Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy23 schreef op 09 februari 2015 @ 20:59:

@Nurtje; je moet je niet schuldig voelen omdat je de kat naar buiten liet gaan hoor! Laat je niets aanpraten door een stel ongevoelige figuren die niets begrijpen van de band die je met je kat kan hebben!

En je ziet het wel aan mijn situatie; mijn katten komen niet verder dan af en toe zomers in de achtertuin, maar binnen twee jaar 2 katten kwijtgeraakt. Het kan iedereen altijd overkomen. Binnen- of buitenkat!

Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je snel weer kan slapen, want dat is toch wel belangrijk!

Dikke knuffel (de smileys werken niet...)



Dag Wendy,



Klopt wat je zegt. Mijn buren hebben ook al jaren katten buiten lopen en de mijne van 1 jaar oud wordt doodgereden.. Het is een soort pech of het lot van mn lieve kat geweest denk ik. Maar goed het is zoals je zegt iets wat iedereen kan overkomen



Normaal gesproken denk ik vrij nuchter over de dood. Heb afscheid moeten nemen van meerdere naasten wat veel makkelijker ging. Heel gek, de klap bij Mini mijn katje is wel heel erg heftig voor mij. Ik hoop ook dat het rouwproces snel voorbij is. In ieder geval de ontkenningsfase. Het doet me goed om jullie steunende berichten te lezen. Dankjewel!!
its written
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat alles goed gaat met jullie poezenbeesten!
Alle reacties Link kopieren
En wat vreemde vraag misschien, maar hoe zijn jullie precies aan je kat gekomen? Sinds enige tijd willen wij graag een kat in ons gezin opnemen, maar het lijkt een soort van onmogelijk om er een te vinden die bij ons past. Heb ik een te lang 'wensenlijstje'?? Willen jullie eens meedenken?



We zouden graag een poes willen, van 1 a 2 jaar oud, hoeft geen raspoesje te zijn ofzo. Wel is het belangrijk dat ze goed met kleine kinderen kan zijn en dat het een binnenpoes is. Oh ja, en in Gelderland zou ook handig zijn.



Op sites van dierenasiels vind ik veelal oudere katten en dan ook nog katers. Nu weet ik uit eerdere ervaringen dat dit ook superlieve dieren kunnen zijn, maar wij willen nu eenmaal graag een relatief jonge poes. Op marktplaats vind ik ook niet zoveel, of de eigenaren laten niets van zich horen na enkele mailwisselingen.



Kortom: zie ik een logische 'zoekplek' over het hoofd?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je per sé een poes? Zoveel maakt het niet uit (tenzij je een nestje wilt natuurlijk). Een poes is trouwens veel duurder om te laten castreren dan een kater.



Mijn poes was bijna 2 toen ik haar kreeg, ik heb haar gevonden via marktplaats. Wel opgehaald in een andere provincie (iets meer dan een uur rijden). Anders jezelf aanmelden bij een asiel, vragen of ze je willen contacteren als er een geschikte kat binnenkomt.



Verder zou je kunnen informeren of een fokker een poes weg doet waar hij niet meer mee wil fokken. Voordeel daarvan is wel dat de kat gewend is aan andere katten en je kan meer info inwinnen over het karakter dan bij een asielkat.



Het toverwoord is geduld, het is geen pakketje wat je even kunt bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. En ik kan me helemaal voorstellen hoe het voelt om je kat te moeten missen. Onze poes hebben we een jaar geleden moeten laten inslapen ivm dementie en

sinds een half jaar hebben we een gecastreerde kater van een jaar uit het asiel.

Het is een echte knuffelkont en knuffelt het liefst met onze hond.

Ze liggen nu innig gearmd in de hondenmand.

Wat mij opvalt is dat hij niet graag speelt.

Ik heb al vanalles geprobeerd,elastiekjes,dure zooplus speeltjes,cadeaulintjes,laserlampje, etc.

Niks kan hem echt boeien. Het enige wat hij qua spelen echt leuk vind is stoeien met de hond.

Ik ben bang dat ik hem te kort doe omdat ik niet graag heb dat hij naar buiten gaat.

Kan het ook zijn dat hij gewoon niks heeft met speeltjes en het liefst lui is,ondanks zijn jonge leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij inderdaad lui. Of speelt hij als je niet kijkt of thuis bent, dat kan ook hè



Onze katplannen worden nu echt, hoop de komende weken een poesje te vinden dat samen op kan groeien met onze vierjarige dochter. Daarom max 6 maanden oud. Zoek me suf op mp maar die woekerprijzen die daar worden gevraagd zijn echt niet normaal meer...... Weet er nog iemand een jong cypers poesje?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even iets kwijt. Gisteravond heeft mijn vriend gezien hoe er een kat werd aangereden. De dader reed gewoon door. Het arme dier sprong daarna in wilde sprongen over de weg, een soort stuiptrekkingen? Mijn vriend stopte en ging erheen. Toen hij er was, viel het beestje uiteindelijk, na een minuut van pijn, dood neer.

Hij heeft de dierenambulance gebeld en daarop gewacht. Het dier was gechipt dus de eigenaren konden gebeld worden. Maar hij heeft steeds de beelden voor zijn netvlies, waarin het diertje met veel waarschijnlijk veel pijn rare sprongen en stuiptrekkingen maakte. Hij was geraakt aan zijn hoofd. Echt zo zielig!!!! Ik moet er ook steeds aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend naar appelientjex! Kan me voorstellen dat je vriend dat niet zomaar kwijt is. Super dat hij wel is gestopt en ambulance heeft gebeld.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag zat ik bij de dierenarts met mijn kater Dender, want die kwam gisterenavond bloedend van de kattenbak! Flink bloedend bij zijn plasgat/piemeltje en hij had duidelijk pijn.



Dus ik en ook de dierenarts dachten al aan blaasgruis, maar nee, hij heeft een wondje op zijn piemel! Geen idee hoe hij daaraan gekomen is en de dierenarts had zoiets ook nooit eerder gezien. Helaas kan er geen pleister op, hij heeft nu pijnstillers die ook ontstekingsremmend

werken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:cacaovulling schreef op 06 april 2015 @ 21:49:

En wat vreemde vraag misschien, maar hoe zijn jullie precies aan je kat gekomen? Sinds enige tijd willen wij graag een kat in ons gezin opnemen, maar het lijkt een soort van onmogelijk om er een te vinden die bij ons past. Heb ik een te lang 'wensenlijstje'?? Willen jullie eens meedenken?



We zouden graag een poes willen, van 1 a 2 jaar oud, hoeft geen raspoesje te zijn ofzo. Wel is het belangrijk dat ze goed met kleine kinderen kan zijn en dat het een binnenpoes is. Oh ja, en in Gelderland zou ook handig zijn.



Op sites van dierenasiels vind ik veelal oudere katten en dan ook nog katers. Nu weet ik uit eerdere ervaringen dat dit ook superlieve dieren kunnen zijn, maar wij willen nu eenmaal graag een relatief jonge poes. Op marktplaats vind ik ook niet zoveel, of de eigenaren laten niets van zich horen na enkele mailwisselingen.



Kortom: zie ik een logische 'zoekplek' over het hoofd?? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.



Wij hebben 2 katten(zusjes)als kittens uit een asiel gehaald, asiel De Mere vlakbij Wijchen. Ik kwam deze leukerd daar tegen, het is geen poes maar een kater maar alleen al als ik de omschrijving lees ben ik verkocht, ik hoop jij ook:



http://www.mere.nl/asield ... o/?p=422&dnr=894&/Buzzie/

Buzzie is misschien wel de grootste knuffelkont die op dit moment aanwezig is in ons asiel. Hij zou super in een gezin met kinderen passen, daar krijgt hij lekker veel aandacht. Hij is ook nog erg actief en moet ook zeker naar buiten kunnen. Buzzie is super nieuwsgierig en reageert op bijna alles. Oppakken vind hij ook helemaal niet erg. Eigenlijk vind hij alles wel goed. Met andere katten kan hij ook goed overweg. Buzzie is gevonden.



Hierbij nog een paar poesen allemaal van een asiel in Gelderland, hopelijk zit er wat bij voor je ze verdienen allemaal een goed leven:



http://ikzoekbaas.dierenb ... ost-gelderland-doetinchem



http://ikzoekbaas.dierenb ... /kat/86843/ark-harderwijk



http://ikzoekbaas.dierenb ... at/88813/dierenasiel-tiel
Haha, Inspratieloos, je doet je naam wel een beetje eer aan.

Er wordt gevraagd om een poes, 1-2- jaar, binnenkat. En jij plaatst 4 linkjes waarvan er maar 1 aan die criteria voldoet.



Maar wel super dat je meezoekt natuurlijk.



Hier nog 2 opties:

http://ikzoekbaas.dierenb ... /kat/87913/ark-harderwijk

http://ikzoekbaas.dierenb ... /kat/87914/ark-harderwijk
Ik meld me hier ook, na heel lang dubben over een kitten gaan mijn vriend en ik binnen twee weken toch kijken bij het asiel. Een kitten hoeft niet eens meer van mij, zo lang ze jonger dan 6 zijn vind ik het prima. Wel hoop ik dat we er twee tegelijk kunnen meenemen, we zijn al 1x gaan kijken en vonden toen een paar koppels, maar ze vliegen achter elkaar de deur uit :( .
Mijn vriend en ik gaan vandaf mei op zoek naar een kat. Ongeveer een jaar oud, lief voor kinderen en andere katten, moet tegen drukte kunnen (regelmatig 10+ man over de vloer en ik wil dan niet dat hij naar een andere kamer vlucht), binnenkat, speels, moet tegen geluid van live muziek kunnen, blijft van banken en andere meubels af, en een knuffelkont. We gaan het asiel net zo lang wekelijks bezoeken tot we hem of haar hebben gevonden. We hadden het er al zo lang over en nu gaat het eindelijk gebeuren!

Alle reacties Link kopieren
Onze kater is een eierdief!

Een paar weken geleden kwam ik 'ochtends beneden en lag de hele woonkamer plus serre onder de eierschalen. De poes had de eitjes van tafel geduwd en deze samen met de hond genuttigd.

De meeste eierschalen lagen in het mandje van de hond dus die had het meeste geluk.



Toen ik een paar dagen later 's avonds op de bank zat was hond steeds onder de bank aan het krabbelen en aan het piepen. Toen ik ging kijken lag daar nog een heerlijk half eitje....

Gelukkig op tijd gevonden.

Stom van mezelf ook eigenlijk,het schaaltje eieren stond op de eettafel.

Ach,ja we konden er wel om lachen tot gisteren...



Bij het naar beneden komen gisteren kraakte het onder mijn voeten toen ik de keuken inliep.

De hele woonkamer en keuken lagen weer onder de eierschalen.

Bleek dat poes de kom met eitjes uit het keukenkastjes heeft gegrabbeld, net zolang tot hij op het aanrecht viel en daarvandaan op de grond.Een heerlijk diner voor twee.

Ik heb overal in huis gekeken naar restanten en proberen de eitjes te tellen.

Gelukkig kon ik ze allemaal traceren



Nu vind ik het eigenlijk helemaal niet meer grappig, stinken! Stinken dat die beestjes doen.

Ik heb nooit geweten dat een hond zo'n stinkscheten kon laten. Ik dacht dat we een heel beschaafde,welopgevoede hond hadden die nooit scheetjes liet. Wat een desillusie ....



Waarvan akte.




Sorry, ik vind het heel grappig. Misschien de eieren ergens anders bewaren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig zeg



Mijn lieverds zijn vandaag 1 jaar geworden! Vannacht voor ze gezongen maar maakte niet veel indruk op ze haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dat er een heus kattentopic is,

Bezwaar als ik eens wat schrijf hier?
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet! Gezellig juist als het hier weer wat drukker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, kom ik mij morgen eens even voorstellen enzo. Alvast
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zifa schreef op 25 april 2015 @ 08:47:

Onze kater is een eierdief!

Een paar weken geleden kwam ik 'ochtends beneden en lag de hele woonkamer plus serre onder de eierschalen. De poes had de eitjes van tafel geduwd en deze samen met de hond genuttigd.

De meeste eierschalen lagen in het mandje van de hond dus die had het meeste geluk.



Toen ik een paar dagen later 's avonds op de bank zat was hond steeds onder de bank aan het krabbelen en aan het piepen. Toen ik ging kijken lag daar nog een heerlijk half eitje....

Gelukkig op tijd gevonden.

Stom van mezelf ook eigenlijk,het schaaltje eieren stond op de eettafel.

Ach,ja we konden er wel om lachen tot gisteren...



Bij het naar beneden komen gisteren kraakte het onder mijn voeten toen ik de keuken inliep.

De hele woonkamer en keuken lagen weer onder de eierschalen.

Bleek dat poes de kom met eitjes uit het keukenkastjes heeft gegrabbeld, net zolang tot hij op het aanrecht viel en daarvandaan op de grond.Een heerlijk diner voor twee.

Ik heb overal in huis gekeken naar restanten en proberen de eitjes te tellen.

Gelukkig kon ik ze allemaal traceren



Nu vind ik het eigenlijk helemaal niet meer grappig, stinken! Stinken dat die beestjes doen.

Ik heb nooit geweten dat een hond zo'n stinkscheten kon laten. Ik dacht dat we een heel beschaafde,welopgevoede hond hadden die nooit scheetjes liet. Wat een desillusie ....



Waarvan akte.







Eieren dan maar in de koelkast bewaren? Als er hier vroeger een ei op de grond viel (kwam niet zo heel vaak voor hoor) dan riep ik de hond.

Slobberslobber het struif van de vloer af en alleen nog even een keukenpapiertje met allesreiniger er achter aan, reuze makkelijk.

Ik liet eens een ei vallen en de hond was al zeker een half jaar dood. Toch riep ik uit gewoonte "naamhond".
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht.. dit is een kattentopic...lol. Ik heb nu een kat hoor, supermuts
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Leuk dat er een kattentopic is. Ik hoef niet te vertellen dat ik een kattenzot ben.



Eigenlijk heb ik katten gehad vanaf het moment dat ik op mezelf ben gaan wonen (18) en dat is al een tijdje geleden hoor.

Dat wil ook zeggen dat ik, helaas, al weer 5 katten mis Die zijn gaan hemelen. Momenteel heb ik nog 1 madammeke van 7 en dit jaar wil ik daar graag een rode kater bij.

Ik heb 1 rode kater gehad en die was wel heel erg speciaal, vertel ik misschien nog wel eens en mijn toenmalige vriend vertelde,rode katers zijn echt heel speciaal. Nou hij had gelijk. Die mis ik nog elke dag.



Het kussentje waar hij op lag heb ik nog steeds. ik was hem niet. Tja misschien denkt iemand, dat mens is in lalaland ehh nou duh.



Goed dat ben ik, een beetje zotwijf en dat hou ik maar zo bevalt wel.
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk black-shoes, ik heb mijn eerste twee katten nu pas 10 maanden, maar het voelt alsof het nooit anders is geweest. Moet er niet aan denken dat hen iets overkomt..
Alle reacties Link kopieren
Nee abarth, daar moet niets mee gebeuren natuurlijk.

Heb jij jou katten vanaf kitten dus zijn ze nu 10 mnd?

En wat zijn het, kater en poes? Komen ze buiten of alleen binnen?
When I find a colour darker than black, I'll wear it. But until then, I'm wearing black!
Alle reacties Link kopieren
Jaa ze zijn hier vanaf de 10e week.. het zijn echt mijn babies haha. Ze zijn nu net 1 jaar geworden!



Het zijn broertje en zusje, en ze zijn ergggg aanhankelijk met z'n twee haha. Niet alleen naar ons maar ook naar elkaar. Zo lief als ze als twee rolmopsen bij elkaar liggen te snurken

Ze blijven binnen, vind het zo eng als ze alleen naar buiten zouden gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven