Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
quote:nevermind_ schreef op 25 januari 2015 @ 16:38:

[...]





ja die 2 waren al meteen dikke vriendjes ^^ echt leuk. Donna en Fidel zijn ook dikke vriendjes samen, das fijn want dan is er geen kat alleen Ja echt superfijn als ze elkaar lief vinden en ze nu lekker met 4 zijn. Ik zou echt niet durven om een zwervertje erbij te zetten, veel te bang dat het gaat botsen. Lijkt me wel gaaf om dat te kunnen doen.
abrath: misschien heb je iets aan deze link? http://www.licg.nl/12q/pr ... verhuizen-met-uw-kat.html



Juffrouw is atm bij de dierenarts... Ze deden daar trouwens heel raar. Ik had verteld dat het voor mij de eerste keer is dat ik een kat breng en zelfs dat ik een huisdier heb. Juffrouw werd met kattenmandje en al zo weggepakt, nadat ze een sticker op het mandje hadden geplakt. Nauwelijks verdere informatie, ik kreeg geen kans om wat te vragen of te vertellen...



Het is dat de ingreep hier gratis is, maar zodra ze hier klaar is, gaan we naar een andere dierenarts!
Alle reacties Link kopieren
Blueeyes zoiets heb ik ook aan de hand gehad! Bij de vorige dierenarts had ik ook aangegeven dat dit mijn eerste huisdieren waren en ik dus graag wat meer 'begeleiding' wilde, en daarmee bedoelde ik inderdaad ook wat uitleg bij alles enzovoort. Al was het maar om mij een beetje gerust te stellen.

Maar dit gebeurde net als bij jou amper.. toen mijn poes na de sterilisatie terugkwam en een week later vol vlooitjes bleek te zitten en ik belde voor advies, zei de assistent dat ze zoiets al vermoedde omdat er een kat was geweest die helemaal vol zat met vlooien.

Maar mij even waarschuwen of zeggen wat ik moet doen om haar te behandelen? Nee.. ik moest er zelf achter komen.



Hierdoor ben ik naar een andere dierenarts gegaan en hetzelfde verhaal gedaan, dat het mijn eerste katten waren en ik soms nog een beetje onzeker ben enzo. Daar kreeg ik gelukkig wel een hele leuke, gemoedelijke uitleg bij alles wat ze deden. Het voelde voor mij meteen een stuk prettiger om haar daar achter te laten.



Bedankt voor de link trouwens, ik ga eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal

Even een vraagje

Hebben jullie de kat(ten) voorbereid om de komst van een baby ?



Mijne grote kleine vriend komt me trouwens sinds kort elke avond welterusten zeggen door op het bed helemaal naar m'n hoofd te lopen, een miauwtje eruit te gooien en wilt dan even geaaid worden voor hij bij mijn voeten gaat liggen. Elke avond , soms 2x als hij weer even op pad is gegaan door het huis

Sinds we erachter zijn dat ik zwanger ben (pas pril) slaapt hij alleen nog maar bij mij, vriend kan een stukje staart krijgen 😂
quote:titato schreef op 27 januari 2015 @ 23:45:

Hi allemaal

Even een vraagje

Hebben jullie de kat(ten) voorbereid om de komst van een baby ?



Mijne grote kleine vriend komt me trouwens sinds kort elke avond welterusten zeggen door op het bed helemaal naar m'n hoofd te lopen, een miauwtje eruit te gooien en wilt dan even geaaid worden voor hij bij mijn voeten gaat liggen. Elke avond , soms 2x als hij weer even op pad is gegaan door het huis

Sinds we erachter zijn dat ik zwanger ben (pas pril) slaapt hij alleen nog maar bij mij, vriend kan een stukje staart krijgen 😂



De poes is al aan het hechten aan de baby, bemerkt dat er iets anders aan je is. Wil je "beschermen" en vriend is even niet belangrijk. Straks gaat hij lekker op je buik liggen naar de baby luisteren en krijgen ze waarschijnlijk ook contact door het kneden van poes en schoppen van de baby. Is heel leuk om te zien.

Laat je kat overal even snuffelen, in de babykamer, kleertjes enz. Waarschijnlijk gaat hij in de wipper liggen slapen of de box (in de box kun je ballonnen doen zodat hij er niet in gaat liggen). Verder duidelijk grenzen stellen, waar mag hij komen en waar niet of bepaalde tijden niet? Hier niet op babykamer als baby in bed ligt.

Als de baby er is lekker laten snuffelen, hij zal wel bij de baby willen slapen in de box en wipper. Hier zijn ze gek op de "baby" hou het wel in de gaten want poezen kennen grenzen niet. Gaan zo op het hoofdje liggen.
Juffrouw is geopereerd en weer thuis. Na twee dagen begint ze eindelijk weer een beetje op zichzelf te lijken... Dinsdag was ze heel suf en heel zielig. Ze wou op de bank, maar ik mocht haar niet helpen en zelf lukte het niet... Toen is ze maar de trap op geklommen, terwijl de dierenarts uitdrukkelijk had gezegd dat ze dat niet mocht, omdat ze nog last had van de narcose en daardoor de afstanden niet in kon schatten. Gister wou ze alleen maar in haar draagmandje zitten en niet eten en drinken. Uiteindelijk heb ik haar gisteravond wat natvoer weten te voeren... Van een lepeltje.



Momenteel gedraagt ze zich als een prinsesje. Ze kan zogenaamd niet over een drempeltje komen, ik moet haar tillen. Wat ze dan onder luid protest toestaat... Net is ze in de boekenkast in gekropen, op de onderste plank, en zit ze verstopt achter de boeken... En ze wil nog steeds gevoerd worden, of op zijn minst natvoer. Brokjes worden genegeerd. Water ook.
Haha wat een doetje is juffrouw! Geef haar eens ongelijk. Ik zou er ook mooi gebruik van maken. Fijn dat het nu weer wat beter gaat.

Bij mij was 1 van de dames heel onrustig de eerste avond. Crashte van uitputting in de gang op een verwarmd stukje (verwarming buis liep daar onderdoor). Wilde absoluut niet geholpen worden! Beide al snel zeuren om eten, natuurlijk nat!



Ik hoop dat ze snel weer de oude is.

Ik vond het wel schattig die blote buikjes!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik vond dat blote buikje juist heel raar. Heeft ook een hele tijd geduurd voordat het weer helemaal bedekt was.
Ja hier ook ging van weken echt bloot, mooie roze warme buikjes naar een beetje pluis en bam weer haren dat vond ik wel een beetje vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:abarth schreef op 25 januari 2015 @ 16:29:

Ik ga binnenkort verhuizen en ben echt benieuwd hoe de katten erop gaan reageren.

Ze worden nu al een beetje zenuwachtig van alle ingepakte dozen die nu in de woonkamer staan gestapeld.



Iemand van jullie ervaringsverhalen en/of tips?



Twee jaar geleden verhuisd. Ik heb een oude (15) dame. Een dag voor de verhuizing in het oude huis een kamer leeg gemaakt. In die kamer poezenmandje, bench, eten, drinken, kattenbak en poes neergezet.

Verhuizers nadrukkelijk instructie gegeven om de deur van deze kamer dicht te laten en voor de zekerheid nog twee A3-tjes met dezelfde instructie op de deur van die kamer geplakt.

Dag van de verhuizing poes dus in die kamer geparkeerd. Vervolgens hele verhuizing gedaan en aan het eind van de dag toen al mijn spulletjes over waren poes opgehaald in het oude huis.

Zij was twee daagjes onwennig in het nieuwe huis maar ging beter dan ik had gevreesdverwacht
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
@kiaOraHoi bedankt voor j reactie! Erg interessant ! Ben echt benieuwd over een paar maanden
Lieve andere poezenmoeders, hoeveel aten jullie poezels de eerste dagen na de sterilisatie? Juffrouw hier zit nog steeds op 1 zakje (85 gr) natvoer per 24 uur... Vandaag heb ik er een paar brokjes doorheen weten te mengen, maar dan nog... het zet geen zoden aan de dijk...



Iemand een referentiekader of tips?
Alle reacties Link kopieren
geen idee, is hier te lang geleden. Maar zolang zij maar iets eet dan is het wel goed.. en als je het niet vertrouwt dan zou ik de dierenarts even bellen
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:blueeyes*3 schreef op 31 januari 2015 @ 18:53:

Lieve andere poezenmoeders, hoeveel aten jullie poezels de eerste dagen na de sterilisatie? Juffrouw hier zit nog steeds op 1 zakje (85 gr) natvoer per 24 uur... Vandaag heb ik er een paar brokjes doorheen weten te mengen, maar dan nog... het zet geen zoden aan de dijk...



Iemand een referentiekader of tips?



Ik heb de volgende dag de bakjes weer neergezet volgens mij, kan ook in de avond zijn geweest nadat ze nat hadden gegeten. Maar die van mij zijn geen eters.... nog steeds niet en nooit geweest. Ze eten nog niet eens de hoeveelheid voor 1 kat met zijn tweetjes. Hebben de hele dag toegang tot eten hoor maar ze eten weinig. Maakt niet uit welk merk. En qua nat zijn het koninginnetjes vinden alleen bepaalde soorten lekker, maar ook dit eten ze maar een eetlepel per kat van. Geef ik meer laten ze het gewoon staan.....



Kan bij jou juffrouw best zo zijn dat ze nog een beetje misselijk is of wat buikpijn waardoor ze minder eet? Gewoon droog neerzetten als ze meer honger krijgt gaat ze wel weer eten denk ik.
Nou, inmiddels eet ze weer, maar er blijkt een vervelende complicatie te zijn opgetreden (vooral voor mij): ze plast en poept in de woonkamer. Ze weigert op de bak te gaan! Bank, vloer, alles is kennelijk een briljante nieuwe kattenbak...



Ik heb de dierenarts gebeld, en die zei (na 3 keer terugbellen...) dat het waarschijnlijk zo is dat ze door de sterilisatie te veel mannelijk hormoon aanmaakt, waardoor ze nu haar territorium wil afbakenen...



De bank waar ze op heeft geplast is nu bedekt met alufolie, en morgen kunnen we weer naar de dierenarts, voor een anti-hormoon-injectie of iets dergelijks. Dierenarts wou me meteen wel even laten zien hoe ik dan de hechtingen moest gaan verwijderen vrijdag. Ik vond dat niet zo'n denderend idee... Heb namelijk een fobie voor bloed en naalden... Dus nu gaan we twee keer de aankomende week... Hoop vrijdag van iemand vervoer te krijgen...
Ik verkeer een beetje in dubio over vannacht... Juffrouw in de keuken zetten (wat ze wss niet leuk gaat vinden) of het risico nemen dat ze nog meer onder plast... Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond deze tip, heb je zelf al gegoogled?

Advies: De kat opsluiten in een kleine ruimte; bijvoorbeeld de badkamer of een grote kooi . De bodem wordt bedekt met grit met in de hoek een kussen. De kat zal het kussen niet snel bevuilen en wordt dus gedwongen het grit te gebruiken.

http://www.huisdierenpraktijkcolmschate ... atten.html
Ik had ook gegoogled, maar op het verkeerde (oorzaak ipv probleem). Bedankt!



Ze gaat vannacht de keuken in, en morgen gaan we naar de dierenarts voor een prikje. Hoop dus dat het morgen over is!



En ik heb urin off besteld. Voor de bank.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vond was dat het vaak getriggert wordt door stress, Feliway kan misschien de stress laten afnemen. Succes vannacht en bij dr.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!



Ik kom even binnen vallen in het topic :-)

2 maanden geleden is mijn liefste vriendje plotseling overleden aan een hartstilstand, hij was pas 3,5 en het was binnen een seconde of 15 gebeurd.. Ik was/ben er helemaal kapot van, het was echt m'n maatje...



Na een poosje goed te hebben nagedacht, heb ik besloten toch een kat uit het asiel in huis te nemen. Dit heb ik gisteren gedaan en sinds gistermiddag woont er een klein lief zwart meisje met witte pootjes bij me van 8 jaar. De eerste uren zat ze met bange oogjes onder het bureau, na een paar uur sprong ze bij me op de bank en kwam ze al lekker bij me liggen, dat gaat dus erg goed en sneller dan gedacht!



Ik zit alleen met wat dingetjes waarvan ik me af vraag of ze normaal zijn zo in de beginperiode of dat ik me zorgen moet maken. Ten eerste eet ze niet goed, gedurende de dag heeft ze maar een paar brokjes op, welke ze ook gewoon doorslikt zonder ze eerst te 'breken' met haar tanden.



Ze heeft ook last van roos, voornamelijk op haar rug en bij haar staart. Ook laat ze zo nu en dan haar tongetje uit haar bekje hangen.



Ze is wel heel aanhankelijk en lijkt ook relaxed te zijn.



Ik kan me zo voorstellen dat de roos en het weinig eten en drinken door stress kan komen van wat ze de afgelopen tijd heeft mee gemaakt. Haar vorige baasje is overleden, waardoor ze in het asiel terecht is gekomen. In het begin werd ze met andere katten samen gezet, maar na een aantal weken hebben ze haar apart gezet en ging het steeds beter met haar.



Het asiel gaf gisteren aan dat ze is nagekeken 'voor zover ze dat toe liet en dus voor zover mogelijk'. Vooral door deze uitspraak maak ik me een beetje zorgen.



Hebben jullie tips en/of vinden jullie dat ik met haar langs een DA moet? Of zouden jullie het nog even aankijken voor een bepaalde wenperiode?
Ik zou als het niet strikt noodzakelijk is weer met haar gaan slepen naar de DA. Maar de roos kan ook een teken zijn van een huidinfectie of misschien wel mijt. En daar kan ze ook goed ziek van zijn. Ik had mijn dametjes pas een paar dagen toen ze heel ziek werden, wilde eigenlijk ook niet gaan slepen maar heb het toch gedaan. Maar die waren pas 9 weekjes.

Is het geen optie om de dierenarts te bellen? Even na te vragen, of contact leggen met de DA van het asiel of staat er in haar paspoort (als ze die heeft) geen DA waar ze haar spuitjes heeft gehad? Zodat je wat achtergrond informatie kunt krijgen. Misschien is het wel een probleem dat vaker voorgekomen is.



Wat fijn dat je nu weer een maatje hebt! En wat verschrikkelijk dat je oude maatje zo ineens bij je weggenomen is .
Alle reacties Link kopieren
quote:KiaOraHoi schreef op 02 februari 2015 @ 00:36:

Ik zou als het niet strikt noodzakelijk is weer met haar gaan slepen naar de DA. Maar de roos kan ook een teken zijn van een huidinfectie of misschien wel mijt. En daar kan ze ook goed ziek van zijn. Ik had mijn dametjes pas een paar dagen toen ze heel ziek werden, wilde eigenlijk ook niet gaan slepen maar heb het toch gedaan. Maar die waren pas 9 weekjes.

Is het geen optie om de dierenarts te bellen? Even na te vragen, of contact leggen met de DA van het asiel of staat er in haar paspoort (als ze die heeft) geen DA waar ze haar spuitjes heeft gehad? Zodat je wat achtergrond informatie kunt krijgen. Misschien is het wel een probleem dat vaker voorgekomen is.



Wat fijn dat je nu weer een maatje hebt! En wat verschrikkelijk dat je oude maatje zo ineens bij je weggenomen is .



Dat was mijn mening ook inderdaad, zolang het niet hoeft wil ik niet met haar gaan slepen, ze heeft al genoeg onrust gehad de afgelopen tijd.



Ik ga morgen het asiel even bellen. 'Hoop' dat het stress is, met eten en drinken ging het vandaag al iets beter gelukkig. Wel kwam er vandaag een vriendin langs en was ze erg angstig en dook ze een kast in, waar ze niet meer uit kwam. Zodra ze weer weg was kwam ze weer tevoorschijn en bij me liggen, toch gek dat zo'n beestje je blijkbaar dan toch snel vertrouwt, maar van een ander nog even niets moet hebben! Voel me stiekem een beetje vereerd



Zeker fijn dat ik weer een maatje heb gevonden, al heerst er momenteel een beetje een schuldgevoel naar m'n oude mannetje toe.. Heb t er toch nog wel heel moeilijk mee dat hij er zo plotseling niet meer is
Voel je niet schuldig! Je hebt hem niet vervangen want dan was je de volgende dag al naar het asiel gerend.

Maar kan mij dat gevoel goed voorstellen hoor. Voelt toch heel naar. Omdat je dit beestje niet had gehad als je ventje nog geleefd had. Maar ik zie het altijd zo dat dingen gebeuren met een reden, zijn opdracht hier was klaar, hij heeft je liefde gegeven. Hij heeft een plekje vrij gemaakt in je hart voor een lieve dame die anders haar leven in een asiel had doorgebracht. Dat geeft mij altijd wat rust.



Fijn dat ze je vertrouwd! Die van mij schieten ook weg als er visite komt, duurt vaak ook even voor ze komen en soms komen ze helemaal niet. En voor haar is alles nieuw en eng. Ze komt vanzelf wel uit haar schulpje.



Wat zei de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo, ik moet dat gevoel ook een beetje proberen los te laten, komt vast goed met de tijd. Al zal ik hem altijd blijven missen!



De roos was de dierenarts niet opgevallen en ze at in het asiel goed. Heb besloten niet met haar te gaan slepen, ook omdat het inmiddels beter gaat!



De roos is aanzienlijk minder, ik denk dat het voornamelijk stressgerelateerd was. Ook heb ik haar tonijn op oliebasis gegeven de afgelopen dagen, wellicht heeft dat ook geholpen. Ze heeft vannacht haar hele bakje leeg gegeten, dus er zit vooruitgang in! Ik houd haar nog even goed in de gaten, maar hoop dat een dierenarts niet nodig is om stress te vermijden :-)



Komen jouw katten ook uit een asiel?
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met katten en blaasontsteking?

Vorige week bleek mijn katermeneer een blaasontsteking te hebben. Op maandagavond plaste hij nog kleine beetjes roze plas.

dinsdagochtend gelijk de dierenarts gebeld en medicijnen gekregen, welke we nog 6 dagen toe moesten dienen. Eergisteren ze dus voor de laatste keer toegediend en gisteravond begon het weer. Meneer plaste overal, als er tenminste wat uit kwam en weer was het roze. Deze keer kon ik helaas niet weer vrijnemen om hem naar de dierenarts te brengen, dus we gaan zometeen na mijn werk gelijk met hem naar het spreekuur. Is het normaal dat een blaasontsteking zo snel weer terugkomt? Iemand hier ervaring mee? Zou het kunnen dat de kuur gewoon niet lang genoeg was om de ontsteking helemaal weer weg te krijgen? Of is er iets ergers aan de hand
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven