Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Ik betaal bij Zooplus ook altijd gelijk met Ideal.

Van de week weer bestelling gedaan een 22 kilo brokken binnen

Ik kan weer effies.

Ik weet wel dan online winkels een soort bestand hebben van wanbetaling per postcode. Ik denk dat je de pech hebt dat er in jouw buurt slechte betalers wonen.

Ik vind vooruit betaling bij Zooplus overigens helemaal prima. Betrouwbare winkel en altijd binnen 2 dagen in huis. Wat is jouw belemmering hierin ?





Over de ingeslapen poes. Tja sneu voor het dier maar die bemoeizucht van gladool zou mij als ik de eigenaar zou zijn danig de keel uit hangen. Als ze het dier al 16 jaar had zal het heus geen makkelijke beslissing geweest zijn en een dierenarts laat geen dier inslapen als ie er niet achter staat.
Vooral dat het best een fors bedrag is en dat ik weet dat ook morgen of overmorgen de huur afgeschreven wordt. Ik til dan andere bedragen het liefst even over die afschrijving heen, zodat ik niet in de problemen kom. En ik vind het een beetje raar dat ik eerst wel achteraf kan betalen en daarna niet meer...



Juffrouw is nog niet zo happig op water... Al is ze laatst wel bijzonder dapper de natte douchecabine ingelopen.



Ze is hier nu 3 weken... Maar het voelt alsof ze hier al maanden woont!
Oh zo. Mijn bestelling zit meestal tussen de 80 en 100 euro en gelukkig zijn dat geen bedragen waardoor ik in de problemen kan komen.

Denk er niet bij na dus dat dat voor jou anders kan zijn.
Wajong, en ik wil liever geen wanbetaler worden .



Juffrouw en ik hebben een spelletje ontwikkelt. In plaats van dat ze gewoon haar snoepjes krijgt, verstop ik ze, en dan gaat zij ze zoeken. Werkt bijzonder goed!



Trouwens, kwam via Facebook http://blog.theanimalrescuesite.com/cat ... kmXE53T.01 tegen.
Links plakken werkt nog niet heel denderend op het nieuwe forum, zo te merken...
Oh heerlijk!

Mijn vorige kat ging altijd tegen me aanstaan, als een kleuter die zijn handjes naar je uitsteekt om opgetild te worden. En hij was groot, dus als hij op zijn achterpoten stond, kwamen zijn voorpootjes tot aan mijn broekband (ik ben zelf 1.81m). En dan was het: hand onder zijn kont en ophijsen maar. Dan lag ie zo heerlijk te kroelen met zijn koppie in mijn nek, en ik mijn hoofd tegen zijn ronkende lijfje. Echt genieten was dat.



Sammi had zojuist weer iets leuks ontdekt: ik heb een bloesje aan met aan de voorkant een koordje. Dat is helemaal geweldig natuurlijk. Als ik een beetje voorover buig, kan hij lekker met dat koordje spelen. Alleen pakte hij net het koordje in zijn bek en wilde het meenemen naar een andere kamer. Waarschijnlijk om aan de baas te laten zien wat hij had gevangen. Niet zo heel handig dat ik nog aan dat koordje vast zit. Ik ben dus op handen en knieën achter hem aan gehobbeld, alsof ik aan de lijn zat. Hij was helemaal trots op zijn vangst.
Alle reacties Link kopieren
Newflow, welkom terug! Leuk dat je er weer bent! En ook een hartelijk en warm welkom aan alle andere nieuwe meeschrijfsters! Wat leuk dat mijn topic nog steeds loopt



Ben nog niet helemaal bijgelezen maar hoop dat alles goed gaat met jullie lieverds. Met Poezenmans gaat alles uitstekend! Hij heeft zijn grote krab-en klimpaal herontdekt. Hij heeft er een tijdje alleen aan gekrabd maar nu klimt en slaapt hij er ook weer in As we speak ligt hij lekker op het bovenste niveau te slapen.



Ik las hier ergens iets over vazen met bloemen. Dat gaat prima die laat hij met rust. Tijdje terug wel een mooie plant en plantenpot gesneuveld maar ach, het is niet anders. Ik las ook iets over waar jullie katten een hekel aan hebben. Bij Poezenmans is dat met stip op nummer 1 de stofzuiger, die haat hij echt. Maar dat is kat-eigen volgens mij. De magnetron vindt hij om de een of andere reden ook niet chill en melkgistsnoepjes lust hij niet, haha!



Ik *zwaai* even naar iedereen!! En wens jullie allemaal een fijne avond met jullie poezenbeesten
Hahaha, Sammi met het koordje-met-baasjepersoneel er aan vast!



Blue, fijn dat je er weer bent!



Juffrouw hier heeft een nieuw slaapplekje ontdekt. Op de bank, maar dan wel op de dikke dekbed-achtige deken die ik 's avonds vaak gebruik... Die wordt zelfs verkozen boven mijn schoot .



Gisteravond ben ik voor het eerst sinds zij er is in bad gegaan. Nou, dat was me toch een gekke belevenis voor haar! Ze is nog niet helemaal gewend aan de badkamer, maar ze is heel nieuwsgierig en wil graag bij mij zijn, dus daar waar ik ben is het doorgaans goed. Gister heeft ze dus de hele badkamer verkent. En maar raar kijken naar die enorme bak met water waar ik in zat... Grote verbaasde ogen...



Voor de mensen met kittens: welke snoepjes geven jullie? Ik kan maar weinig kitten-proof snoepjes vinden...
blueeyes, van whiskas heb je hele kleine brokjes die kan je over natvoer strooien. Misschien kan je die als snackje geven ? Mijn poezels vonden het leuk om vanmiddag met hun modderpoten naar binnen te komen rennen terwijl mijn vloer net opgedroogd was van het dweilen grrrr !



Ah wat lief Splint !

Gisteren zat Chippie in een boom en toen ze naar beneden kwam brak er een dunne tak af, hup in haar bek en slepen maar, was wel een tak van een meter maar dat gaf niks natuurlijk !
Chippie dacht dat ze een hondje was?



Ik had vanmiddag een dakhaas:





Alle reacties Link kopieren
Dank je blueeyes*3!



Paper-clip, dan heb je daarna weer moeten dweilen!



Bieb, wat een mooie foto
Hallo allemaal, ben ook mee verhuisd Heb alleen geen smileys.... Fijn dat het goed gaat met alle poezebeesten.

Even een vraagje: gisteren heb ik anti-worm bij de dierenarts gehaald. Kostte me 15 euro voor 2 pilletjes. Later zag ik bij de kruidvat een doosje voor nog geen 4 euro. Weet iemand misschien of die ook goed genoeg zijn?



edit: oh, deze smiley doet het wel.
Alle reacties Link kopieren
Even een voedervraagje: ik geef mijn kat op het moment Royal Canin indoor, maar ik wil eigenlijk over op een voer met minder/geen graan en veel vlees. Ik heb haar eerder Porta 21 gegeven maar daar was ik niet zo tevreden over (en zij ook niet). Heeft iemand ervaring met graanvrij voer en zo ja, welk voer? En zijn er mensen die ervaring hebben met Acana of Orijen?



runningbaleys: ik geef mijn kat altijd milbemax tabletjes. Die van de kruidvat vertrouw ik niet zo, net als bijv. exil van de dierenwinkel (zoek maar eens op google).
Even niet gereageerd maar helaas weer genoeg meegemaakt met de draakjes. Op dit moment zit er al 1 sinds vorige week woensdag in eenzame opsluiting aangezien mijn hele huis onder gepiest werd. Iedere dag als ik thuis kwam was het weer een verrassing waar ik kon dweilen. Dierenarts geweest nadat ik eindelijk de dader betrapt had die serieus naast mijn voeten zat te plassen. Nu heeft meneer waarschijnlijk of pijn aan z'n rug en daardoor moeite met plassen of pijn aan z'n blaas en loopt daardoor met een bollere rug. Hij krijgt nu een ontstekkingsremmer met pijnstilling en lijkt het hier goed op te doen. Ik vermoed dat het echt een pijn klacht in zijn rug is aangezien ik zaterdagavond de medicijnen vergat en ik zondag dus 3 plasjes vond. Daarnaast pakte ik hem gisteravond op alsof ik een baby een boertje wilde laten en toen gaf die een soort van krijs en had ik een druppel plas op mijn shirt. We gaan de dierenarts dus maar weer bellen.
Haha ja zoiets Bieb, ze was eerst in de boom geklommen om een ekster te vangen maar daarna was het leuker om met die tak door de tuin te raggen. Ja BL ik heb de gang opnieuw moeten doen. plaats hier boossmiley want die kan ik nog steeds niet plakken...

Wat een leuke foto van je geveltoerist !
http://www.sunnyskyz.com/ ... ghing#kgDo4QTRgMjPkezy.01



Vertel, wie heeft er al een pluizige huisgenoot die zich aan een van deze 'vergrijpen' schuldig heeft gemaakt?



O, enne... Wisten jullie al dat de Action ook speeltjes voor onze pluizige huisgenootjes verkoopt? Bijzonder goedkoop ook. De hengel-met-muis van 69 cent is hier bijzonder populair!
Zowel kat als vergrijp komen overeen met de foto !

Waarom kan ik mijn bericht niet bekijken voordat ik het verstuur en waarhommmm kan ik nog steeds geen smileys gebruiken ?????

Sorry moest er even uit, excuses.

Goed blijkbaar kan ik wel smileys gebruiken als ik mijn bericht wijzig dus hierbij de smiley die in mijn voorgaande bericht moest
Ja, ik merk ook dat het nieuwe forum nog niet zo optimaal werkt als het oude forum . Gelukkig ken ik een paar smiley's uit mijn hoofd...



Juffrouw hier heeft een complete bank ingepikt als zijnde 'haar slaapplekje'. En ze heeft een nieuw speeltje ontdekt: mijn sporttas. Daar kun je je namelijk achter verstoppen, en kijken wat erin zit, en daarop gaan jagen...



En nu zit ik te wachten op de bestelling van ZooPlus, inclusief bal-waar-snoepjes-uitkomen. Eens kijken of ik Juffrouw op die manier kan interesseren voor dingen als 'bal' en 'rollen' .



O, en ik heb het stukje-wcpapier-onder-wcdeur-door geprobeerd! Groot succes hier!
Is altijd leuk wcpapier-onder-de-deur-door-spelletje ! Hier ligt de hele tuin vol bladeren en ze doen niets liever dan samen hard rennen en door de bladeren raggen
quote:blueeyes*3 schreef op 05 november 2014 @ 13:03:



O, en ik heb het stukje-wcpapier-onder-wcdeur-door geprobeerd! Groot succes hier!



Aah, dan is dat nu officieel het einde voor jou van rustig-op-de-wc-zitten.



Iess90, wat naar van je zieke poekel, hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is en kunnen ze er iets aan doen. Zielig hoor, dat hij zo'n pijn heeft.



EleaNora, Porta 21 heb ik ook wel eens geprobeerd voor Sammi, maar hij was er niet zo gek op en zijn poep bleef wat dun. Toen ben ik overgestapt naar Royal Canin (waar ik eigen op tegen ben, maarja, poes doet het er goed op). Eerder ook Bozita geprobeerd, maar dat is niet zo lang geweest omdat mijn toenmalige tijger ging hemelen. Over Orijen hoor ik vooral goede verhalen, en dat andere merk ken ik niet. Als je geen granen wilt voeren, zou je ook nog Carnibest kunnen overwegen. dat is rauw vlees, in worstvorm (diepvries). Schijnt erg goed te zijn, maar niet alle katten vinden het lekker.
Kom ik vanochtend beneden, tref ik onderaan de trap een gebruikt theezakje aan, helemaal aan stukjes gescheurd... En alle thee lag op de grond... Ik had gisteravond een theezakje laten staan op een theetipje op de tafel...



Heb Juffrouw straf gegeven door de stofzuiger te gebruiken voor het opruimen .



En ik wacht nog steeds op mijn ZooPlus-bestelling... Schiet echt niet op zeg!



Zocht iemand overigens nog vrijwilligerswerk? http://www.cosmopolitan.n ... kattenknuffelaars-gezocht
Oke, tot over een paar weken ik ben naar Engeland
Lekker, Paper-clip, veel plezier!

Ik doe met je mee trouwens, 10 dagen Ardennen oior de boeg.
Haha het was n.a.v. de link van de kattenknuffelaars van blueeyses

Voorlopig blijf ik in dit natte kikkerlandje maar jij veel plezier in de Ardennen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven