere dingen te doen en het was niet mijn beurt om de workshop te geven.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hier één bescheiden knutsel frutsel gemaakt voor kitten.

Van een mini stukje stof, een soort 'worm-vorm' gemaakt, met kattekruid en watten in het midden, en veertjes en pluisballetje aan uiteinde. Ziet er niet 'mooi' uit maar kitten was er erg blij mee..!



Zijn er hier nog mensen aan het knutselen?
Alle reacties Link kopieren
Op het moment helemaal niets aan het knutselen.

Doel bereikt toch, als kitten er blij mee is! Mooi
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven