Het grote zelfmaak Topic

01-06-2015 16:10 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het simpeler leven Topic op deze pijler, open ik nu het grote zelfmaak Topic. Dit Topic is voor Ideen, recepten, handleidingen om dingen zelf te kunnen maken die de meeste mensen gewoon in de winkel kopen.

Ik zou het heel leuk vinden als ook andere hun succesrecepten of Ideen delen, zodat iedereen die het interesseert want aan dit Topic heeft.

Dingen die volgens mij goed in dit Topic zouden passen zijn(Maar andere dingen mogen natuurlijk ook!): Kaas, cosmetica, alles wat inmaken betreft, roken en Drogen, kleding maken Enz Enz.

Ik zal in mijn eerste Posts dingen beschrijven die iedereen zonder speciale benodigdheden kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja prik, dat is dus idd paneer. maak ik ook vaak hoor en het lijkt heel veel op elkaar.
quote:lechatrose schreef op 02 juni 2015 @ 10:41:

[...]



Ja, dit ga ik ook proberen. Kan schijnbaar ook met paksoi, lenteui en bleekselderij. Vooral paksoi lijkt me fijn als dat lukt, dat is best prijzig.Ik heb het met de romaine geprobeerd in water. Maar dat vond ik geen succes. Volgende keer toch op aarde proberen.
quote:lechatrose schreef op 02 juni 2015 @ 13:47:

[...]



Hoeveel gram kaas levert dat op ongeveer?Weinig.
nevermind....
Dat luie brood, lukt dat ook in een gewone broodvorm? Onze oven is te klein om er een pan in te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
ja het lukt wel mat, Maar je moet er de eerste helft van de baktijd ff een folietje overheen doen.
quote:hoppala schreef op 02 juni 2015 @ 14:14:

ja het lukt wel mat, Maar je moet er de eerste helft van de baktijd ff een folietje overheen doen.Dat sowieso! Leuk, misschien van het weekend eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Glutenvrije hondenkoekjes... Hier doen ze er net geen moord voor en bij de trainingen werken ze perfect. Zijn goed op te breken in kleine hapklare brokjes voor snel als beloning



Het recept:

Half blik boterhammenworst (of iets anders, vis etc uit blik kan ook, of gewoon vlees) Ik denk zo rond de 100 gram)

50 gram rijstebloem

eetlepel zonnebloemolie

ei



Vlees, ei en de zonnebloemolie in de blender pureren

In de kom 50 gram rijstebloem en dat mengen met het vleespuree

Balletjes draaien ten grote van een bonk(knikker) en deze platten tot ongeveer 5 mm.

Op een bakplaat met bakpapier.

In de oven op 180 graden voor 20 minuten. Daarna de oven uit en 20 minuten dicht laten staan. Daarna kunnen de koekjes buiten de oven afkoelen.



Ik haal er rond de 20 koekjes uit en doe er ongeveer een week mee.
quote:matroesjka_ schreef op 02 juni 2015 @ 14:03:

[...]



Ik heb het met de romaine geprobeerd in water. Maar dat vond ik geen succes. Volgende keer toch op aarde proberen.Ik zou zeggen: in water tot ze fatsoenlijk wortel hebben geschoten, daarna overpoten in aarde.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik volg!
Jammer dat hier niets meer gebeurt, net zo'n leuk topic.
Alle reacties Link kopieren
Je kann ook zelf een bijdrage leveren he, dat beperkt zich niet tot mij allen!
Ik sta de laatste tijd in de meeleesstand. Misschien dat ik binnenkort weer het hoogste woord heb, maar nu eventjes niet.
Alle reacties Link kopieren
Deo gemaakt èn getest.

net terug van een werkblokje. Links mijn gewone deo, rechts de zelfgemaakte. Links ruik je wel iets, rechts niet. En ook geen vlekken oid. Helemaal fijn!



Verder zo geen bijdrage....
anoniem_218223 wijzigde dit bericht op 03-06-2015 14:03
Reden: tikfout..
% gewijzigd
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
oh leuk yesyes!

Ik ben trouwens vanaf morgen niet Meer online, of iig neit veel.

Maar dat betekent natuurlijk neit dat er niks gepost kann worden
quote:lechatrose schreef op 02 juni 2015 @ 14:48:

[...]



Ik zou zeggen: in water tot ze fatsoenlijk wortel hebben geschoten, daarna overpoten in aarde.Dat schoten ze dus niet...ze groeiden wel blad trouwens.
Ik heb gisteren ijsvormpjes gehaald. Deze zomer weer zelf ijsjes maken net als toen ik een klein matroesjka'tje was. Alleen heb ik nu een recept met champagne, gin en citroen gevonden





Hop wat ga je doen dan?
Leuk topic.



Die deodorant lijkt mij wel leuk/nuttig om te maken, maar ik heb een gevoelige huid. Gebruik altijd alcoholvrije, voor gevoelige huid, van Nivea. Is deze zelfmaakdeo geschikt voor de gevoelige huid?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 03 juni 2015 @ 14:26:

Ik heb gisteren ijsvormpjes gehaald. Deze zomer weer zelf ijsjes maken net als toen ik een klein matroesjka'tje was. Alleen heb ik nu een recept met champagne, gin en citroen gevonden





Hop wat ga je doen dan? Laiverd, op vakantie toch. ik kom gewoon weer terug hoor.
quote:hoppala schreef op 03 juni 2015 @ 14:35:

[...]



Laiverd, op vakantie toch. ik kom gewoon weer terug hoor.Ohja dat wist ik. Die hele leuke vakantie!! Nou, vooruit...als je maar terug komt.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Hoppala!

Wie weet kom je met veel inspiratie terug
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:matroesjka_ schreef op 03 juni 2015 @ 14:26:

Ik heb gisteren ijsvormpjes gehaald. Deze zomer weer zelf ijsjes maken net als toen ik een klein matroesjka'tje was. Alleen heb ik nu een recept met champagne, gin en citroen gevonden

Care to share? Ik heb ook vormpjes!
Alle reacties Link kopieren
Delen matroesjka!

Dat klinkt heel goed, en ik heb mijn vormpjes van. Vroeger nog!
Ter inspiratie: off the grid leven

De Tiny House Movement (THM) volg ik een een beetje op facebook. Lijkt me echt weldadig om zo te leven. Jammer dat het in Nederland bijna niet mag. Er zijn gelukkig al heel wat pioniers op dat gebied, wellicht dat de regels in de toekomst eenduidiger en soepeler worden.



Edit: het grappige is dat in De VS, waar de THM vandaan komt, een huis van 90m2 al als Tiny House gezien wordt. Dan zijn er al heel wat Nederlanders en Europeanen die in een Tiny House wonen.
Vandaag heb ik van iemand takjes rozemarijn gekregen. Die staan nu in glaasjes water om wortel te schieten. Ben benieuwd! Ik gebruik nogal wat van het spul, dus als me dit gratis een mooie plant oplevert is het mooi meegenomen. Niet mijn plantjes, maar dit is het idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven