Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 14 juni 2014 @ 22:21:

Mevrouw75, een goede kattenbak is inderdaad onmisbaar! Wij hebben een gesloten bak met luikje. Ideaal! De kat zijn privacy en wij geen zicht op de uitwerpselen (wel iedere dag scheppen natuurlijk).Heb ik ook!
Mijne is bang voor alufolie



Veren vindt hij dan weer wel geweldig.
quote:ikke29 schreef op 14 juni 2014 @ 22:25:

Dat de kat naar buiten kan , dat is onmisbaar!Dat gaat hier helaas niet, we wonen in een druk stadscentrum vandaar dat ik binnen alle voorzieningen voor hem wil hebben.
Kartonnen dozen, plastic tasjes en tampons zijn hier favoriet. De kleinste heeft ook een innige relatie met haar 2 beesies (die WK dingen van vier jaar terug). Oh en as we speak gaat ze nu los op z'n hamster van AH.

De grootste rent graag achter een eendje met catnip aan.



Verder is de deurmat erg leuk en de krabpaal gelukkig ook wel. De mega krabton daarentegen..
Een uitgelezen assortiment aan fruit- zweef en bromvliegen (levend, wel te verstaan) om te vangen en op te eten, wat skoebiedoetouwtjes om achteraan te hollen, de poes van de buren om door het raam heen te pesten.



Verder een lekker kussentje (bij voorkeur niet het kussentje dat ik voor haar geknutseld heb, maar gewoon mijn hoofdkussen) en een paar kartonnen dozen inderdaad.
Een hond. Om zomaar vanaf de bank om totaal geen reden bovenop te springen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft ook zo'n snack-bal, maar die grijpt hij vakkundig met zijn klauw vast en schudt hem leeg, eigenlijk best slim natuurlijk



En hier ook kartonnen dozen, hoe klein ook, hij moet en zal erin.



Mijn andere kat is dolgelukkig nu met alle mugjes en spinnen in de tuin, daar kan zij uren mee zoet zijn en smikkelen joh...mooi om te zien
Oh en natuurlijk het laserlampje, ik weet niet wie het leuker vindt, zij of ik!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 14 juni 2014 @ 22:26:

Mijne is bang voor alufolie



Veren vindt hij dan weer wel geweldig.







Oja, klopt, als ik op straat een veer vind dan neem ik die voor ze mee, altijd een succes. En in de herfst neem ik wel eens een kastanje mee als ik die vind, ook leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
[quote]Lady-Voldemort schreef op 14 juni 2014 @ 22:28:

Een uitgelezen assortiment aan fruit- zweef en bromvliegen (levend, wel te verstaan) om te vangen en op te eten, wat skoebiedoetouwtjes om achteraan te hollen, de poes van de buren om door het raam heen te pesten.





oh ja die vliegen, ik word er gek van hier. Hij is er wel heel goed in om ze te vangen, binnen een paar minuten zijn ze gevangen en opgepeuzeld. Laatst had hij zon hele dikke libelle in zijn bek'..... schoon op.
Alle reacties Link kopieren
de kartonnen krabmeubels, om te krabben maar ook om in te slapen. En een vers gestofzuigde bank, zonder vieze kattenharen. Daarop slaapt poes het liefst..
Valeriaandruppels van de drogist, af en toe doe ik een paar druppeltjes op een sok of speeltje. Dan is ze echt intens gelukkig. ( en misschien een beetje stoned)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 juni 2014 @ 22:30:

[...]









Oja, klopt, als ik op straat een veer vind dan neem ik die voor ze mee, altijd een succes. En in de herfst neem ik wel eens een kastanje mee als ik die vind, ook leuk.Oh ja, ik heb 1x een veer meegenomen. Daar ging ze zo hard en snel op tekeer dat mijn hele hand open lag.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een keertje een laserlichtje voor ze kopen. Weet iemand waar je die kan krijgen?





Ik heb trouwens een kattentunnel waar wat speeltjes in hangen en dat vinden ze hier ook leuk. Alleen de jongste 2, achter elkaar aanrennen, verstoppen in de tunnel enz
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat ook een must is, als ik op de wc zit: een velletje wc papier onder de deur door duwen. En weer een beetje terugtrekken. Dat wordt altijd een gevecht.

Nadeel is dat ik nooit meer rustig op de wc zit.....
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 juni 2014 @ 22:33:

Ik wil ook een keertje een laserlichtje voor ze kopen. Weet iemand waar je die kan krijgen?





Ik heb trouwens een kattentunnel waar wat speeltjes in hangen en dat vinden ze hier ook leuk. Alleen de jongste 2, achter elkaar aanrennen, verstoppen in de tunnel enz

In elk geval bij Zooplus, voor een paar euro.

Mijn vorige kat werd daar vreselijk gefrustreerd van. Als ik dat lichtje had opgeborgen, bleef hij de hele avond zoeken. Dat was wel zielig.
Gewoon bij de Action denk ik Buuf!
Alle reacties Link kopieren
De kartonnen doos is ook hier met onze twee kleintjes van nu 1 jaar oud erg herkenbaar! Mijn vriend haalt altijd een doos voor het oud papier en ik laat hem er dan twee meenemen, eentje speciaal voor de katten (die uiteraard geen erg lang leven heeft). Blij dat ze dan zijn.



En één van de twee is ook DOL op mijn balpennen en potloden. Hij zoekt ze ook echt op, gaat dan met z'n pootjes ze heel schattig van de tafel gooien om er vervolgens mee te spelen, heel lief! Ik vind iedere week met het stofzuigen wel 2 of 3 verdwaalde pennen onder de bank .



De grote krabpaal is ook geliefd en hun mandje gelukkig ook (in het begin helemaal niet), maar het allerliefste slapen ze toch bij ons in het grote bed. Dat mag niet altijd, maar wel in het weekend, zo gezellig dat geknor naast je :)!
Of hier:



http://www.poezenwinkel.n ... n=article&aid=304&lang=NL
quote:Splinter_ schreef op 14 juni 2014 @ 22:33:

Wat ook een must is, als ik op de wc zit: een velletje wc papier onder de deur door duwen. En weer een beetje terugtrekken. Dat wordt altijd een gevecht.

Nadeel is dat ik nooit meer rustig op de wc zit.....+1
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op zaterdag 14 juni 2014 22:26 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ikke29 in "Wat vinden jullie onmisbaar voor jullie ..."" class="messagelink">ikke29 schreef op 14 juni 2014 @ 22:25</a>:</b>

Dat de kat naar buiten kan , dat is onmisbaar!</div></blockquote>Dat gaat hier helaas niet, we wonen in een druk stadscentrum vandaar dat ik binnen alle voorzieningen voor hem wil hebben. Dan moet j geen kat nemen! Hoe zou jij t vinden om je hele leven binnen te zitten en je elke dag af te vragen welke plek je nu op de bank uitkiest. Er zijn geen binnen katten!!
Ga even lekker een eigen topic openen ikke29.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 14 juni 2014 @ 22:35:

Gewoon bij de Action denk ik Buuf!



Ah dankje Buuf en Splinter!



Ga ik van de week de boys eens verrassen.

(afijn, zie me al alleen spelen ermee )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:ikke29 schreef op 14 juni 2014 @ 22:36:

[...]



Dan moet j geen kat nemen! Hoe zou jij t vinden om je hele leven binnen te zitten en je elke dag af te vragen welke plek je nu op de bank uitkiest. Er zijn geen binnen katten!!Die katten zijn er al en zijn heel gelukkig hoor. Niet zo hysterisch doen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 juni 2014 @ 22:37:

[...]





Ah dankje Buuf en Splinter!



Ga ik van de week de boys eens verrassen.

(afijn, zie me al alleen spelen ermee )Dat wil ik dan ook wel zien; het is namelijk vrij lastig om achter een lampje aan te rennen wat je zelf in je hand hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven